Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:20

Even een regel in een OP vind ik echt niet zo een verkeerd idee..
Wellicht dat het dan niet ook nog eens in een pagina herhaalt hoeft te worden.(qua werk misschien beter haalbaar?)
Wij kunnen als bokkers dan ook gewoon aangeven dat de OP aangepast is voor wie het gemist heeft.

Daarnaast is er altijd nog de optie om de mankracht uit te breiden en die nieuwe juist dat doel te geven??
Als het meer rust brengt in het algemeen dan is het dat best waard.
Maar misschien ligt dat wel niet zo makkelijk als het klinkt....geen idee.

Daarnaast is mijn mening wel dat het van beide kanten moet komen.
Ik denk dat mods alles kunnen doen wat nodig is maar het ook niet gaan redden zonder de bokkers zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:39

Cassidy schreef:
Op Bokt is er een speciaal beschermde jeugdafdeling, en als jeugdigen daarin blijven, ga ik er van uit dat ze idd beschermd zijn voor volwassen kritiek.

Echter blijven veel kinderen daar niet, begeven zich in het volwassen gedeelte van Bokt en kunnen dan volwassen tegengas verwachten. In mijn ogen geen pesterij, en ik als een kind op grond van reacties op een zelf geplaatst topic vervolgens beslist om hand aan zichzelf te slaan, is er meer aan de hand dan een door hem of haarzelf uitgelokte reactie door het plaatsen van een topic buiten het voor de jeugd beveiligde gedeelte van Bokt.

Als een ouder beslist om een pony te kopen voor een kind, dan verwacht ik genoeg expertise van de ouder om te weten hoe de pony gestald en gevoerd moet worden en wat er verder voor de nodige verzorging aangeschaft moet worden. Kan heel goed dat de jeugdige bokker in haar/zijn enthousiasme topics op Bokt plaatst, en nogmaals als dit in het jeugdhonk gedaan wordt, ben ik er zeker van dat daar informatieve en leerrijke reactie op komt. Vooropgesteld dat het verhaal op waarheid berust. En dat is doorgaans af te lezen aan eerder geplaatste topics op Bokt. Teveel fantasiescenario's (en daar zijn er op Bokt genoeg van) en de reacties gaan niet meer zo positief uitvallen.

Ik weet niet of dit al gezegd is, heb alleen de eerste pagina gelezen.

Als die kinderen daar blijven gaan ze zichzelf en leeftijdsgenootjes wel helpen... Het goede advies komt juist van volwassenen met ervaring. Als er een pony kreupel loopt en ze vragen hulp aan andere 12 jarigen wil je niet weten met wat voor maffe ideeën ze komen...

Ik edit mijzelf even na een post te hebben gelezen over 14/15 jarige zouden niet op bokt mogen, ik zit met meiden van 15 op het MBO (ja echt, die worden in de zomervakantie 16...).
We lopen stage met probleemjongeren/ouderen/beperkten etc. en dan zouden zij niet op bokt mogen omdat ze 15 zijn, dat vind ik maf... Ik denk niet dat je mensen om hun leeftijd etc. van bokt kan houden mede omdat niet iedereen hetzelfde is. Er zitten ook genoeg kinderachtige volwassenen op bokt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-14 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:43

wat een leuk voorbeeld :')
Gevalletje OP :')

Ja, ik denk wel dat dat zou kunnen werken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:45

quartel schreef:
Even een regel in een OP vind ik echt niet zo een verkeerd idee..
Wellicht dat het dan niet ook nog eens in een pagina herhaalt hoeft te worden.(qua werk misschien beter haalbaar?)
Wij kunnen als bokkers dan ook gewoon aangeven dat de OP aangepast is voor wie het gemist heeft.

Daarnaast is er altijd nog de optie om de mankracht uit te breiden en die nieuwe juist dat doel te geven??
Als het meer rust brengt in het algemeen dan is het dat best waard.
Maar misschien ligt dat wel niet zo makkelijk als het klinkt....geen idee.

Daarnaast is mijn mening wel dat het van beide kanten moet komen.
Ik denk dat mods alles kunnen doen wat nodig is maar het ook niet gaan redden zonder de bokkers zelf.

Wel een goede :D (er zijn nu 48? moderators op hoeveel gebruikers?)

Uit ervaring geleerd: Structuur is nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren.
Hoe meer regels, hoe meer je weet waar je aan toe bent.
Hoe meer duidelijkheid, hoe minder miscommunicatie

etc. :)

Santos_05

Re: Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:57

Is het een idee dat de topics van YRT niet meer tussen de meest postings op de voor pagina, maar en aparte lijst krijgen? Dan krijg je ook minder volwassenen in het jeugd gedeelte?

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:02

Dit is zo de reden waarom mijn dochter van 11, in het bezit van twee pony's niet op bokt mag. Kind heeft in erge mate last van dyslectie.
En zou ook in haar onschuld op een topic kunnen reageren met een penny opmerking die goed bedoeld is maar verkeerd valt.
Ook ik kan redelijk van wal steken als ik in een topic reageer. Kijk wel altijd op het profiel van iemand met wat voor een persoon ik te maken heb.
Wie ben ik om een ander neer te halen. Niemand is perfect.
En om een bepaalde groep jeugdige alleen in een jeugd deel te plaatsen vind ik ook niet nodig, ze kunnen beter hun vragen aan de ervaren mensen stellen dan aan elkaar en dan met verkeerde dingen aan de gang gaan.

edit ik had een tikfout.

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:51

ik vind het een super idee om de waarschuwing van een moderator te vermelden in de OP.
de leeftijd onder je naam is ook handig!

ik had zelf nog wel een eventuele toevoeging.

als je een topic aanmaakt hoef je maar 2 velden in te vullen maar wat nou als dat meerdere velden worden met wat je precies wil bereiken met het topic aan te maken.
en eventueel dit ook nog toevoegen op het plaatsen van een antwoord. ( weet u zeker dat dit antwoord zin heeft) iets in die trans?
ik maak wel even een voorbeeldje om het beter uit te leggen

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:02

hier even een voorbeeldje, kon zo even geen vragen verzinnen hahahaha
Afbeelding
dit is bij het plaatsen van een bericht en dan moet je er ook serieus antwoord op geven.
en zo ook iets bij het plaatsen van een topic??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:05

wel een goed idee....misschien kan er ook zoiets komen bij kinderen die topic nummer 300 starten op een dag?
Zoiets van...''draagt dit iets nuttigs bij aan Bokt? :+

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:08

haha maybe maar als zij het een nodige vraag vinden moet dat kunnen denk ik dan?

of maak dan gewoon een mega topic met alle 301 topics in 1 topic soort van vragenlijst hahaha :j
(niet gemeen of flauw bedoelt hoor)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:16

Die vermelding in de openingspost vind ik een super idee. Leeftijd bij naam zou kunnen werken. Ik vind het zelf een kleine moeite om even in het profiel te spieken. Als ik denk dat het een kind is doe ik dat altijd wel even. Mijn leeftijd hoeft niet zo nodig bij elke post :+

Wat betreft de nieuwsberichten: daar had ik ook aan zitten denken. Ik kijk daar nogal eens en let dan niet op waar het betreffende topic is geplaatst. Zo ben ik meerdere malen bij YR terecht gekomen terwijl ik daar verder eigenlijk nooit kijk.

Ik vind die topics van kinderen die een pony willen meestal wel schattig maar dat komt misschien omdat ik zelf moeder ben. Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat die kinderen altijd maar afgeraden wordt om een pony te nemen omdat het te duur, te druk zou zijn. Moet je eens naar de ponywedstrijden gaan, allemaal kindjes met pony's :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:18

Ik ook. En dat is waarom ik ook in het topic heb gereageerd dat TS hier aanhaalt.
Niet om TS de grond in te boren, maar ik vind het gewoon onverantwoord om een meisje van 11 jaar de verantwoordelijkheid over 2 paarden te geven. Waarom? Omdat ik uit eigen ervaring weet hoe ik met bijrijdpaarden was. En omdat ik weet dat je op die leeftijd lang niet genoeg weet om zelf paarden te onderhouden. Papa mag dan nog zo veel dieren hebben, maar minstens 2 paarden op 20 vierkanten meter grond, verteld mij dat er weinig verstand van paarden aanwezig is.
Meisje is dan afhankelijk van een bijrijder 2 dagen in de week (en dan om de week, dus de ene week 2 keer, de andere week niet) , 3 dagen komt er niemand. Een meisje van 11 mag nog zo veel op Bokt rond hangen en lezen, maar wie zegt dat zij weet wat ze moet doen als haar paard koliek heeft? Wie zegt dat ze het uberhaupt zou herkennen?
Ik heb ook zo'n tijd gehad dat ik een eigen paard wou. Heb jaren de oren van mijn ouders hoofd af gezeurd om een eigen paard. Hier is ook de ruimte, en ongetwijfeld ook het geld. Alles is er. Maar tijd spelt ook een rol. En om eerlijk te zijn, ben ik nu blij dat ik geen eigen paard heb, en het nog altijd heerlijk heb met bijrijdpaarden, en weet ik het allemaal. Heerlijk om als je echt wat voor school moet doen, dat je kan zeggen, joh zullen we een dagje ruilen? Ik moet ECHT wat aan school doen.

Reacties als de mijne zijn lang niet altijd rot bedoeld, al komen ze ongetwijfeld wel zo over. -O-[/quote]

Waar lees jij dat dat meisje alleen de verantwoording over die pony's krijgt?
Wie zegt er dat haar vader geen verstand van paarden heeft?
Waar lees jij dat de pony's op 20 m2 moeten staan?
Wat is het probleem als er 2 keer in de 2 weken iemand anders voor de pony zorgt?
Jij schrijft zelf ook dat je een bijrijpaard heb,is die eigenaar dan ook fout?
Sommige mensen zoeken problemen die er helemaal niet zijn.
Ik ben volwassen maar bedenk me ook 3 keer voor ik een topic plaats.
Als iedereen elkaar in zijn /haar waarde zou laten zou de sfeer een stuk prettiger zijn.
Misschien dat ik ook maar eens die temknop ga gebruiken.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:24

Ik ben het er niet mee eens dat volwassenen niet meer op kinderen zouden mogen antwoorden. Er zijn genoeg mensen die wel normaal kunnen antwoorden, en ook de moeite nemen dingen in jip en janneke taal uit te leggen. Kunnen ze juist heel veel van leren!

Ik vind de optie van chantaleddie eigenlijk wel een goeie. Denk dat moderator opmerkingen sowieso niet zo helpen.. die worden 9 vd 10 keer echt straal genegeerd gewoon.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:29

Inderdaad Colunder, deze reactie is er inderdaad weer één van.

Aanname's worden er gedaan. Kind is 11 en de ouders weten er vast niets van. Niemand kent de thuissituatie van dit meisje of andere kinderen van die leeftijd die een pony willen maar iedereen neemt maar aan het wel onverantwoord zou zijn. Heel irritant.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:31

Cassidy schreef:
Op 12 jarige leeftijd had ik geen beschikking over internet, had wel mijn fantasien maar haalde het niet in mijn hoofd om die te uiten....

Toen hadden we de Penny en de Ponyclub.
Daar stonden ook elke maand dezelfde vragen in die nu hier op Bokt komen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:33

Ik wil jullie onderonsje niet verstoren hoor maar waren we niet bezig met een oplossing te vinden voor dit alles??
Ik weet niet of dat ergens toe moet gaan lijden maar dan mis ik dat punt geloof ik.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:33

Eens! Enkele jaren geleden maakte ik zelf ook een soort gelijk topic aan en ook ik kreeg vervelende reactie's. Mensen lijken niet door te hebben hoeveel pijn zulke reacties (of erger) kunnen doen. Het is zo makkelijk om mensen te beledigen van achter je schermpje. :\
quartel schreef:
sja....makkelijke prooien voor de jagers he??
Ik las net een ander topic waarin iemand het ook wel stoer vond een 12 jarige even met de grond gelijk te maken.
Zal het een soort van machtsgevoel geven of iets???
Ik vind het maar zielig gedrag.....maarja....wie ben ik :D

Jij bent quartel :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:35

en daar denk ik nu ook echt niet anders over hoor hannah41 :D
Alleen waren we al een paar stappen verder in het gesprek inmiddels.

Ik ben quartel ja.....mooier kan ik het niet maken.......wel lastiger :')

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:36

O sorry, dat had ik gemist. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:36

Ik heb er nu eventjes een paar dingetjes uitgehaald hoor, eerste bladzijde wel gelezen, laatste bladzijdes niet meer. :)

Maar leeftijd bij de naam? Wordt er dan niet nóg meer 'gediscrimineerd' op leeftijd. Er zijn zat mensen die fatsoenlijk kunnen praten op jonge leeftijd. Sowieso vind ik dat ook hier op bokt mensen redelijk wat discrimineren op leeftijd. Iedereen met een droom, die denkt verstandig te zijn en hier dingen na te vragen op bokt, die wat jonger is, wordt afgeschreven als penny. En waarom? Omdat ze jonger zijn. Eerlijk gezegd vind ik dat ook erg jammer. :\

Kinderen die een topic openen, zoals bijvoorbeeld die in de openingspost, die krijgen echt niet zomaar een pony als daar niet goed over is nagedacht. Ten eerste wordt dat door haar zelf gedaan, ze wil goede voorbereidingen treffen vóórdat ze een pony koopt, en daarnaast zijn er ook nog ouders. :) Die 'blijkbaar' wel genoeg verstand hebben. Sinds wanneer kunnen jonge mensen van 12 niet meer fatsoenlijk denken en de gevolgen ergens van inzien? Waarom mogen mensen geen fouten maken? Waarom moet alles perfect? Waarschijnlijk hebben alle oudere bokkers het allemaal goed gedaan in hun jeugd zonder fouten. *sarcasme* :P

Nu zeg ik het inderdaad iets te overdreven, maar er zitten sommige bokkers bij....
Wat ik ook vaak merk is dat mensen hier hun mening op persoonlijke gebeurtenissen baseren. Hallo? Tegenwoordig móét je als kind véél volwassener zijn en veel meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben dan vroeger. Dat is dan weer een gehele andere discussie, maar goed. :Y)

Kan prima zijn dat ik nu iets mis, maar dit komt er nu in me op. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:37

Deze volwassen moraalridder wil ook best meehelpen aan een prettiger bokt, ik ben niet bang voor nare reacties en schijn goed te zijn in heel neutraal mensen aan te spreken. Ik heb dit in het verleden ook wel gedaan als kinderen weer eens veel te hard werden toegesproken, maar ben er mee opgehouden omdat het zo zinloos was. Als ze je reactie al lezen, kan je rekenen op een lading kritiek (vooral dat je geen humor hebt of solliciteert naar een modfunctie) of het wordt genegeerd en een pagina later is je bericht ondergesneeuwd. Als er nu meer bokkers voor deze kinderen opkomen, doe ik met alle liefde weer mee!
Want het is soms echt te belachelijk voor woorden, dat hoef ik hier niemand uit te leggen geloof ik.

Ik denk echter wel dat de jeugd zelf zeker niet onschuldig is in deze 'oorlog'. Ik ben van mening dat beide kampen iets harder moeten worden aangepakt. Volwassenen die kinderen onderuithalen mogen van mij echt wel wat sneller een tijdelijke ban of een ow krijgen. Ik heb wel eens overduidelijk onzekere kinderen zeer serieuze vragen zien stellen, waarna een paar 'volwassene' het nodig vinden om te gaan rellen. Zoiets mag van mij echt wel wat harder aangepakt dan de foei die nu komt. Als er nou meer volwassen bokkers hier op een nette manier tegenin gaan, is de lol er ook snel vanaf. Het mooiste zou zijn als de regels iets strakker kunnen op dit specifieke punt, maar ik begrijp ook dat dit meer werk oplevert en wellicht lastig vast te leggen is.
Wat de jeugd zelf imo meer moet doen, is de boktregels lezen. In de huidige maatschappij is de gemiddelde zesjarig al handiger met computers dan de oude lui. Het argument 'ze snappen het gewoon niet' gaat er bij mij echt niet in. Ze zijn handig genoeg om zich aan te melden op een forum, ze kunnen dus lezen dus de regels doorlezen kunnen ze ook. Je word er op gewezen dat je dit moet doen en veel doen dit dus niet. Ik vind dat je een 11 jarige daar net zo goed op aan moet spreken als een 40 jarige. Ze openen namelijk wel zeer veel zinloze topics of topics vol spelfouten. En echt, zoekfunctie gebruiken en letten op je taalgebruik kan elke 10 jarige hoor! Natuurlijk moet dit wel op een normale manier gaan, maar ik heb ook gemerkt dat de 'bullies' een tegenstander hebben, namelijk de mensen die vinden dat een 10 jarige maar alles moet kunnen maken op een forum. Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Juist in de huidige wereld kunnen ze beter snel gewezen worden op het feit dat alles openbaar is, dat er nou eenmaal regels zijn op een forum en dat je dus ook niet zomaar voor de leuk tig topics mag openen. Dat mag van mij, op een nette manier, juist veel meer gebeuren! Dat je jong bent, is imo geen vrijbrief om regels te overtreden. Wel een reden om ze er een keertje extra op te wijzen, maar het hoeft niet geaccepteert te worden en dat idee krijg ik nu vaak wel. Dus mijn idee: het afkraken vervangen door respectvolle kritiek zodat de jeugd er hopelijk ook nog eens iets van opsteekt.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:38

Ik zat te denken hè, zouden we niet een Boktpolitie kunnen maken die naast de modjes opereren? Zij zouden dan wanneer zij zien dat een topic escaleert ook een soort temfunctie kunnen hebben, met Tems die bovenaan de lijst komen. Zo vallen de topics die uit de hand lopen eerder op en scheelt het de mods meer topics doorkijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:39

Ik ben het helemaal eens met wat Zwerte zegt. :)
Jongere mensen steken er veel meer van op als ze wordt uitgelegd wat ze verkeerd hebben gedaan en ze met een respectvolle manier worden behandeld, dan als 'dom 11 jarige pennykind'. Niet geheel onlogisch dat je daar dan tegenin gaat? ;)

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:40

quartel ik vind dat jij zeer goed probeert een oplossing te vinden! je bent hier zeer actief! _/-\o_

mag ik vragen wat je van mijn idee vind? staat enkele reacties hierboven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:41

Eventueel speciale mods aanstellen voor reltopics? :)