Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:08

LynnDenise schreef:
Jeetje dames, als we allemaal zo blijven reageren zal dit topic ook wel op slot worden gegooid. Is dat wat jullie willen? :+

Nee, hierbij stopt t ook :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:08

Als je nu eens begint met er zélf over op te houden.... Dit schiet niet echt op zo, straks zit dit topic ook op slot....

Ik hoop oprecht dat bokt komt met een goede mogelijkheid om dit initiatief doorgang te kunnen geven!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:09

Eefje, zullen we het hierbij laten? Of stuur je ook je eigen mailtjes mee? Ik heb je gewoon een tip gegeven per pb, hoe jij daar mee omgaat ligt aan jou, niet aan mij.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:13

stef schreef:
Als je nu eens begint met er zélf over op te houden.... Dit schiet niet echt op zo, straks zit dit topic ook op slot....

Ik hoop oprecht dat bokt komt met een goede mogelijkheid om dit initiatief doorgang te kunnen geven!

Lees de post boven jou, dan zie je dat ik dat al heb gezegt ;)

lieveli schreef:
Eefje, zullen we het hierbij laten? Of stuur je ook je eigen mailtjes mee? Ik heb je gewoon een tip gegeven per pb, hoe jij daar mee omgaat ligt aan jou, niet aan mij.

Lees de post boven die van stef, dan zie je dat ik dat net heb gezegt ;)

Urbanus

Re: Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:15

Eefje, zullen we dan ook afspreken dat we geen mensen op elkaar afsturen? En gewoon afwachten wat de mods doen met het originele topic?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:16

*slaat met hoofd op toetsenbord*
:=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:20

Nayomie schreef:
Waarom kon het niet een centraal topic worden? Niet dat je in het topic aangeeft dat je iets graag wilt hebben, maar net als het bewerk topic, de mensen met vraag (in dit geval voor weggeven, aanbod) een reactie plaatsen en de rest in PB afhandelen. En als het al aan iemand vergeven is, dat diegene een reactie plaatst dat het weg is.

Gedeeltelijk om weer terug in de discussie te komen. Heb even één van de laatste quotes gepakt

Probleem met deze oplossing is: Wie controleert het? En daarnaast lijkt het ergens ook wel weer op het oude EA. Ik ben ergens wel voor een 'gratis' deel op marktzaken. En dan verwijzen in het onderschrift. Probleem met een topic is dat het vaak ook al snel gezellig wordt.
Laatst bijgewerkt door Winged op 02-05-13 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:21

sodeju. Wat is er gewoon zo moeilijk om NIET op plaatsen te drukken en de ander in z'n sop te laten gaar koken. Geldt voor beide, en dit gaat nergens over.

Beetje jammer van dit topic.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:28

Aleeneh schreef:
Wat het probleem ook is met de regels voor 1 topic versoepelen... dan raakt het einde zoek, want waar trek je dan nog de grens. Dus dat snap ik op zich wel.

Dit vind ik een flutargument.
Want als er een centraal topic is, dan gaat alles toch daarheen?
Net zoals het Centraal 'Aan de Teugel', alle topics met vragen daarover gaan op slot, en mensen worden doorgeleid naar het centraal topic.

Er komt dan dus gewoon één weggeeftopic, met daarin mensenspullen. Alles wat je gratis wil aanbieden kan daarin.
Kan ook op de markt, daar heb ik ook geen problemen mee.
Maar volgens mij kan dat topic, mits met duidelijke regels, tot dan toe prima open blijven. Ik vind het een geweldig initiatief.

Winged: wie het controleerd: net zoals wie het centraal topic voor bewerken controleert; een of meerdere MODs :).
Maar het moet natuurlijk geen kletstopic worden, nee.
Markt ben ik aan de ene kant wel voor, maar aan de andere kant: IK persoonlijk kijk er echt nooit, en met mij meerderen :). Als het op de markt komt, wel in een aparte sectie, maar dat was al duidelijk geloof ik :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:33

Ja maar ze willen dat alles wat je wil weggeven en verkopen allemaal op de markt gaat ;) En dat is de regel, niet het weggeeftopic. En ze snappen dat het niet werkt op de huidige manier en zijn op zoek naar een oplossing om het wel werkend te maken, dus dat moeten we afwachten ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:34

LoveBodin schreef:
Winged: wie het controleerd: net zoals wie het centraal topic voor bewerken controleert; een of meerdere MODs :).
Maar het moet natuurlijk geen kletstopic worden, nee.
Markt ben ik aan de ene kant wel voor, maar aan de andere kant: IK persoonlijk kijk er echt nooit, en met mij meerderen :). Als het op de markt komt, wel in een aparte sectie, maar dat was al duidelijk geloof ik :)

Als een topic heel hard loopt is het lastig te controleren, het oude EA is niets voor niets opgedoekt en overgegaan naar markt. Het koop/verkoop/weggeef gedeelte kost heel erg veel tijd. Mods blijven ook vrijwilligers...

(Zelf kijk ik trouwens ook weinig op markt)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:37

Aleeneh schreef:
Ja maar ze willen dat alles wat je wil weggeven en verkopen allemaal op de markt gaat ;) En dat is de regel, niet het weggeeftopic. En ze snappen dat het niet werkt op de huidige manier en zijn op zoek naar een oplossing om het wel werkend te maken, dus dat moeten we afwachten ;)

Een heel duidelijke samenvatting :j Op dit moment zijn wij de mogelijkheden aan het bekijken waar en hoe dit gerealiseerd kan worden op Bokt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:39

Ik heb trouwens alle tijd hoor, de verzendkosten zijn me veel te hoog (woon in Finland, maar kom straks weer terug :+ ).

Zou het dan niet kunnen dat er één MOD speciaal daarop gaat kijken? En als mensen zich gewoon eens gedragen en niet de hele tijd offtopic gaan, zou het ook helpen. Maar goed, dat laatste gaat 'm waarschijnlijk toch niet worden, helaas. Maar het eerste misschien wel? Misschien een mod van de markt überhaupt?

Of

Kan het niet zo dat je je bericht alleen in een format kan zetten? Hetzelfde format dat hier al eens is genoemd? Dus ipv de balk waar ik nu schrijf (en Winged net :+ ), daar alleen die 4 (of 5) vragen neer zetten. Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar zo ga je offtopic reacties heel hard tegen.
Ik weet niet hoe dit technisch zit?

De markt of LZP is het verschil dat op de Markt je echt met een doel komt, namelijk iets kopen/verkopen. Op LZP zijn verhalen te lezen, en kan je veel meer doen dan alleen kopen/verkopen. Je kan er ook helpen, en ik denk dat dit idee meer als 'helpen', dan als 'kopen/verkopen' is.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:41

LoveBodin schreef:
Ik heb trouwens alle tijd hoor, de verzendkosten zijn me veel te hoog (woon in Finland, maar kom straks weer terug :+ ).

Zou het dan niet kunnen dat er één MOD speciaal daarop gaat kijken? En als mensen zich gewoon eens gedragen en niet de hele tijd offtopic gaan, zou het ook helpen. Maar goed, dat laatste gaat 'm waarschijnlijk toch niet worden, helaas. Maar het eerste misschien wel? Misschien een mod van de markt überhaupt?

Of

Kan het niet zo dat je je bericht alleen in een format kan zetten? Hetzelfde format dat hier al eens is genoemd? Dus ipv de balk waar ik nu schrijf (en Winged net :+ ), daar alleen die 4 (of 5) vragen neer zetten. Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar zo ga je offtopic reacties heel hard tegen.
Ik weet niet hoe dit technisch zit?

De markt of LZP is het verschil dat op de Markt je echt met een doel komt, namelijk iets kopen/verkopen. Op LZP zijn verhalen te lezen, en kan je veel meer doen dan alleen kopen/verkopen. Je kan er ook helpen, en ik denk dat dit idee meer als 'helpen', dan als 'kopen/verkopen' is.

Sorry, mag ik vragen wat een format is? :+
Ik snap het niet helemaal :o?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 14:42

Maar WAAROM is dat de regel? Waarom mag een weggeeftopic niet -> omdat dat de regel is. Maar waarom en waar staat die regel?

Kan dat ook beantwoord worden door het beheer?

@Lovebodin, inderdaad het doel is helpen en niet kopen/verkopen

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:43

Jaime_ schreef:
Maar WAAROM is dat de regel? Waarom mag een weggeeftopic niet -> omdat dat de regel is. Maar waarom en waar staat die regel?

Geen idee waar het staat, maar ik denk omdat het anders wat onoverzichtelijk wordt :j
Ik was heel blij met t topic, alleen het werd nogal druk :P

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:44

Een format is een standaard vorm achtig iets.
Nu kan je heel open reageren, en typen wat je wilt.
Als je ipv die antwoordbalk, een sectie maakt met
Provincie:
Plaats:
Product(omschrijving):
Foto (in link).

, zodat je niet méér dan dat in kan vullen. Provincie en plaats kan je ook van die vaste dingen van maken, zodat je kan kiezen :).

Maar ik wee tniet in hoeverre dit technisch mogelijk is.
Edit:
Dus in plaats van
Citaat:
typ hier je antwoord, je kan typen wat je wil

dit:
Citaat:
Provincie:
Plaats:
Product(omschrijving):
Foto (in link).

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:46

Oooh, dat dacht ik al ;)
Is inderdaad wel handiger, maar volgens mij is dit nog nooit op bokt geweest :n
En hoe gaat het reageren dan, alleen via pb?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:47

Ja, maar dat was aan het begin van dit topic al duidelijk, geen andere reacties dan aanbiedingen in het topic :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:48

Jaime_ schreef:

:') 8 pagina,s met dat t gewoon niet mag en nog steeds door blijven gaan er over t mag gewoon niet klaar er word een oplossing voor gezocht wees daar al blij mee bokt had net zo goed niks hoeven doen..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:48

LoveBodin schreef:
Een format is een standaard vorm achtig iets.
Nu kan je heel open reageren, en typen wat je wilt.
Als je ipv die antwoordbalk, een sectie maakt met
Provincie:
Plaats:
Product(omschrijving):
Foto (in link).

, zodat je niet méér dan dat in kan vullen. Provincie en plaats kan je ook van die vaste dingen van maken, zodat je kan kiezen :).

Maar ik wee tniet in hoeverre dit technisch mogelijk is.
Edit:
Dus in plaats van
Citaat:
typ hier je antwoord, je kan typen wat je wil

dit:
Citaat:
Provincie:
Plaats:
Product(omschrijving):
Foto (in link).

Het idee van de laatste quote is ook gegeven. Alleen: Hoe voorkom je dat mensen tig keer op één product gaan reageren? Je moet wel het overzicht houden dat iemand een product als 'vergeven' kan neerzetten. Op markt heb je bijvoorbeeld wel het voordeel dat je een 'kavel' kan sluiten zodra het is vergeven. Die mogelijkheid heb je in een topic niet.

Als heel simpel alternatief:
- Regel maken dat mensen alleen het product mogen melden
- Belangstellers moeten dan aangeven of ze het willen hebben aangeven via PB.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:49

Waarom zo ingewikkeld? Een topic als ts had geopend kan prima functioneren. Maar, voor mij persoonlijk is de spontaniteit er sowieso al af. De spontaniteit maakte het initiatief sterk. Had hier wat kleding liggen die ik eerst even op de foto wilde zetten en dan in het topic posten, maar heb nu zoiets van: laat maar....

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:49

Winged schreef:
Het idee van de laatste quote is ook gegeven. Alleen: Hoe voorkom je dat mensen tig keer op één product gaan reageren? Je moet wel het overzicht houden dat iemand een product als 'vergeven' kan neerzetten. Op markt heb je bijvoorbeeld wel het voordeel dat je een 'kavel' kan sluiten zodra het is vergeven. Die mogelijkheid heb je in een topic niet.

En dan moeten de aanbieders in t topic zeggen waneer het al wggegeven is :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:51

XEefjuhX schreef:
Winged schreef:

En dan moeten de aanbieders in t topic zeggen waneer het al wggegeven is :j

Ja, dat maakt het dus weer onoverzichtelijk. Iemand plaatst iets op pagina 4 en op pagina 8 komt de melding 'is al weg.' Dan ben je dus 100 posts verder.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 14:51

NathalietjeB schreef:
Jaime_ schreef:

:') 8 pagina,s met dat t gewoon niet mag en nog steeds door blijven gaan er over t mag gewoon niet klaar er word een oplossing voor gezocht wees daar al blij mee bokt had net zo goed niks hoeven doen..

'Gewoon niet' is toch geen reden?

Prima dat jij zo in elkaar steekt maar ik wil dingen proberen te begrijpen, als ik een boete krijg wil ik ook weten waarom.