Gast ban mogelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:42

Slotje wegens ontsporend topic door de reacties op de kwetsende posts en het voorkomen van heel veel opruimwerk, dat is de reden voor het sluiten.

Hij had ook nog in dit topic kunnen plaatsen, maar is off line gegaan. Dat hij zich 'schijnheilig gedraagt zodat wij personen een hand boven het hoofd kunnen houden' is speculatie van jouw kant en kan niet gebaseerd zijn op enige kennis van de communicatie tussen het team en bewuste bokker.

Volgens mij hebben we het over het schoonmaken en mogelijk heropenen van het topic waar nare berichten in zijn geplaatst. Dat gaat niet alleen over die nare berichten, maar ook over andere, zinvolle, opmerkingen die in dat topic zijn geplaatst. Daar moet ook een beslissing over genomen worden. En dan gaat het ook wel degelijk over de betrokkenen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:43

Ikima schreef:
Uit die laatste post van prrrrrrrrr maakt ik op dat hij geen ban krijgt omdat hij niet meer heeft gepost? Sorry als ik het verkeerd lees maar dit is grote onzin. Ik heb ooit een ban gehad vanwege een algemene opmerking die persoonlijk werd opgevat, heb daarna ook niet meer daar gepost, de persoon die we niet bij naam noemen heeft bewust die relposts geplaatst om te rellen, dat is toch echt banwaardig.

Nee, dan begrijp je die tekst niet goed. Ik heb niet zelf de beslissing voor een ban genomen omdat dat in beginsel een teambeslissing is, tenzij het om een spammer gaat of om iemand die als een dolle posts op bokt aan het zetten is. Daar was in dit geval dus geen reden voor. De teambeslissing hangt nog.

Overigens betwijfel ik of hij de posts plaatst om te rellen, op de manier waarop er tijdens vakantietijd foute shetfoto's geplaatst worden of topics over groentesoep.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 00:00

Ik hoop ook zeker dat deze persoon -die overigens al jàren op mijn foeilijst staat, geweldige uitvinding! - de gepaste sanctie krijgt.
Je kan zware opmerkingen maken. Maar deze opmerking was niet bedoelt op de discussie, puur en alleen om enkele personen héél, héél hard te kwetsen en totaal ongefundeerd.

Er bestaat imo nog een wezenlijk verschil tussen opmerkingen als:

"Goh, ik weet niet wat ik ervan moet geloven, ik heb ervaring dat verhalen wel eens aangedikt worden dus wie weet was het minder erg?"(al zou ik dat al niet op het laatste verhaal durven zeggen)
"Weet je ik denk dat jullie niet zo hard moeten zijn op persoon x want volgens mij is zij hier ook een slachtoffer"
of zelfs nog
"ik wil hier geen oordeel vellen over wat gebeurd is, ik was er niet bij. Ik weet niet wie de waarheid spreekt."

Dat zijn ook harde woorden maar je trekt nog een discussie open en je kan je mening nog herzien. Je geeft mensen te kans om te beargumenteren of de verhalen aangedikt zijn, of ze vinden dat persoon x wel of niet slachtoffer is of om je de laten geloven in hun verhaal.

Maar opmerkingen als, na een persoonlijke getuigenis van iemand die hier veel moed voor heeft nodig gehad en jaren later nog steeds met die traumatische ervaring zit:

"Ach stel je niet aan het is doodnormaal dat dat daar gebeurd en jij moet nu niet komen janken", alleen in iets ouderwetsere woorden, dat is om de kwetsen en te rellen en niet meer dan dat.

Ik durf te wedden dat als ik in een topic zou schrijven van een oma die bv overleden is: "ach kind stop met zeuren wees blij dat het je moeder niet was. Dat mens was oud genoeg en maar goed dat ze dood is, ik ben blij voor haar.", zo'n post onmiddellijk verwijdert wordt en ik ook een ban aan mijn broek heb. Het is dat ik nogal graag eens op bokt ronddool dat ik het maar niet in de praktijk ga proberen :+ .

Toch heb ik de indruk dat als ik het iets meer verbloem en netter verwoordt, maar evengoed kwetsend, het plots een stuk moeilijker is om zo'n post onmiddellijk te verwijderen en er eerst een discussie van vijf dagen aan te pas komt.

Iig jammer dat een goed lopend topic met hier en daar een logische uitschuiver in een beladen onderwerp, op slot is door een relnicht. Het is ook wel een gemakkelijke manier. In het topic werd er door sommige gezegd dat ze het niet vonden kunnen dat zulke dingen over een bedrijf gezegd werden en het topic beter verwijdert kon worden. Mods zeggen dat er zeer netjes gediscussieerd wordt en het topic gewoon mag open blijven. Dan doe je als je pro-tegenpartij bent gewoon een paar vreselijk kwetsende en rellende opmerkingen ertussen, topic toch op slot en jij toch mooi je zin gekregen :)* .
Ik hoop dus van harte dat die dingen er uit gefilterd kunnen worden en het topic weer open kan, als het modteam in eerste instantie van mening was dat zulke zaken op een openbaar forum besproken mogen worden. Je kan nu imo eenmaal niet rechter gaan spelen op bokt door kwetsende dingen te gaan zeggen met het oog op het topic dat je wil sluiten te kunnen sluiten.
En als dit niet bewust kwetsend was en niet bewust om een rel uit te lokken en het topic te sluiten, dan heeft iemand die zo'n opmerkingen maakt dringend een cursus correct communiceren nodig en alsnog gediend met een ban om deze in alle rust te kunnen doornemen :7

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 00:04

Gastbannen uitdelen? Ik denk dat het zonder meer zou moeten kunnen in de situatie van het topic waar iedereen het over heeft.
Net zoals een tijdelijk slotje: een tijdelijke afkoelban voor de persoon / personen die een 'lastig topic' binnenstormen als een olifant in een porseleinkast.
Gewoon totdat de situatie weer onder controle is.

Maar dan lijkt het mij wijs om ook meteen de postings van de 'op de kast gejaagde mensen' eruit te halen.
Nu blijft het dooretteren (mensen weten wat er de laatste 2 pagina's geschreven is, die lijken inmiddels belamgrijker dan de eerste 48).
Als je de laatste 2 pagina's van het topic waar iedereen het over heeft schoonveegt (kan je posts tijdelijk bewaren om terug te zetten?)
dan houd je een tijdelijke nullijn aan, todat alle besluiten zijn genomen.

Ik heb vandaag - voor het eerst in ruim 6 jaar dat ik op dit forum meelees (en soms schrijf) - op het uitroepteken gedrukt.
De opmerking deed mij in zoverre niet zoveel: het liet mijns inziens slechts zien dat de schrijver ofwel het hele topic niet gelezen had, ofwel (net als velen) niet in staat is om door de boodschappen van bedouin heen te prikken. En wie neemt hem dat kwalijk, getuige de vele aanbiedingen voor hulp ;) Bedouin's schrijftalent is de reden dat wij haar allemaal een kans gunden... we hebben bijna allemaal geprobeerd om het direct met haar op te lossen... het leek alsof het incidenten waren... niemand heeft aangifte gedaan... en dat terwijl bedouin op de hoogte was van diverse schandalige zaken die hebben plaatsgevonden... maar wij vielen voor de charmes van bedouin, zo gaat dat soms... en daar betalen sommigen van ons een héle hoge prijs voor...

Al 48 pagina's lang deden een hoop mensen hun stinkende best om het topic in zo goed mogelijke banen te leiden, voor zover dat al mogelijk is met een delicaat onderwerp als dit. Bedouin bleef op een nette manier posten. De vrouwen die in aanraking zijn gekomen met bedouin en haar man hebben, ondanks aanwezige opgekropte frustratie, woede en verdriet, het lef gehad om zich kwetsbaar op te stellen op een openbaar forum, met als doel om leed voor anderen te voorkomen. Ook die postings waren netjes verwoord. Wel jammer dat er veel gespeculeerd werd over huwelijk, want dat is mijns inziens privé zaak, en valt eerder onder laster dan onder constructieve discussie en uitwisseling van mening. EN het topic wordt daardoor een stuk minder goed leesbaar (het ondermijnt de werkelijke discussies). Maar ook daarin werd vanuit diverse forumgebruikers en mods gestuurd om het topic niet te laten escaleren. De meeste lezers waren zich wel van de ernst van het onderwerp bewust.

Ik vind het vooral heel erg zuur van de 'ietwat sullig geformuleerde post' op pagina 48 (die braaf verwijderd is, maar waarvan er toch nog 2 quotes terug te vinden zijn).
De gemaakte opmerking had als gevolg dat de hele discussie verhardde en eigenlijk in no time nergens meer over ging.

Resultaat is dat het topic op slot zit, en dat dit Bedouin de kans 'ontneemt' om een antwoord geven op de wel zeer trieste situatie van Lalalaaa!
Sterker nog: 't eigenlijk een verdraaid mooi excuus om niet te hoeven schrijven, terwijl de druk allerhoogst is.
Dat heeft onder andere Lalalaaa, die wel een heel diepgaande ervaring heeft gehad, niet verdiend.
Die verdient nu eindelijk eens een verklaring, net als de overige gasten die 'onheus zijn bejegend'.

Ik begrijp dat het een moeilijk topic is, en dat bokt misschien eerst een jurist wil raadplegen, en wil zorgen dat er een algemeen beleid komt.
Ook snap ik absoluut dat er een tijdelijk slotje op is gezet: prima keuze Prrrr, want het was volledig aan het escaleren!
Wat mij betreft (zie bovenin post) had je nog wel enkele stappen meer mogen zetten.
Alleen voor de situatie hier en nu vind ik het een zeer ongelukkige timing voor een (tijdelijk) slotje [edit:] waardoor dit topic reeds sinds vanochtend stagneert...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 00:49

Juut schreef:
Weet je wat ik nu zo erg vind? Eerdere berichten die kwetsend waren, werden geschreven uit andere mening gewoon doordat nog niet het gehele verhaal duidelijk was.
Vervolgens kwamen er steeds meer details bij, de een nog erger dan de ander, en uiteindelijk, toen het hele verhaal duidelijk was, kwam er 1 (!!!) stoker met bijzonder kwetsende posts richting de slachtoffers uit dat verhaal.
Ik heb deze persoon om een reden op mn 'foei-lijst' staan, had ook geen enkele zin om zijn posts alsnog te bekijken, maar de quotes van deze posts waren al om van over mn nek te gaan. Vervolgens gaat topic op slot, en kan er niet gereageerd worden. Tuurlijk heb ik een pb gestuurd naar de TS en ander, maar ik vind het zo erg dat ze in het topic zo ontzettend in de modder zijn gegooid, en hier zover geen zichtbare sancties tegenover staan.
Er is al een hoop moed voor nodig geweest voor deze mensen hun verhaal te doen, juist omdat ze van te voren wisten dat niet iedereen het meteen zou geloven, dat er tegengas zou komen. En dan wordt er zo opzettelijk kwetsend gepost...door 1 persoon.

Triest
*MIST de i like of +1 knop nog steeds dus danmaar even zo :)*

+1

edit: ook voor Jazzit +1

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 06:39

Als iedereen een bepaalde bokker onder de foei-lijst heeft kan deze dus ongegeneerd zijn gang gaan omdat niemand de onzin die geschreven wordt leest, dus ook dat lijkt mij niet handig...

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:35

slimmerik schreef:
quera schreef:
Ik hoop dat de mods morgen gewoon de postst hebben opgeruimd en een waarschuwing/ban geven aan de betreffende bokker. Zodat de rest van bokt verder kan gaan met de normale discussie.

*gaat snel slapen zodat het sneller morgen is :D

Wellicht wil de aangevallen partij (B) daar dan ook wel reageren. Ze heeft haar onderschrift iig weggehaald +:)+

vraag me af of dit zo snel zal/kan gaan..

Hoop het iig wel, zodat de desbetreffende bokker niet weer in een ander topic verder gaat!

@slimmerik, ook de advertentie is weg..

Nayomie

Re: Gast ban mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:43

Je kan toch alleen dan een ban geven als je het IP adres weet?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:43

Nayomie schreef:
Je kan toch alleen dan een ban geven als je het IP adres weet?

dat kunnen de modjes wel zien, geloof ik.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:44

Ja. Maar dan moet die gast op dat moment wel op bokt zitten. Zoniet, dan ben je te laat, heb je geen IP en kan je hem niet bannen :+

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:46

fenja schreef:
kamsel schreef:
Ik ben eigenlijk benieuwd wat er nou net gegumd is?

waar is er gegumd dan??

Nou, niet, maar door de opmerking van Prrrr om 22:18, kreeg ik het idee dat er eindelijk wat aan was gedaan...

Nayomie, die persoon heeft gisteren nog lang op bokt gezeten, alle tijd gehad dus.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:51

Oke, dat klopt.

Maar had het zojuist even in het algemeen :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:08

Prrrr schreef:
Dat gaat niet alleen over die nare berichten, maar ook over andere, zinvolle, opmerkingen die in dat topic zijn geplaatst. Daar moet ook een beslissing over genomen worden. En dan gaat het ook wel degelijk over de betrokkenen.

Ik mag stilletjes hopen dat het slot op dat topic DAAR over gaat, en niet enkel over de laatste paar bladzijden.
Mijn excuses dat ik het hier nog eens herhaal, het is in zekere zin offtopic namelijk (gastban vind ik hier niet het belangrijkste probleem)

Zoals ik ook in het topic zelf gepost had vind ik de manier waarop er naar aanleiding van een aantal negatieve ervaringen B en haar man zondermeer publiekelijk aan de schandpaal genageld worden erg bedenkelijk. Dat hoort niet in een rechtstaat, en daar is ook wetgeving rond. En de eigenaars van Bokt horen hier m.i. eens rustig naar te kijken.

Verder vind ik dat een hoop reacties de grens met smaad overschrijden en dat in zo'n topics veel strenger gemodereerd moet worden (of ze gelijk naar een niet-openbaar deel van Bokt moeten verhuizen zo lang daar niemand tijd voor heeft). Het kan niet de bedoeling zijn dat Bokt door afwezigheid van actieve moderators zich gaat lenen als een openbaar platform waarop iedereen vrijelijk zijn gang kan gaan met zeer persoonlijke beschuldigingen, speculaties, aanvallen, beledigingen en vervolgens ook nog eens de meningen van jan en alleman over dat alles.
Het kan niet de bedoeling zijn dat op een openbaar forum het proces van de daden van de man van B en B zelf gevoerd wordt door iedereen die toevallig een duit in het zakje wil doen.
Dat is echt niveau Middeleeuws marktplein..

En uiteraard is Bokt 'maar' een forum dat door hardwerkende vrijwilligers bij mekaar wordt gehouden. Het lijkt me logisch dat er over een noodprocedure wordt nagedacht waarbij iets als het bovenstaande gestopt kan worden.
Nu is er een slotje geplaatst. Een goed begin. Maar wat mij betreft niet voldoende, het topic had in zijn geheel onzichtbaar mogen zijn zo lang er nagedacht moet worden over hoe het verder moet met alle betrokkenen in dit verhaal.

Citaat:
Ik vind eigenlijk dat dit zelfs niet op een openbaar deel van Bokt hoort te staan (op de manier waarop dit topic nu gelopen is).
De correcte manier om hier mee om te gaan was voor de slachtoffers geweest om aangifte te doen bij de politie op de luchthaven. Niet om dit verhaal wat nu eentje is van 'zijn woord tegen dat van hen' op het internet te gooien, en daarmee iemand zwaar af te straffen waarvan niet eens duidelijk is (en dat gaan we echt nooit weten) of ze er al dan niet schuld aan heeft. Gezien de kans bestaat dat ze er geen schuld aan heeft is deze openbare heksenjacht m.i. echt verwerpelijk.

Ik wil het Bokt beleid nog eens oproepen om hier een slotje te zetten, eens rustig na te denken, eens de jurist te raadplegen, en vervolgens een paar correcte beslissingen te nemen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:37

Nayomie schreef:
Ja. Maar dan moet die gast op dat moment wel op bokt zitten. Zoniet, dan ben je te laat, heb je geen IP en kan je hem niet bannen :+

Jawel hoor, bokt kan ten alle tijde je ip-adres zien, evenals alle andere ip-adressen vanwaar je ooit op bokt hebt gezeten en alle boktnamen die onder dat ip-adres vallen ;) .

Maargoed dat bokt geen rechtstaat is. Nu worden meisjes tenminste gewaarschuwd voor deze walgelijke praktijken. En als één iemand een verhaal verzint kan je nog denken dat het een wraakactie is. Het bericht van TS is zelfs nog voor discussie vatbaar tussen wat nu gewoon cultuur verschil is, verkeerd gecommuniceerd en 'toch wel een beetje aangedikt'. Maar zoveel afhankelijke bronnen? Ik vind het niet meer dan correct dat mensen hiervoor gewaarschuwd worden.
Stel je eens voor dat je je jonge dochter van 17 naar daar laat gaan en zij is niet zo weerbaar, maakt hetzelfde of nog erger mee dan de laatste getuigenis...en dan hier: "Ja, ik en X en Y en Z wij wisten het allemaal dat het gebeurd is, maarja hij is niet veroordeeld en we hebben geen klacht ingediend dus officieel mochten we hem niet aan de schandpaal nagelen. We hadden je kunnen waarschuwen, maar volgens de regeltjes van het wetboek is dat niet mogelijk. Daarom dat je alleen maar positieve ervaringen vond op internet."
Daarbij staat het internet vol van recensies over hotels/restaurants/campings die de grond in geboord worden door mensen die er zijn geweest en die zeer negatieve ervaringen hebben. En maar goed ook, want zo heb ik al een paar hotels overgeslaan. Als ze goed volk willen aantrekken, moeten ze ook zorgen dat het goed is. Dit concept is ook niet goed als er een man rondloopt met losse handjes en een opvliegend karakter met een gastvrouw die alles maar in de doofpot stopt en bagatelliseerd. En dan hebben de gasten alle recht om een recensie te schrijven waarom je niet voor deze plek moet kiezen.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:39

Vraag aan het beheer....,is het technisch mogelijk om een persoon een ban te geven voor een bepaald topic? Het topic kan dan open blijven maar diegene die de rel veroorzaakt heeft kan er niet meer reageren.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:51

Bandida,
de inhoud van het topic wat je aanhaalt gaf de mods geen reden om het topic te sluiten. Het topic ging pas op slot toen jouw compaan HC zich ermee ging bemoeien. En het moge duidelijk zijn: op jouw post in dat topic kwamen géén felle reacties dus dat betekent dat jouw visie gerespecteerd werd.
Ongewild maak je eens te meer duidelijk hoe fout dan ook de reacties van hem geweest zijn, en om die reden is ook dit topic geopend: om te bezien of een gastban gegeven zou kunnen worden aan een persoon die zich misdraagt en mensen schoffeert.

Dat jij hier aanvult om nog eens je ongenoegen met de inhoud van het topic zelf te uiten is in dit topic niet aan de orde zoals je zelf al aangeeft.

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:59

Het feit dat het topic escaleerde, is in mijn ogen niet alleen de reactie van de zgn. "relopa" zoals die genoemd werd, maar ook zeker door de reacties die hierop gegeven werden door enkele. En volgens mij was dat nu precies de bedoeling van de relopa.
Ondanks dat er door andere gevraagd werd om er niet meer op te reageren, immers de post zou dan vanzelf weggehaald worden en niemand zou dan nog van het bestaan weten, moesten enkele personen toch blijven reageren. Al was het maar een kleine reactie in de trant van "... ik tel tot 100".
Negatieve aandacht is ook aandacht voor die relopa blijkbaar.
Dus niet alleen relopa is fout bezig geweest in het bewuste topic, maar ook enkele andere reageerders die het uit de hand lieten lopen. Kom op jongens, het is Internet ... er zitten op het internet de grootste mafkezen. Is het niet een relopa, dan is het morgen wel een relnicht die een kwetsende reactie kan plaatsen. Negeer die en het stopt vanzelf. Je kan niet het hele internet bannen of verbeteren.

Spijtig, want het is voor velen een belangrijk topic. Voor de slachtoffers om hun verhaal te kunnen doen, voor andere om gewaarschuwd te worden en voor B om haar weerwoord te kunnen geven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:02

Weer je, ik snap het hele verhaal niet. Ts van dat topic post haar negatieve ervaring. Wat ze mag, aangezien het een ervaring uit eerste hand is.
Enkele maanden geleden postte een bokker die tijdelijk bij een andere bokker had gewoond een slechte ervaring, uit eerste hand.
Dit ging direct op slot, want ze moesten het maar privé uitvechten :?
Laat dan óf beide topics open, óf doe beide topics direct op slot.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:12

Ik denk dat er een verschil is tussen een privé persoon waarbij je woont en waar een probleem ontstaat of een bedrijf wat een dienst aanbied.
Laatst bijgewerkt door cam op 08-08-12 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:13

Jannepauli schreef:
de inhoud van het topic wat je aanhaalt gaf de mods geen reden om het topic te sluiten.

Hoe weet je dat?

Citaat:
toen jouw compaan HC

Mijn god, wat een kinderachtigheid..

Citaat:
Dat jij hier aanvult om nog eens je ongenoegen met de inhoud van het topic zelf te uiten is in dit topic niet aan de orde zoals je zelf al aangeeft.

Ik vond het belangrijk genoeg, veel belangrijker dan de laatste twee bladzijden, vandaar.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:13

cam schreef:
Ik denk dat er een verschil is tussen een privé persoon waarbij je woont en daar een probleem ontstaat of een bedrijf wat een dienst aanbied.

Precies..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:16

Annemun schreef:
Spijtig, want het is voor velen een belangrijk topic. Voor de slachtoffers om hun verhaal te kunnen doen, voor andere om gewaarschuwd te worden en voor B om haar weerwoord te kunnen geven.

Ik durf te twijfelen of dit überhaupt wel op Bokt hoort te staan. Bokt is geen slachtofferhulp, consumentenvereniging en ook geen rechtbank.

Annemun schreef:
Kom op jongens, het is Internet ...

Goed samengevat vind ik die..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:27

Annemun,

het is prijzenswaardig dat je mensen oproept om niet te reageren maar niet iedereen heeft een ijzeren zelfbeheersing.
Actie geeft nu eenmaal reactie. En dat mensen dan wellicht ook verkeerd reageren, is wel enigzins te begrijpen als iemand als een botte boer door de porceleinkast van kwetsbare gevoelens gaat lopen.
Een waakzame mod én de mogelijkheid om de aanstichter van de onrust even op ijs te zetten lijkt me een goede zaak. En voor de goede orde: dat is het onderwerp van DIT topic.

Bandida,

Ik heb op je eerdere post getemd. Niet alleen omdat ik deze off-topic acht maar omdat ik het sterke vermoeden heb dat je hier een deurtje aan het openzetten bent om de zaak opnieuw te laten escaleren.
Het feit dat je ook in je vervolgberichten hardnekkig off-topic blijft gaan, lijkt erop dat je gezien hebt dat in een ander eveneens gesloten topic over dit onderwerp aangegeven werd, niet geduld werd dat de inhoud van het oorspronkelijke topic opnieuw besproken wordt. Tactiek?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:30

cam schreef:
Ik denk dat er een verschil is tussen een privé persoon waarbij je woont en waar een probleem ontstaat of een bedrijf wat een dienst aanbied.

Hmm, daar zeg je wat...

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:37

Inmiddels zijn de posts van de reller wel uit het toppic verdwenen.
Echter ben ik van mening dat top op pagina 48alles gehonoreerd werd. Waarom wordt dan nu alles van voor pagina 48 ook doorgespit? Dat is iets wat ik nog steeds niet begrijp.