Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:42

De regels hier zijn nou eenmaal zo, als het je niet aanstaat, moet je niet posten of gewoon helemaal niet meer op bokt komen. Zo werkt het nou eenmaal. Als ik een topic zou openen met een twee en een halfjarige die ik op slof rijd en in de op zeg dat ik geen commentaar wens op de slof of de leeftijd, dan weten we allebei dat ik dat commentaar toch ga krijgen. Idem met het niet dragen van een cap. Als jij foto's zonder wilt posten, kun je er van uitgaan dat je toch commentaar krijgt over het ontbreken van je cap, gewoon niets van aantrekken lijkt me dan de beste optie. En als het herhaald wordt, dan tem je daar lekker op.

LadyMadonna

Re: Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:44

Dus: eenrichtingsverkeer

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:47

sflj schreef:
capopjekop schreef:
Er zijn ook nog zoiets als ongeschreven regels. Iemand beledigingen hoort in mijn ogen niet bij de vrijheid van meninguiting. Maar daar kun je ook weer een hele discussie over voeren hoe ver die vrijheid gaat. Persoonlijk vind ik dat iemand kwetsen daar niet onder valt. Maar als je over een cap begint kwets je iemand niet, dat doe je waarschijnlijk om iemand te wijzen op de gevaren.

Verder zal het mij een zorg zijn of iemand een cap op doet of niet, maar in sommige gevallen zeg ik er wel iets van, bijvoorbeeld iemand die voor het eerst sinds jaren op zijn paard klimt en het dier springerig is of voor het eerst op een vreemd paard. Kijk het is altijd een risico, maar als je weet dat er omstandigheden zijn waardoor de kans op hoofdletsel nog groter zijn dan vind ik het erg dom om niet even een cap op te zetten.

Getuigen van Jehova zijn ook overtuigd van het feit dat ze anderen helpen en op gevaren wijzen enzo. ;)

Als een jehova zijn verhaal wil doen vind ik het prima hoor, kijk daarna wel wat ik er mee wil. Maar ze moeten niet doorgaan als ik aangeef dat ik geen interesse heb. Dus ik ben het wel met jullie eens dat er niet 3 pagina's lang doorgeëmmerd hoeft te worden over de cap. Maar het mag best genoemd worden ja.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:49

stef schreef:

Nee niet, jij post iets, ik reageer.
Dat mijn reactie je niet aanstaat kan, en als ie tegen de regels is mag je erop temmen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:50

Dus ik moet rekening met jouw wensen houden, maar jij niet met die van mij?
Want zo schets je het

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:51

Jij hoeft er geen rekening mee te houden.. Je kan het negeren of temmen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:54

Dus moet ik me aanpassen omdat jij mijn wens niet respecteerd....
Ik wil geen gezeur over een cap in mijn topic, jij doet dat wel, en dus respecteer je mijn keuze niet, en dus verziek je mijn topic. Maar jij mag dat, want het is jouw mening... Eenrichtingsverkeer dus....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:58

Nee, want jij mag dus ook een topic openen zonder cap, ook al irriteert dat mij mateloos.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:00

stef schreef:
Dus moet ik me aanpassen omdat jij mijn wens niet respecteerd....
Ik wil geen gezeur over een cap in mijn topic, jij doet dat wel, en dus respecteer je mijn keuze niet, en dus verziek je mijn topic. Maar jij mag dat, want het is jouw mening... Eenrichtingsverkeer dus....

Je hoeft je niet aan te passen. Dat is jou keuze. Wil je helemaal geen commentaar dan moet je geen topics openen. Bokt blijft een discussieforum.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:05

Niet helemaal, er zijn ooknonderdelem gewoon voor de fun, zoals diverse foto subs.
En natuurlijk is het mijn keuze, maar een keuze die ik niets hoef te maken als men mijn vraag respecteerd. Maar jouw mening is belangrijker.

Maar goed, heb het idee dat ik nog eerder door dring tot een betonnen muur, dus het wordt nogal nutteloos zo.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:07

Het is ook nutteloos om het recht op vrijheid van meningsuiting in twijfel te willen trekken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:08

Stef ik snap niet waar je je zo druk om maakt.

Je hoeft niks met die mening te doen...

Wel ben ik het ermee eens dat het niet 20 keer herhaald hoeft te worden. Maar zolang het op een normale manier gebracht word en er ook nog andere tips bij staan zie ik het probleem niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:11

Principe kwestie quera.
Het is op mezelf nl helemaal niet van toepassing,ik rij met cap.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:28

Waarom roepen de tegenstanders van kritiek op een cap in topics waar foto's staan van ruiters zonder cap niet: complimenten voor je outfit b.v. ?

Ik vind deze discussie echt te triest voor woorden....

Er zijn diverse bokkers die al een flinke stuiter gemaakt hebben op hun blote koppie en die nu de weg volledig kwijt zijn..... dat zijn mijn voorbeelden.... en zo heeft iedereen wel voorbeelden om het wèl of niet te doen.

Feit blijft dat veel verzekeringsmaatschappijen het liefst een cap zien.... en terecht.

En beste mensen die zich zo erg keer op keer ergeren aan het boktbeleid...... er zijn andere forums hoor. Bokt is zó slecht voor jullie gezondheid..... daar helpt geen cap tegen. :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 09:59

stef schreef:
Principe kwestie quera.
Het is op mezelf nl helemaal niet van toepassing,ik rij met cap.

Dat is twee bruggen te ver Stef.
Dat het helemaal niet om het nut van veiligheidskleding, maar om het iet totáál ´vrije´ van meningsuiting.
Die vrijheid houdt op waar de rechten van anderen beginnen.
Opper, goed onderbouwd en respectvol beargumenteerd, in elk topic waarin iemand met bit en/of hoefijzer rijdt dat je het dierenmishandeling vindt. Mag blijkbaar?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:01

slimmerik schreef:
Feit blijft dat veel verzekeringsmaatschappijen het liefst een cap zien.... en terecht.

..en wéér zo´n scheet in een netje.

Verzekeringsmaatschappijen zien het liefst het hele paardrijden als zijnde risisosport uitgesloten.

Verder is dat volstrekt irrelevant: Een cap is wettelijk niet verplicht dus bemoei je er niet mee. Respecteer de keuze die een ander heeft. RESPECTEER :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:25

stef schreef:

Inderdaad.
En het ontmoedigingsbeleid staat cappers die straat in te wenken.
Met als resultaat dat er over de cap domme en cóntra-productieve ´voorlichting´ is ontstaan:
Urbane legendes over niet verzekerd zijn en dat het veilig ís.

Het puur schadelijk van die rechten tredende gestimuleerde bemoeizucht = Gebruik niet je hersens, maar een cap.

Ík zou op de meeste ´sport´paarden nog niet met een compleet moto-x pak en full-face stappen omdat het risico fundamenteel te hoog is.
Ík zou bij een ´vluchtdier´ niet in de buurt komen.
Een helm is dan alleen maar gevaarlijk omdat het veiligheid suggereert terwijl de káns gewoon te groot is.

Het grote veiligheidsbelang van kennis/kunde/vaardigheid wordt volstrekt weggestreept en vervangen door het dogma over veiligheidskleding.
Voor wie een béétje doordenkt is helder dat dit allemaal het bedrijfsbelang van de sector dient. Niet de ruiterij en al helemaal niet de individuele ruiter.

Gebruik je hersens en als het fundamenteel veilig is, eventueel een cap. maar ja, dan zou het meerendeel van het huidige paardrijden niet doorgaan...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:26

slimmerik schreef:
Waarom roepen de tegenstanders van kritiek op een cap in topics waar foto's staan van ruiters zonder cap niet: complimenten voor je outfit b.v. ?

Omdat je dit niet kan beoordelen :)*
Dat is nu net de crux *\o/*

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:59

Hc we snappen je punt allang :Z
Mensen zullen altijd een oordeel over anderen hebben, is het je cap niet dan zijn het je sokken wel. En sommigen vinden het nodig om mensen op hun "tekortkomingen" te wijzen. Daar val jij zelf ook onder, alleen dan op een ander gebied.
Punt (of crux?) is: hoe erg stoor je je er zelf aan? Ik vind het categorie lekker boeiend.

En je weet gewoon als je een fototopic opent: of je conformeert je naar de Bokt-mening, zo niet dan krijg je een bak herrie. Wil je dat niet? Dan laat die foto's gewoon aan je vrienden zien op fb.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:05

IKbenEllen schreef:
Hc we snappen je punt allang :Z

Interessante respectvolle smiley. Plaats je die ook bij elke opmerking over de cap?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:06

IKbenEllen schreef:
En je weet gewoon als je een fototopic opent: of je conformeert je naar de Bokt-mening, zo niet dan krijg je een bak herrie. Wil je dat niet? Dan laat die foto's gewoon aan je vrienden zien op fb.

...en dat is goed???? :? :?

Dat is dictatuur _-:(

met als resultaat een volstrek vervormde en daardoor per definitie puur slechte ´voorlichting´.
Bokt is mbt paardrijden zo langzamerhand net als zogenaamde ´godsdienstles´ op een andalusische katholieke school.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:11

De mening van de meerderheid moet niet verward worden met de waarheid. ;)
Ik behoor meestal niet tot de meerderheid. (en ben daar godsgruwelijk blij mee! :) )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:12

HC, waar maak je je eigenlijk druk om.
Naar mijn idee ben jij zelf diegene die altijd over alles valt en vervelend loopt te doen als het niet in jouw straatje past.
Een kerel als jij met zoveel levenservaring zou toch niet over dit soort kleinigheidjes moeten vallen.
En dat sommige reacties hier niet even leuk zijn heeft er misschien mee te maken dat jouw reacties ook niet altijd even leuk zijn.
Wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten!!!

Jij valt hier nou over opmerkingen die overal steeds geplaatst worden ivm dragen van een cap.
Waarvan mijn mening is dat iedereen dat lekker zelf moet weten.
Nou, datzelfde geldt nu dus voor de reacties hier over de cap iedereen mag zelf weten wat die typt zolang dit op een nette manier gebeurd.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:15

Het "gezeur" over het niet dragen van een cap, komt niet van Bart alleen af, het is blijkbaar (?) de meest gangbare gedachtegang hier op Bokt. Lijkt me niet echt een dictatuur, waar één man (poster) alle macht heeft?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:23

Huertecilla schreef:
slimmerik schreef:

..en wéér zo´n scheet in een netje.

Verzekeringsmaatschappijen zien het liefst het hele paardrijden als zijnde risisosport uitgesloten.

Verder is dat volstrekt irrelevant: Een cap is wettelijk niet verplicht dus bemoei je er niet mee. Respecteer de keuze die een ander heeft. RESPECTEER :)*

Zeer respectvolle post HC :n Verbeter de wereld begin bij jezelf is een bekend spreekwoord .....
Jammer dat sommige mensen heel slecht discusiëren.... maar wel een discussie zgn. starten. Honderd reacties van dat een cap moet vind ik ook overdreven. Maar daar kan op getemd worden. Is je al verteld toch?
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 30-07-12 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt