Zou je niet een cap opdoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:13

Bloodymary schreef:
Snap het ook niet, als het te spannend wordt kun je die peuk zo weggooien, met een mobieltje is dat minder handig. Heeft denk ik meer te maken met de anti-rooklobby.

Nou in het duin vind ik dat niet echt een goed plan ;)

Edit: Lees al verder dat het ook al over brangevaarging :j

Het gaat mij los daarvan ook om het feit dat je dan minder mobiel ben met je teugels, net als mobieltje(goed idee: koop voor 3,- een flexibel horloge bij de primark, prima ding, en je weet altijd de tijd, vriendinnen bellen e.d. kan wel na het rijden denk ik zo ;) ) Hierbij moet je wel realiseren dat als jou paard heel relaxed loopt alles prima gaat en je dan een belletje pleegt kan nog wel, maar als je al aan het strijden bent met je paard en dan nog denkt dat je even met 1 hand kan bellen :?

LadyMadonna

Re: Zou je niet een cap opdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:10

Minder flexibel met je teugels... Hmmz, rij je toch met 1 hand? Maar goed, dit bewijst wel weer de " bemoeizucht".
Heb op het moment geen rijpaard, maar mijn vorige was met 1 hand heel eenvoudig te rijden..
En daarnaast, als ik ingewikkeld zit te doen, is dat mijn probleem.
Waarom maken mensen van het probleem van een ander hun probleem?

Maar goed, het ging over de cap...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:18

MelissaV schreef:
Ik vind dat iedereen zelf moet bepalen wat hij doet.
Ik geef er ook geen commentaar op als mensen met/zonder cap rijden.
Zelf rij ik op mijn bijrijdpony zonder cap. Ken dat beestje 6jr, weet precies hoe hij op bepaalde dingen reageert en hoe ik dat op moet lossen. Ok, hij kan ook struikelen of vallen maar dat is dan heel jammer. De kans dat hij struikelt is veel kleiner. Ik krijg van mijn cap enorme migraine-aanvallen en
draag hem dus op mijn bijrijdpony niet (ook niet op buitenrit) omdat ik het risico dat ik val doordat hij struikelt niet groot genoeg vind tegenover het feit dat ik 3 dagen met migraine rondloop.
Op andere pony's draag ik hem overigens wel altijd, gezien ik die pony's niet ken ;)

Andere cap kopen. Ik heb ook last van migraine maar met een duurdere cap is dat probleem opgelost.
Zeg gewoon je wil niet met cap rijden, dan is het prima. Maar die smoesjes altijd....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:19

Handheld bellen te paard doe ik ook. Maar ik hecht niet zo veel waarde aan mijn telefoon dus als paard schrikt laat ik hem gewoon vallen. :+

Ben er ook eens mee wezen zwemmen met paard, dat was wel zonde van mijn foontje. :(:)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:22

Colway schreef:
Citaat:
Dat laatste is de crux; gedráág je veilig. Dat is het begin en einde van risicobeheer.

Nu de paarden dat nog influisteren. Of we maken ze gewoon voorspelbaar

Paarden zijn heel voorspelbaar. Je weet dat het altijd mis kan gaan. :P :D

Ik moet trouwens zeggen dat ik volwassenen eigenlijk nooit op het dragen van een cap wijs. Kinderen wel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:36

Chaos schreef:
Handheld bellen te paard doe ik ook. Maar ik hecht niet zo veel waarde aan mijn telefoon dus als paard schrikt laat ik hem gewoon vallen. :+

Ben er ook eens mee wezen zwemmen met paard, dat was wel zonde van mijn foontje. :(:)

Je weet toch wel dat dat heel gevaarlijk is he, zwemmen met een paard.... :P

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:02

Chaos schreef:
MelissaV schreef:
Ik vind dat iedereen zelf moet bepalen wat hij doet.
Ik geef er ook geen commentaar op als mensen met/zonder cap rijden.
Zelf rij ik op mijn bijrijdpony zonder cap. Ken dat beestje 6jr, weet precies hoe hij op bepaalde dingen reageert en hoe ik dat op moet lossen. Ok, hij kan ook struikelen of vallen maar dat is dan heel jammer. De kans dat hij struikelt is veel kleiner. Ik krijg van mijn cap enorme migraine-aanvallen en
draag hem dus op mijn bijrijdpony niet (ook niet op buitenrit) omdat ik het risico dat ik val doordat hij struikelt niet groot genoeg vind tegenover het feit dat ik 3 dagen met migraine rondloop.
Op andere pony's draag ik hem overigens wel altijd, gezien ik die pony's niet ken ;)

Andere cap kopen. Ik heb ook last van migraine maar met een duurdere cap is dat probleem opgelost.
Zeg gewoon je wil niet met cap rijden, dan is het prima. Maar die smoesjes altijd....

Ik heb genoeg caps geprobeerd en heb het bij iedere cap, hoe duur, hoe goedkoop ook.
Die vooroordelen altijd ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:07

Is geen vooroordeel. Da's mijn mening. Ik vind dat gewoon piepen. :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:11

Is geen piepen, met welke cap ik ook rijdt ik krijg migraine.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:16

Dat willen sommigen niet accepteren dat het zo is. (met zo'n oude cap heb ik daar geen last van) Die blijven het miepen vinden en blijven door zaniken over dat je een cap op MOET voor je eigen veiligheid. Waar zij niks mee te maken hebben, daar ben jij alleen verantwoordelijk voor niet een ander. Tenzij je 18 min bent, dan vind ik het wat anders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:19

Chaos schreef:
Paarden zijn heel voorspelbaar. Je weet dat het altijd mis kan gaan. :P :D

Je weet dat ze zúllen schrikken.
Net als jij of je hond.
Dat is normaal.

Vervólgens maakt elke intelligent dier een risicoafweging mbt de meest zinvolle reactie; vecht - vlucht - niets.

Schrik is een reflex. Dat kan je niet voorkomen; alleen vervormne, conditioneren.
Vluchten (of vechten of niets) is gedrag. Aan gedrag gaat een beslissing vooraf. Die kan je beïnvloeden, sturen.

Omdat je graag een betrouwbaar veilig rijdier wil, conditioneer je de reflex tot verstijven en aandacht voor de ruiter.
Die geeft vervolgens aan wat het meest zinvolle gedrag is.

Alle andere is incompetentie van de mens en een potentieel gevaar op de weg.
Geen reden voor een helm. Wel voor schamen over de incompetentie en het risico voor derden.
Vanuit die incompetentie ánderen een helm willen doen opzetten is dubbel _-:(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:21

stef schreef:
Minder flexibel met je teugels...

Teugels, teugels??? :? ???

;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:31

Chaos schreef:

Joúw ervaring met jezelf is niet absoluut.
Alleen maar joúw ervaring met joúw hoofdpijn.

Ik heb een volstrekt onvoorspelbare reactie in mijn nek op alles wat ik op mijn hoofd zet. Van zonnebril tot petje en valhelm.
Onafhankelijk van model, kwaliteit of prijsklasse krijg ik wel/geen verstijving in de nek die uitstraalt naar de schouder en hoofd tot extreme hoofdpijn die mijn gezichtsvermogen en evenwichtsgevoel nadelig beïnvloedt.
Het kan zelfs ineens wel/niet zijn met een op zich prima bevallende bril/hoofdeksel.
Ik heb daarom verschillende brillen en hoofddeksels. Niet altijd bij me dus in een voorkomend geval gaat het af.
Mijn _/-\o_ allergoedkoopste, meest eenvoudige, nergens voor goedgekeurde mediterrane brommerhelm is de enige van alles welke nog nooit een probleem heeft opgeleverd.

Afbeelding

Dat is verder slechts alleen illustratief mbt mijn ervaring met mijn hoofd :P en helaas.... geen ´reden´ als smoes voor een dure cap....

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:19

Het gaat hier van caps naar mobieltjes, van mobieltjes naar buiten op de weg en vanaf daar weer naar zwemmen xD
Vermaak me prima, al die reacties te lezen... Die reageerd weer op die die heeft t aan de stok met die.. Enz...

@Huertecilla: jij gebruikt een moeilijk taaltje! =$ vul soms maar gewoon mijn eigen woorden in omdat ik nieteens weet wat sommige woorden betekenen! =$ en mijn nederlands is toch echt goed... XD (niet goed genoeg...)

Nog altijd vind ik dat je in prenciepe zelf verantwoordelijk bent voor het dragen van een cap.. Vind dat je eigenlijk tot je 18e verplicht moet zijn een cap te dragen, daarna zijn de gevolgen voor je zelf. Maar ik merkte het al toen ik eenmaal mijn scooter had, ging mijn moeder eigenlijk niet meer mee. Mensen van die leeftijd zullen ouders denk ik gewoon moeten vertrouwen met het dragen van een cap. Al rij je elke dag op de beste paarden, en ben je op 15 jarige leeftijd 's werelds beste ruiter... Alsnog vind ik dat je die cap op moet. Voor je 15e vind ik de ouders verantwoordelijk dat hun kinderen een cap dragen... Bij mij is er in elk geval altijd ingestampt dat ik met cap moet rijden en ik zou hem eigenlijk nooit aflaten...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:56

LoveUggs schreef:
@Huertecilla: jij gebruikt een moeilijk taaltje! ... en mijn nederlands is toch echt goed...

Nog altijd vind ik dat je in prenciepe ...

Ah.

Citaat:
=$ vul soms maar gewoon mijn eigen woorden in omdat ik nieteens weet wat sommige woorden betekenen! =$

Tip; gebruik een on-line thesaurus - leer je ook nog eens wat :)*

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 09:11

HC, hou het gezellig ;-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:43

Wildgirl schreef:
HC, hou het gezellig ;-)

Pardon?
Ik?
Mij wordt verweten dat ik te moeilijk schrijft en ik geef een heel net antwoord :)*

Terug naar het onderwerp:
De off topic bemoeizucht over niet dragen van een cap.
Cappers hebben geen recht op het off-topic ventileren van een mening over de risocobeslissing in deze van een ander. Die bemoeizucht overschrijdt de gens met de beslissingsvrijheid van een ieder.
Als dat te moeilijk is, dan onderbouwt dit exact waarom dit zo is.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:58

Huertecilla schreef:
Wildgirl schreef:
HC, hou het gezellig ;-)

Pardon?
Ik?
Mij wordt verweten dat ik te moeilijk schrijft en ik geef een heel net antwoord :)*

Cappers hebben geen recht op het off-topic ventileren van een mening over de risocobeslissing in deze van een ander. Die bemoeizucht overschrijdt de gens met de beslissingsvrijheid van een ieder.

:')

Ontopic: ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten en ik bemoei me ook niet met een ander.
Zelfs als er soms bij staat waarom diegene geen cap op heeft, wordt er wat over het cap dragen gezegd. Altijd. Dat vind ik wel jammer, vaak gaat dan het hele topic over wel of geen cap dragen, in plaats van wat er werkelijk op de foto's gebeurd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:53

Ik kreeg keer de vraag: waar is je cap? Waarop mijn antwoord was: in m'n kast...

T was wel gelijk klaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:24

Ach ja iedereen moet het zelf weten, net als met mobieltjes en roken als je het maar netjes houd en niet gaat zitten miepen als het wel fout gaat en je er weet ik veel wat aan over houd.
En met roken vind ik ook dat je je peuken niet moet laten slingeren of moet gaan roken waar er brandgevaar is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:19

kuzznathalie schreef:
Zelfs als er soms bij staat waarom diegene geen cap op heeft, wordt er wat over het cap dragen gezegd. Altijd. Dat vind ik wel jammer, vaak gaat dan het hele topic over wel of geen cap dragen, in plaats van wat er werkelijk op de foto's gebeurd.

Rode knop dus :)*
Het is hinderlijk off-topic _-:(

Kortom; als er weer eens niet terzake doende over een cap gemauwd wordt -> rode knop!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:21

Ja precies. :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:43

Huertecilla schreef:
Wildgirl schreef:
HC, hou het gezellig ;-)

Pardon?
Ik?

Ikzelf vond het idd ook geen onaardig antwoord hoor... =)
K ben 17, dus al doe 'moeilijke' woorden zeggen mij niks xD Kan gebeuren toch?!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:46

Waarom zeggen die jou dan niks, als je 17 bent heb je er toch al gewoon vijf jaar middelbaar onderwijs op zitten?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:49

Het dragen van een cap zit aardig in mijn ritme alhoewel ik vroeger geen cap op deed.

Ik doe laarzen aan dan gaat automatisch de cap erop en dan pak ik de zadel, hoofdstel.