leeftijd, altijd maar die leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:28

enzino schreef:
ThreeFingers schreef:
@enzino

Hmmm bewust geen leeftijd in je profiel?

Ja, dat was een bewuste keuze. Net zo als dat ik ook mijn beroep niet heb ingevuld.
Maar maak je geen zorgen hoor, ik ben de 16 al lang gepasseerd zoals je hopelijk ook wel uit mijn posts af kan leiden.

Hahaha, ja hoor :D

Maarre ben je dat zelf? Je Avatar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:09

ThreeFingers schreef:

Maarre ben je dat zelf? Je Avatar?

Ja, dat ben ik zelf (foto van een maandje geleden).
Nog een specifieke reden om ernaar te vragen?

ThreeFingers

Re: leeftijd, altijd maar die leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:59

Aha ok <<)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:07

tja wat een onzin....ze hoeven zich geen zorgen te maken over rekeningen die betaalt moeten worden...paard wordt vaak betaald.Ze hebben echt nog helemaal niets gepresteerd in de maatschappij behalve een grote bek ....hoezo levenservaring?(even de jongeren met echte problemen buiten beschouwing gehouden...verlies ouder,scheiding,verwaarloziing,misbruik etc..)[/quote]

Ik heb wel levenservaringen nee niet dat ik reuze oud ben, maar ik heb veel meegemaakt..

Ja oke ik ben 14 en eigenlijk boeit het me helemaal niets als iemand zegt "ja ik heb al 10 jaar ervaring met paarden en dus ben ik beter/weet ik meer" dan denk ik. Ja leuk? En dus? Je kunt 1 jaar ervaring hebben maar dan nog meer weten als iemand van 15 jaar (even overdreven)
Iedereen is jong geweest. En nee ik denk niet dat ik alles beter weet.
Ik wil juist meer gaan leren met de paarden.
Dan denken mensen maar dat jonge kinderen niet veel weten en niet veel levenservaring hebben gehad. Maar dat weet degene zelf het allerbest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:11

enzino schreef:
ThreeFingers schreef:
@enzino

Hmmm bewust geen leeftijd in je profiel?

Ja, dat was een bewuste keuze. Net zo als dat ik ook mijn beroep niet heb ingevuld.
Maar maak je geen zorgen hoor, ik ben de 16 al lang gepasseerd zoals je hopelijk ook wel uit mijn posts af kan leiden.

Maarre ben je dat zelf? Je Avatar?[/quote]

hij is 17 :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:15

Ken jij hem geerke?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:16

Mijn profiel stamt af van de oertijd (lees ben al bijna 10 jaar lid) en die ziet eruit als het profiel van een 12 jarige :') . Ik krijg heel vaak: Ja zal wel met je leeftijd te maken hebben. Waarna ik ook weer een opmerking maak en dan gaan ze heeeeeeeulemaal naar mijn beginpost om uit te vissen hoe oud ik nou ben. Ben 21 maar zelfs dan ben je nog een broekie.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:24

Dingdingdingding ronde nummer 1 :+

Nee even zonder gekheid! Ik vind het juist alleen maar leuk dat mensen anders reageren! ik zelf houd van een goed discussie en dan komen alle meningen goed van pas!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:35

Ayasha schreef:
Ken jij hem geerke?

nee...was een :+

ik moet gewoon altijd lachen om mensen van 14 die al hun 'hele leven' met paarden bezig zijn....dus ik dacht als hij schrijft dat hij de 16 al 'ruimschoots' is gepasseert hij misschien 17 is ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:42

Ayasha schreef:
Superwoman: ik zeg dat er "misschien" staat omdat het ook een karakter-eiegenschap kan zijn. Niet dat et haar karakter is. Ik ken TS niet dus ik weet niet of het eentje is. Ik houd enkel rekening met de mogelijkheid.

dus je bent enkel volwassen als je reacties die je niet "leuk" vindt negeert onder het mom van geen aandacht geven?

Ik had "misschien" welgelezen hoor. Maar dat maakt geen verschil voor mijn reactie. Snap je toevoeging daarom niet.

Je 2e vraag...kan ik enkel "nee" op antwoorden. Imo nogal een domme vraag :z

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:43

Ik ben juist bereid iemand die wat jonger is advies te geven, juist omdat je meestal nog niet zoveel ervaring hebt in dingen :j En dan is het wel handig om de leeftijd te weten. Als jij bijv een paard hebt dat je ouders betalen, en je vindt de stalling niet goed, dan is het als 16 jarige nogal lastig om ' even ' naar een andere stal te verhuizen. Dan kan je beter kijken naar hoe je je huidige stal draaglijker kunt maken :j

Waar ik me wel aan kan ergeren is het het slag 12-16 jarigen dat ' al meerdere paarden zelfstandig heeft ingereden' , een ' onhandelbaar paard zoekt om mee te werken', ja sorry maar dat gaat er bij mij echt niet in :+ Dat je misschien onder begeleiding op kleine pony's hebt gereden omdat er geen volwassene oppast is natuurlijk absoluut niet gelijk aan het zelf inrijden, en als er pony's op je manege zijn die normaal erg gespannen zijn maar die jij wat rustiger krijgt wil ook niet zeggen dat je klaar bent voor een echt probleempaard. Dat zal TS hopelijk wel begrijpen :j
Helaas worden door sommigen alle pubers over 1 kam geschoren. Beetje jammer.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:00

Ayasha schreef:
Ken jij hem geerke?

Ik las net dat Enzino eind 20 is.

Toen ik 16 was, dacht ik dat ik ook volwassen was. Nu ik er op terug kijk, bedenk ik me weer dat ik een vrij impulsieve, naïeve en brutale jongedame was. Ik denk dat ik over 10 jaar lachend terugkijk naar hoe ik was op deze leeftijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:05

superwoman: het schijnt dat die niet bestaan. :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:18

Ayasha schreef:

Dan heb jij het tegendeel bewezen _/-\o_ :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:27

superwoman schreef:
Ayasha schreef:

Dan heb jij het tegendeel bewezen _/-\o_ :D

Doe'k wel vaker. :D (het tegendeel bewijzen _O- Domme vragen stellen wsl ook maar daar doelde ik niet op :') )

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 15:47

Magrathea ik ben 16 en ik maak paarden zadelmak, rijdt ze in en breng ze uit op wedstrijd.
Ik denk dat ik meer paarden heb gereden in mijn leven dan de gemiddelde bokker.
En ik snap precies wat je bedoelt. Maar er is een groot verschil tussen manegemensen,
en goed rijden en daar ook betaald voor krijgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:15

deruijter schreef:
Magrathea ik ben 16 en ik maak paarden zadelmak, rijdt ze in en breng ze uit op wedstrijd.
Ik denk dat ik meer paarden heb gereden in mijn leven dan de gemiddelde bokker.
En ik snap precies wat je bedoelt. Maar er is een groot verschil tussen manegemensen,
en goed rijden en daar ook betaald voor krijgen.

kijk....dit is nu het probleem...je bent zo van jezelf overtuigt dat het gewoon niet leuk is.
Er zijn zat meiden van jou leeftijd die ook de sterren van de hemel rijden ZONDER kapsones.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:18

Gaat het nou allemaal maar om het goed rijden en alles? Het gaat toch ook om plezier heb en met je paard en pony? Of zit ik er nu naast.
Er wordt heel veel gedoeld op het rijden en dat je geen jonge kinden paarden in laten rijden etc. Maar waar blijft het "plezier met je paard is goud waard"?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 16:26

Oh er zullen er genoeg beter zijn dan mij, hoor he mij ook niet zeggen dat het niet zo is.
Maar ik zeg dat er een verschil in zit. En dat ze jongere mensen die ook
best wat ervaring en verstand hebben ook wel serieus mogen nemen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:26

xAnnouk schreef:
Gaat het nou allemaal maar om het goed rijden en alles? Het gaat toch ook om plezier heb en met je paard en pony? Of zit ik er nu naast.
Er wordt heel veel gedoeld op het rijden en dat je geen jonge kinden paarden in laten rijden etc. Maar waar blijft het "plezier met je paard is goud waard"?

In deze wereld gaat het om presteren,beter zijn dan een ander ....en dat ook steeds laten merken.
Of je daar een fijn mens door bent is een andere zaak ;)
Ik heb zoveel meer respect voor de jonge meid die zich inzit om de pony van op de hoek te 'redden'.
Er borstels voor koopt en felgekleurde beenbeschermers....lekker 'Penny' zijn.
En waarbij presteren niet telt....alleen maar liefde voor een pluizige shet ;)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 16:27

Annouk waarom zou je überhaupt gaan paardrijden als je er geen plezier in hebt, is toch vanzelfsprekend?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:28

Volgens mij bedoelt ze dat plezier maken belangrijker is dan punten rijden/goed kunnen rijden. Er zijn zat kinderen die vergeten dat paardrijden leuk hoort te zijn, omdat ze perse willen winnen oid :)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 16:32

Ik vind paardrijden geweldig, maar winnen ook.
Kan goed samengaan lijkt me :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:32

capopjekop schreef:
Volgens mij bedoelt ze dat plezier maken belangrijker is dan punten rijden/goed kunnen rijden. Er zijn zat kinderen die vergeten dat paardrijden leuk hoort te zijn, omdat ze perse willen winnen oid :)

Precies wat je zegt. Dat bedoel ik. (blijkbaar had ik het een beetje fout geformuleerd?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:06

Ayasha schreef:
enzino schreef:
Ik nam aan dat het een rhetorische vraag was en we zien allemaal wel wat je wilt bereiken met die vraag. En die insteek vind ik niet erg volwassen overkomen.
Mijn reactie ging daar dus ook over.

Nú ben jij degene die overhaaste en onvolwassen conclusies trekt en je neemt het dan ook nog op je om "voor allemaal" te spreken ipv enkel voor jezelf. Ik ben geneigd om aan en zeker spreekwoord te denken nu. :)

(iets met splinter in andermans oog en balk in eigen oog)

Is daar de betekenis niet iets van dat je bij een ander en klein foutje ziet/zoekt terwijl je je eigen, veel grotere, tekortkoming niet opmerkt?