Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LindyH schreef:Bedankt voor het reageren Kadankovitch. Als er mensen nog niet wisten over welke schrijfstijl we het hadden dan weten ze het nu. Het noemen van namen is dan ook niet meer nodig.
Gini schreef:LindyH schreef:Bedankt voor het reageren Kadankovitch. Als er mensen nog niet wisten over welke schrijfstijl we het hadden dan weten ze het nu. Het noemen van namen is dan ook niet meer nodig.
Als je Kadankovitch al te formeel vindt schrijven, dan worden we dus echt gelimiteerd tot het gebruik van kindertaal. Geen moeilijke zinsconstructies, geen lange zinnen, geen moeilijke woorden. Ik snap niet waarom deze post te formeel zou zijn; zou mij dat uitgelegd kunnen worden?
LindyH schreef:Vind je zelf dat je kindertaal schrijft dan?
Jouw post vind ik namelijk veel beter leesbaar dan die van Kadankovitch. Heeft ook wel met lengte en witregels te maken, maar ook dat is schrijfstijl. Less is more.
Maartje1990 schreef:Ik kom wel eens berichten van bokkers tegen die extreem formeel schrijven. Soms met behoorlijk lastige woorden, dat je zo'n beetje een woordenboek erbij moet pakken en zeker voor de jongere bokkers er geen touw aan vast te knopen is. Daarnaast zijn er ook bokkers die i.p.v. normaal je/jij/jou de héle tijd met u en uw posten.
Die berichten sla ik direct over, ze zullen vast wel interessant en een meerwaarde hebben, maar zo formeel is nergens voor nodig. Je bent hier nota bene op een forum, je bent geen brief naar de Koningin aan 't schrijven!
.
LindyH schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar wil even zeggen dat ik het eens ben met de TS. Zij doelt waarschijnlijk ook op bepaalde (mannelijke) personen hier op Bokt en inderdaad vaak in de hoek van academische rijkunst. Ik kan me daar ook aan storen. Er straalt een soort hooghartigheid vanaf en bovendien leest het helemaal niet prettig. Dan kunnen ze qua inhoud nog zo gelijk hebben, met zo'n schrijfstijl jagen ze mensen tegen zich in het harnas. Het komt een beetje autistisch over, alsof ze moeite hebben zich te verplaatsen in hun lezers.
En dan heb ik het dus niet over vlamingen enzo. Ik heb Nederlands gestudeerd en hou ontzettend van regionale taalvariatie. Het is soms wat lastiger te lezen maar het wekt bij mij geen negatieve gevoelens op. Dat overdreven correcte gedoe wel.
Overigens vind ik niet dat het verboden moet worden. De schrijvers hebben vooral zichzelf ermee.