Nog meer mensen die in de gaten worden gehouden via Bokt.nl?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nog meer mensen die in de gaten worden gehouden via Bokt.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:10

Ik weet het niet zeker, maar heb toch wel ernstig het gevoel! haha

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:10

Ik heb een aantal jaar terug een topic op bokt geopend over het wel en wee hier in het gezin. Het ging toen niet goed doordat mijn kanker had en het was het zoveelste wat wij meemaakte. Het was allemaal te veel en ik moest het gewoon kwijt. Ik had toen indertijd ook een advertentie staan op bokt en daar mijn naam onder gezet. Iemand van buitenaf had dus gegoogled op mijn naam (ja ja zo interressant was ik dus) en vervolgens mij hier op bokt gevonden. Al mijn berichten gelezen en doorgepluist en begon mij te drijgen met van alles en nog wat. Ik gebruikte op verschillende fora dezelfde profielnaam dus ook daar werd op gegoogled. Er kwamen zo nog meer privé dingen naar boven waaronder een miskraam en ook daarmee werd ik geconfronteerd. Allemaal heel vervelend.
Ik heb toen zoveel mogelijk dingen verwijderd en veranderd en vervolgens een beetje afstand genomen van bokt. Toen ik later degene duidelijk had gemaakt dat ik niet bang was voor hem of zijn vuile streken heb ik langzaamaan bokt weer opgepakt. Maar ik ben toch voorzichtiger geworden.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:14

Ohh wat een nare situatie zeg! gelukkig maar, lijkt echt wel op een soort van stalken zeg!
Kreeg net een hele mooie zin via de PB:

Mensen zijn gek, Sommigen goed gek de anderen niet zo briljant gek.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:19

Pff Leandros, dat is ook erg naar. Daarom zou ik graag zien dat berichten ouder dan 2 jaar gewoon verwijderd worden van Bokt. Is totaal niet meer relevant toch?

Ben nu erg voorzichtig, zeker als je bedenkt dat zelfs je werkgever via omwegen je kan traceren.

Zo zag ik laatst bij Tros Radar dat een meisje een stage is misgelopen om foto's die zij op haar facebook had gezet. Het stagebedrijf heeft voor haar toelating eerst haar facebookpagina bekeken en naar aanleiding van vakantiefoto's is zij uiteindelijk geweigerd.

Dus wees bewust van wat je openbaar maakt!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:22

liesjecryos schreef:
Duke schreef:
:n Nee hoor. Niet dat ik weet in ieder geval.

Volgens mij wel hoor.

Ik ben nu ernstig in twijfel gebracht. Ik zou het echt niet weten, want heb dit nooit aan de hand gehad om dit uit te zoeken. Heb even getemd met de vraag of een andere mod hier uitleg op kan en wil geven. :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:51

Dat is inderdaad een hele nare situatie Leandros.. :oo

Heb het ook wel gehad dat ik een paard te koop had, stalgenootjes van de potentiele koper hadden alle berichten waar de naam van t paard in stond nagelezen en tegen de zus vd koper gezegt dat ik dingen had verzwegen. Zo kwam die zus weer bij mij met vanalles. Maar dat was helemaal niet zo, ik was eerlijk geweest. Dus ja, die stalgenootjes met hun plannetjes kwamen van een koude kermis thuis.. ;)
Ik snap het ook niet wat iemand bezielt om even zo iemand t leven 'zuur' te maken.

Natuurlijk kan volgen ook positief zijn, maar ik heb meer negatieve ervaringen.. :+

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:56

laetitia schreef:
Pff Leandros, dat is ook erg naar. Daarom zou ik graag zien dat berichten ouder dan 2 jaar gewoon verwijderd worden van Bokt. Is totaal niet meer relevant toch?

Ben nu erg voorzichtig, zeker als je bedenkt dat zelfs je werkgever via omwegen je kan traceren.

Zo zag ik laatst bij Tros Radar dat een meisje een stage is misgelopen om foto's die zij op haar facebook had gezet. Het stagebedrijf heeft voor haar toelating eerst haar facebookpagina bekeken en naar aanleiding van vakantiefoto's is zij uiteindelijk geweigerd.

Ik vind sommige voorbeelden die genoemd worden wel een beetje dubbel eerlijk gezegd. Want je weet toch dat je dingen op internet zet? En je weet toch dat de hele wereld daar tot in de eeuwigheid bij kan? Dat je een vervelende gebeurtenis van je af wilt schrijven snap ik ook wel, maar blijkbaar wil iemand die zo'n stuk dan ook op internet plaatst daar ook reacties op hebben. Anders schrijf je zoiets gewoon voor jezelf in een dagboek en that's it. Als je voor jezelf iets opschrijft hoef je ook geen rekening te houden met wat en hoe je iets schrijft, niemand zal het immers ooit lezen. Maar als je iets op internet schrijft dan ben je er - mijn mening -helemaal zelf verantwoordelijk voor wat daar vervolgens mee gebeurt. Komen er goede reacties, hartstikke fijn. Komen er minder fijne reacties en wil je die niet, dan had je niet voor internet moeten kiezen. Het voorbeeld van de bijrijdster wiens moeder boos reageert na een stukje op bokt vind ik ook zoiets. Heel vervelend dat je een rotdag hebt, volkomen begrijpelijk dat je dat kwijt wilt, maar let gewoon een beetje op hoe je zoiets opschrijft. En soms doe je je best om iets subtiel op te schrijven en lukt dat niet. Dat is jammer, maar ik zou eerder geneigd zijn m'n excuses te maken voor het feit dat iets vervelender overkomt dan het bedoeld is, dan dat ik iemand ga verwijten dat hij/zij iets heeft gelezen dat ik zelf openbaar op internet heb gezet.

Dat meisje bij Tros Radar had er verstandig aan gedaan om zelf even na te gaan hoe ze zichzelf op internet presenteert. Als ze helemaal achter de inhoud van haar FB staat, dan is ze vermoedelijk beter af zonder dat stagebedrijf. Als ze bij nader inzien wel begrijpt dat een bedrijf bezwaar kan hebben tegen de inhoud van haar FB, dan lijkt het me tijd om die te veranderen. Je kiest toch zelf de foto's die je op FB zet? 't Is lastig genoeg om goede stagiairs te vinden en 't is ook lastig genoeg om de keuze te maken als er meerdere kandidaten zijn. Als je de brieven van die kandidaten hebt gelezen, je hebt gesprekken gevoerd en je bent er nog niet uit, dan vind ik het niet meer dan logisch dat je even gaat googelen om uit te zoeken of er nog wat informatie te vinden is, dat zou ik zelf ook doen. Alleen al het feit dat iemand een FB (of Hyves of twitter of wat er nog meer bestaat)-account heeft zegt al iets: namelijk dat iemand zichzelf blijkbaar interessant genoeg vindt om z'n mening of plaatjes uit z'n leven op internet te zetten. 't Is nog maar de vraag of een ander het ermee eens is dat jouw foto's of jouw mening zo interessant zijn. Ik zou trouwens als bedrijf eerder iemand alsnog een stageplaats aanbieden als die persoon laat zien sportief en volwassen op een afwijzing te kunnen reageren dan wanneer diegene zo'n verhaal via Tros Radar aan het hele land gaat zitten vertellen, maar goed. Ik ben helemaal niet van de app's en virtuele realiteiten, dat ik op Bokt zit is zo'n beetje m'n meest geavanceerde activiteit dus mijn opvattingen over eigen verantwoordelijkheid en hoe je om zou moeten gaan met anonimiteit en privacy zullen ook wel in het Stenen Tijdperk thuishoren.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:02

Ik zoek stiekem best vaak op bokt ! Zo ook naar en vrij jong paard wat een kennis van me had gekocht ! Had t vermoeden dat ze al veel eigenaren gehad had . OP bokt vondt ik er al 3 terug en dat voor een kwpn uit de A jaargang ....

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:10

Oh ik heb ook meelezers, daar kwam ik achter toen ze ergens over begonnen wat ik alleen op Bokt had gezet. :') Maar het maakt mij niks uit, ik denk alleen wel 3x na voordat ik er wat op zet. Sommige dingen gaan mensen gewoon echt niks aan.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:24

Zinzi_jewel schreef:
Ik zoek stiekem best vaak op bokt ! Zo ook naar en vrij jong paard wat een kennis van me had gekocht ! Had t vermoeden dat ze al veel eigenaren gehad had . OP bokt vondt ik er al 3 terug en dat voor een kwpn uit de A jaargang ....

Daar is bokt toch ook handig voor. Das geen stalken toch?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:43

Het is geen stalken maar je kunt wel dingen te weten komen , die je mogelijk beter niet wist .

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:37

Ik heb op Fb en Hyves wel een familielid dat me volgt.. Bij elk bericht dat ik post,
elke foto of wat dan ook, zij ziet het. Oke, dat vind ik nog tot daaraan toe.
Maar op gegeven moment was het zelfs zo erg dat (toen ik nog actief was op hyves)
ik een keer met een jongen krabbelde, en ik een week later een hele ondervraging kreeg
of het mn vriendje was, of ik hem niet leuk vond, etc. Het sloeg zelfs zover door dat
ze ook precies ging nazoeken wat hij deed. En dat terwijl het gewoon een vriend van me was.. :\

en toen ik een tijd later wél een vriendje had, ging ze ook precies nazoeken wat hij deed,
en wat zijn vrienden deden, en dan ging ze dat aan mij vertellen, met een hoop commentaar erbij.
Daar werd ik echt niet goed van, ze bemoeide zich overal mee.. nu zit ik gelukkig nauwelijks op hyves,
heb mn facebookaccount afgeschermd maar toch krijgt ze het nog voor elkaar. En dat terwijl ik toch écht geen rare dingen post.

Op bokt heb ik ook wel wat meelezers, om het maar zo te noemen, maarverder gelukkig geen last van.
Vind het alleen vervelend als mensen dan meelezen en dingen gaan verdraaien, of commentaar gaan geven op alles wat je gezegd hebt. Maar daar heb ik tot nu toe weinig last van op bokt, gelukkig :)

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:30

laetitia schreef:

Vind ik echt een mega goed idee +:)+

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:34

Patriess schreef:
laetitia schreef:

Vind ik echt een mega goed idee +:)+

Dat vind ik juist weer niet.
Want informatie die je zoekt voor bv een pensionstal, vragen over je wasmachine of noem maar op verdwijnen hiermee ook en dan krijg je 10x dezelfde topics terug.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:45

ik heb ook wel het idee dat ik volgt wordt..

Of het nog steeds zo is weet ik niet.

Ik weet wel wie het was dus als ze nog mee leest: Hoi! :evaw:

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:48

Over het verwijderen van oudere berichten; dat is een eeuwig doorgaande discussie, en dit idee zal er nooit doorheen komen gok ik. :D
Er staat idd ook waardevolle informatie in oude berichten.

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:51

Ik wordt zelfs door 2 mensen in de gaten gehouden, het zijn trouwe meelezers. ;)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:18

Ik vind het best wel grappig dat de meelezers waar jullie het over hebben, dit waarschijnlijk ook meelezen, maar dit niet durven door te roddelen tegen anderen, omdat daaruit zou blijken dat het waar is dat ze meelezen.

Klinkt een beetje warrig.

:')

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:22

Laat ze lekker alles mee lezen,wat ik niet wil dat een ander niet weet zet ik niet openbaar op het internet....wil ik wel de wereld wat laten weten dan zet ik het juist op bokt,succes verzekerd :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:28

Tosca2 schreef:
Ik vind het best wel grappig dat de meelezers waar jullie het over hebben, dit waarschijnlijk ook meelezen, maar dit niet durven door te roddelen tegen anderen, omdat daaruit zou blijken dat het waar is dat ze meelezen.

Klinkt een beetje warrig.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:37

Sommige mensen hebben inderdaad echt zo'n saai en nutteloos leven zodat ze zich in allerlei bochten gaan wringen om wat te doen te hebben en het liefst nog iemand anders daarbij zwart te maken want dan lijkt huin eigen leven weer wat witter ;)
Ik heb het in het verleden ook gehad, eerst had ik het niet in de gaten, hoe komen die mensen toch aan die informatie??
Tot ik er achter kwam dat 1 dame dit van Bokt afhaalde en vervolgens het in het dorp ging rondbazuinen.
Het is zelfs zo erg geweest dat ik een grapje maakte op Bokt over dat ik wel is door mijn vriend met een koekenpan werd geslagen, was echt heel duidelijk een grapje maar binnen een paar dagen dacht het hele dorp dat ik mishandeld werd!
Ik ben daarom ook een hele lange tijd niet meer op Bokt geweest want ik vond het heel erg, maar nu ik wat ouder ben heb ik er echt maling aan.
Echt dat iemand helemaal de moeite gaat doen om de computer aan te doen, in te loggen op Bokt, jouw berichten gaat opzoeken en lezen om vervolgens alles aan te dikken en te verdraaien voor zijn eigen gemoedstoestand, wie moet zich dan erg voelen :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:38

Hier ook :D Weet niet of er nog steeds wordt meegelezen, heb het idee van wel, maar zijn meerdere mensen waarvan ik 100% zeker ben dat ze mee gelezen hebben :))
Maargoed, ik ben ook super fantastisch helemaal te gek natuurlijk. :j

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:39

Nies_ schreef:
Hier ook :D Weet niet of er nog steeds wordt meegelezen, heb het idee van wel, maar zijn meerdere mensen waarvan ik 100% zeker ben dat ze mee gelezen hebben :))
Maargoed, ik ben ook super fantastisch helemaal te gek natuurlijk. :j

_/-\o_

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:41

Haha helemaal mee eens Arrabel! Ik vind het wel ver gaan hoor.
Mooi dat het merendeel er schijt aan heeft!
Maar dat het verkeerd kan worden opgevat dat heb je snel als je wat via de PC typt!
Want een emotie kan heel anders overkomen dan je daadwerkelijk bedoelt!

Nies_: Hahaha dat zijn we hier blijkbaar allemaal! :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:46

Duke schreef:
liesjecryos schreef:
Duke schreef:
:n Nee hoor. Niet dat ik weet in ieder geval.

Volgens mij wel hoor.

Ik ben nu ernstig in twijfel gebracht. Ik zou het echt niet weten, want heb dit nooit aan de hand gehad om dit uit te zoeken. Heb even getemd met de vraag of een andere mod hier uitleg op kan en wil geven. :o

Dan zal ik het antwoord nog eens duidelijk aangeven; het team heeft absoluut niet de mogelijkheid om privéberichten in je inbox te lezen :n Wij weten ook niet de wachtwoorden van de gebruikers en kunnen niet meelezen wat jij met een andere bokker via pb stuurt.