Nicole288 schreef:Kritisch denkenden zijn juist welkom. Dat was precies de reden dat we niet wilden opdelen in subfora, dat de TS en lezers van topics wel varen bij verschillende meningen die beschreven worden. Het is wat anders als alleen nog kritiek gegeven wordt op een bepaalde peroon, dat is niet constructief voor de discussie. Beschrijven wat jij wél goed vindt werken en positieve ervaringen geven met reguliere behandelingen voor een probleem, zullen lezers eerder iets bijbrengen dan een louter negatieve reactie over de post van iemand anders.
Er zijn op dit forum in diverse lijnen al erg vaak berichten weg gehaald omdat die in tegenspraak met de begin post toch met waarschuwingen kwamen dat alternatief geen geneeswijze is.
Niet verwijderd omdat het al dan niet onderbwoud was...maar simpel omdat er in de begin post stond dat die reacties niet gewenst zijn in die lijn !
Citaat:
Dat er niet alleen gepost mag worden wat een TS wil horen, is wel bekend. Denk bijv aan foto topics die openen met 'cap eigen keus'; wat iemand in zijn OP aangeeft aan eigen voorkeuren of regels, daar kunnen we niet op modden.
Maar dat gebeurd dus WEL door de mods.
Ne enige mail wisselingen komt dan een antwoord in de trand van...
Men mag EIGEN ervaringen wel melden...maar niet schrijven dat je buurvrouw geen succes had met die alternatieve handel....
Dit soort redenen om je posten weg te halen (en das wel een persoonlijke ervaring !) maakt bepaalde mensen hier dus monddood zoals dat heet...
Ik weet nu al dat ik NOOIT uit eigen ervaringen kan zeggen dat anijs niet helpt tegen kanker, simpel omdat ik dat NOOIT zou gaan proberen of een ander zal aanraden dat te proberen en die dat dus op mijn advies zou gaan doen !!
ALs je deze matherie niet aanhangt, er niet in gelooft...werkt het immers niet...maar bouw je ook geen eigen ervaringen op juist omdat je er zo'n tegenstander van bent.
Citaat:
Een precieze grens stellen tussen veterinair en alternatief, ik geef het je te doen, er zijn zelfs behoorlijk wat veeartsen die homeopatische middelen voorschrijven, om maar eens wat te noemen.
Daar over was al iets geschreven...meerdere malen in deze lijn...
Wettelijk verboden als hij dat als dierenarts doet !
Zijn titel dierenarts wekt namelijk een algemeen bepaald vertrouwen..
Dat vertrouwen wordt bewust !! misbruikt met tegenstrijdige nutteloze verkoop.
Ik schrijf bewust met een reden.
Dan zou de "arts" namelijk vaktechnisch totaal en bewust fout handelen.
Want hij weet , of kan dat erg eenvoudig weten en moet / hoort te weten wat een bepaald middel doet en waaruit het bestaat voor hij iets voorschrijft (denk aan allergie of samen/tegen werking met andere medicatie)
Dat door de samenstelling en manier van maken een homeopatische middelen geen enkel werkzame stof wordt toegediend voor de kwaal weet hij dus al...(als het goed is want daar vertrouwen wij op) en hij schend daardoor dus eigenlijk wel wat meer dan alleen de term "een vertrouwelijke persoon" te wezen.
Hij pleegt dan bewust medisch totaal verkeerde behandelingen.