Wie wil moddie worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:39

Ik denk niet dat een poll tot goed resultaat zou leiden, want dan komt waarschijnlijk de meest populaire bokker eruit en als dan zou besloten worden door het bestuur dat b.v. nummer 2 of 3 mod zal worden, dan krijg je weer veel reacties van mensen die op de nummer 1 in de poll hebben gestemd. En eerlijk gezegd lijkt me dat ook niet goed...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:44

Idd daar heb je gelijk in. Zo had ik het nog niet bekeken.
Ik ben wel van mening dat dit een gebed zonder eind word en dat er nu al een paar mensen zich aanbieden. Dat zijn er toch genoeg dacht ik eigenlijk.
Over welk forum het nu in feite gaat is ook niet zo belangrijk.
Het is duidelijk dat er mensen zijn die willen helpen, no mather welk stukje forum.
Dus als er gewerkt kan worden met de aangemelde personen dan zou dat toch al goed zijn. Men maakt een keus en bokken weer verder.

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:48

Dat lijkt mij ook Lachen En op wat voor termijn er een keuze gemaakt moet worden? ik weet het niet, misschien moet dit eerst weer even een beetje afzakken tot het even ietsje rustiger weer is.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:50

MrMagic schreef:
Ik denk niet dat een poll tot goed resultaat zou leiden, want dan komt waarschijnlijk de meest populaire bokker eruit en als dan zou besloten worden door het bestuur dat b.v. nummer 2 of 3 mod zal worden, dan krijg je weer veel reacties van mensen die op de nummer 1 in de poll hebben gestemd. En eerlijk gezegd lijkt me dat ook niet goed...

Onvrede zal er in zekere mate altijd zijn. Je kunt nou eenmaal nooit iedereen blij maken, hoe hard je dat ook probeert.

Daarom zei ik ook dat je achteraf altijd kunt gaan schiften met het argument van geschiktheid. RT is (imo) nl. wel een forum waarbij kennis van zaken toch een conditio sine qua non is.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:51

Wat ik begrepen heb uit een ander Topic kun je alleen Moddie worden op uitnodiging en niet op voordracht, dus iedereen die Moddie wil worden, wees maar heel erg braaf de komende tijd Bloos Schijnheilig

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:05

Ik heb mezelf aangeboden. In die zin, dat ik graag help.
Verder is het niet aan mij om ergens over te beslissen.
Er is nu een rijtje genoemd met mensen die wel en mensen die niet willen.
Dat is altijd handig. Niemand heeft gezegt, perse moddie te moeten worden. Iedereen geeft zijn mening over het wel of niet willen. Dat is iets wat altijd mag gezegt worden. Je kunt wel iedereen een PB sturen met de vraag wil jij of wil jij, maar op deze manier is het wat duidelijker welke personen in de aanbieding zijn en welke niet.

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:08

Ik denk dat doormiddel van een nieuwe poll starten je het probleem niet oplost. Ik denk dat je het nu gewoon aan de nu moddies moet overlaten wie ze in het team willen. Ik denk dat hun het beste weten wat je precies moet kunnen en moet doen, en doormiddel van het berichten lezen die de bokkers hebben achtergelaten kunnen ze daar wel nieuwe moddies uithalen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:00

Is dit niet de keus aan Bart zelf?
Maargoed, ik zou het wel willen doen, maar wat hebben we er aan hele discussies te houden als Bart uiteindelijk iemand moet vinden?

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:05

Eigenlijk denk ik dat dit topic nu wel mooi geweest is. Sommige mensen hebben aangegeven wie ze graag als Moddie zien. Mooi, dit kan Bart meenemen in zijn besluit.

Verder ben ik het met MrMagic eens dat als we gaan stemmen dat de meest populaire mensen eruit komen. En het gaat mij erom dat er mensen komen die het goed gaan doen.
(ik zeg niet dat de meest populaire het niet goed zouden doen Knipoog )

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:23

Lielle ik dacht inderdaad ook aan 2 moderators per forum .
Maar wat ik nu dus niet begrijp, er wordt hier gezegt dat men een oudere moddie wil omdat de grens zo 'zichtbaar' is tussen jong en oud. Maar voor mijn doen, zijn de moddies juist de 'ouderen' en zou ik het dus fijn vinden als er ook enkele jongeren bij komen. Dat hoeft zo zeer niet alleen op mezelf te slaan, want ik gun het iedereen. Maar ik denk dat 1 oudere, en 1 jongeren allebei een andere kijk hebben op iets (weet ik eigenlijk wel zeker), en dat klinkt mij erg prettig in de oren. Zo kan er onderling nog gepraat worden tussen de moddie's over het besluit dat ze gaan nemen, want de jongen van tegenwoordig (grinnik) hebben echt hun bekkie wel bij zich. Ik ben benieuwd wat bart van plan is en wat hij straks gaat antwoorden. En ik weet niet wie de link gaf van het topic in JH, maar zo voel ik me een beetje over 1 kam geschoren, ik heb niet in dat topic gereageert, puur omdat het me gewoon misselijk maakte. Ik ben jong, ja en dus? Dan ben ik zeker niet slim genoeg? of niet bijdehand genoeg?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:42

Ik zou het best willen, alleen zit ik dus te twijfelen voor mezelf of ik voldoe aan een eis die ik zelf heel belangrijk vind: de moderator moet behoorlijk veel online zijn. Ik zit veel met school etc op het moment, dus zoveel controle zou ik (denk ik) niet hebben over een forum op het moment. Ik weet verder dat (ook al lijkt me soms niet zo) ik heel objectief kan zijn over onderwerpen en zaken. Maar of die dingen ook werkelijk zo zijn als ze lijken kan alleen de praktijk en werkelijkheid bewijzen. Geinteresseerd: Ja. Geschikt: Niet zeker. En dan nog de vraag: Wil bokt.nl je wel als moderator, want ik vind het ook belangrijk dat je geaccepteerd wordt als moderator zijnde, om nou een forum te runnen als er alleen maar scheve gezichten worden getrokken, nee dank je, dan stop ik mijn tijd ook liever ergens anders in.
Ps. het lijken hier wel verkiezingscampagens Tong uitsteken

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:43

Ik heb het in een ander topic ook al gezegd: een moderator 'democratisch' kiezen dmv een poll lijkt me een slecht plan.
Stel: 60% is voor, dan is dus 40% ontevreden, of het daar nou beter van wordt... Dat zijn toch een boel mensen!
Kijk naar de Nederlandse politiek op het moment, een meerderheid heeft toch vóór gestemd, maar het deel dat ontevreden is laat aardig zich van horen. Dat moeten we op bokt toch voorkomen denk ik, dat is geen verbetering, eerder een verslechtering zelfs.
De grens moet dan echt op 90% of nog hoger gesteld worden en dat lijkt me niet haalbaar.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:47

Bij het democratisch kiezen, lijkt het me zowieso dat er ook mensen gaan kiezen niet om de moderator kwaliteiten, maar ook om de persoon... als iemand dus niet met een 'toekomstige' moderator kan opschieten, hoeft dat helemaal niets met de moderator kwaliteiten van die persoon te maken te hebben, maar waarschijnlijk wordt er dan wel door die andere persoon tegen gestemd, wat ook niet helemaal fair is.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:48

Laat toch bart + overige moddies gewoon een nieuwe moddie kiezen...
je moet de bokkers imo niet laten kiezen, omdat je dan gewoon domweg krijgt dat iedereen (of bijna iedereen) gaat stemmen op de gene die hij/zij t meest mag...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:52

Ook dat nog ja, had ik nog niet eens bij stilgestaan.
Ben momenteel bezig met een cursus beleidswetenschappen dus ik trek de theorie even door naar de praktijd, vandaar Haha!
Bokt is wel een heel interessant 'studie-object' op dit moment overigens Haha!

Als beginnend beleidswetenschapper wil ik best mijn diensten aanbieden als beleidsmedewerker hoor Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:03

Ik ga hier geen namen noemen. Ik heb wel namen voorbij zien komen waarbij ik dacht "die mensen hebben verstand van zaken".

Maar... een mod hoeft geen verstand te hebben van rijtechnische problemen, een mod moet niet aan vriendjespolitiek doen, communicatief sterk, beslissingen durven te nemen, niet meelopen en ook fouten durven te maken en deze ook durven toe te geven.

Een paar keer is RK genoemd voor RT. Maar... omdat ze veel weet over paarden hoeft het geen goede mod te zijn. Ik denk dat RK misschien te open en te eerlijk is. Ik waardeer dat, maar er zitten hier ook tere kinderzieltjes die daar niet tegen kunnen, ik weet niet of RK in zo'n geval tactisch genoeg kan zijn.
En... ik zie haar liever als persoon die niet politiek correct hoeft te zijn, ik zie haar liever in een felle discussie.

Ik vind VV'tjuh een goede oplossing. Want... je hoeft niet veel van paarden te weten om een goede mod te zijn. Maar ik ken VV wel als een eerlijk mens. Misschien soms wat te lollig of wat onzeker, maar hij is eerlijk en oprecht en kan zeker goed communiceren!1

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:33

Ik krijg ondertussen ook mijn buik vol van deze topics en ik heb niet meer het idee dat dit topic nog tot nuttiger zaken kan leiden dan er nu al gezegd is.
Ik denk dat het lijstje met mensen wel bij het bestuur bekend is en dat het tijd wordt dat het bestuur zich eens buigt over mogelijke kandidaten.
En dan komt er tzt. wel een mod uitrollen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:36

En tot die tijd doen we gewoon lekker waar we zin in hebben Tong uitsteken
Knipoog

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:36

Ik denk dat je toch door zal moeten gaan kijken wat voor mogelijkheden er nog meer zijn, doe je dat niet, dan begin je weer van voren af aan en schiet je er toch niets mee op. Alleen nieuwe kandidaten is imo ogen niet genoeg, we (ze?) zullen ook de andere opties moeten overwegen. Zoiets doe je niet in een dag, en wie zich aan dit topic stoort hoeft er toch niet in verder te lezen? Zolang er door andere mensen doorgedacht wordt is er toch geen probleem?

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:49

ik hoop van harte dat er iemand leuk wordt gevonden en dat het hier stilaan terug gezellig wordt, want ook al was ik er zeker niet van het begin bij, op een paar maanden tijd is de sfeer erg veranderd en dat is jammer! Lachen

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:50

Denk vrolijk verder (doe ik ook), maar ik dacht dat dit topic was bedoeld om te invertariseren wie er beschikbaar is voor mod.
En niet over de manier van kiezen. (of ben ik nou even te kort door de bocht)

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:52

Ok misschien moeten we er een nieuw topic voor openen, maar opzich lijkt me dit geen slechte plek om er over verder te gaan.

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:53

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:56

MrMagic schreef:
Denk vrolijk verder (doe ik ook), maar ik dacht dat dit topic was bedoeld om te invertariseren wie er beschikbaar is voor mod.
En niet over de manier van kiezen. (of ben ik nou even te kort door de bocht)

Was ook zo, maar een 'sidetrack' links of rechts kan nooit kwaad Knipoog

Verder wil ik nog even kwijt dat een poll imo niet zozeer gebruikt kan worden om met het recht van de meerderheid een nieuwe moderator te kiezen. Wel kan hij worden gebruikt om de ideeen van de bokkers te inventariseren en misschien mee te nemen in de eindafweging. In andere topics zijn de klachten in de richting van 'er wordt niet naar de users geluisterd' ook niet bepaald van de lucht.

Verder denk ik dat het in principe misschien zo is dat kennis van zaken niet de belangrijkste eigenschap van een goede moderator is. Maar in het geval van het forum Rijtechnische Problemen, lijkt het me wel van pas te komen... Scheve mond

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:59

sla me niet dood als ik niet goed gelezen heb, maar staan de voorwaarden om mod te worden nu al ergens 'beschreven'? Verward