We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:21

Ik heb dat niet zo heel erg met paarden, (vind alle rijfotos er een beetje hetzelfde uitzien, is meer omdat ik geen dressuurruiter ben :+ ) maar met de andere dieren. Soms zitten er zulke gave exemplaren bij en als je dan toch fotos aan het kijken bent, wat voor moeite kost het dan om iets leuks neer te zetten. Ik heb dikwijls dat ik ook nog eens dingen wil weten en uitgelegd wil hebben. :)

Anoniem

Re: We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:25

Inderdaad.. :j
Ik heb dat juist andersom, niet zozeer bij andere dieren, maar juist bij paarden.. en dan bijvoorbeeld foto's waarbij je de band tussen mens en paard duidelijk kunt zien.
Maar ik kom op BB ook weleens hele leuke topics tegen.. vooral van puppy's en kittens.. <3
Dan zeg ik hardop "Aaaaaaahh.." en dan móet ik gewoon reageren.. _O-

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:40

Ik zag dit topic, en ik dacht, laat ik even positief reageren! :') Ik snap wat je bedoeld, maar ik vind zolang je een goede onderbouwing hebt vind ik het prima om negatief of positief reageren. Ik snap ook wel dat er mensen zijn (haha ik ben er een van :+ ) die leuke foto's op bokt neer zetten, met een enthousiast verhaal erbij, om te laten weten hoe trots je wel niet bent op je paard. Als je dan bijna geen reacties krijgt, word je er alleen maar ongelukkig van. Maar als kijker, die een kijkje in iemands positieve topic neemt, denk ik al gauw ''Zo die is leuk bezig, maar ik heb nu even geen zin om te reageren, of wat moet ik dan neer zetten? Zo'n vluchtige reactie? Laat maar.'' En ik kan me bij negatieve topic's nogal opwinden, dat ik er iets van móét zeggen, een soort oerdrang :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:13

Ben ik het mee eens.. :j
Ik geef ook niet snel complimentjes die ik niet meen..

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:35

Anya schreef:
de cap-opmerkingen zijn meer van 'moraalridders die vinden dat ze er altijd wat van moeten zeggen'.

Moraalridders ? Wat een onzin. Iedereen moet dat lekker zelf weten, als je ouder en wijzer word dan kom je er wel achter denk ik dan.

Ik zit dit nog te schrijven omdat ik wel een cap droeg ! Die van binnen dwars door de midden was, daarvoor liet ik hem ook wel eens liggen moet ik eerlijk bekennen maar nu nooit meer. Maar ik geef nooit mijn ongezouten mening daar over.
Dat is ieder zijn keuze.

Ik ben overgens allang gestopt met het reageren op topics van mensen die op hun paard rijden ofzo en dan die plaatsen op bokt. Tenzij mij iets aanspreekt en ik er toevallig kom. Ik zou zelf ook geen foto's van mezelf plaatsen in een nieuw topic.
Als ik die plaats doe ik dat in topics waar ik dagelijks mee lees en praat.
Je weet van te voren toch dat er bepaalde commentaren komen, kan je daar niet tegen, open dan geen topic denk ik dan.
Maar mensen oordelen ook vaak te snel zoals ik al las in het topic van Rocymax met haar honden, dat soort reacties slaan idd nergens op.
Ik denk ook wel dat mensen het een sport vinden om andere mensen af te kraken en vergeet niet dat hier ook veel jonge kinderen zitten die niet eens het besef hebben dat ze anderen pijn doen met hun commentaar.

Topics die me niet aanspreken sluit ik gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:37

als iemand mij vraagt waarom ik geen cap draag geef ik geeneens antwoord..... waar bemoei je je mee denk ik dan :')

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:47

Idd VivaLaVida, ik ben 14, en ik weet heus wel waar ik mee bezig ben :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:53

toen ik 14 was moest ik van mn moeder een cap op, dus deed ik dat ook.......
maar nu rijd ik zonder behalve als ik het nodig acht....
en commentaar op bijv een bit vind ik prima, dan leg ik uit waarom ik ermee werk en hoe enz. Maar uiteindelijk doe ik echt wel wat ik zelf het best vind (en instructeur)
Het ligt ook erg aan de toon waarop iets gezegd word he..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:57

Ja en zo ken ik er nog wel meer :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:08

Lonan, wat zijn moraalridders?? Ik ben dat al meerdere keren tegen gekomen in topics.. _O-

Over de cap; in topics waar de TS 18+ is, begin ik daar niet over.. die zijn oud en wijs genoeg om zo'n risico te nemen.
Maar als ik een topic zie van een kind van 12/13, vind ik wel dat het een soort plicht is om haar te vertellen wat er kan gebeuren als je valt.
En tuurlijk kan ook een cap niet alles voorkomen, maar zeker wel een groot deel.
Maar als er al 10 reacties staan over de cap, dan begin ik daar niet meer over.. beetje onzinnig dan..

Ik vind ook dat veel mensen te snel oordelen.
Dat heb ik zelf ook, vaak onbewust, gedaan en heb ook een aantal keer getwijfeld aan de waarheid van een TS.
Achteraf bleek dat dan toch waar te zijn en ik heb dan ook oprecht mijn excuses aangeboden.
Kinderen die, zonder besef van de mogelijke gevolgen, oordelen, neem ik niet altijd iets kwalijk.
Maar wat mij keer op keer blijft verbazen, is het feit dat er ook zoveel volwassen mensen tussen zitten.. mensen van 40+, nota bene mensen met kinderen..

VivalaVida: Dat vind ik een terechte gedachte..

Thoraklover, ik ken jou verder persoonlijk niet, maar ik moet dan toch mijn reactie even beter toelichten.
Je hebt jonge kinderen van 14, en jong volwassenen van 14..
De één speelt nog met barbies en de ander heeft verkering..
Maar als je een topic aanklikt, dan kun je dat niet zien..

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:20

Iemand die zich betweterig opstelt. :D

Kijk ik kan wel tegen iedereen zeggen "doe je cap op" maar ik weet dat dat niet werkt. Ik zou vroeger ook gedacht hebben "flikker op, dat bepaal ik zelf" dus dat doe ik bewust ook niet.
Maar vaak zijn het wel goed bedoelde adviezen.

Er is ook verschil tussen lezen en het tegen iemand zeggen, dan heb je er een uitdrukking, een stem en een gezicht bij.
Iets lezen kun je op verschillende manieren, soms is het niet eens slecht bedoeld maar word dat wel zo gelezen.

Ik heb ook wel eens een sarcastisch grap gemaakt, ik vond hem zelf erg leuk :D (vond het zelfs zelfspot) Maar een ander begreep hem helemaal verkeerd. Dus daar kregen we woorden over..terwijl ik de grap had gezegt in reallife ze waarschijnlijk mee zouden lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:29

Ja, dat is volgens mij ook een heel groot 'gebrek' in de wat fellere discussie-topics. :j
Je ziet geen gezichtsuitdrukking, hoort geen klemtoon, en sommige smilies worden ook snel verkeerd opgevat.
Dat hou je helaas toch.. en soms horen we ook wat we wíllen horen.. (of in het geval van internet 'opvatten'..)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:47

HIHI...volgens mij prijs ik jou meestal de hemel in KBK! En ik hoop dat ik terecht commentaar geef op de HAW topics waarbij het niet zo fijn gaat en toch net zo vaak mensen de hemel in prijs als ik zie dat het fijn loopt!?
Dat ik wel heel recht voor zijn raap ben en daardoor misschien wel wat agresief over kom soms...tja....ik kijk naar het peerd en spring daar op in.
Ik kan me mateloos irriteren aan mensen die raad vragen met b.v een pony waarvan ze denken dat hij HB is, maar vervolgens lekker door blijven rijden en dierenarts niet laten komen! Elke onzinnige opmerking die maar in hun straatje komt is waar,als ze maar door kunnen gaan met waar ze zelf mee bezig zijn.
Topics in HAW of ITP waarbij een nog geen 3 jarige in een houding van een GP paard word gereden, krijgen van mij geen goed woord!
Ik ben af en toe een slecht mens vrees ik!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:59

Ja, dat is zeker waar.. ik kom je zowiezo regelmatig tegen op Bokt en op een enkele keer na, vind ik jouw reacties vaak erg fijn om te lezen en je onderbouwd ook goed wanneer dat nodig is.

aerdenhout1 schreef:
En ik hoop dat ik terecht commentaar geef op de HAW topics waarbij het niet zo fijn gaat en toch net zo vaak mensen de hemel in prijs als ik zie dat het fijn loopt!?
Dit is exact wat ik bedoel en ik probeer daar toch regelmatig wel even aan te denken, als ik een leuk topic tegen kom. :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:20

KoudbloedKim schreef:
Thoraklover, ik ken jou verder persoonlijk niet, maar ik moet dan toch mijn reactie even beter toelichten.
Je hebt jonge kinderen van 14, en jong volwassenen van 14..
De één speelt nog met barbies en de ander heeft verkering..
Maar als je een topic aanklikt, dan kun je dat niet zien..

Volgens mij weten de meesten 12/13/14 + jarigen prima waar ze mee bezig zijn. Barbies of niet. Je hoeft echt niet ver ontwikkeld te zijn dat als je zonder cap op je hoofd valt, een hersenbeschadeging of de dood kan oplopen. Dat weet zelfs mijn oppaskindje van 6. Onverstandig is het zeker, maarja :')

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:23

inderdaad, ben het er helemaal mee eens aerdenhout1!
Bovendien geeft het me ook nog eens een goed gevoel om eens wat te zeggen qua kritiek!
Zowel negatief als positief! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:44

Thoraklover: Dat ben ik niet met je eens.. heeft ook niks met ontwikkeling te maken.. maar goed, dit topic gaat niet over het wel of niet gebruiken van een cap. :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:56

Tsja ik kijk alleen fototopics van bekenden of van paarden die in de titel aanspreken (hoog in dressuur, springen of voor mij een interessante afstamming). Een doorsnee Fjord, Fries, koudbloed, Haflinger heb ik gewoon heel weinig mee en als ik al per ongeluk op zo'n topic klik, dan klik ik ook wel redelijk snel weg. Helemaal als er onder staat: Als je toch kijkt, wil je dan een reactie geven?

Ik heb er niets mee, dus steek ik er ook geen energie in om een reactie te geven. Er zijn zóveel topics, dat ik topics lees die, voor mij, onderscheidend zijn. De rest klik ik snel weg, ik kan niet full-time op bokt iedereen een berichtje sturen om aardig te zijn. Ik lees sowieso heel selectief op bokt, ik heb ook weinig met aangespannen, western en dat VD, dus daar ga ik ook geen tijd insteken.

Zoals in voorbeeld twee geschetst reageer ik ook niet op. Als er genoeg mensen hun zegje hebben gedaan en daar sta ik achter, dan vind ik het zelf nutteloos om nog weer te reageren.

Ik denk dat het ook voornamelijk ligt aan het formaat van bokt, het is niet zo persoonlijk meer als 'vroeger'. Toen kende je nog de helft van de ITP posters, dus schreef je snel een berichtje. Je volgde combinaties ook makkelijker dan dat het nu het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:08

Lonan schreef:
Iemand die zich betweterig opstelt. :D

Kijk ik kan wel tegen iedereen zeggen "doe je cap op" maar ik weet dat dat niet werkt. Ik zou vroeger ook gedacht hebben "flikker op, dat bepaal ik zelf" dus dat doe ik bewust ook niet.
Maar vaak zijn het wel goed bedoelde adviezen.

Er is ook verschil tussen lezen en het tegen iemand zeggen, dan heb je er een uitdrukking, een stem en een gezicht bij.
Iets lezen kun je op verschillende manieren, soms is het niet eens slecht bedoeld maar word dat wel zo gelezen.

Ik heb ook wel eens een sarcastisch grap gemaakt, ik vond hem zelf erg leuk :D (vond het zelfs zelfspot) Maar een ander begreep hem helemaal verkeerd. Dus daar kregen we woorden over..terwijl ik de grap had gezegt in reallife ze waarschijnlijk mee zouden lachen.

tja... maar als iemand tegen mij zegt: waarom heb je zon scherp bit in bij je paard, dan leg ik uit waarom en hoe scherp het bit nou eigenlijk is. Als diegene daarna doorgaat: weet je wel dat het zielig is want de lagen van de mond en er is geen ruimte in de mond en hefboomwerking dit en ademhaling dat.... dan ben ik er allang klaar mee :wave:

dus vind het echt de manier waarop. Geinteresseerd, of betweterig....... het lijkt dicht bij elkaar te liggen maar dat is niet zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:11

En dat is je goed recht.. :j
Ik heb ook voorkeur naar bepaalde rassen en toch kan ik een heel dun sportpaardje ook erg mooi vinden.
En het gaat niet allemaal om 'mooi' of 'duur' en ook niet altijd om het plaatje, want wat ik het mooiste vind, zijn de paarden waarbij je kunt zien dat degene die met hun werkt, ook echt daadwerkelijk een band met ze heeft.
Dat kan soms zelfs alleen al zichtbaar zijn door de oortjes of de ogen..

Ik vind wel dat je een beetje extreem reageert met deze zin;
Citaat:
ik kan niet full-time op bokt iedereen een berichtje sturen om aardig te zijn.
Dit heb ik namelijk nooit gezegd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:11

Tja heel simpel antwoord op de OP wat mij betreft: Wat heeft het voor zin om iemand opbouwende kritiek te geven als er geen punt van kritiek te vinden is? En als er dan wel kleine puntjes van kritiek zijn, zullen mensen minder snel de moeite nemen om daar iets over te zeggen, dan wanneer er echt iets helemaal niet gaat zoals het hoort :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:16

Als er echt geen punt van kritiek is, is het misschien wel fijn om op te noemen wat er allemaal goed gaat of iets over het paard..
Maar wat ik eerder al noemde, dat moet eigenlijk spontaan in je hoofd op komen..
Als dat bij mij niet gebeurd, zal ik ook niet snel een reactie plaatsen.. :)

Toevoeging; ik kom vrij regelmatig bokkers tegen die in ieder foto-topic hetzelfde zeggen.
Soms om aan de 25 nuttige posts te komen en soms ook om een andere reden.
Dat is i.m.o vaak niet meer oprecht..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:21

KoudbloedKim schreef:
Ik vind wel dat je een beetje extreem reageert met deze zin;
Citaat:
ik kan niet full-time op bokt iedereen een berichtje sturen om aardig te zijn.
Dit heb ik namelijk nooit gezegd..

Ik zeg toch ook helemaal niet dat jij dat hebt gezegd?

Compliment geef ik eigenlijk voornamelijk als daar echt aanleiding toe is, anders is het van mij kant niet oprecht. Dus met een doorsnee Fjordje een B proefje kunnen rijden, daar zie ik weinig aanleiding in tot een reactie van mijn kant. En vul voor Fjord een elk ander ras in. Tsja.. dat b rijden is voor iedereen wel mogelijk imo. Dus om dat nou te gaan becomplimenteren :+ Daar steek ik liever geen tijd in, daarnaast waarom zou je bij de één wel gaan reageren en bij de ander niet? Of waarom bij de één wel die maar een paar reacties heeft en bij de ander niet?

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:25

KoudbloedKim schreef:
Sabinee__: Wie heeft het over ieder topic?
Maar inderdaad, ik maak bijna dagelijks wel tijd vrij om iemand een complimentje te geven. :)

Sommige mensen hebben daar geen tijd voor, of maken geen tijd!
Denk dat de reactie gever het goed bedoeld, maar op een verkeerde manier brengt, of probeert te helpen.
TS'ers reageren ook al gauw heel heftig aangezien het over iets gaat wat hun dierbaar is. dat is precies hetzelfde als je over familie gaat praten, dat je iemand niet mag.. dan vat je het ook gauw verkeerd op en als iemand aardig is, vind je dat leuk..

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:27

koudbloedkim: Dit bedoel ik trouwens niet op jou persoonlijk maar kwam je bericht tegen, en vond dit een mooi voorbeeld! Dat sommige mensen niet de moeite ervoor nemen en andere wel om daar tijd voor te maken..