Achter de schermen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:29

Frozenstar schreef:
Cayenne schreef:
Dat moet je zelf weten, maar om dan vast te stellen dat iemand niet reageert is dus nogal voorbarig :)

Ben hele benieuwd waar je dat vandaan haalt :D

Ik ging op deze opmerking in:
Tuurlijk, maar ik ga niet afwachten of er uberhaupt nog een reactie komt, dan kan je altijd afwachten op Bokt. Dus post ik mijn mening hier over.

Stopcontact

Re: Achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:32

Dus vanuit die zin wordt er opgemaakt dat ik vast stel dat iemand niet meer gaat reageren..?
Grappig. :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:38

Hij kwam misschien wat verkeerd over m.b.t. De inhoud Dat kan nu eenmaal gebeuren.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:57

snap niet dat mensen zich om dit soort dingen zo druk kunnen maken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:29

Frozenstar schreef:
Dus vanuit die zin wordt er opgemaakt dat ik vast stel dat iemand niet meer gaat reageren..?

Uit die zin maak ík op dat jij (naar aanleiding van een tip van een ander om af te wachten wat Storm precies bedoeld met die opmerking tot ze daar zelf op gereageerd heeft, want wellicht wordt het heel anders bedoeld dan dat ie nu overkomt. Die vraag is (indirect) ookal gevraagd aan Storm- maar Storm heeft daarna nog niet gereageerd) aangeeft daar geen zin in te hebben.dwz. (ik ga niet afwachten of er uberhaupt nog een reactie komt, dan kan je altijd afwachten op Bokt)
Hence, dat vind ik (en voorzover ik het kan zien) een aparte gedachtegang. Maar goed. Ieder zo zijn ding :)

Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben. Als ik het vermoeden heb iets niet goed te begrijpen of iets lees dat op meerdere manieren opgevat kan worden vraag ik vaak wat bedoel je precies of kun je dat uitleggen? Dus als mijn bovenstaande conclusie onjuist is hoor ik graag wat je dan wel bedoelde :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:43

liberty22 schreef:
volgens mij word er veelal getemt in het topic puur om het feit dat mensen BANG zijn dat het topic op slot word gegooid , iedereen die deelneemt aan het topic staat zijn mannetje en kan wel tegen een stootje.

Als mensen niet willen dat een topic op slot gaat, dan zouden ze zich ook op een respectvolle manier op elkaar kunnen reageren en is er geen enkele reden om het topic te sluiten of mensen aan te spreken. Waarom zou je "tegen een stootje moeten kunnen" om in een topic te kunnen reageren? Ook of juist hier geldt net zo hard "C'est le ton qui fait la musique".

Dit is een topic wat al een tijdje loopt, waar het regelmatig hard tegen hard gaat en waar de mods blijkbaar al een tijdje mee bezig zijn. Er zijn moderatoropmerkingen geplaatst, mensen aangesproken, wellicht zijn er al sancties uitgedeeld en als je dan als mods overzicht wilt houden, dan plaats je zo nu en dan een samenvatting over wat er aan het topic gedaan is en wat er nog moet gebeuren. Het is niet meer en minder dan een lijstje met punten over wat er eerder achter de schermen is besproken, klopt het dat deze groep is aangesproken? Klopt het dat deze groep nog moet worden aangesproken en klopt het dat deze persoon niet aangesproken hoeft te worden? Daar kan je allerlei complottheorieën in zien, of gewoon lezen wat er staat, een samenvatting van acties die zijn uitgevoerd of uitgevoerd moeten worden met een vraag of die samenvatting klopt.

Als je niet wilt dat je op dit soort lijstjes terecht komt, dan moet je gewoon met je gedrag zorgen dat er geen reden voor is. Dat heeft echt veel meer zin dan roepen dat de mods de pik op je hebben.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:49

Karl66 schreef:
liberty22 schreef:
volgens mij word er veelal getemt in het topic puur om het feit dat mensen BANG zijn dat het topic op slot word gegooid , iedereen die deelneemt aan het topic staat zijn mannetje en kan wel tegen een stootje.

Als mensen niet willen dat een topic op slot gaat, dan zouden ze zich ook op een respectvolle manier op elkaar kunnen reageren en is er geen enkele reden om het topic te sluiten of mensen aan te spreken. Waarom zou je "tegen een stootje moeten kunnen" om in een topic te kunnen reageren? Ook of juist hier geldt net zo hard "C'est le ton qui fait la musique".

Dit is een topic wat al een tijdje loopt, waar het regelmatig hard tegen hard gaat en waar de mods blijkbaar al een tijdje mee bezig zijn. Er zijn moderatoropmerkingen geplaatst, mensen aangesproken, wellicht zijn er al sancties uitgedeeld en als je dan als mods overzicht wilt houden, dan plaats je zo nu en dan een samenvatting over wat er aan het topic gedaan is en wat er nog moet gebeuren. Het is niet meer en minder dan een lijstje met punten over wat er eerder achter de schermen is besproken, klopt het dat deze groep is aangesproken? Klopt het dat deze groep nog moet worden aangesproken en klopt het dat deze persoon niet aangesproken hoeft te worden? Daar kan je allerlei complottheorieën in zien, of gewoon lezen wat er staat, een samenvatting van acties die zijn uitgevoerd of uitgevoerd moeten worden met een vraag of die samenvatting klopt.

Als je niet wilt dat je op dit soort lijstjes terecht komt, dan moet je gewoon met je gedrag zorgen dat er geen reden voor is. Dat heeft echt veel meer zin dan roepen dat de mods de pik op je hebben.

ik ben het helemaal eens met jou _/-\o_
En ik heb eigenlijk liever lijstjes dan dat er onschuldige personen gecorrigeerd worden.
MEt die lijstjes blijft het voor iedereen (de mods dus) duidelijk wat er gebeuren moet of wat er al gebeurt is.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:50

Daarom zijn lijstjes idd zo handig.

Als Wiki mod gebruik ik achter de schermen, samen met mijn collega's, ook vaak lijstjes. Zo houdt je het overzicht en is er meer duidelijkheid.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:57

Dribbel schreef:
Daarom zijn lijstjes idd zo handig.

Als Wiki mod gebruik ik achter de schermen, samen met mijn collega's, ook vaak lijstjes. Zo houdt je het overzicht en is er meer duidelijkheid.

kan ik snappen maaarrr ik zit nog steeds met de onbeantwoorde vraag wat mijn naam op dat lijstje doet terwijl ik helemaal niet actief mee doe in dit topic.....antwoord mag ook via pb hoor..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:58

Ik heb geen idee. Ik ben geen groene mod. Ik kan ook niet bij het topic en kan het niet lezen. Dat moet je aan een groene mod vragen. Ik ben er vooral voor de Wiki.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:01

Ik kan ook wel zeggen dat dit lijstje dus niet geheel klopte. :+
Daarom had ik ook een lijstje gemaakt, klopt dit, zie ik dit goed, en het antwoord was dus nee. :)

Papagroom, ik stuur je even een pb. Ik vind dat dit beter tussen ons uitgepraat kan worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:01

Ik vraag mij af, zonder iemand persoonlijk aan te vallen, waarom de mensen die zo'n hekel hebben aan de manier waarop Bokt draaiende gehouden wordt, nog steeds op dit forum posten.

Als je een baan hebt, waarbij je compleet tegenover je werkgever staat, is het logisch dat je je inschikt, omdat je anders je baan kwijt bent.
Hier op Bokt ben je vrij om te komen, maar ook vrij om te gaan en je bent, in tegenstelling tot een baan, niet afhankelijk van salaris of wat dan ook..
Als je zo'n hekel hebt aan (een deel van) het beheer, waarom ga je dan niet weg of op zoek naar een forum dat beter bij je past?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:17

Karl66 schreef:
liberty22 schreef:

ik zeg niet dat je tegen een stootje moet kunnen om deel te nemen aan dat topic dat zijn je eigen woorden , als je het topic gevolgd zou hebben zou je ongv. wel weten waar ik het over heb.
En waarom het er soms wat pittig aan toe gaat is door mensen in dit topic al ruimschoots naar voren gehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:17

Ga jij bokt met een betaalde baan vergelijken????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:19

russel schreef:
Als je goed had gelezen, staat er dus exact het tegenovergestelde.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:21

Professioneel modden doet men Ad Hoc en niet mbv namenlijstjes. Dan zeker is het niet meer onpartijdig en dan MOET je als nieuw lid wel achter de "bepalende" moddies aanlopen, is immers het beleid, of is het de dubbele agenda.

Kan mij niet voorstellen dat Eline en Bart het beleid van bokt hebben neergezet in de trant van;

Maak namenlijstjes en jaag ze na, net zolang tot we ze van bokt hebben ge-OWt.
Dan kan je wel excuses geven, maar waar slaat dat excuus nu weer op, als wederom blijkt dat er geen snars is veranderd binnen bokt en dat het eigen rechtertje nog steeds geldt. /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:21

KoudbloedKim schreef:
russel schreef:
Als je goed had gelezen, staat er dus exact het tegenovergestelde.. ;)

Nou ik heb wel goed gelezen, want je trekt een vergelijking......

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:23

Ik ben het met Karl en Kbk eens. Niemand verplicht je op bokt te komen. De mods doen wat ze moeten doen volgens de huisregels van Bokt. Dat er af en toe fouten gemaakt worden is én logisch én menselijk. En de personen die een waarschuwing krijgen weten vaak zelf wel dat ze ietwat in hun emotie over de schreef gegaan is. Soms moeten mods nou eenmaal optreden, er zijn namelijk ook veel mensen die zich wel in een discussie of bepaald topic zouden willen mengen maar dat toch niet doen omdat ze bang zijn voor persoonlijke aanvallen en sneren.
Ik snap eigenlijk alle commotie niet, het is juist leuk dat er een forum zoals Bokt bestaat, bekritiseer dan toch niet altijd alles :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:25

russel schreef:
Professioneel modden doet men Ad Hoc en niet mbv namenlijstjes. Dan zeker is het niet meer onpartijdig en dan MOET je als nieuw lid wel achter de "bepalende" moddies aanlopen, is immers het beleid, of is het de dubbele agenda.

Kan mij niet voorstellen dat Eline en Bart het beleid van bokt hebben neergezet in de trant van;

Dan kan je wel excuses geven, maar waar slaat dat excuus nu weer op, als wederom blijkt dat er geen snars is veranderd binnen bokt en dat het eigen rechtertje nog steeds geldt. /3

kan het niet zo zijn dat meerdere mods met het topic bezig zijn en dat voordat er dubbele of verkeerde dingen gedaan worden er lijstjes gemaakt worden?
Zover ik begrepen heb zijn dit geen jaag lijstjes!
Het is blijkbaar een druk topic voor de mods en ze kunnen er moeilijk maar 1 mod opzetten. Soms is het goed om een topic van 2 kanten te zien dmv 2 of meer mods.
En als er dan terugkoppeling is, is dat toch geen probleem of wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:27

Dribbel schreef:
Ik zie een lijstje met namen van bokkers die in de gaten gehouden moeten houden.

Ow wat een eng zinnetje, dat geeft al weer helemaal de teneur aan en de manier van zichzelf op een voetstukje zetten.

Is het nou zo moeilijk om ook met 40plussers op een forum om te gaan? Is het nou zo moeilijk om eens de teugels te laten vieren en als er een kat uigedeeld wordt onder de ouderen op dit forum het gewoon toe te laten....Neem eens een voorbeeld aan PP, daar is al maanden geen rel onderling en de enige rel is openlijk uitgevochten, beide forummers zitten er nog en doen hun ding. Is dat nou zo moeilijk?

Is het nou te veel gevraagd om de ouderen ook eens met respect te behandelen ipv als onmondige pubers die stout tegen papa's is???

Ik snap wel dat het heel wat commerciele vaardigheden vereist om op een hoog niveau met kritiek om te kunnen gaan als je dan zo graag met een stafje wil zwaaien....dan maar moddies aantrekken die uit ander hout gesneden zijn ipv kinders of paardenvrouwen die het venijn niet kunnen laten en achter een gordijn gaan staan stoken en prikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:29

arabella2000 schreef:
russel schreef:

kan het niet zo zijn dat meerdere mods met het topic bezig zijn en dat voordat er dubbele of verkeerde dingen gedaan worden er lijstjes gemaakt worden?
Zover ik begrepen heb zijn dit geen jaag lijstjes!
Het is blijkbaar een druk topic voor de mods en ze kunnen er moeilijk maar 1 mod opzetten. Soms is het goed om een topic van 2 kanten te zien dmv 2 of meer mods.
En als er dan terugkoppeling is, is dat toch geen probleem of wel?

Misschien toch wat beter in de geschiedenis van bokt duiken en even het commentaar onder de lijstjes lezen....dan nog even de opmerking van Dribbel....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:29

Als er niet opvalt door negatief gedrag wordt er niet gejaagd en sta je niet op zulke tijdelijke lijstjes. Elk forum met meer dan 4 à 500 posters werkt met lijstjes van posters die de grens opzoeken of overschrijden. Hardstikke handig met snel zoeken.

Bokt onderscheidt zich daar niet in. Je kunt nu eenmaal niet als mod alle topics doorlezen. Dus een prima methode om snel de manier van posten te beoordelen.

Zal ook moeten gezien de vraag om sancties tegen posters die nèt niet de lijn overgaan maar constant de grens opzoeken. Dat was toch ook de "eis" die in rondetafeltopic gesteld werd..... 't is ook nooit goed ... :? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:30

Och ja deze bovenstaande post daar moet ik even van naar het toilet. Of all holy dolly's........

nee jij staat op een ander lijstje....dat weten we onderhand wel.

Nou doeg hoor, even temmen zou ik zeggen..

Ik ga weer even op een ander forum kijken want ik wordt een beetje *\o/*

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:32

russel schreef:
Is het nou te veel gevraagd om de ouderen ook eens met respect te behandelen ipv als onmondige pubers die stout tegen papa's is???

Spreek voor jezelf. Ik zou me verschrikkelijk voelen om als "oudere" behandeld te worden. Als ik me als oudere behandeld wil voelen zou ik mijn heil zoeken op seniorenweb of zo.....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 27-04-11 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:33

iemand die een oudere is word mee bedoeld dat die ws al heel wat meer km en dus ervaring heeft als een jongbroekie lijkt me logisch dat het in die contex bedoeld word