Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:08

Rock schreef:
Misschien ligt het aan mij maar als je seks breder vind dan fietsen, waarom zou je dan met iemand willen delen wat je exact gedaan hebt? Ik ben bepaald niet preuts, maar je hoeft toch niet zo erg in details te treden?

Als je bezig bent met dirty talk dan is het wat anders, daar hoort wat groffere taal vaak bij.

Maar waarom zou je het op een internet forum over het letterlijke aspect van geslachtsgemeenschap willen hebben?

Hier sluit ik me echt volledig bij aan.
Het woord neuken gebruiken met je partner vind ik normaal, maar met ieder ander niet. Vind het geen net taalgebruik.

Qimm

seks is überhaupt nogal onfatsoenlijk :+

net nut van het gebruik van dit woord op een (dit) forum lijkt me ook niet echt logisch of zinnig. Maar er krampachtig over doen lijkt me ook wat overdreven

Nadine_S

Re: Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Wat is er onfatsoenlijk aan seks? Dat begrijp ik dan weer niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:09

Broccoli schreef:

Nee dat mis ik ook even..

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:11

seks is niet onfatsoenlijk er open over praten voor sommigen wel..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 11:11

em_papillon schreef:
seks is niet onfatsoenlijk er open over praten voor sommigen wel..

het schijnt nogsteeds een taboe te zijn.
Zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:14

Seks vind ik ook niet onfatsoenlijk hoor :D
Maar goed, het is wel iets dat je (over het algemeen :)) ) niet in het openbaar doet.

Praten over seks is ook niet onfatsoenlijk in mijn ogen. Alleen de term 'neuken', dat vind ik gewoon niet nodig om te horen. Ik durf best dingen te zeggen als 'seks is lekker' of wat voor dingen, maar ik vind niet dat bokt de plaats is om bij wijze van spreken te vertellen hoe vaak je vingert, hoe, en hoeveel je hebben kan.

We hebben jonge gebruikers en daar dien je rekening mee te houden. Natuurlijk is de sfeer in huiskamertopics anders en is het daar soms wat makkelijker om met een gesprek die kant op te gaan, maar onthoudt dat ook de huiskamer gewoon voor iedereen mee te lezen valt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:16

Qimm schreef:
Ik heb geen probleem met de woorden, jij kennelijk wel. Althans met het ene woord wel en met het andere (in wezen zelfde) woord niet. En dat maakt me verder niet uit, maar het is niet erg rechtlijnig
Ik heb er met helemaal geen enkel woord problemen, volgens mij begrijp jij mij niet helemaal. OF ik ben gewoon onduidelijk, kan ook :D. Ik vind het goed dat er censuur op staat voor de jongere mensen hier, of je die censuur erop of eraf laat is je eigen keuze, woordenkeuze is ook persoonlijk, daarom vind ik het goed dat die censuur erop zit. Omdat veel mensen gewoon (onbewust) met die woorden praten en er hier ook veel kinders zitten.

Ik zou er meer 'moeite' mee hebben als de censuur eraf gehaald gehaald wordt en iedereen doodleuk zo door gaat.
Wbt ene woord wel andere woord niet, fiets betekend wel hetzelfde, maar kan zo goed anders gebruikt worden (al eens een amerikaan horen praten? :')), neuken niet, ik weet niet, kan het niet zo goed omschrijven..
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 31-03-11 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:22

Rock schreef:
maar ik vind niet dat bokt de plaats is om bij wijze van spreken te vertellen hoe vaak je vingert, hoe, en hoeveel je hebben kan.

_O- Ik was direct weg hier als iedereen dat ging vertellen :')

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:25

Rock schreef:
Seks vind ik ook niet onfatsoenlijk hoor :D
Maar goed, het is wel iets dat je (over het algemeen :)) ) niet in het openbaar doet.

Praten over seks is ook niet onfatsoenlijk in mijn ogen. Alleen de term 'fietsen', dat vind ik gewoon niet nodig om te horen. Ik durf best dingen te zeggen als 'seks is lekker' of wat voor dingen, maar ik vind niet dat bokt de plaats is om bij wijze van spreken te vertellen hoe vaak je vingert, hoe, en hoeveel je hebben kan.

We hebben jonge gebruikers en daar dien je rekening mee te houden. Natuurlijk is de sfeer in huiskamertopics anders en is het daar soms wat makkelijker om met een gesprek die kant op te gaan, maar onthoudt dat ook de huiskamer gewoon voor iedereen mee te lezen valt.

He.. wat jammer dat wou ik net gaan vertellen :=

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:25

Nou, kom maar op! :P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:30

Broccoli schreef:

al dat uitgewissel van lichaamssappen, zweet, hijgerij en de oncharmante gezichtuitdrukkingen :+ Tsja, fatsoenlijk is anders.

(niet dat dat me er van weerhoudt :P)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:30

Fiffill schreef:
Broccoli schreef:

Nee dat mis ik ook even..

Oeps, als dit gaat over mijn gecensureerde fietsen - daar moet neeuken staan. Aan seks vind ik niks onfatsoenlijks, het woord neeuken daarintegen vind ik niet netjes.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:31

tante_trien schreef:
Nou, kom maar op! :P

3 keer per dag en ik kan alles hebben..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:31

Qimm schreef:
Broccoli schreef:

al dat uitgewissel van lichaamssappen, zweet, hijgerij en de oncharmante gezichtuitdrukkingen :+ Tsja, fatsoenlijk is anders.

(niet dat dat me er van weerhoudt :P)

Ik zie nog steeds niet wat er onfatsoenlijk is aan zweet, hijgerij en oncharmante gezichtsuitdrukkingen, dan heb jij mij nog nooit zien hardlopen. :')
Nee, ik vind er niks onfatsoenlijks aan, dat is niet het juiste woord ervoor imo :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:32

Zullen we dat stukje niet letterlijk nemen en het er vooral niet hier over gaan hebben?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:32

:+ t was maar een geintje

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:35

Fiffill schreef:
Ik zie nog steeds niet wat er onfatsoenlijk is aan zweet, hijgerij en oncharmante gezichtsuitdrukkingen, dan heb jij mij nog nooit zien hardlopen. :')
Nee, ik vind er niks onfatsoenlijks aan, dat is niet het juiste woord ervoor imo :Y)

onfantsoenlijk is ook niet echt het beste woord :P Maar het is wel vies (lekker vies!)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:35

een zwetende hardloper vind ik ook vies :+

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:40

Hoe zet je censuur uit dan?

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:42

Hhilde schreef:
Ik scheld eerder voor piemel uit dan voor lúl. Vooral smegma piemel bekt wel lekker :')

Ik heb censuur nog aan, dus ik zie telkens fietsen _O-

ja geinig he? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:49

slimmerik schreef:
Bokt censuur

poedersuiker = k ut
banketstaaf = l ul
paasei = t ering
prutsmuts = h oer
fiets = f uck
oliebol = s hit
appelflap = g odverdomme

Lekker bij de bakker lekkers gehaald , Appelflap , paaseitjes , banketstaaf en een oliebol lekker met poedersuiker. :')

Erg flauw i know maar kon het niet laten.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:10

Vind censuur erg grappig en gewoon fijn lezen. Ik ben nog van de oude stempel denk ik. En ik hou van lieve, blije woordjes. Woorden als poedersuiker en banketstaaf vind ik ordinair en niet netjes :n ...

Ben wel hypocriet geloof ik, want soms roep ik toch wel f*ck! Maar dat is niet met regelmaat :o

Vind het wel een leuke discussie, want het gaat nu echt om het taalgebruik (toch ;) ).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 12:36

Sunshine80 schreef:
Vind het wel een leuke discussie, want het gaat nu echt om het taalgebruik (toch ;) ).

Mijn doel van het topic is aardig bereikt... :))

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:42

Het woord neuken was vroeger (en nog steeds) een niet nette manier van het omschrijven van hetgeen er mee bedoeld wordt :+

Blijkbaar kijken mensen hier graag naar BNN en het programma Neuken doe je zo dat het heel normaal is geworden om dat woord te gebruiken.

Ik vind het een asociaal woord en er zijn tig andere woorden te bedenken die precies hetzelfde betekenenen, maar veel netter overkomen.

Dus ja... van mij mag die censuur erop blijven.

Op kanker heeft nooit censuur gestaan :n