Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onassa schreef:papagroom schreef:Ik weet niet of er op dit moment en mod mee leest,maar ik zou graag een eerlijk antwoord hebben op de volgende vraag.
maken jullie ook onderscheid tussen verschillende gebruikers.en modereren jullie ook buiten bokt...ik krijg namelijk het idee dat ....zonder namen te noemen...sommige gebruikers meer kunnen zeggen dan anderen.
verder is het opvallend hoe veel poetsplaats bezoekers een waarschuwing krigen sinds het valom drama.
antwoord mag ook via pb hoor
Soortgelijke vraag had ik ook al gesteld maar daar is (nog) geen antwoord op gekomen.
Femke schreef:Maar wat zou je er, in die metafoor, van vinden als er een regel is op je werk dat je niet mag roken...
Jij steekt een sigaretje op, en je baas ontslaat je.
Je collega steekt ook een sigaretje op, en je ziet dat die niet ontslagen is...
Je werkgever vind dat het niet nodig is om daar uitleg over te geven. Ook niet aan jou in een privé gesprek.
Hoe voel je je dan?
Machteloos, onbegrepen en oneerlijk behandeld. Toch?
Want dat is wat ik nu veel zie gebeuren hier op bokt
Femke schreef:Maar wat zou je er, in die metafoor, van vinden als er een regel is op je werk dat je niet mag roken...
Jij steekt een sigaretje op, en je baas ontslaat je.
Je collega steekt ook een sigaretje op, en je ziet dat die niet ontslagen is...
chevax schreef:Onassa en papagroom, op deze vraag is al heel vaak antwoord gegeven. Er wordt niet buiten Bokt gemodereerd. Ik zou ook niet weten waarom we buiten Bokt.nl zouden modereren?
karuna schreef:Parkeer ik met kaart zichtbaar zijn de blikken al minder boos, maar ze kijken pas niet meer boos als ik mijn krukken erbij pak.
karuna schreef:Als het idee leeft dat er oneerlijk wordt gemodereert (al gaat dit topic daar eigenlijk helemaal niet over) moet je de schijn wegnemen door openlijk uit te leggen waarom het zo lijkt. Of openlijk straffen zodat iedereen ziet dat er iemand verkeerd is bezig geweest.
Onassa schreef:Dus voor jullie maakt het niets uit dat leden van bokt ook op PP komen??
Hoe verklaren jullie dit gegeven dan?
karuna schreef:Als oermens dat voornamelijk onder een steen leeft, wat is PP en wat is het antwoord LB
Ibbel schreef:En daar zit 'm natuurlijk de crux. Want is het waar dat dit op bokt gebeurt? En dat geloof ik niet. In ieder geval niet in mijn tijd als mod.
In dit soort zwart-wit gevallen wordt absoluut met dezelfde maten gemeten. Dat weet ik echt heel zeker, omdat ik er zelf bij ben geweest.
stef schreef:Prr: Je kan bokt wellicht ook als een huiskamer zien zoals jij aangeeft, maar is bokt daar niet veel en veel te groot voor geworden? In een huiskamer tijdens een verjaardag ken je elkaar allemaal, de ene wat beter dan de ander, op een forum werkt dat niet zo (niet meer....)
Prrrr schreef:Ik heb het net ook al in een pb aan iemand uitgelegd: gelijke gevallen worden gelijk behandeld.
Maar gevallen zijn zelden gelijk. De nuances van een geval zijn echter zelden zichtbaar, waardoor het kan lijken dat er met verschillende maten gemeten wordt, maar dat niet zo is.