Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 21:22

Eerder is de vraag gesteld of het toegestaan is om in de advertentie op EA een link naar een andere verkoopsite op te nemen waar wel met een biedsysteem gewerkt wordt en het bieden via een andere site te laten lopen. We hebben even wat tijd nodig gehad om dit te overleggen, vnl. omdat er wat haken en ogen aan kunnen zitten qua bemiddeling. We hebben de voors en tegens afgewogen en we hebben een manier gevonden dit toe te staan zonder dat het ten koste gaat van evt. bemiddeling.

In het huidige systeem is het al toegestaan om een aanvullende link op te nemen naar een andere verkoopsite. Dat blijft zo, met daarbij de aanvulling dat het bieden ook via deze sites gedaan kan worden. De link dient dan als aanvulling, bijv. voor extra foto's of voor de biedmogelijkheid. Het is dan wel van belang dat alle relevante informatie ook in het verkooptopic op Bokt komt te staan en dat deze informatie overeenkomt met de informatie die op een andere site gegeven wordt. De informatie die op Bokt gegeven wordt, blijft altijd leidend in het geval dat een transactie niet naar wens verloopt.

Om in aanmerking te blijven komen voor evt. bemiddeling wanneer een transactie niet naar wens verlopen is, is het van belang dat de afspraken via PB bevestigd worden en dat deze PB bewaard wordt en getoond kan worden indien er bemiddeling aangevraagd wordt.
Overigens blijft het zo dat een bod niet bindend is. Dat is nu ook al zo, en dat blijft van kracht op het huidige EA. Er is sprake van een transactie wanneer er een geldtransactie heeft plaatsgevonden. Wanneer er daarna klachten zijn, dan komen deze zaken ook in aanmerking voor bemiddeling.

PascalB

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:27

Is het een probleem als de topic starter de PB in het topic zet? (met goedkeuring van de verzender)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:28

Is dat eigenlijk een optie, net als Ebay, dat je bod dus wel bindend is? Dat zal ergernis nr. 1 wegnemen. :7

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 21:31

PB's mogen nooit letterlijk openbaar gemaakt worden, maar als je bijv. meldt dat Bokker X een bedrag van Y-euro geboden heeft dan is dat geen probleem :)

Magda, op dit moment is dat helaas nog geen optie. We weten dat het regelmatig voorkomt dat er geboden wordt en dat er vervolgens geen reactie meer komt. Het probleem is bekend, maar de oplossing is helaas nog niet voorhanden. Het is de bedoeling dat er in het nieuwe systeem meer mogelijkheden komen, in elk geval op termijn met een rating-achtig iets.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:33

Op ebay is een bod ook niet per definitie bindend..

Heb op ebay een keer dik gezeik gehad met een Duitse vrouw....heb gewoon niet betaald :) ze heeft nog wel iets van bezwaar ingediend o.i.d. nooit meer wat van gehoord.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:35

Oscar schreef:
Eerder is de vraag gesteld of het toegestaan is om in de advertentie op EA een link naar een andere verkoopsite op te nemen waar wel met een biedsysteem gewerkt wordt en het bieden via een andere site te laten lopen. We hebben even wat tijd nodig gehad om dit te overleggen, vnl. omdat er wat haken en ogen aan kunnen zitten qua bemiddeling. We hebben de voors en tegens afgewogen en we hebben een manier gevonden dit toe te staan zonder dat het ten koste gaat van evt. bemiddeling.

In het huidige systeem is het al toegestaan om een aanvullende link op te nemen naar een andere verkoopsite. Dat blijft zo, met daarbij de aanvulling dat het bieden ook via deze sites gedaan kan worden. De link dient dan als aanvulling, bijv. voor extra foto's of voor de biedmogelijkheid. Het is dan wel van belang dat alle relevante informatie ook in het verkooptopic op Bokt komt te staan en dat deze informatie overeenkomt met de informatie die op een andere site gegeven wordt. De informatie die op Bokt gegeven wordt, blijft altijd leidend in het geval dat een transactie niet naar wens verloopt.

Om in aanmerking te blijven komen voor evt. bemiddeling wanneer een transactie niet naar wens verlopen is, is het van belang dat de afspraken via PB bevestigd worden en dat deze PB bewaard wordt en getoond kan worden indien er bemiddeling aangevraagd wordt.
Overigens blijft het zo dat een bod niet bindend is. Dat is nu ook al zo, en dat blijft van kracht op het huidige EA. Er is sprake van een transactie wanneer er een geldtransactie heeft plaatsgevonden. Wanneer er daarna klachten zijn, dan komen deze zaken ook in aanmerking voor bemiddeling.

Ben hier heel blij mee *\o/* *\o/* : ik had inderdaad al bedacht dat Bokkers sowieso even moeten melden dat ze geboden hebben op MP (of Speurders etc.) omdat ik een advertentie via Bokt het uitgangspunt vind. Uiteindelijk vind ik het dan ook wel zo netjes om in het topic te melden dat je e.e.a. verkocht hebt aan de navolgende bokker (die een andere naam op MP kan hebben). Mocht er via een andere site doorgeboden worden dan hoort daar ook bij dat je de hoogste Bokt-bieder even meldt dat je verder gaat met een hoger bod van die site.

Maar ben heeeel tevreden :D Dit is wel een goede oplossing om het probleem van oplossing 2 een beetje dragelijker te maken.

Ik hoop wel dat jullie e.e.a. even een beetje uitleggen als de wijziging ingaat (aan anderen) :o

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 21:38

Daar ben ik heel blij mee :)

We zijn op dit moment druk bezig met het schrijven van een nieuwe charter voor EA. Daarin zullen we ook uitleggen wat de mogelijkheden zijn en wat belangrijk is als het om communicatie gaat :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:28

Waar staat de charter? :)

Ik moet zeggen dat ik het nu al vervelend vind om alles te moeten PB'en. :=

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:30

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:31

Die had ik gevonden, ik ben alleen dus benieuwd naar de nieuwe.. :))

In verband met veilig kopen enzovoorts. :)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:18

Tja ik vind het niet zo'n handige wijziging ivm niet kunnen zien welke reacties van anderen er zijn en ook kan je niet meer terugzoeken of iemand iets net heeft gekocht en weer verkoopt op korte termijn. Je bent nu veel meer afhankelijk van de eerlijkheid van de TS en die valt in de praktijk nog wel eens tegen helaas. Ook als verkoper heb je meer werk om alle PB's te verwerken in het topis als je het netjes wilt doen. Blijkbaar is zo besloten, dus ik ga zien hoe eea uit gaat pakken. Is wellicht wel handig om op een duidelijke plek dit bekend te maken bijvoorbeeld bij nieuws

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:29

Hmm ik vind het maar lastig. Ik vind het overzichtelijker in een topic dan met allemaal pbtjes waar ook nog een hele hoop pbtjes van andere onderwerpen tussen zitten.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:07

ik vind het ook onhandig en het is er nog maar net...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:10

Wat mij nu weer opvalt: Waarom wel het vak snel reageren en waarom wel de knop nieuw antwoord als je er toch niks mee kan?

butterfly18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:38

wat rampzalig dit zeg :S Ik vind het nu al niet werken in praktijk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:40

Nou, het drama is begonnen hoor. Vind het nu al vreselijk :(.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:06

Oscar schreef:
We zijn op dit moment druk bezig met het schrijven van een nieuwe charter voor EA. Daarin zullen we ook uitleggen wat de mogelijkheden zijn en wat belangrijk is als het om communicatie gaat :j

Ben benieuwd waar de nieuwe uitleg blijft, omdat ik begrepen heb dat e.e.a. inmiddels is ingegaan maar er bij de diverse ea rubrieken niets is gewijzigd aan de uitleg....

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:08

ook een groot drama hier, ik vind dit totaal niet fijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:23

bah wat is dit irritant zeg :\ vond bokt altijd erg fijn om iets te kopen, maar denk dat ik in de toekomst
niet meer zo snel zo iets koop.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:25

En hoe zit het met commericeel. Hoe kun je nu reageren op bv de acties.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:25

_Bitje_ schreef:
bah wat is dit irritant zeg :\ vond bokt altijd erg fijn om iets te kopen, maar denk dat ik in de toekomst

Volledig mee eens..
Jammer weer..
Bokt is juist zo'n mooie koop- en verkoopsite omdat het allemaal zo transparant WAS.
:n

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:28

Kunnen jullie de verkoper geen Modfuncties geven voor alleen die ene verkooptopic? Zodat de verkoper allen zelf kan leiden?

Oneliners eruit of belachelijke boden? Dan hoeven jullie niet meer 24-7 te modden en kunnen wij blijven reageren?

_Bitje_

upendo schreef:
_Bitje_ schreef:

Volledig mee eens..
Jammer weer..
Bokt is juist zo'n mooie koop- en verkoopsite omdat het allemaal zo transparant WAS.
:n

was inderdaad.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat dit gewoon in gaat als gewoon iedere bokker dit 3x niks vind. :)

Elise95

We moeten reactie's/handtekeningen gaan verzamelen :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:30

Hmmm ik vindt dit ook 3 keer niks.