Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:50

Onassa schreef:
probleem is dat e rhier meer huisregels zijn dan leden, dus niet iedereen heeft zin om zich daar helemaal doorheen te worstelen en dan gaan die regels niet altijd op.

toch zijn die kleine lettertjes heel erg belangrijk en ze staan er niet voor niets :n

Juul; klopt, en daar leer je als het goed is alleen maar van, de volgende keer kijk je wel uit :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:57

Maar het ging toch niet om huisregels, of snap ik er weer niets van. Het had toch met de wet op de privacy te maken en die gelden dan toch voor alle forums. En het is toch zo dat juist minderjarige niets mogen ondertekenen, omdat ze o.a de strekking van ingewikkelde regels niet aankunnen. Kan men niet gewoon de accounts van een paar leden als een soort proefbalonnetje opheffen en dan kijken of er inderdaad gigantische hiaten vallen. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel ontzettend handig is zo'n bokt zoekfunctie. Verkoopt iemand een paard om MP kijk ik even op bokt en lees verhalen over o.a. vandaag weer kreupel enz. en denk dan laat maar mooi staan. Maar vanuit het oogpunt van de verkoper lijkt me dat niet zo ideaal. En inderdaad het woord gast zou het opspeuren daardoor niet onmogelijk maken. Mij interresseert niet van wie het paard is, maar wat de voorgeschiedenis is.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:03

slimmerik schreef:
Los van de discussie
Omdat er een aktie tegen mij gestart werd (tegen mijn zin het openbaar maken van mijn privé gegevens (ook hier op bokt), nepprofielen Hyves, facebook, twitter en bedreigende youtube filmpjes, anonieme telefoontjes, anonieme post en bovendien werden mijn omgeving en kinderen lastig gevallen) is in overleg met het team besloten dat topic achter de schermen te plaatsen.

Dit omdat de discussie in dat topic toch uitgekauwd was(stond al een paar dagen op slot) en omdat het blijvend helemaal uit zijn verband getrokken werd.

Dit vind ik nou de reinste onzin!! Omdat jij hier dingen loopt te verkondigen waar bij iedereen de haren recht overeind gaan staan en je antwoorden kunt verwachten die niet gunstig zijn dan word een compleet topic naar de mh geslingerd. Wat er op Hyves en al die andere sites staat daar moet Bokt geen conclusies over trekken en al zeker niet naar handelen, ze hebben lijkt mij aan Bokt meer dan genoeg.

Dit is dus een typisch gevalletje van meten met 2 maten. Dat de discussie uitgekauwd was slaat ook nergens op, ze hebben het bekende slotje erop gegooid. Dat is heel wat anders dan uitgekauwd zijn.

Toch vraag ik me daarnaast af wie jij bent die dit voor elkaar krijgt om een topic wat pas een paar dagen gesloten is naar de mh te krijgen en vele andere ondanks herhaaldelijke verzoeken niet. Graag ook een reactie van een mod of Bart die hier een acceptabel antwoord op kan geven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:10

Geen enkele mod of beheerder hoeft hier namens mij op te treden of verantwoording af te leggen over wie ik ben of waarom topics naar de mesthoop gaan. Het team heeft de hele goede gewoonte om niemand in het openbaar te bespreken of sancties tegen of over mensen te bespreken in het openbaar.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:18

slimmerik, wil je hier ophouden svp? Er is gemeten met 2 maten, klaar. En dat is niet ok.

Als zoveel mensen die optie van "gast" willen op dit forum, dan vind ik dat Bokt dat gewoon moet doen. De bullshit dat er afgewogen is bla bla bla is totale onzin, de rechten en het respect voor de gebruikers zouden voor moeten gaan. Daar is het forum toch in eerste instantie voor gemaakt? Voor de gebruikers?

Fenrir

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:19

Desnoods stellen ze in dat gebruikers hun berichten na zoveel jaar handmatig kunnen verwijderen. Ook prima, dan doe ik het zelf wel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:20

Zou beheer met een duidelijke reden kunnen komen waarom ze dit gewoon niet willen? Want "belangen afgewogen" zegt me niet zo veel. Wat voor Bokt-belangen dan, wat nelangrijker zou zijn dan de rechten van de gebruikers?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:21

Ik heb geen 2 maten kunnen vaststellen. Wel een hele hoop verschillende maten. En dat kan ook niet anders met zoveel verschillende gebruikers. Hoop wel dat er inderdaad een oplossing wordt gevonden voor mensen die het er niet mee eens zijn. Maar ja, zoveel mensen..... zoveel wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:23

Dinopino schreef:
Kan men niet gewoon de accounts van een paar leden als een soort proefbalonnetje opheffen en dan kijken of er inderdaad gigantische hiaten vallen.

Prima plan, dan wil ik best proefpersoon zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:27

slimmerik schreef:
Wel een hele hoop verschillende maten. En dat kan ook niet anders met zoveel verschillende gebruikers.

Dat is niet waar. Als je regels opstelt, moet je je daar aan houden. Dat geldt dan voor iedereen, ongeacht wie het is en waarom. En dat is in jouw geval niet gebeurd, en in andere gevallen ook niet. Dat is gewoon niet ok. Een uitleg krijgen we ook niet, wat het nóg irritanter maakt, want waaróm worden er met verschillende maten gemeten? Vriendjespolitiek, zoals in het geval slimmerik? Leg dat maar eens uit aan de gebruikers beheer! Want die begrijpen het niet omdat er niets gezegd wordt en worden er alleen maar boos om.

Shellyke

slimmerik schreef:
Geen enkele mod of beheerder hoeft hier namens mij op te treden of verantwoording af te leggen over wie ik ben of waarom topics naar de mesthoop gaan. Het team heeft de hele goede gewoonte om niemand in het openbaar te bespreken of sancties tegen of over mensen te bespreken in het openbaar.

Nou daar spreek je jezelf toch echt tegen, jij vraagt en Bokt geeft daar al na een paar dagen gehoor aan. En nee... ik vraag niet wie je in werkelijkheid bent (dat weet ik al), maar wel wat jij voor Bokt betekend.
Laatst bijgewerkt door Shellyke op 15-12-10 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Tempus_Fugit

Bij wie kan ik terecht om mijn berichten te laten wissen?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:29

Gewoon op jezelf temmen :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:30

ThaGirl schreef:
Bij wie kan ik terecht om mijn berichten te laten wissen?

Gewoon bij een mod, ik had berichten opgezocht met de zoekmachine (ging om een naam) en dat naar een mod gestuurd die toevallig online was. Na overleg is het verwijderd. Of op een bepaald bericht temmen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:31

slimmerik schreef:

Nou dat is de afgelopen jaren héél wat voor gekomen hoor. Dat laatste is echt geklets.

En van twee maten, zijn genoeg voorbeelden...

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:32

Ik snap het niet. Het is wettelijk vastgesteld dat jij volgens de privacy wet AL je berichten mag laten verwijderen. Dus ik zie niet in waarom beheer hier tegen in moet gaan? Als je ziet hoeveel gebruikers er tegen in gaan die wel hun account willen opheffen is er misschien wel helemaal geen behoefte aan een archief functie. En in topics ouder dan 2 maanden geloof ik mag niet eens al meer gereageerd worden.. Lekker handig al die topics van 2 jaar oud ja!

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:38

In topics van 2 jaar/2 maanden geleden kan wel belangrijke informatie in staan.
Als je die verwijdert heb je wel kans dat je dezelfde topics krijgt.
Nu kan je met de zoekfunctie oudere topics vinden met ms wel hetzelfde probleem/onderwerp.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:40

Bart zegt dat het NIET wettelijk vastgesteld is. Waar vinden we nu de waarheid? Geen idee waar ik moet zoeken...

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:41

Ja maar 9 van de 10 keer wordt er een nieuw topic over geopend en kan er dus ook nieuwe informatie gegeven worden. Dus ik zie de meerwaarde van die topics die al 2 jaar oud zijn niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:44

@GC: Google eens op privacywetten etc. Misschien kom je dan bij een grondwetsartikel uit waar het instaat? Of op wetten.overheid.nl?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:50

Ik heb er helaas geen tijd voor en ik heb meer "verstand" van de zaken hier in Duitsland... ik denk dat dat een leuke taak is voor een Bokker met meer tijd en kennis van NL. Wel interessant trouwens, als iemand dat eens op kon zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:51

Ik heb er nu op dit moment ook geen tijd voor, maar als ik klaar ben met m'n schoolwerk wil ik wel eens een poging wagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:55

Belang van bokt is ook aanwezig, hier had Bart het al eerder over.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:59

Daar heb ik het al over gehad: wélk belang van bokt dan? Want dát wordt niet duidelijk uitgelegd. Ben benieuwd welk belang van een forum boven het belang van gebruikers kan staan.

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:05

GamblersCup schreef:
Daar heb ik het al over gehad: wélk belang van bokt dan? Want dát wordt niet duidelijk uitgelegd. Ben benieuwd welk belang van een forum boven het belang van gebruikers kan staan.

Same here! Ik vraag me ook af "welk belang" van bokt hier boven staat? Het belang van een goedlopende discussie die 2 jaar of ouder is en geen haan meer naar kraait? :Y)