Ergenissen op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Re: Ergenissen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:07

Nou Alane ik heb een keer een officiele waarschuwing gehad doordat mijn dochter en ik samen op bokt zaten met een andere account, ze dachten dat ik een schaduwaccount had!
Het is na uitleg wel teruggedraaid maar nu heb ik minimaal een maand geleden gevraagd of ze het account van mijn andere dochter toe willen laten maar daar krijg ik geen bericht op, heb al twee mods gemaild, gaat lekker.
Ze kunnen aan de reacties toch ook wel zien dat er heel anders gereageerd wordt op dingen dus dat er niet twee mensen op één account zitten!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:09

chanicha schreef:
Ze kunnen aan de reacties toch ook wel zien dat er heel anders gereageerd wordt op dingen dus dat er niet twee mensen op één account zitten!?

Heb je dit dan niet van te voren aangevraagd? Zoals in de huisregels staat?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:12

aanvragen blijkt (zoals hierboven) dus niet altijd zo soepel te gaan....

ik heb ook wel eens mod's gepbt en nooit geen antwoord op gekregen terwijl ze wel gelezen zijn......

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:20

van mijn dochter is dat ongeveer 7 jaar geleden, aanvraag van het account.
En nog geen problemen mee gehad.

@ikdoemaarwat: hoe kun je dan zien of een pb gelezen is?
ik dacht dat je alleen maar kon zien dat een pb bij een bokker aangekomen is (dus uit je postvak uit naar postvak in van de ontvanger)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:26

Nee Chiqa de eerste keer niet, ik dacht dat het normaal was om dan wel via een andere naam en wachtwoord in te loggen, geen seconde bij stil gestaan.
Was ook zéér verbaasd dat ik een OW had, was me écht van geen kwaad bewust!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:30

Alane schreef:
ik dacht dat je alleen maar kon zien dat een pb bij een bokker aangekomen is (dus uit je postvak uit naar postvak in van de ontvanger)

nou dat bedoel ik dus eigenlijk meer.....dat ie uit mn postvak uit weg is.....
maar kom op....als mod moet je op dat soort zaken letten vind ik...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:58

ikdoemaarwat schreef:
Alane schreef:

nou dat bedoel ik dus eigenlijk meer.....dat ie uit mn postvak uit weg is.....
maar kom op....als mod moet je op dat soort zaken letten vind ik...

Je hebt geheel gelijk, zou handig zijn dat een mod dan op z'n minst een pb terug stuurt dat ze er mee bezig is en met een termijn zo van: heb je binnen 7 dagen niets meer gehoord of gezien stuur dan nog even een pb...

Ik dacht dat ik wat gemist had vwb ontvangen/versturen van pb's :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:01

chanicha schreef:
Nee Chiqa de eerste keer niet, ik dacht dat het normaal was om dan wel via een andere naam en wachtwoord in te loggen, geen seconde bij stil gestaan.

Ik vraag me dan altijd af of er ijverige mods zijn die dat controleren, of dat er iemand klikt.... of er mischien een script is...
Maar dan zou ook telkens nagekeken moeten worden van welke bokkers bekend is dat ze van eenzelfde ip adres kunnen bokken, daarnaast, in mijn geval, veranderd mijn ip adres thuis wanneer ik het modem uit en weer aanzet... en bokken/loggen de accounts van mijn dochter en mij van veel verschillende ip adressen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:14

chanicha schreef:

Dat komt omdat men door de regels bokt niet meer ziet :Y)
Ik zou als nieuweling helemaal tureluurs worden van al die regels en dingen.
Ik heb laatst ook al een puntje van verbetering opgegooid, wordt afgedaan met een 'simpele' oplossing en voila,...kom lang zoveel niet meer op bepaalde afdelingen en het worden er steeds minder.
Ben alleen nog op algemeen te vinden en HK, de rest heb ik wel afgeleerd, er zijn er altijd die het beter weten :+

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:28

Er wordt wel steeds gezeurt dat er veeeeel te veel grote disscussies lopen op bokt,, maar volgensmij is hier de grootste discussie aan de gang, en dat er dan wel een stokkie tussen gestoken word, en dan weer niet.. maar als mods hier nu dingen gaan weghalen,, kunnen ze erop rekenen dat daar weer reacties op gaan komen. Dus denk dat dit 1 groot meningsverschil tussen alle bokkers blijft.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:30

djuno schreef:
Chiqa schreef:
Drammen is idd vervelend, wat ik zelf ook als zeer irritant ervaar zijn bokkers die maar blijven hangen in het verleden. Blijkbaar ooit eens een opmerking gelezen die ze niet aanstond en dan jaren lang bepaalde bokkers blijken achtervolgen. Hoe noemen ze zoiets? Vete?

Dit soort bokkers mogen van mij heel snel vertrekken, zo sfeerbedervend.

Chiqa :o :o :o :o ...wil nou niet heel vervelend doen hoor...maar bovenstaand is nou precies wat jij in dit topic deed bij TS

En niet alleen in dit topic. :o

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:11

Ik kreeg een waarschuwing, omdat ik een sa zou hebben. Als er even in de berichten historie was gekeken, was er snel duidelijk geworden dat ik die persoon niet was. Account was van mijn dochter en die was voornamelijk actief in haw ed en daarin heb ik zelf nog nooit gereageerd. Mijn dochter heeft evengoed een ban gekregen.
Wat ik nu al 2 keer heb ondervonden is: dat ik een topic opende over een handelaar (ervaring uit 1e hand) die de overeenkomst niet na wilde komen en daarin vraag ik om ervaringen en advies en een topic (met toestemming van een mod) waarin ik opzoek ben naar meerdere gedupeerde. In beide topic's is de handelaar gaan lopen rellen, met 3 van haar accounts en word het zonder pardon gesloten. Mijn dochter reageerd 1 keer en krijgt gelijk een ban, omdat het een sa zou zijn. Rellen is natuurlijk de perfecte manier om een topic, wat jou niet aanstaat gesloten te krijgen en mensen de mond te snoeren. Alleen zou het zo niet moeten gaan.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:14

Maarre doen de mensen die dit allemaal beheren het niet vrijwillig?
en het is voor ons ook gratis dat mag ook wel even onder de aandacht.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:17

ja maar keer dat nou eens om, zonder ons gebruikers....wordt het nooit zo een groot forum ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:46

Wilawander, de situatie die je aanhaalt over de reactie betreft de kat komt mij bekend voor. Laat het alsjeblieft duidelijk zijn dat het geen waarschuwing betrof, maar een verzoek om een volgende keer wat meer aandacht te besteden aan je berichten. Dat geldt voor jou, dat geldt voor ieder ander. Bokt is in 9 jaar tijd zo gigantisch groot uit gegroeid, dat het noodzakelijk is om regels op te stellen en deze ook te hanteren. En deze kunnen varieren in opzet en in doel. De regel over oneliners en niet inhoudelijk commentaar is vooral geent op het voorkomen van een dicht geslipt Bokt. Aan 40 pagina's 'oh wat mooi' heeft niemand iets. Daarbij moet ik zeggen dat ik liever had gezien dat je via de pb met mij deze situatie op een redelijke manier had kunnen bespreken.

De discussie rond om de accounts van jou en je man is 2 jaar geleden gehouden. Er is je toen ook aangegeven wat een goede manier zou zijn om toch die 2 accounts naast elkaar te kunnen laten draaien. Als dat gesprek je even niets meer zegt dan ben ik zeer zeker bereid om het je nog eens uit te leggen. Daar moeten we gewoon uit kunnen komen.

Betreft het andere topic waar je op doelt; ik denk dat het verstandig is om in eerste instantie contact op te nemen met de moderator die het topic gesloten heeft. Als je daar samen niet uit kunt komen kun je een hoofdmoderator benaderen.

Verder in het algemeen;
Hete discussie's zijn niet per definitie niet toegestaan. Het gaat er om hoe die discussie wordt aangekleed. En de aankleding van die berichten heeft een ieder zelf in de hand. Meningen hoeven niet allemaal gelijk te zijn, en je eigen mening mag ook pittig zijn. En je bericht mag ook pittig zijn. Maar het is niet de bedoeling dat gebruikers zich in die pittige reactie laten verleiden tot bijvoorbeeld het persoonlijk aanvallen of onderuit halen van andere gebruikers. In zo'n situatie wordt er gewoon ingegrepen. Daar hebben we duidelijke regels voor geformuleerd. Naar aanleiding van berichten die niet aan die regels voldoen zal er actie ondernomen worden.
Gebruikers die op een redelijke en genuanceerde manier om kunnen gaan met berichten krijgen daar echt geen consequenties op te zien. Je zegt op Bokt ook geen dingen die je op straat niet zou roepen.

Als vanuit de gebruiker dan blijkt dat bericht a en b net zo goed verwijderd hadden moeten worden als bericht c, dan kan dat heel makkelijk opgelost worden middels een TEM. De TEM zal dan bekeken worden en er zal overwogen worden waarom berichten a en b ook als nog verwijderd moeten worden.
Daaraan wil ik nog toevoegen dat het soms heel moeilijk kan zijn om te bepalen wanneer berichten weg moeten. Soms reageert een gebruiker op meerdere andere berichten, die wel heel relevant kunnen zijn. Zo makkelijk is het nog niet om de juiste lijn te bepalen. Ook niet wanneer je daar met meerdere samen naar kijkt. Je hebt alijd de afweging om iets wel of niet te doen. Maar zoals ik aangeef, als je zelf een bepaalde mening daar over hebt ben je vrij om een TEM te plaatsen en ons nog eens te attenderen op bepaalde berichten.

Smurfie; er zijn zeker dingen die niet in de regels staan bij aanmelden. Het gaat dan om forumspecifieke regels, die je terug kunt vinden in de charter van het betreffende forum. Je kunt deze regels doornemen voor dat je het specifieke forumonderdeel in gebruik gaat nemen. Als je op het forumspecifieke deel gaat posten zou dat aan moeten geven dat je op de hoogte bent van die regels. Ik begrijp dat het redelijk idealistisch is, maar het is onmogelijk om al die forumspecifieke regels op te nemen in de algemene regels.

De discussie over het vragen naar vraagprijzen en foto's op EA is al meerdere keren gevoerd. Als de verkoper de intentie heeft om werkelijk het paard of een product te verkopen, dan is het een kleine moeite om ook de vraagprijs en foto's direct in het bericht er bij te vermelden. Als je als koper toch denkt dat de informatie niet compleet is dan kun je een pb sturen met de vraag de advertentie aan te vullen of via pb reactie te geven. De advertentie gaat er niet beter op worden als 15 gebruikers onder elkaar vragen wat de vraagprijs is. De advertentie zou gericht moeten zijn op de werkelijke verkoop.
Verder geeft Stef het al aan: er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw EA. Het huidige EA is niet ideaal, dat is ons zeer zeker bekend. Maar veel meer kunnen we er niet aan doen. Het EA op het forum heeft nu eenmaal zijn beperkingen.

Wel reageren wanneer het niet moet; Je hebt de mogelijkheid om middels de pb of TEM om uitleg te vragen bij de betreffende moderator. De moderator zal je dan proberen uit te leggen waarom een bepaalde beslissing is genomen. Het kan zijn dat je het daarmee eens bent, het kan zijn dat je het daar niet mee eens bent. Dat wil niet per definitie zeggen dat de beslissing niet juist is. Er zijn zoveel andere bokkers, je kunt het niet iedereen naar zijn/haar zin maken.

Niet reageren als het wel moet; daar kan ik maar één ding over zeggen: TEM! Bokt is gigantisch groot. Echt. Dat wordt meer dan eens aangehaald en dat is echt niet voor niets. Er worden dagelijks zoveel nieuwe topics geopend en zoveel nieuwe berichten geplaatst, dat het voor moderators onmogelijk is om ieder bericht tot op de punt te lezen. Daarom zien we graag dat gebruikers die (vanwege interesse) toch het topic lezen TEM'en op zaken waarvan ze van mening zijn dat die niet stroken met de Bokt regels. Het is onze insteek om die TEM's zo goed mogelijk af te handelen. Als je het idee hebt dat je TEM over het hoofd word gezien kun je altijd nog eens extra aan de bel trekken.

Modereren op pb's doen we niet. Pb's zijn privé en die moeten privé blijven. Het zou absoluut niet goed zijn om dat stukje privé weg te halen wanneer we wel actief gaan moderderen op pb's. Ik begrijp ook best dat het vervelend is om nare pb's van iemand anders te krijgen. Maar met een quote van enkel dat bericht kunnen we niet zo veel. Er zijn altijd twee kanten van het verhaal. En er is dan maar één manier om die twee kanten te leren kennen; de berichten van beide lezen en beoordelen. Daar doorbreken we dan het stukje privé. Er is besloten om dat niet te doen.
Als je toch graag je verhaal kwijt wilt naar aanleiding van een nare pb dan kun je altijd een moderator pb'en met de quote. We kunnen de pb dan ter archief opnemen achter de schermen en slechts ter info delen met de anderen. Helaas kunnen we echt niet meer doen. Het beste is om de pb's direct te verwijderen, zonder ze gelezen te hebben. Probeer de situatie te negeren, ook al is dat niet makkelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:05

Mireille: dat heb je netjes omschreven :j

Er zijn fora's die veel harder (oneerlijk) optreden tegen kritiek, zeker openbaar gemaakte kritiek. Ik moet zeggen "dat bokt" in de meeste gevallen (!) wel erg netjes reageerd op klachten. Net als nu het geval is.
Ik hoop wel dat mijn eerdere bericht in dit topic nog wordt of is gelezen door het modteam, want ik moet toegeven dat ik daardoor wel vele malen minder op dit forum kom.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 22:10

Chiqa schreef:
Drammen is idd vervelend, wat ik zelf ook als zeer irritant ervaar zijn bokkers die maar blijven hangen in het verleden. Blijkbaar ooit eens een opmerking gelezen die ze niet aanstond en dan jaren lang bepaalde bokkers blijken achtervolgen. Hoe noemen ze zoiets? Vete?

Dit soort bokkers mogen van mij heel snel vertrekken, zo sfeerbedervend.

Grappig dat juist jij dit zegt...................... ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:10

WW zullen we niet op de man gaan spelen? Lijkt me niet op zn plek.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 22:14

@ Mireille Bedankt voor je reactie. Wat betreft beide accounts, mijn man wil niet meer op bokt dus dat is niet nodig. Ging me alleen erom dat iemand die op iemand anders zijn acount Bokt, dat daar niks mee gedaan wordt en dat wij toen een hoop gezeur hadden. Terwijl wij hier netjes mee omgingen. Zo zie ik ook regelmatig in de verkoop topics, dezelfde spullen voorbij komen onder verschillende namen. Snap je misschien dat dat dan ergelijk is. In het begin temde ik maar doe ik niet meer want 9 van de 10 keer geen reactie of actie. Dat jullie dat zelf niet opvalt snap ik uiteraard. je kan niet alles meekrijgen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 22:15

Jolliegirl schreef:
WW zullen we niet op de man gaan spelen? Lijkt me niet op zn plek.

Ik vondt dat eigenlijk wel kunnen want Chiqa doet dat de gehele tijd ten opzichte van mij. Geeft dan aan wat haar ergenissen zijn terwijl ze dat dus zelf doet. mag ik haar daar niet opwijzen? Of mogen alleen bepaalde mensen dat? Jij wijst mij nu toch ook ergens op? (niet boos bedoeld)

Edit: Krijg een beetje het gevoel dat sommige alles zeggen mogen en andere beter hun mond kunnen houden.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:32

Ik kan me WW's reactie wel een klein beetje voorstellen...wel moeten incasseren en dan komt er toch een moment dat je ook eens wilt "terugtikken"....is heel menselijk denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:47

Mireille schreef:
Wilawander, de situatie die je aanhaalt over de reactie betreft de kat komt mij bekend voor. Laat het alsjeblieft duidelijk zijn dat het geen waarschuwing betrof, maar een verzoek om een volgende keer wat meer aandacht te besteden aan je berichten. Dat geldt voor jou, dat geldt voor ieder ander.

En dit bedoel ik maar weer, daarom hoor ik het verhaal liever van twee kanten , dus niets geen OW maar keurig een sturend PBtje. Maakt het verhaal een stuk duidelijker en minder dramatisch.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 01:07

Moderatoropmerking:
Een topic wordt nooit leuker van jij-bakken. Het zou dus prettig zijn als er niet meer over personen gesproken wordt en dat geldt voor iedereen. Dit topic gaat over ergernissen en niet wat Jip of Janneke doet of gedaan heeft. Het zou jammer zijn als het topic daardoor gesloten moet worden.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:32

Mireille schreef:
Modereren op pb's doen we niet. Pb's zijn privé en die moeten privé blijven. Het zou absoluut niet goed zijn om dat stukje privé weg te halen wanneer we wel actief gaan moderderen op pb's. Ik begrijp ook best dat het vervelend is om nare pb's van iemand anders te krijgen. Maar met een quote van enkel dat bericht kunnen we niet zo veel. Er zijn altijd twee kanten van het verhaal. En er is dan maar één manier om die twee kanten te leren kennen; de berichten van beide lezen en beoordelen. Daar doorbreken we dan het stukje privé. Er is besloten om dat niet te doen.
Als je toch graag je verhaal kwijt wilt naar aanleiding van een nare pb dan kun je altijd een moderator pb'en met de quote. We kunnen de pb dan ter archief opnemen achter de schermen en slechts ter info delen met de anderen. Helaas kunnen we echt niet meer doen. Het beste is om de pb's direct te verwijderen, zonder ze gelezen te hebben. Probeer de situatie te negeren, ook al is dat niet makkelijk.

Ik vind dat jullie hier nog wel wat beter over na mogen denken. Ik snap dat het veel werk is, maar het is zeker nuttig. Juist in privé berichten durven mensen meer te zeggen dan openbaar in een topic. Ruzies worden verder uitgevochten via PB en juist DAT zijn de momenten dat een Mod in moet grijpen. En wil de bokker dit zelf niet, dan hoeft het ook niet! Maar wanneer iemand flink gepest getreiterd of gekwetst wordt vind ik dat deze persoon gehoord mag worden, en niet alleen door een PB door te sturen naar een mod en dat weer in een archief beland, nee. Actie! Een simpele PB naar de aanstichter of desnoods beide vind ik op zijn minst op zijn plaats. Wat privé moet privé blijven vind ik een beetje slap excuus om je niet in iets te mengen waar bokt geen zin in heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:34

em_papillon schreef:
Ruzies worden verder uitgevochten via PB en juist DAT zijn de momenten dat een Mod in moet grijpen.

Zolang jij die PB gewoon wegkieperd wordt er helemaal niets 'uitegvochten' en stopt het PBen vanzelf.
En daar doelt Marielle juist op;

em_papillon schreef:
Er zijn altijd twee kanten van het verhaal.