Het bittentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:47

wel een goed idee om bitten te gaan verzamelen
het is eens iets anders dan postzegels

Aurora3

Re: Het bittentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:45

Op dit moment heb ik gewoon de teksten gebruikt die er nu staan als basis om iets over elk bit te vertellen. Ik heb niet letterlijk de teksten van de site gebruikt, maar het is wel duidelijk dat ze daar heel erg op lijken. Vandaar dat ik het toch even wilde vragen.
Als er dingen inhoudelijk heel erg veranderen is dat misschien wel handig om erbij te vermelden later nog, maar ik verwacht dat de werking van de bitten niet heel erg anders zal worden??

Als dat wel zo is moeten we die nieuwe teksten tzt nog maar eens doorlopen.

Bij alle bitten die er tot nu toe op staan heb ik jouw naam en je site vermeld in de beschrijving van de foto. Als je nog iets tegenkomt wat anders moet ofzo dan laat je het maar weten, het kan altijd nog aangepast.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:50

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:54

Wat leuk dat je verschillende bitten spaart!
Ik heb dit met bitloze hoofdstellen.
Ik weet dat er in Frankrijk ook nog allerlei soorten bitten te vinden zijn.

Zijn er nog speciale soorten waar je naar op zoek bent?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 13:10

DanielleTara schreef:
wel een goed idee om bitten te gaan verzamelen
het is eens iets anders dan postzegels

Postzegels nemen alleen minder ruimte in haha. _O- Nee ik ben erg blij mijn verzameling, de basis collectie groeit gestaag en strakshoop ik ook de echt vreemde bitten te kunnen bezitten. :)

Aurora3 schreef:
*knip*
Als er dingen inhoudelijk heel erg veranderen is dat misschien wel handig om erbij te vermelden later nog, maar ik verwacht dat de werking van de bitten niet heel erg anders zal worden??

Als dat wel zo is moeten we die nieuwe teksten tzt nog maar eens doorlopen.

Bij alle bitten die er tot nu toe op staan heb ik jouw naam en je site vermeld in de beschrijving van de foto. Als je nog iets tegenkomt wat anders moet ofzo dan laat je het maar weten, het kan altijd nog aangepast.

De werking van de bitten veranderd niet, maar soms is het wel zo dat ik een deel van de werking heb aangevuld of dat het toch nog foutieve informatie was. Deze wijzigingen geef ik dan in dit topic ook weer.

En verder bedankt, top!

kehdra schreef:
Ik organiseer 25 febr [EA-CO] Clinic Paard en (ge)Bit. .
Paul neemt zijn bittenbank mee, wellicht kan ik qua foto's of info iets betekenen?

Wat interessant zeg, en zo ver is het niet eens. Ik zal eens kijken of ik er zelf ook naar toe kan. Ik neem in ieder geval contact met je op. :)

annebe schreef:
Wat leuk dat je verschillende bitten spaart!
Ik heb dit met bitloze hoofdstellen.
Ik weet dat er in Frankrijk ook nog allerlei soorten bitten te vinden zijn.

Zijn er nog speciale soorten waar je naar op zoek bent?

Dat is ook leuk ja en zeker ook een onderdeel waar ik zelf aan zit te denken om er ook bij te voegen. :o Frankrijk heeft inderdaad ook allerlei soorten (rare) bitten ben ik achter gekomen, alhoewel Amerika en Engeland tot nu toe aan de top staat haha.

Ik ben altijd op zoek naar bitten. De afgelopen paar maanden heb ik mij erg bezig gehouden met de basis collectie, dus de simpele en gangbare bitten van voornamelijk de Engelse rijkunst. Deze collectie zal altijd aangevuld blijven worden maar de bedoeling is dat ik zometeen echt op zoek ga naar vreemde en rare bitten. Dus als je iets in die richting voor mij hebt, dan ben ik een en al oor! Overigens zijn mooie westernbitten en showbitten ook altijd welkom.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:51

Ik zal eens voor je kijken en als ik in een bepaald land iets aparts vind mee ik het wel mee voor je.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:37

Hallo Bokkers,

Ik heb een hele treurige mededeling waarvan ik het zelf ook erg moeilijk mee heb, maar helaas is het zo. Vanwege hele zware tegenvallers heb ik besloten om de complete bittenverzameling te verkopen, inclusief mijn website.

Voor de snelle geïnteresseerden, is alles over te nemen voor €2050,- hierbij:
- Krijg je 132 paardenbitten
- Website http://www.paardenbitten.nl exclusief een jaar hosting bij Hosting2Go*
- Accessoires als rubberen bitringen, pelhamriempjes, kinkettingen etc.
- Tegen een meerprijs is het mogelijk om het opbergsysteem (curverdozen) mee te krijgen waar ik de bitten nu netjes in opgeborgen heb

De complete partij kan alleen worden opgehaald, ik begin niet aan het verzenden hiervan! Daarnaast moet er ook nog enige informatie gegeven worden over mijn website etc.

Let op: Los verkoop van bitten bied ik ook aan, maar hiervoor moet ik echt de tijd nemen om alles goed op een rijtje te zetten qua maten, prijzen etc. Mijn voorkeur gaat uit naar grote partijen/alles in één koop.

* Bij het overnemen van de website krijg je een DVD waar alle scripts (zowel van de nieuwe als de oude website) opstaan en beeldmateriaal op staat. Hosting kun je zelf het beste aanvragen, dat gaat gemakkelijker dan dat ik het moet verhuizen naar de nieuwe eigenaar toe. Maar voor de precieze informatie omtrent het hosten, moet ik nog navraag doen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:01

Jeetje, dat is niet fijn. Wil je bij deze iig sterkte wensen. Hoop voor ons dat iemand hem in het geheel wil overnemen. Dat zou natuurlijk erg prettig zijn, maar het gaat er nu gewoon om dat je de boel verkoopt.

Heb je al mensen een voorstel gedaan voor overname? Of weet je mensen die dat zouden willen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:44

Ik zou het niet zo weten wie geïnteresseerd is in deze partij, of althans niet voor deze prijs die ik er wel voor wil hebben (gezien de manuren enz die ik ook aan de website heb besteed en het beeldmateriaal wat allemaal mijn eigen materiaal is). Mochten jullie nog suggesties hebben dan zijn deze welkom.

Bedankt voor je sterkte, ik overleef het wel hoor maar momenteel is dit een grote kostenpost is niet direct geld verdient dus was dit (helaas) de eerste keuze om de deur uit te zetten (soms is het jammer dat je geen luxe dingen hebt je dan als eerste kunt verkopen haha). Nouwja, de informatie zit nog steeds in mijn koppie en beeldmateriaal heb ik nog zat, dus dat kan ik altijd aanleveren, dito met de andere verzamelde informatie.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:45

Dat je de info en beelden nog hebt is fijn. Kunnen wij dat gewoon voor de wiki gebruiken?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:48

Voor mij is dat geen probleem. :) Ik zal t.z.t. het overige informatiemateriaal hier neer zetten en het beeldmateriaal komt er dan ook vanzelf. Dat moet even tussen de tentamens/stages/huiswerk/bijbaantje door. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:59

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:16

Wat ik in de wiki (overigens op Google ook weinig nuttigs te vinden) mis, is een duidelijke uitleg over hoe een Stang en Trens ten opzichte van elkaar in de mond moet worden afgesteld...? Ik ga dit zoiezo in een topic ter discussie stellen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 11:32

Die informatie is bij mij thuis aanwezig. Ik moet alleen nog de tijd vinden (wat ik i.v.m. examens en stage niet veel heb) om al die informatie hier ook te vermelden zodat dat in de Wiki kan.

horselove_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:09

ik zoek al een eindje naar een oranje soort sponsbit, heb het al eerder tegengekomen bij 'naam bit' maar het moet gewoon met 2 ringen zijn.. weet iemand waar ik zo'n bit kan vinden of hoe het heet? ik heb een heel gevoelig paard maar toch sterk en bij zware bitten flipt ze(waar ze ook gelijk in heeft) maar op lichte bitten heb ik niets van controle, bitloos lukt ook niet en haar tanden zijn net gedaan, momenteel rijd ik met flexibel recht rubber pelham maar het is ook nog niet hoe het moet, ik vind het persoonlijk te zwaar maar het lukt momenteel met niets anders ;( daarom zou ik graag eens zo'n sponsbitje proberen, ik denk dat dit zacht is, weet iemand raad of meer van zo een bitje?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:30

horselove_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:22

bedankt! ik heb gemaild, ben van Belgie..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:39

Hallo Bokkers,

jullie weten dat ik mijn bittenverzameling te koop aanbiedt en dat in eerste instantie sprake was dat de website ook offline zou gaan. Maar de webslite + alle beeld- en tekstmateriaal blijft in mijn bezit en de website gaat binnenkort, welliswaar aangepast, weer online.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:41

:) dat is fijn, ik vond het al zo jammer dat ik al die info van jouw site niet meer op de Wiki kon zetten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:12

Ik heb zoveel berichtjes gekregen van mensen die het erg jammer vonden, dat jullie toch wel iets in beweging hebben gezet. Gelukkig heb ik alles nog op de computer staan dus ik kan zo de nieuwe versie online zetten. Qua verdere opmaak met de site heb ik straks alleen Bokkers nodig die beeldmateriaal aan willen dragen. Maar daar zal ik t.z.t. op terug komen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 17:03

http://www.paardenbitten.nl/ :)

Voordat ik besloot te stoppen met de collectie, was ik achter de schermen al bezig de site aan te passen. Toen is alles de verkoop in gegaan en heb ik helaas de site niet meer verder af gemaakt, de nieuwe versie dan. Ik heb nu dus gewoon de nieuwe versie online gezet en ga daar in de vakantie hard mee aan de slag.

Nu ik alles te koop heb staan, heb ik wel hulp van jullie nodig voor wat betreft het beeldmateriaal, maar daar zal ik t.z.t. meer informatie over geven.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:42

Dat is iig fijn. Beeldmateriaal van de Wiki kan je zeker gebruiken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:46

Leuk dat je het toch voort zet, ik vond het al erg jammer dat je er mee stopte.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 11:10

Ondertussen zijn de volgende twee hoofdstukken klaar:
- Algemene informatie over het bit
- Trensbitten

Zouden jullie die kritisch kunnen bekijken voor mij? Ik staar mij ondertussen een beetje blind waardoor ik snel foutjes over het hoofd kan zien.

Vandaag ga ik een begin maken met de ophaaltrensen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:20