Electra63 schreef:Iedereen mag een mening hebben of meepraten, het moet alleen niet discrimerend worden of onbeschoft of bewust kwetsend.
Of onbegrijpelijke hoeveelheden gezwam en linken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nicolletje schreef:nicole3939 schreef:Nee hoor daarvoor niet, meer om de reden die Heino geeft.
Huh? Ik had het over welke pb's ik kreeg...
Waves, niet iedereen is zo goed om zijn gevoelens te kunnen vertalen naar woorden. Dat wil niet persé zeggen dat zo iemand niet mee wil doen aan de discussie, maar je krijgt het gevoel wel dat dat niet mag, als zo iemand verbaal helemaal afgebrand wordt.
Dressuur, fokken, enzovoorts is (imo) vakkennis, wat je zegt, maar iédereen in Nederland boven de 18 heeft stemrecht en mag dus gewoon een mening hebben en stemmen wat die wil en daar zelfs over praten.
Nicolletje schreef:Nouja, goed, het is blijkbaar heel moeilijk voor bepaalde mensen om hand in eigen boezem te steken.
Het Mod-team heeft er maar een moeilijke taak aan, ze doen het niet gauw goed blijkbaar.
Misschien hebben een aantal hier het nog niet helemaal door, maar het team heeft volgens mij helemaal niet zo eenzijdig (politiek gekleurd) gereageerd en zelfs een aantal behoorlijk de hand boven het hoofd gehouden, personen die keer op keer persoonlijk kwetsend werden.
Ik begrijp daarom ook niet goed, wát je dan van bokt nog verwacht, behalve dat de politieke topics vanaf nu misschien gesloten gaan worden.
Waves schreef:@Nicolletje: Gaat dit nog over waarom mensen niet (durven) te reageren in topics?
Waves schreef:@Phormicola:
Het lijkt me heel leuk en leerzaam als er voor enkele topics een discussieleider wordt aangesteld die specifiek op discussietechnieken de boel leidt.![]()
Dus nou eens niet op de inhoud maar juist op de vorm! De grenzen van discriminatie bijvoorbeeld worden juist bewaakt door de vorm van discussiëren dus de inhoud is dan feitelijk al niet meer relevant om op te modereren.
Van mijn part is er dan daarnaast een laagdrempelig topic over hetzelfde onderwerp waar iedereen vrij in kan reageren zoals hem of haar goeddunkt.
Dus bijvoorbeeld:
*Topic 1: Praat hier mee over de politiek (waar iedereen zich vrij kan uiten en "traditioneel" gemodereerd wordt)
*Topic 2: Discussie volgens de regelen der kunst over politiek (voor iedereen die volgens de discussieregels in debat wil over politiek waarbij een gespreksleider op de vorm modereert)
Al doet Bokt het maar bij 1 of 2 topics, gewoon voor de liefhebbers. Dan kom je aan de wensen van een hoop mensen tegemoet en de rest voelt dan niet zo'n drempel om mee te praten want die kunnen in topic 1 terecht.
Lijkt mij een prachtige oplossing voor Bokt om eens te proberen!
Nicolletje schreef:Het lijkt mij de bedoeling van Bokt dat er een discussie met alle lagen van de bevolking plaatsvindt en het lijkt mij dat Bokt daar ook aan wil voldoen, maar het is wel erg lastig soms.
Nicolletje schreef:Het ligt eraan wie de discussieleider wordt en wie de regels dan bepaalt, lijkt mij.
Graag wel een onafhankelijk persoon zonder voorgekleurde mening
Maar ja, Bokt heeft al moeite om gewone mods te vinden omdat modden zoveel tijd kost, laat staan extra mods voor jouw innovatieve project.
Nicolletje schreef:Leuk idee, maar ik zie het eerste obstakel al verschijnen, afgaande op jouw link:
"Als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons."
De rest laat ik maar achterwege
Nicolletje schreef:Wordt dan toch uiteindelijk een rustig topic, denk ik.
Ik heb namelijk al verschrikkelijk veel drogredenen naar mijn eigen hoofd gekregen.
Als de in dit geval aangedragen discussieleider zelf al een gekleurde mening heeft lijken mij drogredenen niet herkend te worden, dus totaal zinloos om een aparte discussie op te starten.
Dat is mijn bezwaar.
Waves schreef:@Phormicola:
Het lijkt me heel leuk en leerzaam als er voor enkele topics een discussieleider wordt aangesteld die specifiek op discussietechnieken de boel leidt.![]()
Dus nou eens niet op de inhoud maar juist op de vorm! De grenzen van discriminatie bijvoorbeeld worden juist bewaakt door de vorm van discussiëren dus de inhoud is dan feitelijk al niet meer relevant om op te modereren.
Van mijn part is er dan daarnaast een laagdrempelig topic over hetzelfde onderwerp waar iedereen vrij in kan reageren zoals hem of haar goeddunkt.
Dus bijvoorbeeld:
*Topic 1: Praat hier mee over de politiek (waar iedereen zich vrij kan uiten en "traditioneel" gemodereerd wordt)
*Topic 2: Discussie volgens de regelen der kunst over politiek (voor iedereen die volgens de discussieregels in debat wil over politiek waarbij een gespreksleider op de vorm modereert)
Al doet Bokt het maar bij 1 of 2 topics, gewoon voor de liefhebbers. Dan kom je aan de wensen van een hoop mensen tegemoet en de rest voelt dan niet zo'n drempel om mee te praten want die kunnen in topic 1 terecht.
Lijkt mij een prachtige oplossing voor Bokt om eens te proberen!