Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:11

suuzepuus schreef:
Wat janflicka zegt moet je maar negeren denk ik....

Why?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:12

omdat ik daar een beetje bang voor ben :P

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:13

suuzepuus schreef:

:D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:17

Bokt is bokt niet meer.....nee klopt!
Regels prima, zeker bij zo'n groot forum als bokt, maar soms gaat het wel te ver en heb ik ook het idee dat bij de ene bokker meer is toegestaan dan bij andere. Echt voor je menig uitkomen moet je mee uitkijken anders heb je op zijn minst een ow of ban van een dag.
Jammer ook dat de bekende bokkers dus steeds meer weg blijven of een ban krijgen omdat ze het niet eens zijn met de moderaters.
En dat zijn meestal wel de echte paarden mensen die weten waar ze het over hebben, en geen blad voor de mond nemen als iets ze niet bevalt! En waar je zeker wat van kan leren als je er open voor staat!
Dat vind ik jammer, echt jammer!
Heb ook een beetje het idee ( kan er naast zitten hoor) dat veel mods vrij jong zijn en nog niet zo veel ervaring hebben met de "echte" paardenwereld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:18

VivaLaVida schreef:
Fok is echt bagger..... :+ heb je helemaal gelijk in, daar krijg je sowieso altijd domme reacties, heb er weleens doorgesurfd, wat een sfeer daar zeg..

Ik vind Bokt steeds meer die kant op gaan. Zowel het paardengedeelte of het niet-paardengedeelte... ik vind de sfeer steeds onprettiger worden, maar ook inhoudelijk is het gewoon niet interessant. De uitdagende onderwerpen (verschillende manieren om met paarden om te gaan, natural enzo), zijn overgenomen door ongenuanceerde voor- en tegenstanders. De manier waarop er over mensen, bv beroemde ruiters, gesproken wordt vind ik beschamend. Het feitelijke niveau is in veel gevallen beroerd: open een topic over wedstrijdreglementen maar vooral ook over verzekeringen, juridische zaken, en mensen beweren met de grootste overtuiging de grootste onzin. Als mensen hier echt nog komen voor de informatie zou ik willen roepen: NIET doen, de meeste informatie op Bokt is gewoon onjuist, er wordt maar wat geroepen.

En dan heb ik het nog niet over de manier waarop men vindt dat je met elkaar om mag gaan.

Ingaand op de titel: ik heb niet het gevoel dat Bokt wel iets veranderd is, het is qua sfeer en qua niveau achteruit gegaan. Niet heel extreem... maar ik vind dat onbegrijpelijk. Je verwacht dat een forum groeit, zichzelf juist ontwikkelt, wil leren van de fouten en de zaken verbeteren. Ik heb nu de indruk dat men het niet wil verbeteren. Zolang de cijfers goed zijn heb ik niet het idee dat het team het belangrijk vindt dat het ook een leuk forum is, of een nuttig (met kloppende informatie). Regels en procedures worden uitgevoerd 'omdat het zo hoort', maar het lijkt niet meer bedoeld om de gedachte achter de regels en procedures ook uit te voeren.

En dat is jammer. In al die jaren had men iets moois kunnen ontwikkelen. Het team had een boel leuke mensen en veel potentieel. Maar het is duidelijk dat er niets mee gedaan wordt en er weinig echte intentie is om te veranderen. Tuurlijk, men zegt het wel hoor :j Maar het heeft gewoon al ongeveer 5 jaar niet geleid tot concrete verbeteringen. Als men echt zou willen veranderen, dan zou er wat veranderen.

Ik vind het jammer. Ik heb nooit willen horen bij de gebruikelijke rellers, die ik toch vaak onredelijk en onsympathiek vind. Ik kan best de andere kant van de discussie zien, en ik heb geen moeite met de regels. Ik heb geen moeite met autoriteit of met duidelijk en helder ingrijpen. Maar evengoed vind ik dat het team volstrekt niet functioneert, en hoop ik maar dat veel leuke gebruikers gewoon leuke gebruikers blijven, in plaats van anonieme mods die niet meer lijken deel te nemen aan het forum.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:20

aerdenhout1 schreef:
Bokt is bokt niet meer.....nee klopt!
Regels prima, zeker bij zo'n groot forum als bokt, maar soms gaat het wel te ver en heb ik ook het idee dat bij de ene bokker meer is toegestaan dan bij andere. Echt voor je menig uitkomen moet je mee uitkijken anders heb je op zijn minst een ow of ban van een dag.
Jammer ook dat de bekende bokkers dus steeds meer weg blijven of een ban krijgen omdat ze het niet eens zijn met de moderaters.
En dat zijn meestal wel de echte paarden mensen die weten waar ze het over hebben, en geen blad voor de mond nemen als iets ze niet bevalt! En waar je zeker wat van kan leren als je er open voor staat!
Dat vind ik jammer, echt jammer!
Heb ook een beetje het idee ( kan er naast zitten hoor) dat veel mods vrij jong zijn en nog niet zo veel ervaring hebben met de "echte" paardenwereld.

Helemaal met je eens!! Ik vind het ook jammer dat veel "bekende" Bokkers die echt goed commentaar leverden weg blijven.

Vooral je laatste zin is denk ik wel heel toepasselijk :j

_Bitje_

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:29

maar kunnen mods wel een ban krijgen omdat ze iets doen wat niet mag eigenlijk? :)
aerdenhout: de paardenwereld is hard, in RL denk iedereen het te weten ,
dat hoeft van mij nou ook weer niet.
Maar op zijn minst netjes je mening geven is toch wel het minimale wat toch wel nodig is om het een beetje levend te houden :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:33

aerdenhout1 schreef:
En dat zijn meestal wel de echte paarden mensen die weten waar ze het over hebben, en geen blad voor de mond nemen als iets ze niet bevalt!

Dat is mijn indruk dan weer niet. Veel van die gebruikers reageerden ook ongenuanceerd, persoonlijk en slecht onderbouwd. Ik vind dat nogal irritant dus dat daar reactie op komt vind ik geheel begrijpelijk.

Maar wat ik verwijt is dat Bokt het eerst heel lang door laat gaan, dan ineens fel uit de hoek komt, en dan weer een tijd niks doet. Daardoor voelt iedereen zich gefrustreerd. Het is niet duidelijk wat de mods willen hebben - maar doe je het verkeerd dan kun je maar net pech hebben. Als ze consequenter en adequater zouden handelen zou het duidelijk zijn en de frustratie verminderen, en misschien komen er dan zelfs sporadisch weer wat discussies met nuances en argumenten voor.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:36

daar heb je inderdaad een punt Shadow.
ik weet echter ook niet wat kan en wat niet :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:40

_Bitje_ schreef:
maar kunnen mods wel een ban krijgen omdat ze iets doen wat niet mag eigenlijk? :)

Ja, dat kan en dat is in het verleden wel gebeurd. Maar dan gaat het over het algemeen over 1 enkele niet te ontkennen handeling waar het modteam echt op moet reageren. Als je als mod minder opvallend de regels naar je hand zet, of geen bewijsbare fouten maakt, zal dat er niet snel van komen. Er is bovendien geen duidelijke procedure. Je kunt als gebruiker terecht bij een hoofdmod, maar als je problemen hebt met de hoofdmod houdt het min of meer op. De bezwaarcommissie kan alleen ingeschakeld worden als er sprake is van een ow, het beheer geeft aan niet over concrete modsituaties te oordelen. Dus zolang de hoofdmod het ok vindt, kan een mod in principe z'n gang gaan.

Bij OW's wordt de beslissing onderling besproken. Maar dan gaat het om incidentele situaties - kritisch kijken naar het modfunctioneren als geheel, dat werd niet veel gedaan en ik denk nog steeds niet: de aanpak verschilt van plek tot plek gigantisch - ik heb dus niet de indruk dat mods daar veel over communiceren. (Denk alleen al aan de topics die soms over meerdere fora reizen. Eerst hierheen verplaatst en dan daarheen... Heel af en toe zou dat kunnen, maar nu wekt het vooral de indruk dat mods heel erg gefocust zijn op dat stukje wat ze doen, en niet om zich heen kijken naar de rest.)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:41

Ik heb het dan wel over de "oudgediende"van bokt, die vaak meer dan 30.000 berichten op hun naam hebben/hadden staan en bij vrijwel door de meeste op bokt ook wel bekend waren/zijn.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook veel meer ga opletten wat ik schrijf en waar ik op reageer.
Vaak heb ik al een lap tekst getypt, lees het nog eens na en denk...toch maar niet plaatsen, zou wel eens verkeerd kunnen vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:45

manie schreef:
Bokt is gewoon een heel erg belerend forum als het om de mod's gaat.
Er zijn genoeg fora waar veel minder 'gestapo-achtig' wordt gemod en daar gaat het ook prima.

En jij denkt dat je met zo'n kwetsende opmerking bokt met gemak 2 weken mod vrij kan krijgen?
geef je wel een heel krom voorbeeld.

Ik zelf ben een tevreden bokker, wordt ook wel eens een reactie van mij weggehaald, maar kan dat dan nog wel begrijpen ook. Dergelijke reacties als hierboven mag wat mij betrefd hard op in worden gehaakt, je kan mensen verschrikkelijk kwetsen.

Ik begrijp verder niet wat sommige klagers hier nog te zoeken hebben, bokt is toch gratis en vrijblijvend? Je bent te gast en zó weer vertrekken toch?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:49

suuzepuus schreef:

Zo hoort het ook :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:51

Chiqa schreef:
Ik begrijp verder niet wat sommige klagers hier nog te zoeken hebben, bokt is toch gratis en vrijblijvend? Je bent te gast en zó weer vertrekken toch?

Gelukkig wel. Er zijn wel eens plannen geweest om ook betaalde lidmaatschappen te beginnen, en dat leek mij toen een heel goed idee want daar kun je leuke dingen mee doen maar ik zou er nu absoluut niet over denken.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:52

Maar ontopic...ik vind dat er veel gemoderate word met de natte vinger.
Sommige mensen mogen een kind van 14 compleet verbaal de grond in boren,en onschuldige reactie`s of topics van anderen worden zonder opgaaf van reden gesloten.
Eerlijk...? Nee!
Willekeur,jaa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:53

janflicka schreef:
Sommige mensen mogen een kind van 14 compleet verbaal de grond in boren,en onschuldige reactie`s of topics van anderen worden zonder opgaaf van reden gesloten.
Eerlijk...? Nee!
Willekeur,jaa!

Geef eens een voorbeeld? Of is dit je eigen belevingswereld?

Ik zit al heel wat jaartjes langer dan jou op bokt en ben dit nog nooit tegen gekomen vandaar mijn vraag.
Heb het idee dat iedereen hier gewoon gelijk behandeld wordt.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:58

Chiqa schreef:
janflicka schreef:
Eerlijk...? Nee!
Willekeur,jaa!

Geef eens een voorbeeld? Of is dit je eigen belevingswereld?

Ik zit al heel wat jaartjes langer dan jou op bokt en ben dit nog nooit tegen gekomen vandaar mijn vraag.
Heb het idee dat iedereen hier gewoon gelijk behandeld wordt.

Hoeveel jaren jij op bokt zit,doet niets af aan mijn mening.
Mijn mening is gevormd door wat ik in mijn tijd hier opmerk.
En vooral de tendens die mij de laatste tijd opvalt.
Ik hou geen logboeken bij,dus een voorbeeld geven is wat lastig,hoewel ze zeker wel te vinden zijn.
Ik vond en vind bokt een leuk forum,maar merk de laatste tijd dat er een zekere verandering is.
Dat geef ik nu ook aan.
Wat je aanhaald over het aantal jaren op bokt....iedere roker die 1 of 12 jaren rookt,weet dat dat slecht voor de gezondheid is...alleen is de ene wat sneller met opmerken en bedenken dat het slecht is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:08

janflicka schreef:
Wat je aanhaald over het aantal jaren op bokt....iedere roker die 1 of 12 jaren rookt,weet dat dat slecht voor de gezondheid is...alleen is de ene wat sneller met opmerken en bedenken dat het slecht is ;)

Daar heb je gelijk in, alleen heb ik persoonlijk een beetje moeite met iemand die een uitgesproken mening heeft en nog nauwelijks een actief lid kan noemen.
Hoeveel waarde moet ik hieraan schenken en wat zegt dit over jou persoon zelf?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:16

Shadow0 schreef:
Chiqa schreef:

Gelukkig wel. Er zijn wel eens plannen geweest om ook betaalde lidmaatschappen te beginnen, en dat leek mij toen een heel goed idee want daar kun je leuke dingen mee doen maar ik zou er nu absoluut niet over denken.

Maar ook die betaalde lidmaatschappen zouden vrijblijvend zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:17

Zeker. Maar enige tijd geleden had ik Bokt graag gesteund op die manier, en nu niet.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:20

Chiqa schreef:
janflicka schreef:

Daar heb je gelijk in, alleen heb ik persoonlijk een beetje moeite met iemand die een uitgesproken mening heeft en nog nauwelijks een actief lid kan noemen.
Hoeveel waarde moet ik hieraan schenken en wat zegt dit over jou persoon zelf?

Dit zegt niets over mij,het geeft slechts aan hoe jij je mening over mij wil vormen?
Ik heb inderdaad een uitgesproken mening,maar die mag ik pas uiten als ik zoveel jaar op bokt zit?
De waarde die jij eraan wilt schenken,is totaal aan jezelf,ik geef slechts mijn mening,zoals dat op elk forum gebeurd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:27

JanFlicka jou manier van reageren geeft mij nu wel een helder beeld bij deze, en doet mij jou reactie niet meer verbazen dat jij het geen hoge pet op heb van de moderators op bokt.

Bokt is gratis en vrijblijvend, dat wist je?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:32

Chiqa schreef:
JanFlicka jou manier van reageren geeft mij nu wel een helder beeld bij deze, en doet mij jou reactie niet meer verbazen dat jij het geen hoge pet op heb van de moderators op bokt.

Bokt is gratis en vrijblijvend, dat wist je?

Ja dat weet ik!(zal je mischien ook verbazen?).
Jij komt weer terug op moderaten,maar in mijn laatste post heb ik het daar niet over gehad?
Of is het te moeilijk voor je,om inhoudelijk te reageren?
Niet dat ik daar op zit te wachten hoor,want je hebt blijkbaar je mening over mij al klaar :D ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:40

Als je stelling is dat Bokt veranderd, neem ik aan dat dit niet alleen op basis van een paar verwijderde berichten is (algemeen gezien). Dan is er meer wat je niet zint. Dat kan natuurlijk. Alleen de laatste tijd lees je dit soort topics zoveel dat ik me ook wel een beetje begin af te vragen wie heeft nou echt in de loop der jaren verandering gezien en loopt tegen zaken aan en wie hobbelt er achter die mening aan. Soms baal ik wel eens ergens van. Maar dat heb je op je werk ook en dan moet je er ook of mee omgaan of vertrekken.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 06-08-10 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:47

Ik vind al die strenge regels soms ook te ver gaan...
Sorry hoor moet het dan allemaal op&top zijn, nee hoor.. i

Maar nog veel erger vind ik de rest van de sfeer, ik plaats echt geen topics meer waar je kretiek op mag geven, je word gewoon afgebrand.
Als je hier iets over mennen neer zit maar je weet 1 ding niet ben je gelijk niet geschikt en blablabla..
Ik zit hier om te leren maar je krijgt niks normaals meer te horen alleen maar afgekraak..