Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:48

Wat betreft die flimpjes, ja het is heel vervelend, maar het zit me niet erg hoog.

De manier waarop hier op elkaar gereageerd wordt daarin tegen wel.
Dat is voor mij ook de reden om dit topic maar te gaan ontstippen...

Veel plezier :evaw:

[edit] 5 seconden? :n I wish...

Anoniem

Re: Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:50

Nouja helaas dat het zo moet lopen...
En met 5 seconden bedoel ik: Zet het filmpje op pauze, scroll even door naar het einde, niks raars gezien onderweg? dan normaal vanaf begin kijken.
Als je daar een beetje handig in bent kan je dat in 5 seconden doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:50

kehdra schreef:
Wat betreft die flimpjes, ja het is heel vervelend, maar het zit me niet erg hoog.

De manier waarop hier op elkaar gereageerd wordt daarin tegen wel.Dat is voor mij ook de reden om dit topic maar te gaan ontstippen...

Veel plezier :evaw:

[edit] 5 seconden? :n I wish...

daar doe jij net zo hard aan mee :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:52

Pfff sorry hoor, maar vind dit toch wel erg overdreven. Ik kom die filmpjes nooit tegen op Bokt, de keer dat ik er wel een zie is van tevoren al overduidelijk dat er een addertje onder het gras zit.

We kunnen ons toch niet overal aan gaan aanpassen? Als je weet dat je hier niet tegen kan, geestelijk of lichamelijk, dan open je die filmpjes maar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:56

kehdra schreef:
terwijl naar mijn idee best duidelijk was wat ik met lichamelijke klachten bedoelde.

Dr worden ons grove beschuldigingen/woorden in de mond gelegd, ik vraag om quotes waarin dat beweerd wordt en dan zijn ze dr niet eens.

Bizarre manier van discussieren. Bovendien erg onredelijk.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:08

kehdra, jammer dat je het topic gaat 'ontstippen'. Maar om ons nou eigenlijk een beetje de schuld gaat geven? Nee sorry dat schiet in het verkeerde keelgat. Want jij deed er net zo hard aan mee. Zal met mijn reactie wel weer reactie's kriijjgen van 'het zit je wel hoog zeker.' Daar heb ik nu even scheit aan.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:19

Chiqa schreef:
loesje688 schreef:
Dus... moet je maar alle filmpjes zeer uitgebreid gaan inspecteren voordat je ze kijkt? Hmm, beetje overdreven }:0

Laat dat woord 'overdreven' maar weg past niet echt in de context van dit topic, zie dat sommige bokkers dr ander een heel groot punt van maken.

De manier waarop hier door sommige bokkers gereageerd wordt heeft toch niets te maken met het wel of niet invoeren van een TAG oid :?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 23:19

Hallo allemaal. Hier een knap chaggie TS, die niet alleen de hele nacht nachtmerries heeft gehad, maar ook op haar werk op haar lazer heeft gehad omdat ze half stond te slapen gezien ze dat vannacht nauwelijks had gedaan.

Ik lees altijd 2de 1ste 2 reacties, ik check titels. Deze keer zag ik hem echt niet aankomen, en het heeft me dus behoorlijk wat problemen opgeleverd.

Ik vind het als 'schrikker' totaal geen probleem om de eerste paar reacties door te lezen. Juist daarom stel ik voor dat als de TS zo'n filmpje wil plaatsen er direct achteraan een 2de post doet waarin staat dat het om een schrikfilmpje gaat. Op deze manier verpest het voor niemand de lol van het kijken, en voorkomt het wel dat dit soort filmpjes mensen de kop kost op het werk, hele nachten slaap kost of hartritme stoornissen veroorzaakt. EN het komt van 2 kanten, aan de ene kant de TS die eventjes een extra post moet doen, en aan de andere kant de schrikkers die even naar beneden scrollen om te kijken of er een waarschuwing staat.

Ik snap echt dat mensen dit leuk vinden (naja, ik snap het niet, maar mensen vinden wel meer dingen leuk die ik niet leuk vind en andersom). Voor de mensen die dit leuk vinden: weet je hoe hét schrikmoment voelt? Stel je eens voor dat je 2 uur in dat gevoel blijft hangen, compleet hyper en over de zeik. Kun je je ook voorstellen dat het dan niet meer zo leuk is? Het gaat er hier niet om dat ik graag iets te zeiken wil hebben, het gaat erover dat de lol voor mij gewoon nu al 24 uur verpest heeft. :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:25

Als het zo'n grote invloed op je heeft, waarom klik je dan überhaupt nog filmpjes aan op Bokt? Je weet dat dit kán gebeuren en het kijken van filmpjes op Bokt is niet iets wat van levensbelang is ofzo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 23:27

Misser schreef:
Als het zo'n grote invloed op je heeft, waarom klik je dan überhaupt nog filmpjes aan op Bokt? Je weet dat dit kán gebeuren en het kijken van filmpjes op Bokt is niet iets wat van levensbelang is ofzo.

Omdat ik dat net als andere mensen leuk vind. Er staan vaak leuke dingen op, dingen die me interesseren, die ik grappig of mooi of schattig of leuk vind.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:27

Tsja, dan moet je m.i. dat risico accepteren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 23:32

Misser schreef:
Tsja, dan moet je m.i. dat risico accepteren.

Waarom? Wat is het voor moeite voor de TS om eventjes een 2de postje te doen waarin staat dat het een schrikfilmpje is?

We maken toch allemaal samen gebruik van dit forum & deze maatschappij? We hebben er allemaal samen lol van, en ik ben van mening dat we ook allemaal bezig zouden moeten zijn om dit voor iedereen een leuke plek te houden. Als dit al teveel moeite is, wat slaan we dan allemaal nog meer over, omdat het teveel moeite is? :)

Een 2de post kan voor veel mensen al zo veel schelen. Mensen die geen schrikkers zijn dit zullen ook niet uitgebreid reacties lezen en mensen die wel schrikkers zijn hoeven niet meer bang te zijn dat ze vervelende bij-effecten ervaren.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:46

Ik vind het idee van een 2e post eigenlijk ook wel een goed idee, ook vooral met mensen met lichamelijke klachten waarbij een schrik filmpje niet handig is.
En zo is de lol voor de andere er niet af, iedereen blij toch?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 01:04

zo lekker respectloos weer hier :=

ik zelf hou niet van de filmpjes maar heb er ook geen moeite mee
heb alles doorgelezen en snap beide partijen wel

maar vraag jezelf nou eens af, hoeveel moeite is het voor een ts van zulke linken ,om even [!] erbij te zetten? 2 sec werk!

en dat scheelt zoveel drama voor best wel wat mensen :j

overmatig schrikken is niet goed voor het lichaam,zelfs niet het gezonde...
sowieso hebben we hartpatienten op bokt, mensen met hyperventilatie of mensen die slecht tegen adreline kunnen

als je lichaam schrikt moet je lichaam ineens een stoot adreline krijgen
de pancreas krijgt dus een spreekwoordelijke opduvel
hierdoor,kan een panreas ermee ophouden en kan suikerziekte ontstaan

bedenk dus eens goed als plaatser van een filmpje dat een [!] een hele kleine moeite is ,maar een heel groot plezier!
dat mensen hier erop tegen zijn, zegt veel over hun respect voor hun medemens.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:25

ikdoemaarwat schreef:
zo lekker respectloos weer hier :=

ik zelf hou niet van de filmpjes maar heb er ook geen moeite mee
heb alles doorgelezen en snap beide partijen wel

maar vraag jezelf nou eens af, hoeveel moeite is het voor een ts van zulke linken ,om even [!] erbij te zetten? 2 sec werk!

en dat scheelt zoveel drama voor best wel wat mensen :j

overmatig schrikken is niet goed voor het lichaam,zelfs niet het gezonde...
sowieso hebben we hartpatienten op bokt, mensen met hyperventilatie of mensen die slecht tegen adreline kunnen

als je lichaam schrikt moet je lichaam ineens een stoot adreline krijgen
de pancreas krijgt dus een spreekwoordelijke opduvel
hierdoor,kan een panreas ermee ophouden en kan suikerziekte ontstaan

bedenk dus eens goed als plaatser van een filmpje dat een [!] een hele kleine moeite is ,maar een heel groot plezier!
dat mensen hier erop tegen zijn, zegt veel over hun respect voor hun medemens....
...

Je kunt toch niet met alles en iedereen rekening houden? Ik snap ook wel dat het niet fijn is voor de mensen die er lichamelijke klachten aan over houden. En hoeveel moeite is om even de reacties op bokt en eventueel youtube te lezenz? Of filmpje stopzetten en verder scrollen (zonder geluid aan )

En er is zoveel niet goed voor je lichaam. Het beste kun je dan gewoon achter het ruitje gaan zitten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:27

pernill schreef:
Ik vind het idee van een 2e post eigenlijk ook wel een goed idee, ook vooral met mensen met lichamelijke klachten waarbij een schrik filmpje niet handig is.
En zo is de lol voor de andere er niet af, iedereen blij toch?

Dit is opzich wel een goed idee. Maar dan moet de 2de post niet direct zichtbaar zijn als je op de titel klikt (wat redelijk vaak bij mij gebeurt)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:44

love_western schreef:
Je kunt toch niet met alles en iedereen rekening houden?

. En hoeveel moeite is om even de reacties op bokt en eventueel youtube te lezenz?

ja dat kan je wel met een grote groep, zeker in dit geval

en hoeveel moeite (stelling dus terug kaatsend) is het om even [!] te typen in de titel of OP?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:08

Ikdoemaarwat , dat is idd geen moeite, maar zo is de lol voor de andere partij er wel mooi af ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:14

CM_ schreef:
Ikdoemaarwat , dat is idd geen moeite, maar zo is de lol voor de andere partij er wel mooi af ;)

ik snap uberhaupt de lol niet zo, want je ziet de reactie niet......maargoed dat ben ik ;)
en teksten als "ow ik schrok me een hoedje!" kan iedereen neerzetten
mensen schrikken toch wel als ze kijken aangezien ze niet precies weten op welk moment het komt
dus de reactie's en de lol heb je toch wel

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:46

Er zijn mensen die het wel leuk vinden om te schrikken bij dergelijke filmpjes, en daar heb ik het dus over ;)

Ik blijf van mening, dat als je er niet tegenkan, je even de reacties moet lezen, en staan er geen reacties, dan gewoon even daarop wachten.
En dan pas kijken.

Op tv komen bij het zappen ook vaak genoeg enge beelden voorbij, moeten ze dat dan ook gaan verbieden?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:24

So ik heb het hele topic "even" doorgelezen.

Wat ik ten eerste al erg jammer vind is dat er continu wordt gepraat in WIJ en JULLIE.. Waarom zo'n onderscheid maken en gelijk 2 kampen creëren? Hou het gewoon bij je eigen mening, zo is het ieder voor zich maar kunnen we er wel samen uit komen.. Dit schept bij mij al gelijk een beeld dat geen van beide partijen naar elkaar toe wilt komen.. Want jullie dit en wij zo blabla..

Wat mij ook nogal verbaasd is dat de groep die er wel tegen kan steeds blijft zeggen, je weet van te voren al dat je kan schrikken, dat zie je duidelijk aan de titel/OP/2e bericht.. Hier mijn mening erover:

Citaat:
Er zijn mensen die het wel leuk vinden om te schrikken bij dergelijke filmpjes, en daar heb ik het dus over ;)

Ik blijf van mening, dat als je er niet tegenkan, je even de reacties moet lezen, en staan er geen reacties, dan gewoon even daarop wachten.
En dan pas kijken.

Dus de mensen die er niet tegen kunnen moeten voortaan elk filmpje wat op links geplaatst wordt eerst afkijken zonder geluid, doorscrollen enz? STEL! het is wel een normaal filmpje, dan is voor die mensen de lol er toch ook al vanaf? Dan heb je zonder geluid, in fragmenten al gezien waar het over gaat, wat er gaat gebeuren en wat het "plot" is van het filmpje..

Citaat:

Aangezien de mensen die er wel tegen kunnen het van de voren al zooo overduidelijk vinden dat het een schrik filmpje is, waarom zou dan nu de lol er NOG meer vanaf zijn? Of je het nou al ziet omdat je zo'n goed inzicht hebt, of er staat een kleine tag [!]?

Ook de mensen die er van schrikken zitten gewoon lekker op Bokt, een beetje te surfen, lekker even ontspannen na dat je thuis bent gekomen van werk, voordat je gaat slapen of om wat voor reden dan ook. Zij zullen dus altijd alert moeten zijn, want als de TS mensen kan laten schrikken die het normaal al zien aankomen, dan is het toch niet zo heel gek dat mensen die het normaal niet zien aankomen, het nu al helemaal niet doen??? Of zie ik dat nou zo verkeerd?

De laatste tijd heb ik eigenlijk nooit meer van zulke filmpjes langs zien komen, en geloof mij, ik zie zo ongeveer alles wat voorbij komt bij links ;) Stel! het zou nu een jaar geleden zijn dat er zon filmpje is geplaatst.. Moeten mensen dan ALTIJD zo alert zijn, omdat er om de zoveel tijd weer eens zon filmpje langs komt? Als het nou elke week gebeurde dan begrijp ik maar al te goed dat je alert moet zijn, maar ik vind het lichtelijk overdreven dat je alles eerst moet controleren voordat je een link aan kan klikken.

Oplossing? Een [!] of een 2e post met daarin enkel een ! of een Let op oid.. Dan is voor niemand de lol er vanaf, en kan weer iedereen genieten van zijn nachtrust.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:19

Ik vind dat er een waarschuwing moet komen.
Er was eens een filmpje van een slang hier op bokt 'Langste dode slang ter wereld' ofzo.
Maar op het einde was er ook een schrikmoment dat die slang in het beeld hapte/tot leven kwam.

Ik keek hem samen met mn moeder.
Mijn moeder is letterlijk van schrik achterover geklapt met stoel en al.
Ze had ontzettend mazzel dat mijn vader haar net op kon vangen, anders was ze gewoon met haar achterhoofd tegen de grond aangeklapt.

Zo leuk zijn schrikfilmpjes dus!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:23

Bij een filmpje met een grote spin stond pas geleden nog een grote waarschuwing, omdat mensen er misschien niet tegen zouden kunnen. Dus vind ik het niet meer dan netjes dat in het vervolg in de eerste reactie even word vermeld dat je kunt schrikken van het filmpje.
Waarom zou ik eerst het hele filmpje op dit moeten controleren? Waarom moet ik naar youtube om daar de reacties te lezen terwijl ik het ook op bokt kan bekijken?
Ik heb vaak niet eens door dat mijn geluid aanstaat. Bij dit filmpje stond erbij dat je hem hard moest zetten, ik hoorde dus niks en zette mijn geluid nog harder. Dit veroorzaakte de meeste schrik.
Als de TS van dat topic erbij had gezet dat je het geluid niet persé aan hoefde te zetten was ik denk ik minder geschrokken.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:28

Vind die filmpjes ook maar niks.
Schrik me er iedere keer helemaal kapot van :x

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:33

smokey17 schreef:
Chiqa schreef:
:)* Of je past je surfgedrag aan :)*

Is toch bijzonder dat ik 5 jaar geleden dr ooit eens ingetuind ben en daarna nooit weer :P

Waar een wil is is een weg :j

Niet iedereen is zo hoogbegaafd als dat jij bent......en ik ben soms met meerdere dingen tegelijk bezig en klik soms maar zo wat aan

Dan zit daar toch de oplossing voor jouw grote probleem.....simpel toch!