Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:25

Pfff denk er na ongeveer 20 bans nog steeds zo over maar uit me niet meer zo.... :D

Overigens heb ik het ook wel eens fout gehad en bied dan zeker mijn excuus aan ....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:31

slimmerik schreef:
Pfff denk er na ongeveer 20 bans nog steeds zo over maar uit me niet meer zo.... :D

Een lelijk geschenk kun je nog zo mooi inpakken; de inhoud blijft lelijk :)
En anders je mening maar niet ventileren? Pffffffffffff... zit hier op bokt voor ontspanning, vind het heerlijk als mensen tegen mijn posts aan trappen, dat is mijn ontspanning.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:33

Reldel :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:35

Zegt er eentje wat :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:36

Quellian schreef:
KoudbloedKim schreef:
Mij valt alleen op dat er in ontzettend veel topics gelijk wordt gezegd;"Dit topic is niet het juiste topic om in te speculeren."
In sommige topics mag je alleen maar ja en amen zeggen.Als je dan je mening uit, word je gelijk uitgemaakt voor van alles en nog wat.

Kom kom, gewoon jezelf zijn :j
Als ik ergens een mening over heb dan zal ik die uiten, ook al wordt het door anderen gezien als beledigend. Liever eerlijk dan oneerlijk huichelen, daar heb ik een hekel aan. En ja, veel bokkers zijn mietjes, op alles moet gereageerd worden met 'aaah', 'oooh' en 'jeetje', daar doe ik niet aan mee. Ik heb geleerd eerlijk te zijn, op bokt wordt de users erin geramd om oneerlijk te zijn, alles moet zoetjes en lief, de pot op.

tja, als er een nieuwstopic wordt geplaatst waarbij iemand van zn peerd is gelazerd en naar het ziekenhuis is gebracht met hersenletsel... wat heeft het dan nog voor toegevoegde waarde om te speculeren of ze ja dan nee een cap op had... heeft weinig zin lijkt me.. iedereen weet het cap-verhaal en heeft daar zijn mening wel over... maar op het moment dat je met hersenletsel in het ziekenhuis ligt heeft dat weinig zin meer... en zo'n topic wordt dan wel meteen 'verziekt'. (zowiezo vind ik het niet altijd nodig dat op nieuwstopics gereageerd hoeft te worden, behalve voor betrokkenen om opheldering te geven)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:40

Juval, nu vergelijk je appels met peren :)
Als diegene voor de zoveelste keer wordt opgenomen met hersenletsel na een val van een paard zonder cap, tja... wie is er dan naief om te blijven zeggen 'wat erg voor je'?
Mag er dan niet gezegd worden: 'je bent al zo vaak gewaarschuwd'?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:47

tja bij liefdadigheid wordt er gewoon misbruik van je gemaakt.... en mensen die hele verhalen verzinnen die zijn gewoon zielig...

veel erger vindt ik die oplichters in EA, ik baal er zo verschrikkelijk van dat ik gewoon 12 euro aan iemand heb weg gegeven zonder er ooit wat voor terug te hebben gekregen......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:49

Daar heb je een punt Quellian. Als iemand bij hoog en laag hier foto's plaatst zonder cap en daar regelmatig opmerkingen over krijgt en dan idd met bolletje hard terecht komt, dan mag wat mij betreft best de opmerking geplaatst worden van: en hoe denk je er nu over?

En dan krijgt ze ook nog een kaartje erbij :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:51

Mjay schreef:
tja bij liefdadigheid wordt er gewoon misbruik van je gemaakt.... en mensen die hele verhalen verzinnen die zijn gewoon zielig...

veel erger vindt ik die oplichters in EA, ik baal er zo verschrikkelijk van dat ik gewoon 12 euro aan iemand heb weg gegeven zonder er ooit wat voor terug te hebben gekregen......

Ach een mod pb-en en ze wordt permanent geband..... wordt vaak zwaarder bestraft dan iemand voor de gek houden wat ziektes en zo betreft of ronduit liegt op bokt. Of mensen keer op keer de grond inboren... :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:56

Klopt, volgens mij wordt er wel streng gehandeld op EA :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:57

maar daar heeft ze haar 12 euro toch niet mee terug? :')

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 01:04

Tja,

Het is natuurlijk altijd vervelend als iemand iets verzint wat niet waar blijkt te zijn. Zoals dat topic waarin Frozenstar en KBK een meisje wilden helpen en zich zorgen maakten, terwijl dat meisje het had verzonnen. Dat is gewoon niet leuk en geeft je vertrouwen in de mede-bokker een deuk (hierbij spreek ik voor mezelf; mijn vertrouwen zou een deuk oplopen).

Maar soms.. Lees ik een topic, en dan denk ik: dit kan gewoon niet verzonnen zijn, dit is zo ontzettend erg. En dan gaan bokkers massaal aan de haal met 'dit is verzonnen', 'dit heeft ts wel vaker geschreven', 'dit is helemaal niet waar'. Later is gebleken dat het wel degelijk waar is, en dan denk ik, voor al die bokkers die het in twijfel trokken: Je zou de ogen uit je kop moeten schamen. Serieus, als ik op een bepaalde manier had gereageerd zoals sommige bokkers in bepaalde topics, zou ik mijzelf niet meer in de spiegel durven aan te kijken.

Bovenstaande schetst mooi de tegenstrijdigheden van het behulpzame bokt. De 1 liegt alles bij elkaar en had kunnen rekenen op steun (als het waar was), terwijl de ander alle steun van de wereld nodig heeft en dit niet krijgt. Sterker nog; zij wordt voor leugenaar uitgemaakt en haar hele verhaal wordt in twijfel getrokken.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 01:42

Tja, internet blijft toch voor sommigen een soort fake-wereld. Dat kan je niet voorkomen. Helaas. Ben wat dat betreft van de week op een ander forum weer even flink op dat feit gewezen. Iemand die zo dapper/ grappig was onder 2 namen, met 2 IP-adressen in te loggen en hele gesprekken met zichzelf ging voeren. Helaas bleef het daar niet bij.

Internet kan geweldig zijn, je kan er vrienden voor het leven opdoen. Internet kan ook een hel zijn, leugens van of over mensen blijven tot de eeuwigheid terug te zoeken. Mensen kunnen ernstig beschadigd worden door "mistaken identity's" en/ of pure moedwil, mensen kunnen zichzelf tot in de eeuwigheid beschadigen door leugens. Bokt is gewoon een afspiegeling van de hele internetwereld, niets meer en niets minder.

Ik denk dat je in principe altijd huiverig moet zijn voor al te persoonlijke en intieme verhalen. Hoewel je meestal wel aan de schrijfstijl veel kan achterhalen. Ik heb ook (op andere forums), net als TS, complete reddingsacties op touw gezet. Hemel en aarde bewogen om iemands adres te achterhalen en daar midden in de nacht naartoe gereden, een flinke afstand. Om iemand schaterlachend en stomdronken aan te treffen vanwege alle commotie. En ja, ik ben daar sceptisch door geworden en doe niet meer mee aan dergelijke acties. En eigenlijk is dat dieptriest. Want er zijn mensen die echt die steun nodig hebben, die echt in de problemen zitten en echt weinig sociale contacten hebben in het echie. En zij worden dus het slachtoffer van die hele meute aan leugenaars die de revue passeren.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 02:47

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die misbruik maken van bepaalde situaties en de boel voorliegen. Maar om dan inderdaad dingen meteen in twijfel trekken, zeker in een ernstig geval (zoals de aanleiding voor dit topic), dat vind ik toch ook niet kunnen. Uit dan inderdaad een mod over je gedachten en onderbouw die dan ook. Ik vind het ook opvallend dat je steeds vaker dergelijke topics tegenkomt waarin er van alles in twijfel getrokken wordt. Je kunt toch beter een keer te vaak een ander geloven dan dat je dus een ander afbrandt en achteraf blijkt dat het wel degelijk waar is. In een aantal gevallen ligt de betreffende bokker wel degelijk in het ziekenhuis en daar kom je nog steeds niet zonder reden terecht.

Zelfs als het wel verzonnen wordt, dan nog is dat geen reden om iemand compleet af te fikken, iets wat regelmatig gebeurt. Als iemand al dergelijke dingen verzint dan is er iets niet in de haak met die persoon en dan heeft afzeiken heeft dan ook totaal geen effect, zo'n persoon heeft professionele hulp nodig en gezien de gemiddelde reacties op bokt, is geen van ons bokkers ook maar enigszins professioneel. Laat staan dat ze weten waar ze over praten.
Als je inderdaad een verhaal in twijfel trekt, reageer dan niet, net als wanneer het je vreselijk irriteert.

Het staat iedereen vrij om bokt te gebruiken als uitlaatklep, of je het nou leuk vindt of niet. KBK, jij doet ook je verhaal op bokt, prima, maar jouw verhaal kan net zou goed in twijfel getrokken worden door bokkers die jou verder niet IRL kennen. Net als dat iemand dat bij mijn verhalen kan doen. Maar in bepaalde situaties moeten bokkers ook leren om hun mond dicht te houden, of beter gezegd, inderdaad op hun handen gaan zitten. Spotten met een ziekte die niet aanwezig is, dat is vreselijk, maar zeggen dat iemand liegt en niet ziek is terwijl een ander dat helemaal niet met zekerheid kan weten, is ook absoluut not done en dan ben je eigenlijk net zo fout bezig. Als de betreffende bokker wel degelijk zo ziek blijkt te zijn dan ben je dus mooi superlomp bezig geweest en heb je mensen onnodig gekwetst.

Bekijk ook de andere kant van bokt eens, er zijn toch ook meerdere prachtige acties op touw gezet voor en door medebokkers in situaties die wel echt waren en waar hulp ook noodzakelijk was. Zie de paarden van marrum, zie het verhaal van Paloma, de paarden uit Roemenië, het verhaal van Dak, laatst een verhaal van de geredde veulens in spanje (als ik het goed heb). Ik heb persoonlijk meerdere vriendschappen overgehouden aan bokt en toen ik in een benarde situatie zat, waren er ook mensen die klaarstonden om te helpen, godzijdank!

Dus houdt er inderdaad rekening mee dat niet elk verhaal waar is, maar verlies niet al je meelevendheid. Er zijn waarschijnlijk nog steeds vaker verhalen waar dan dat ze gelogen zijn. Een beetje gezond wantrouwen kan geen kwaad, maar scheer niet meteen alles en iedereen over diezelfde kam, want dat gebeurt helaas de laatste tijd steeds vaker.

*edit*
Het verzoek om een kaartje te sturen is trouwens toch ook niet zo'n vreselijke ramp?
@slimmerik, ik vind jouw eerdere post ook nogal tegenstrijdig, moet je helemaal zelf weten natuurlijk, maar het is wel raar dat je voor de ene bokker pleit om een kaartje te sturen en dan vervolgens te zeggen dat je best sneu bent als je steun wilt hebben via een forum. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Tenzij je iets heel anders bedoelde met je post, in dat geval snap ik gewoon niet wat je bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 03:40

KoudbloedKim schreef:
Helmoni schreef:
Whauw ik ben het er hier zo mee eens! :D En niet om iemand de grond in te stampen maar KBK zehadden net zo goed jou verhaal ook in twijfel kunnen trekken toch? Dat is denk ik waar Echwel op zoelt en niet om je af te gaan z*iken.
Ik heb ook het broodnodige meegemaakt, maar ik ga dit echt niet in mijn profiel of in een topic zetten gezien de reacties overal.

Voor de rest ga ik me niet meer druk maken over dit topic heb het wel gezien :wave:
Hmm, waarom krijg ik zomaar het idee dat jij niet kunt slapen? :Y)

Als daar aanleiding voor was, hadden ze mijn verhaal zeker in twijfel kunnen nemen. :j
Maar die is er niet, ook niet als je heeeeeel grondig zoekt en alle lettertjes hebt gelezen. ;)
Wat jij wel of niet doet, kan mij niet veel schelen.. ik voel me er goed bij en doe er niemand pijn mee. :)

Bye..

omdat ik op nummer 17 in de statjes sta van de meest actieve bokker in de nacht :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:13

Ik weet niet of dat iets is om trots op te zijn :+

Wat hierboven werd aangehaald vind ik trouwens ook weer zoiets: er zijn ook een aantal mensen die expres in een topic beginnen over evt twijfels, puur om het rellen. Ze hebben verder dan niets helemaal geen redenen om het verhaal in twijfel te trekken, maar zijn puur uit op een slotje op het topic. Achteraf bleek dan het verhaal wel degelijk waar te zijn maar denk maar niet dat ze hun excuses oid aan durven bieden. Nee, daar zijn ze dan weer niet mans (of vrouws :P) genoeg voor.
Voor dat soort mensen heb ik echt 0,0 respect.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:46

Er zijn een aantal bokkers die mij nog excuses verschuldigd zijn. :) Zelf weten ze heel goed wie ze zijn. Maar ik zit er niet op te wachten :D Echt niet :D Het zou me namelijk minder dan niks doen. Zo'n station kun je op een gegeven moment ook gepasseerd zijn denk ik, dat je na een bepaalde tijd echt helemaal klaar bent met iemand of met personen.

Ik vertrouw altijd maar op hetgeen waar ik in geloof: Wat je zaait, zal je oogsten, dus die krijgen het nog wel op hun bord. Ik geloof er heilig in, dat wie iemand bewust kwaad doet, het 3x terug zal krijgen.

Of het echt zo is.... geen idee, maar ik vind het altijd een goede gedachte, geeft een hoop rust aan je donder, maakt ook dat je dingen in perspectief kunt zien en dat je werkelijk geen zier meer geeft om het feit dat er zielen zijn die je dwars willen zitten. Ze doen maar :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:05

Quellian schreef:
Juval, nu vergelijk je appels met peren :)
Als diegene voor de zoveelste keer wordt opgenomen met hersenletsel na een val van een paard zonder cap, tja... wie is er dan naief om te blijven zeggen 'wat erg voor je'?
Mag er dan niet gezegd worden: 'je bent al zo vaak gewaarschuwd'?

en waarom zou je dat doen dan? zo van: zie je wel.. lekker puh!! :roll:

maar ik heb het nu over nieuwsberichtjes waaruit niet blijkt dat 'we' de betreffende persoon met hersenletsel kennen, bij gewoon een algemeen berichtje 'ruiter in het ziekenhuis' wordt vaak meteen al gespeculeerd over omstandigheden etc. Dat stoort nogal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:07

tja Juval......... dat is toch een beetje mens eigen :)

mensen willen vaak weten........ en alle info die ze niet krijgen gaan ze zelf invullen.........

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:09

KiWiKo schreef:
mensen willen vaak weten........ en alle info die ze niet krijgen gaan ze zelf invullen.........

en dat is imo zeker op een forum erg vervelend.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:09

yep, maar het is wel heel menselijk :) :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:10

ja, dat snap ik wel, maar in mijn ogen zou het dan beter zijn om dat gesloten topics te maken, en alleen informatie te verstrekken uit eerste hand via de mods ofzo... t is maar een idee. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:13

dat lukt toch niet......... tamtams werken sneller dan 1000 mods bij elkaar kunnen doen..........

een mens zit nou eenmaal zo in elkaar.......... het enige wat goed komt met speculeren is dat er altijd mensen zijn die het echte verhaal weten, welke die speculaties kunnen ontkrachten......

kijk en die posts, die posts moeten lijkt mij meer uitgelicht worden......

misschien een idee voor een team welke de informatierelevante posts een ander kleurtje maakt, hoef je ook gelijk niet meer al die jankposts aan te lezen :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:27

hyppolyte schreef:
*edit*
Het verzoek om een kaartje te sturen is trouwens toch ook niet zo'n vreselijke ramp?
@slimmerik, ik vind jouw eerdere post ook nogal tegenstrijdig, moet je helemaal zelf weten natuurlijk, maar het is wel raar dat je voor de ene bokker pleit om een kaartje te sturen en dan vervolgens te zeggen dat je best sneu bent als je steun wilt hebben via een forum. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Tenzij je iets heel anders bedoelde met je post, in dat geval snap ik gewoon niet wat je bedoelt.

Ik bedoel er mee, dat ik zelf zoiets nooit zou willen. Ik zou me ontzettend sneu vinden (puur persoonlijk dus) Allemaal kaartjes van wildvreemde mensen. KBK geeft aan dat zij er wel blij mee zou zijn geweest. En degene uit mijn onderschrift zou er ook blij mee zijn, heeft ze aangegeven. Dus op zicht vind ik een kaartje sturen naar mensen die graag kaartjes ontvangen niet verkeerd. Maar daar moet het gewoon bij blijven. Verder zou bokt niet moeten gaan (en naar ik begrepen heb uit een eerdere post van een mod gaan ze daar ook niet verder meer in voortaan).

Ik vind trouwens ook dat vragen om kaartjes topics niet vervuild mogen worden door mensen die van alles even willen spuien over betreffende bokker. Dat doen ze maar per pb denk ik dan. Dus ik pleit er eigenlijk voor: topic met vraag voor kaartjes met evt adres en dan meteen op slot..... Geen ah's en oh's...... dat kwetst onnodig de mensen die benadeeld of bedrogen zijn door die bepaalde bokker.

Hoop dat ik zo wèl duidelijk ben? ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:40

Helemaal met je eens JPS. Zou die persoon trouwens wel kenbaar maken bij de mods. Kan me voorstellen dat je tandenknarssend achter je scherm zit dan.