Onderling respect en achterdochtigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:20

KiWiKo schreef:
ahwelnee........... bokt is gewoon een goede afspiegeling van de maatschappij :)

Godzijdank niet!

KiWiKo

Re: Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:26

joh Shadow............... hoeveel mensen zitten hier wel niet, en op wat voor een manier is het geen afspiegeling van de maatschappij dan?

behalve dat je irl zelf kan uitkiezen wie je in je leven toelaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:39

Onassa schreef:
Bokt is het kampioen forum om mensen af te zeiken....te beledigen en om mensen in twijfel te trekken.
En volgens mij het forum waar de meeste rellers bij elkaar gepropt zijn.

Welnee.....wat een overdreven reactie, bokt is hartstikke veilig, allemaal keurig regeltjes en behandelen elkaar met respect, heb je je twijfels tem je tadaa.....

KiWiKo schreef:
het zijn de huilenbalken die bokt moeilijk maken

Absoluut, mensen die op elke slak zout moeten leggen zoals in dit topic ook weer gebeurt :j
je kan ook je hand in eigen boezem steken :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:41

precies.............. ik weet wanneer ik fout ben en accepteer dan ook de consequenties.........

en hee............ ik ben een lastige bokker..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:53

Weet niet of je lastig bent, denk dat mensen die hand niet in eigen boezem kunnen steken vele malen lastiger zijn. Krijg je van die oeverloze topics van die al snel aan mijn aandacht ontsnappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:15

Waar ik persoonlijk achterdochtig van word, is dat ik zie dat een post waar ik serieus aandacht aan heb besteed, zonder omhaal of toelichting verwijderd wordt.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:28

Bokt is absoluut beter leesbaar dan b.v. fokt, omdat de posts hier inhoud hebben en users op fokt er een wedstrijdje van maken wie er de "leukste" opmerkingen kan maken ipv inhoudelijk te reageren. Wat de inhoud van de posts betreft vind ik bokt daarom een heel prettig forum.

Wat me wel stoort, is dat er een aantal mensen zitten die zaken zo precies kunnen verwoorden dat ze daardoor altijd op het scherpst van de snede zitten met hun posts, maar ondertussen ontzettend schijnheilig zijn. Nare, bittere opmerkingen maken en dan als het puntje bij t paaltje komt, net doen alsof ze het uiterst goed bedoelen. Maar die mensen blijven net binnen de lijntjes waarschijnlijk.

Verder vind ik dat er wel wat overactief gemod wordt hier en daar, discussies worden soms erg snel de kop ingedrukt en ik heb soms een flink censuur-gevoel bij bokt. Maar dat accepteer ik, tot nog toe blijft het voor mij qua overzicht en inhoud een fijn forum (ook als je niet voor de paarden-posts hier zit.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:28

Nou ik vind soms ook wel dat bokt met z'n allen op de TS duikt hoor... Dat mascaratopic ooit. Weet niet of iemand zich dat herinnert..

Meisje deed 15 lagen mascara op haar ogen, en vond dat mooi. Nouja haar keuze lijkt me dat toch :=. En ze vroeg of er een mascara bestond die je er niet af kon pulken (met nog uitdrukkelijk erbij vermeld dat ze geen reacties hoefde op 't feit dat ze zelf nogal veel erop smeert)... Vervolgens duikt heel bokt erop ' jaaa als je zoveel mascara op je ogen smeert is dat gewoon lelijk en daarom zit je er aan te pulken dus dat moet je gewoon niet doen' ... Vervolgens zegt de TS ' Nou, ik vind het wel mooi, en ik vroeg of er een andere oplossing was..'

En vervolgens duikt heel bokt erop dat TS een eigenwijs kreng (ok, mss niet letterlijk, maar wel woorden van die strekking) is, dat niet met kritiek van andere bokkers kan omgaan en ze gewoon minder mascara op moet doen, en dat het belachelijk is dat ze niet naar bokt luistert (nee, duh. waarom zou je dat doen als je 't zelf mooi vindt)... Dan denk ik echt ' hallooo? Lees de OP ze schrijft dat ze daar geen reacties op wil... En als je dan toch reageert moet je vervolgens niet gepikeerd zijn dat ze niet er naar luistert... Want dat lijkt me haar eigen keus '...

Ik weet niet hoor, of ik dan het stukje ' niet met kritiek kunnen omgaan ' mis ofzo, maar waarom moet je in zo'n geval uberhaupt kritiek gaan geven -O- . Dan vind ik het te makkelijk om alles op een TS af te schuiven hoor. Dat zegt ook wel iets over de mentaliteit van bokt zelf.. Maar misschien ben ik scheel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:35

dat is jongelingengeprut.........

ik als 40 jarige ga me niet druk maken om maskara en zeker niet op dat soort dingen reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:40

't gaat me ook niet om de mascara :))

Meer om het feit dat een TS uitdrukkelijk zegt ergens geen reacties op te willen krijgen; en wat doet heel reagerend bokt.. Daar reacties op gaan geven :roll: . En als TS dan aangeeft dat ze daar dus nou net geen zin in had, dan kan de TS niet met kritiek omgaan...

Dan zoek je imo schuld bij de verkeerde... Als ze er nou mensen mee tot last zou zijn door zo onwijs veel mascara op te smeren. Maar 't was gewoon haar smaak, en niet die van de rest van bokt. Dan kan je toch nog wel fatsoenlijk een vraag beantwoorden :? Hoe hoog in je bol heb je 't als je dan een TS gaat proberen te dwingen minder op te doen.
Maargoed, ik was(ben?) kennelijk de enige die zo dacht.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:51

Menino schreef:
't gaat me ook niet om de mascara :))

Meer om het feit dat een TS uitdrukkelijk zegt ergens geen reacties op te willen krijgen; en wat doet heel reagerend bokt.. Daar reacties op gaan geven :roll: . En als TS dan aangeeft dat ze daar dus nou net geen zin in had, dan kan de TS niet met kritiek omgaan...

Dan zoek je imo schuld bij de verkeerde... Als ze er nou mensen mee tot last zou zijn door zo onwijs veel mascara op te smeren. Maar 't was gewoon haar smaak, en niet die van de rest van bokt. Dan kan je toch nog wel fatsoenlijk een vraag beantwoorden :? Hoe hoog in je bol heb je 't als je dan een TS gaat proberen te dwingen minder op te doen.
Maargoed, ik was(ben?) kennelijk de enige die zo dacht.

Nee hoor, ik begrijp je verhaal en ben het met je eens.
Pas dacht iemand visseneitjes te hebben en de 1e post is dat een kom niet goed voor vissen is en blablabla...
TS vraagt hoe dat te kunnen zien aan onduidelijke foto maar heeft een vraag over die eitjes maar iedereen valt over die kom. Dan denk ik, waarom nou? De bokkers gaan ermee hartstikke offtopic en TS krijgt bijna geen antwoord op haar vraag. Bokkers willen zo graag hun mening door de strot duwen en verwachten dat je luistert. Dat vind ik echt niet respectvol. :n Ik bedoel, een tip geven is prima maar dat iemand iets moet doen, dat vind ik niet zo, daar houd ik helemaal niet van.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:41

Bokkers niet te negatief over bokt en bokkers schrijven, zo slecht is bokt nog niet.
Kiwiko zo kan u wel weer, als u zo lastig bent wat ben ik en zijn anderen dan wel niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:45

Onassa schreef:
Bokt is het kampioen forum om mensen af te zeiken....te beledigen en om mensen in twijfel te trekken.
En volgens mij het forum waar de meeste rellers bij elkaar gepropt zijn.

Nou volgens mij is dat fok.nl

Bokt is erg netjes....wordt er soms kriegelig van.

Zijn er minder "help, mijn hamster...."topics de laatste tijd, of vergis ik mij? Misschien ben ik er al aangewend.

Van bokt heb ik wel geleerd dat er een hoop leed onder de jongeren is....wat een verhalen allemaal onder SA's..wat een kommer en kwel....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:55

"Lastig zijn" vind ik eigenlijk helemaal geen aanbeveling.

Ik heb meer waardering voor mensen die op een vriendelijke en diplomatieke manier hun zegje doen, of gewoon hun mond houden als

kritiek of verontwaardiging niks toevoegt.

Kritiek/ bekritiseren heeft een nieuwe dimensie gekregen door het computer-fenomeen. Verschillende mensen kwaken maar het

eerste 't beste wat voor de mond komt, niet gehinderd door enige vorm van beschaving of verdieping in het probleem of achtergrond

van een ander.

'T is misschien zo gek nog niet om eens te bedenken of je de teksten die sommigen er soms uit slingeren, ook zo zou zeggen tegen je

beste vriend/vriendin, je vader/moeder, je geliefde..of dat je zou willen dat een ander jou op die manier benadert.. want 'in real life'

hebben de meesten zo'n grote bek nog niet en achter dat schermpje is het voor velen veilig vertoeven.

Met andere woorden: men kan klagen over mod-beleid, maar misschien is het goed om te bedenken dat de beste mod gewoon in

jezelf zit !

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:20

Of de beste moderator nu in ieder zit? Had mezelf dan al lang een permanente ban gegeven, is natuurlijk humor.
Jezelf modereren werkt tot zichzelf, omdat ieder mede afhankelijk van anderen is. Negeren mag dan wel niet mijn sterkste eigenschap zijn, het doet ook niet altijd werken zoals de bedoeling.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:57

ik snap jannepauli wel :) , gedraag je gewoon, en als je je niet gedraagd draag daar dan de consquenties van :) :)

ik denk dat ze bedoeld dat een beter bokt, begint bij jezelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:00

Citaat:
Bokt = goede weerspiegeling van de maatschapij

*kijkt even rond in wat profielen bij geslacht*

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:03

Asyaa schreef:
Citaat:

Inderdaad, en kijk dan eens bij de leeftijd ( hoezo vergrijzingsproblematiek?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:05

Asyaa schreef:
Citaat:

_O-
Gelukkig niet zeg!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:16

Menino schreef:

Om hier even op terug te komen, is het volgens de regels van bokt toegestaan om als TS zelf te zeggen welke reacties je niet en wel wilt?

Ik kom het de laatste tijd steeds vaker tegen, zeker ook op de niet-paard gerelateerde gedeeltes, waarbij de TS op voorhand duidelijk zegt: Ik wil daar en daar absoluut geen commentaar/kritiek/opmerkingen op.

Meestal is zoiets net het gedeelte van de post waar ik zo soms mijn vraagtekens bij heb.

Als het zo duidelijk in de openingpost staat houd ik dan er ook meestal mijn mond over, omdat je anders de TS en mogelijke bijstaanders in je nek krijgt dat je geen kritiek of vraagtekens mag plaatsen.
Maar het irriteert me af en toe wel.

Wat doen de mods met zoiets? Mag een TS eisen dat er alleen bepaalde soorten reacties in het topic komen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:22

joh........ mijn mening is dat je als je een topic opent ook op kritiek kan rekenen............ kan je daar niet mee omgaan moet je geen topic openen.............

ik ben ook niet groot geworden met alleen maar halelua

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:26

Mee eens KiWiKo.

Maar je leert het wel af om ongewenst commentaar te leveren als je vervolgens zo'n -:(- TS met nodige vrienden achter je aan krijgt.
Meestal houd ik mijn mond dan maar.

Ik vraag me af of het (volgens de mods) ook de bedoeling is dat je zwijgt of dat de TS gewoon commentaar moet kunnen verdragen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:28

BraveSpots schreef:
Als het zo duidelijk in de openingpost staat houd ik dan er ook meestal mijn mond over, omdat je anders de TS en mogelijke bijstaanders in je nek krijgt dat je geen kritiek of vraagtekens mag plaatsen.

Nooit last van :) Ik plaats vraagtekens als ik dat belangrijk vind, en ik heb me nog niet gehouden aan verzoeken dat niet te doen. Tot nu toe heeft eigenlijk iedereen het daarbij gelaten. Ik ben ook niet zo bang voor bijstaanders in mijn nek eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:31

ben ik het ook mee eens, maar het over elkaar heen blijven struikelen om maar je meing te blijven verkondigen, vind ik ook behoorlijk irritant en soms gaat het echt te ver.. En ik begrijp ook echt niet waarom. Zeg wat je er van vind en klaar. Het is nog altijd een keuze of de ander daar iets mee doet. Je bent toch niet verplicht braaf te doen wat een ander vindt.

Als degene die als eerste zei dat de aarde rond was, de meute had gevolgd.. waar waren we dan geweest :D

Het ligt er alleen weer aan hoe je erop reageert.
Ik zou zeggen bedankt voor je mening, maar ik doe het tóch lekker eigenwijs zoals ik het wil :D En als dat iemand niet aanstaat en er over door blijft gaan, is het zijn energie, niet de mijne :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:01

Ook lekker toevallig precies nu er in dit topic over word gepraat dat TS geen bepaalde reacties wilt, er precies z'n topic verschijnt.

TS post wat fotos en erbij 'gelieve geen commentaar op de grote'. Paar reacties later zegt iemand dat zij vind dat TS toch te (veels) te groot is voor haar pony. Gelijk erna een reactie dat het makkelijk gaat, en daarna meteen een reactie dat TS hier helemaal niet om gevraagd heeft.

:roll: