Imago van bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:12

Dat vind ik echt het toppunt van eigenwijsheid: kritiek op Anky hebben terwijl je zelf in de basis rijdt......

Ik doe het haar nog altijd niet na, en die jury's zijn echt niet en masse achterlijk.

Edward Gal: ben persoonlijk geen fan, verre van zelfs. Maar de man rijdt wel Grand Prix en hij wint ook nog regelmatig, ik doe het hem niet na, hoor.

Caira

Re: Imago van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:13

ik ook niet Yamcha, maar dat is ook niet mijn doel met paarden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:14

Ik ben altijd heel eerlijk,verzin nooit iets om mezelf interessant te maken.
Helaas trap ik steeds weer in mensen die dit dus wel doen.Helaas ben ik te naief en duurt het altijd ff voordat ik door heb dat ze het allemaal verzinnen.
Dus zoals ik zelf ben,verwacht ik ook dat anderen zijn.Ik denk dat er hier op bokt echter een hoop zijn die zich heel veel beter voordoen dan ze werkelijk zijn.

Ik ben trouwens ook een 'prof' maar vermaak me hier prima.Mede door de juist niet paardgerelateerde topics.
Ik praat graag over mooie laarzen en welk rijjasje ik dit weekend aan zal doen,maar ook kijk ik graag naar foto's van paarden.
Ik geef ook wel eens mijn mening en heb door de jaren geleerd mensen met respect te behandelen.
Je kunt namelijk prima kritiek uiten,maar op een positieve manier.

Of de TS er dan wat mee doet moeten ze zelf weten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:15

Het is trouwens wel opmerkelijk dat men hier in dit topic vooral focust op de paardenervaring van de mensen op Bokt. Wat mij betreft is die ervaring niet het probleem, het is meer de manier waarop de discussies gevoerd worden. (Zwartwit....)

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:16

Yamcha schreef:
@ Jizzie: Nee, dat is het probleem nu net: we hebben NIET allemaal gelijk.

Als de meerderheid roept dat een slof per definitie een marteltuig is, heeft de meerderheid gewoon geen gelijk. Jammer dan. Die mensen zouden er dan goed aan doen om zich te laten informeren, maar dat blijft helaas vaak achterwege, maar diezelfde mensen blazen wel ontzettend hoog van de toren.
Uitspraken dat iedereen gelijk heeft omdat het in de basis om het paard gaat zijn heel politiek correct, maar helaas ook grote onzin.

Okee nee daar heb je gelijk in, daar heb ik dan een fout in gemaakt in mijn 'betoog' (endat geef ik gewoon toe ;) geen enkel probleem) Het is alleen jammer dat juist ondanks dat ze geen gelijk hebben, er wel steeds meer meelopers hetzelfde gaan roepen, omdat ze domweg geen eigen mening kunnen ontwikkelen of er gewoon niet de moeite voor willen doen of omdat ze bang zijn een discussie te krijgen (waar helemaal niks mis mee is, alleen het feit dat veel mensen meteen kwaad worden en niet kunnen discussieren dan weer wel) Oh maar met die zin van: Uitspraken dat iedereen gelijk heeft omdat het in de basis om het paard gaat zijn heel politiek correct, maar helaas ook grote onzin. bedoelde ik iets anders: wat ik bedoelde was dat uiteindelijk in de basis, iedereen op een paard rijdt, ergens zit de overeenkomst ergens zou er iets overeen moeten komen. Vanuit die basis gaat iedereen zijn eigen weg: z-ruiter of recreant, net wat je wil. Hoop dat het zo wat duidelijker is, ik ben niet altijd heel goed in verwoordingen ;) mijn excuses

@Shadow0: het is een van de vele problemen op bokt, en ook dat zwartwit denken is er een van, maar daar is dit een discussietopic voor, breng je stelling maar uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:19

Caira schreef:
ik ook niet Yamcha, maar dat is ook niet mijn doel met paarden.

Het mijne ook niet.

Maar ik heb er altijd moeite mee, dat mensen, wiens interesse op een totaal ander gebied ligt, en geen verstand hebben van die tak van sport, er wel de mond open over hebben.

@ Jizzie: ik begrijp je, en zo gesteld ben ik het ook met je eens :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:26

Ik heb als derde in dit topic gereageerd :) Verder zwerven er nog wel wat bevlogen betogen rond in de archieven.

Wat mij betreft zou het schelen als er meer aandacht kwam voor argumenten en onderbouwingen, en het trekken van (juiste) conclusies, ipv een soort van veredeld welles-nietes en degene die het het vaakst herhaalt heeft gelijk.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:28

Ik gebruik bokt best regelmatig als klankbord of voor advies, maar dan gaat het eigenlijk nooit over paardenzaken grappig genoeg. Misschien wel een van de leukste dingen van dit forum is dat onze passie voor paarden ons bindt, maar tegelijkertijd zie je hier enorm veel verschillende beroepen en lagen van de maatschappij langskomen.

Als ik een vraag heb over een hypotheek, hond, trouwjurk of software dan ga ik niet naar Google, maar naar bokt :)
Je merkt dan dat het aantal mensen dat reageert minder is, omdat enkel de mensen reageren die er ook echt iets van weten of er ervaring mee hebben. Op paardengebied hebben we dat allemaal hier ;) Dat maakt het soms moeilijk.

Ik ben bekend met de manier waarop soms wordt neergekeken op kennis wat van een forum wordt afgehaald. Je kunt namelijk heel moeilijk aan broncontrole doen. Toch staat dat vooroordeel volgens mij los van bokt, volgens mij is dat internet gerelateerd.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:30

Shadow0 schreef:
Wat mij betreft zou het schelen als er meer aandacht kwam voor argumenten en onderbouwingen, en het trekken van (juiste) conclusies, ipv een soort van veredeld welles-nietes en degene die het het vaakst herhaalt heeft gelijk.

eensch!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:31

@ Shadow0: Zeker zou dat schelen :j

Het zou ook schelen als men de tijd nam om góed te lezen (en goed te schrijven, maar dat is offtopic) ipv mensen woorden in de mond te leggen die ze nooit gezegd hebben.
Ik vind dat altijd erg vermoeiend, ik ga dan uitleggen wat ik wél bedoel...... althans, dat deed ik. Nu reageer ik vaak niet meer. Met de gedachte: als jij niet de moeite neemt, mijn bericht goed door te lezen, neem ik de moeite niet om het goed uit te leggen.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:34

Shadow0 schreef:
Ik heb als derde in dit topic gereageerd :) Verder zwerven er nog wel wat bevlogen betogen rond in de archieven.

Heb het even opgezocht, ik had je mening wel al gelezen ja. Dat zou idd zeker wat schelen, en dan krijg je ook een goede discussie, maar dat terzijde.

@Yamcha: Ik vind het ook een soort van respect tonen dat je iemand bericht goed leest voordat je je reactie geeft. Lijkt me ook niet meer dan logisch, want je reageert toch op wat iemand zegt en niet op wat jij vind dat iemand gezegd heeft? maar dat is inderdaad niet altijd zo het geval. Trouwens vind ik het niet om iets duidelijker uit te leggen, als de interesse er maar is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:38

Nee, ik ook niet, maar wanneer ik het idee heb dat iemand me niet wíl begrijpen, of gewoon de moeite niet neemt om goed te lezen, stop ik er ook mee.
Het kost soms moeite om dingen echt goed te formuleren en uit te leggen, en vooral bij zaken als rijtechnische dingen of opvoeding en omgang, vind ik dat echt van belang, want als ik het niet goed uitleg, kan het zijn dat iemand het dan ook niet goed uitvoert, en dan is het effect weg.

Als iemand moeite doet om het te begrijpen, maar het gewoon echt niet snapt, of meer wil weten, doe ik ook mijn best, natuurlijk, dat is leuk. Daar wil ik best energie in steken :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:40

Nuage schreef:
Als ik een vraag heb over een hypotheek, hond, trouwjurk of software dan ga ik niet naar Google, maar naar bokt :)

Dat strekt niet echt tot aanbeveling moet ik zeggen. ;) Ik reageer zelf ook veel in niet paardgerelateerde topics, maar er verschijnen toch wel erg veel vragen die met een simpele Google-actie hadden kunnen worden beantwoord... en dat vind ik gewoon niet nodig. (Ik weet niet of jij dat doet hoor :) Alleen de omschrijving 'ik ga niet naar Google maar naar Bokt' vind ik een beetje dubieus. Ik denk dat jij het anders bedoelt maar er zijn er teveel die inderdaad gewoon geen enkele moeite nemen om ook maar iets op te zoeken, en vervolgens verwachten dat anderen wel serieus op hun vragen ingaan. Vandaar mijn opmerking.)

Citaat:
Je merkt dan dat het aantal mensen dat reageert minder is, omdat enkel de mensen reageren die er ook echt iets van weten of er ervaring mee hebben.

Is toch niet mijn ervaring, er worden met het grootste gemak flinke onjuistheden verteld.

Citaat:
Ik ben bekend met de manier waarop soms wordt neergekeken op kennis wat van een forum wordt afgehaald. Je kunt namelijk heel moeilijk aan broncontrole doen. Toch staat dat vooroordeel volgens mij los van bokt, volgens mij is dat internet gerelateerd.

Ik ben er van overtuigd dat er allicht IETS meer broncontrole zou kunnen plaatsvinden als mensen ook werkelijk af en toe een bron bij hun beweringen zouden geven. Het is niet principieel onmogelijk hoor, om zorgvuldige informatie op internet te hebben. Maar de manier van doen op Bokt is gewoon niet zo zorgvuldig daarin. Ik ken andere fora die daarin veel zorgvuldiger zijn.

(En als je voorbeelden wilt hebben van wat ik bedoel, lees dan de topics over stufi maar eens door. :oo Stapels met vragen die beantwoord kunnen worden door hooguit twee links aan te klikken op de IBG-site, en vervolgens talloze reacties van mensen die geen idee hebben en het ook niet opzoeken. Ik probeer, als ik niet al te recalcitrant ben, mijn eigen reacties altijd te onderbouwen met een link naar de betreffende pagina, maar dat is niet bepaald de algemene manier van doen. En dat heeft dus niks met internet te maken, en alles met de manier waarop men hier op Bokt omgaat met de discussies.)

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:42

Achja meer als de helft heeft grote praatjes maar kunnen niet rijden.
En de echte goede amazones/ruiters daar hoor je zowat niks van.
Maargoed ik wil die mensen ook groot gelijk geven dat ze bokt een pennyforum vinden.Maarja ik zal m'n mond voor de rest maar houden :D Niet dat iedereen slecht is, dat zeg ik zeker niet.Maar er loopt hier toch een volk rond die in een woord mondruiters zijn :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:44

weet je wat grappig is: ik zie hier echt mensen posten waarvan ik zoiets heb van huh nog nooit gezien!

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:47

Yamcha schreef:
Nee, ik ook niet, maar wanneer ik het idee heb dat iemand me niet wíl begrijpen, of gewoon de moeite niet neemt om goed te lezen, stop ik er ook mee.
Het kost soms moeite om dingen echt goed te formuleren en uit te leggen, en vooral bij zaken als rijtechnische dingen of opvoeding en omgang, vind ik dat echt van belang, want als ik het niet goed uitleg, kan het zijn dat iemand het dan ook niet goed uitvoert, en dan is het effect weg.

Als iemand moeite doet om het te begrijpen, maar het gewoon echt niet snapt, of meer wil weten, doe ik ook mijn best, natuurlijk, dat is leuk. Daar wil ik best energie in steken :)

Klopt, en bij rijtechnische tips heb je ook nog het gevaar dat wanneer het verkeerd overkomt ruiter en paard nog verder van huis zijn, dat vind ik zowieso het gevaar met tips geven via internet, maar dat terzijde.
@Ciara: Haha, dat kan best kloppen, ik zit nog maar kort op dit forum, heel kort, en probeer een beetje toe te voegen aan goede discussies en praattopics, voorzover mijn kennis daaraan komt haha :P. Vandaar dat je waarschijnlijk nog nooit iig van mij gehoord hebt ;).

Ik houd het voor gezien voor vanavond, morgenavond ben ik er weer :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:16

Shadow0 schreef:
Nuage schreef:

Dat strekt niet echt tot aanbeveling moet ik zeggen. ;) Ik reageer zelf ook veel in niet paardgerelateerde topics, maar er verschijnen toch wel erg veel vragen die met een simpele Google-actie hadden kunnen worden beantwoord... en dat vind ik gewoon niet nodig. (Ik weet niet of jij dat doet hoor :) Alleen de omschrijving 'ik ga niet naar Google maar naar Bokt' vind ik een beetje dubieus. Ik denk dat jij het anders bedoelt maar er zijn er teveel die inderdaad gewoon geen enkele moeite nemen om ook maar iets op te zoeken, en vervolgens verwachten dat anderen wel serieus op hun vragen ingaan. Vandaar mijn opmerking.)

Nou ja, voor feitelijke informatie gebruik ik gewoon Google natuurlijk ;)
Maar ik ben vaak aanvullend ook nog op zoek naar ervaringen van gebruikers. Het soort tips die je ook op verjaardagen hoort :+
Soms zitten daar echt hele nuttige dingen tussen! En zo nu en dan tref je ook iemand die je compleet moest hebben: bijvoorbeeld iemand die betrokken is bij de bouw en oplevering van nieuwbouwprojecten en mij zodoende toch wat goed advies kon geven over onze woning. Op dat soort momenten vind ik bokt echt geweldig, want zonder de paardenconnectie hadden we elkaar nooit gevonden!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:24

Caira schreef:
weet je wat grappig is: ik zie hier echt mensen posten waarvan ik zoiets heb van huh nog nooit gezien!

Weetje wat ik juist grappig vind, dat er een aantal personen op dit topic gereageerd hebben die zichzelf nu op een bepaalde manier profileren waarvan ik denk 'volgens mij heb ik dit anders ervaring'.

Zou best kunnen dat je mij ook nog niet bent tegen gekomen. Sta al behoorlijk lang aangemeld, maar heb van die periodes waarin ik actief ben. Vind ook niet veel topics de moeite waard om erop te reageren. Ze zijn overigens wel heel divers. Wederom omdat ik wel geïnteresseerd ben ik de mening van anderen.

_likepink_ schreef:
Maargoed ik wil die mensen ook groot gelijk geven dat ze bokt een pennyforum vinden.Maarja ik zal m'n mond voor de rest maar houden :D Niet dat iedereen slecht is, dat zeg ik zeker niet.Maar er loopt hier toch een volk rond die in een woord mondruiters zijn :D

Theoretische kennis en de ervaring zijn ook twee verschillende dingen. De theorie van klassiek rechtrichten ken ik bijvoorbeeld tot in de puntjes. (veel over gelezen, puur omdat ik het interessant vind, en dan niet op bokt, maar echt uit (veelal duits) geschreven boeken) Maar ik heb er geen ervaring mee. Of ik hier ooit advies over zou geven, weet ik niet. Als iemand geïnteresseerd is over de theorie ben ik absoluut bereid die te geven. Heb ik dan grote praatjes? Ik weet namelijk niet of ik de theorie in de praktijk toe zou kunnen passen.
Waar ligt de grens?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:55

Hinke schreef:
Op bokt zitten ontzettend veel ruiters/paardenliefhebbers, en ik zit ook alweer een poosje op dit forum. Maar in mijn omgeving merk ik dat het imago van bokt onder mensen die echt in de paarden zitten (dus fokkers, beroepsruiters,etc) nogal slecht is. Ze vinden bokt een pennyforum waar mensen aan de zijlijn staan te roepen hoe het wel moet, maar die zelf nog maar net een paar manegelessen achter de rug hebben en al hun wijsheid uit boeken/internet halen.

Het valt me uit reacties inderdaad wel op dat er een bepaalde 'bokt norm' heerst: een paard mag je niet met slof rijden, als je paard bokt heeft hij een rugprobleem, als je paard 2 keer met zijn hoofd schudt heeft hij last van zijn tanden, en met sporen rijden is ook al not done. Als je het wel in je hoofd haalt om met slof te rijden word je finaal de grond ingeboord, en als je een 3 jarige bij HAW zet kan je het ook wel vergeten (ben je gek, een paard hoor je pas op zijn zesde in te rijden!).

Ik ben het met je eens dat mensen hier op Bokt hun mening heel vlug klaar hebben en vaak dingen erbij gaan verzinnen die je niet gezegd hebt, waardoor je uiteindelijk niks anders bent aan het doen als je continu aan het verdedigen. Ze halen zo veel dingen erbij dat je ongeveer letterlijk moet vertellen wat je eigen gedachtes zijn en wat je ziet en wat je gedaan hebt tot nu toe...terwijl je zover helemaal niet op het onderwerp had willen ingaan.
Maarrrrr, het is niet altijd negatief. Zo zei dus een aantal weken geleden iemand in mijn topic: misschien heeft het paard wel iets aan zijn ogen (ze schuddelde met haar hoofd). Ik was van mening dat dat niet kon....maar helaas bleek deze persoon gelijk te hebben. De DA kwam diezelfde week en vertelde ons dat het paard maanblind was. Er komen dus ook nog wel eens goede opmerkingen voorbij.

Waar veel mensen zijn ,heb je ook veel verschillende meningen. Ik lees dat jij dus van mening bent dat je met slof, sporen en op een 3 jarige moet kunnen rijden. Nou prima! Maar daar zijn ook een heleboel tegenstanders op. Ik vind het alledrie niet echt ideaal. Maar ik ben wel van mening dat je per situatie moet bekijken wat nu nodig is. En dat is wat de Bokkers vaak hier aan inzicht ontbreekt: ze proberen hun eigen mening op te dringen en willen het naadje van de kous weten, anders geloven ze niet dat je bepaalde hulpmiddelen nodig hebt. Het ene paard is het andere niet; de ene is al volwassener als de ander op 3 jarige leeftijd. En dan ligt het er nog aan hoeveel je met de 3-jarige doet enz enz.
Dat zie je niet aan een paar foto's of een kort verhaaltje op Bokt. Ik vind het daarom dus ook inderdaad erg frappant hoe hard sommigen hier kunnen oordelen over dingen die ze vaak voor de helft er zelf bij verzinnen, waardoor je dus wederom geen andere mogelijk overblijft om je te gaan verdedigen.
Ik heb wel eens gedacht: ik start nog geen topic meer! Er is altijd wel iemand die de boel komt verzieken. Het is toch gewoon van de zotte dat ik het een na het andere topic lees waarin de TS al bij voorbaar vraagt om s.v.p. vriendelijk opbouwende kritiek te leveren, omdat ze bij voorbaat dus al eigenlijk bang zijn de grond te worden ingeboord? Ik vind dat niet kunnen. Moderators mochten van mij veel sneller ingrijpen als het weer eens de onaardige kant opgaat.

Citaat:
Ook was er laatst een nieuwsbericht over paarden die in de blubber stonden in den haag, en een of andere radiomeneer die daar een actie voor op zette en de paarden vrij wilde laten. De paarden stonden inderdaad in de blubber maar er staan meer paarden in de blubber als het geregend heeft. Je kon iig imo niet uit dat filmpje concluderen dat er sprake was van dierenmishandeling.
Íedereen in het topic liep die paardeneigenaar uit te maken voor verschrikkelijke dierenbeul, terwijl die paarden prima gezond waren. Ik heb vaak het idee dat niemand weet wat hij zegt, maar dat veel mensen elkaar na lopen te praten :P De meesten hebben geen idee wat het verzorgen van paarden in houdt, omdat hun paard altijd op een pensionstal heeft gestaan.

Nou neem je, volgens mij, net wel een stukje waar Bokt al over staat volgeschreven bij het Voorpagina nieuws. Als het tenminste gaat over die mevrouw met haar Ijslanders en Haflingers op diverse plaatsen in Voorschoten en Den haag? Daar staan de ponies ook wel erg slecht erbij!
Volgens mij is daar al tig keer de DB geweest en doet mevrouw dus helemaal niks er aan om de omstandigheden voor de dieren te verbeteren. Dat vind ik een slecht voorbeeld van je.
Ik heb mijn dieren dus altijd aan huis gehouden. Ook in onze uitloop voor de stallen is het een enorme blubber, maar ik heb wel een stal met betegelde stoep ervoor waar de paarden droog kunnen staan. Bij deze mevrouw is het zelfs een blubber IN de stallen. Als ze nooit eens droog kunnen staan is dat wel heel slecht voor de hoeven....en zo'n mevrouw noemt zich nog hoefsmid ook nog! Er was niet een droog stukje op dat land. Als je daar hooi zou gooien, dan werd dat een nat modderplakkaat. Waar die dieren stonde, dat was echt geen doen.
Maar daar is echt wel meer aan de hand; ze hebben niet voor niks al een aantal paarden en zelfs honden in beslag genomen. Dus dit vond ik niet zo'n goed voorbeeld van je.....als we het tenminste over dezelfde hebben......

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 00:04

@Isabonny: ben je zelf in de stallen geweest? In het filmpje lieten ze niet de binnenkant van de stal zien. Nogmaals, ik weet te weinig ervan af, om echt te kunnnen beoordelen of het dierenmishandeling is. Maar ik denk dus dat dat bij meer mensen het geval is, hoewel die wel van alles lopen te roepen en beschuldigingen maken. Dat is dus wat ik over dat voorbeeld probeer te zeggen: als je er te weinig over weet moet je niet lukraak gaan roepen dat het verschrikkuluk is en zielug. Mensen reageren op hun gevoel maar denken er niet bij na imo.
Ik neem aan dat jij er wel bent geweest, dat je misschien die vrouw kent, en dat je dat beter kan beoordelen?
Ben het verder wel met je eens. Ik denk ook wel 2 keer na voordat ik een topic open.

Vind het interessant om te zien dat nog zoveel mensen het negatieve bokt imago herkennen, en het zelfs terecht vinden. Had eigenlijk nogal veel kritiek verwacht ;) Ga ff bijlezen nu.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 00:15

Isabonny schreef:
Maar daar is echt wel meer aan de hand; ze hebben niet voor niks al een aantal paarden en zelfs honden in beslag genomen. Dus dit vond ik niet zo'n goed voorbeeld van je.....als we het tenminste over dezelfde hebben......

Zonder partij te kiezen voor de een of de ander, in deze situatie is het de rechter geweest die heeft bepaald dat mevrouw is vrijgesproken en deze pony's dus kunnen blijven waar ze staan. Er zijn eerder ook 2 paarden in beslag genomen en verbeurd verklaard in de recente uitspraak, daar vond de rechter wel bewezen dat het niet zo was als het hoort.
Bij de paarden die er nu staan heeft de rechter geen strafbare feiten bewezen gezien en mevrouw is daarvan vrijgesproken.
Ik ga er vanuit dat de rechter objectief naar alle feiten heeft gekeken en ik denk dan ook dat het hoofdstuk dan afgesloten hoort te zijn en het niet hoort dat er een maffe Hagenees die invloed heeft in de politiek ineens gaat lopen dreigen die paarden te ontvoeren, want dat is wel strafbaar en riekt naar heksenjacht, gevoed door media, Bokt maakt ook deel uit van de media en ik denk dat Bokt daar ook voorzichtiger in moet zijn omdat er al een uitspraak is van de rechter over deze zaak.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 00:18

@EsterHegt: Mee eens!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 06:28

_likepink_ schreef:

Biieniie schreef:
Theoretische kennis en de ervaring zijn ook twee verschillende dingen. De theorie van klassiek rechtrichten ken ik bijvoorbeeld tot in de puntjes. (veel over gelezen, puur omdat ik het interessant vind, en dan niet op bokt, maar echt uit (veelal duits) geschreven boeken) Maar ik heb er geen ervaring mee. Of ik hier ooit advies over zou geven, weet ik niet. Als iemand geïnteresseerd is over de theorie ben ik absoluut bereid die te geven. Heb ik dan grote praatjes? Ik weet namelijk niet of ik de theorie in de praktijk toe zou kunnen passen.
Waar ligt de grens?

Net zoals hier al vaker is gezegd, dat er een groep meepraters zijn, en in mijn ogen zijn er ook groepen mensen met verstand 0 die nog proberen serieus ergens op te reageren terwijl ze theoretische en praktische niet eens weten waar ze het over hebben.Maar dat merk je aan het schrijfen, maar als jij hebt gelezen is het wel super als je die theroie geeft aan mensen die het kunnen gebruiken.
En ook met mondruiters bedoel ik meer de echte opscheppers die rijden met hun mond die veel mooie praatjes hebben, maar rijden en advies geven?En of je me gelooft of niet grotendeels van die mensen die ik ken zijn van ''bokt''.Er zitten hier echt wel goeie mensen die goed advies kunnen geven, die echt meehelpen, en die geen grote b*k hebben tegen iedereen.Voor die mensen heb ik wel degelijk respect :j Dan intreseert het me niks of ze weten waar ze het precies over hebben, als ze alleen al meedenken aan een probleem heb je daar al veel aan.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 06:45

Ik snap best dat Bokt niet serieus genomen wordt door "professionals". Maar wat verwachten die dan?
Bokt is een FORUM, geen bibliotheek, geen online rij-instructeur. Als je mazzel hebt tref je mensen die je kunnen helpen zoals bij sommige medische onderwerpen (denk aan de brinta-tips bij Canjer) maar daar moet je niet van uit gaan.
Dus voor advies en rijtechnisch commentaar ga ik wel naar mijn instructrice of pak ik een boek.

Maar ik vind het héérlijk om mee te kijken als andermans veulentjes geboren worden, als iemand zijn kleuter op een paard zet en daar foto´s van laat zien, als iemand zelf een handige hooibak heeft geknutseld :D Bokt is super voor overjarige penny's :+

En ik vind het leuk om te zien hoe de paardenwereld veranderd, wat er nieuw is. Ik bedoel, wie had er ooit gehoord van paddock paradise zonder Bokt? :? En de excursies naar het slachthuis, dat is toch uniek en iets dat veel mensen een ander beeld heeft gegeven.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:36

Jizzie schreef:
Een van de dingen waar ik me super aan irriteer is dat de meeste bokkers niet in de echte paardenwereld rond lopen. Rijden l1 en gaan een Z ruiter gigantisch zitten afkraken, een klein voorbeeldje. Man o man grootste gedeelte hier heeft nog nooit op een echt paard gezeten. Eentje die echt vies vuil te keer kan gaan met temprament. Die dus zo nu en dan opvoeding nodig heeft, en moet dat met sporen? nou en.Moet dat met een slof? nou en. Iemand met verstand en een hart voor paarden weet hoe je zoiets gebruikt en het paard zal er beter van worden.

Best grappig dat er na zo'n uitspraken over referentiekader gesproken wordt, want dit is toch wel echt een uiting van gebrek aan referentiekader. Beetje mensen neerbuigend behandelen die géén moeilijke paarden hebben? En dat moeilijk paard, jawel een 'echt' paard, dan gelijk stellen aan een opgefokte slecht opgevoede 'sportgerichte' kwpn-er neem ik zo maar aan?
Er is echt wel méééééér paardenwereld als dat hoor.
Maar blijf vooral rustig op jullie ivoren toren zitten, dan is hier beneden meer plaats om eens een ruig sprintje door het groen te trekken.

Waves schreef:
Dus voor advies en rijtechnisch commentaar ga ik wel naar mijn instructrice of pak ik een boek.
Maar ik vind het héérlijk om mee te kijken als andermans veulentjes geboren worden, als iemand zijn kleuter op een paard zet en daar foto´s van laat zien, als iemand zelf een handige hooibak heeft geknutseld :D Bokt is super voor overjarige penny's :+

+:)+
En inderdaad, de rest vraag je aan iemand die er meer van weet en je paard in't echt kent, en je leest af en toe eens wat anders als gesprekken in blauwe kadertjes als je echt info wil.