'Sjefke Janssen' --> OW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: 'Sjefke Janssen' --> OW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 02:45

Die opmerking volgde ik ook al niet erg...

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 02:56

Karl66 schreef:
We hadden natuurlijk kunnen wachten tot er weer een gezellige flamewar rond de naam Sjefke aan de hand was, voordat deze opmerking geplaatst was. Maar dan ben je gelijk weer een aantal vervelende berichten en geïrriteerde bokkers verder. Ik modereer zelf niet op RT-D, maar ik denk dat deze berichten zijn aangegrepen om duidelijk te maken dat het niet meer getolereerd wordt.

Het heeft niet zoveel zin om over sancties te gaan praten als de regels niet zwart-wit zijn. Het gebeurt regelmatig dat mensen geen OW krijgen, omdat wij het niet hard genoeg kunnen maken. Vooral als er tussen de regels door gesneerd wordt. Door zo'n duidelijke opmerking te maken, die niet voor meerdere uitleggen vatbaar is, kan je mensen wel aanspreken.

Sorry Karl66, wat bedoel je, of op wie doel je, grijs is ook een kleur. Flamewar (wat is dat?), er wordt om de haverklap gesneerd op bokt, ik als onnozele hals, voel het iedere minuut. De naam Sjef(ke) wordt te pas en ongepast gebruikt voor hier en daar en onschuligen zgn., maar er zijn absoluut geen onschuldige boktgebruikers.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:11

Adil18 schreef:
setteke schreef:
Sjefke is al regelmatig denigrerend gebruikt in een ander topic, om jezelf te vergelijken met zo'n bekende naam vind ik echt beneden peil. En het goed te praten middels je eigen naam, ook al ben je zgn. zo ontwikkeld en geleerd, zie je het niet dan? Het gaat niet over een haar, die misschien per ongeluk een keer Sj.fke gezegd heeft, maar om bepaalde personen die het leuk vinden iemand de grond in te trappen, voor hun welzijn. Leuk om je daaraan te spiegelen. Sorry, stelletje.... vul maar in

Huh? :+

Hoezo huh, beetje om je heen trappen, lees je eerst eens in, aldi, denk niet door je gigantische woordkennis overall op te kunnen trappen/treten und humor zu machen. Vergeef mij de hoofdletters, dien een claim in. Mijn zegen heb je. Dit gaat niet over jouw hilarische omerkingen, maar over iemand die te ONpas de naam Sjefke gebruikt....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:14

Dit is nu ook weer niet nodig Setteke :) Adil zei niets mis.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:25

Lerares Duits, goh, duits was mijn beste vak, 9,5 voor grammitka, VWO. Bah, bah bah, adil, aldi, is superieur je grootste goed?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:29

setteke schreef:
Hoezo huh, beetje om je heen trappen, lees je eerst eens in, aldi, denk niet door je gigantische woordkennis overall op te kunnen trappen/treten und humor zu machen. Vergeef mij de hoofdletters, dien een claim in. Mijn zegen heb je. Dit gaat niet over jouw hilarische omerkingen, maar over iemand die te ONpas de naam Sjefke gebruikt....

Pardon? Ik snapte gewoon jouw stuk tekst niet, en ik ben niet de enige. Ik snapte niet goed op wie je nou doelde, laat staan op wat jij doelde....

Overigens werd in het topic waarin de Mod-opmerking stond imo niet te pas of te onpas Sjefke gebruikt, en al helemaal niet om iemand op de kast te jagen...

Verder weet ik niet of je nu op mijn kennis van de Duitse taal wijst? Ik zou namelijk niet weten waarom. Ik heb maar een persoon te kennen gegeven dat ik me erger aan zijn gebruik van de Duitse taal en dat is Professor. Dit omdat hij continu met Duite terminologie wil gooien, maar geen ballen verstand van de Duitse taal heeft. En dit belemmert het begrip...!

Verder zou ik wel eens willen weten waar ik me in moet lezen?

Dat je me nu Aldi noemt deert me niks en verandert zeker niks aan het feit dat ik Sjef gewoon van tijd tot tijd Sjefke noem.... :Y)
Laatst bijgewerkt door Adil op 26-01-10 03:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:31

setteke schreef:
Lerares Duits, goh, duits was mijn beste vak, 9,5 voor grammitka, VWO. Bah, bah bah, adil, aldi, is superieur je grootste goed?

*Proest*

Wie denk je wel niet dat je bent :') Je kent me helemaal niet, ik heb NOG NOOIT een post aan jou gericht en nu dit....

Keep on going, dan heb ik ook nog wat te lachen _O-

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:42

Proest, morgen meer...lieve smurfjes, lach maar raak...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:45

setteke schreef:
Proest, morgen meer...lieve smurfjes, lach maar raak...

Krijg nou een bakkie pleur.... :+
Whatever, snap er heulemaal niks meer van :+
Smurfjes, ja blauw van het lachen, dat klopt :+

Nah jah, ff lekker batse nou! Toedels!

Edit: Het is laat en ik kijk Mastermovies.... :Y)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:49

Adil18 schreef:
setteke schreef:

*Proest*

Wie denk je wel niet dat je bent :') Je kent me helemaal niet, ik heb NOG NOOIT een post aan jou gericht en nu dit....

Keep on going, dan heb ik ook nog wat te lachen _O-

Beste Adil 18, het leek alsof jij je op het oorlogspad voordeed en ik ook!!!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:52

setteke schreef:
Beste Adil 18, het leek alsof jij je op het oorlogspad voorddeed en ik ook!!!!

Misschien ben jij dan de persoon die zich in moet lezen :)* ;)

En oorlogspad...Nou ja, 't is bokt, niet Saving Private Ryan....

Anyway. Ik heb echt helemaal niks tegen jou persoonlijk, echt niet! Had ik dat wel gehad, dan quote ik altijd zodat duidelijk is voor wie het bedoeld is...of ik zou '@Setteke' schrijven :Y)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 04:02

Adil18 schreef:
setteke schreef:
Beste Adil 18, het leek alsof jij je op het oorlogspad voorddeed en ik ook!!!!

Misschien ben jij dan de persoon die zich in moet lezen :)* ;)

En oorlogspad...Nou ja, 't is bokt, niet Saving Private Ryan....

Anyway. Ik heb echt helemaal niks tegen jou persoonlijk, echt niet! Had ik dat wel gehad, dan quote ik altijd zodat duidelijk is voor wie het bedoeld is...of ik zou '@Setteke' schrijven :Y)

Het ging om Sjefke Jansen, niks tegen wie dan ook, bokt lijkt hier en daar helaas wel op oorlogspad...Of je nu universitair onderlegd bent of de simpelste ziel, het gaat om ons geweldige resultaat, Sjef(ke) Janssen en de (zgn. Hollandse school)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 04:08

setteke schreef:
Het ging om Sjefke Jansen, niks tegen wie dan ook, bokt lijkt hier en daar helaas wel op oorlogspad...Of je nu universitair onderlegd bent of de simpelste ziel, het gaat om ons geweldige resultaat, Sjef(ke) Janssen en de (zgn. Hollandse school)

Ik snap helaas weer niet waar je op uit bent en begin me nu echt dom te voelen (nee, dat ligt niet aan jou...).

Zou je me misschien heel duidelijk kunnen uitleggen wat je nou precies met je posts bedoelt en wat je mij verwijt? Ik ben namelijk even helemaal de kluts kwijt...

Edit: Bedankt voor de verhelderende PB, ik snap het nu helemaal! Ik geloof dat we het meer eens zijn met elkaar dan we denken :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 04:10

Ik krijg hier toch een nare bijsmaak van hoor jongens.. Relaccountje? Ik snap anders niet waar Adil zo aangevallen moet worden. Is nergens voor nodig... Je bent nog nieuw op bokt Setteke, aan je posts te zien, dus waarom val je uberhaupt iemand aan?

[EDIT]: Allereerst laat ik mijn eerste post gewoon staan, zodat jullie zien waar ik over spreek. Tegelijkertijd plaatste Adil een post wat voor mij heeft doen denken dat de 'problemen' die zich voordeden tussen Adil en Setteke opgelost zijn. Ik denk daarom dat ik te vroeg gesproken heb en het zeer zeker van toepassing is om Setteke mijn excuses aan te bieden wegens het beschuldigen van een relaccount. Ik ben er niet trots op dit gezegd te hebben maar ik zou het zeer laf van mijzelf vinden als ik deze gehele post zou hebben gewijzigd of zelfs verwijderd. Nogmaals, Setteke, mijn excuses.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 04:16

friendly schreef:
Ik krijg hier toch een nare bijsmaak van hoor jongens.. Relaccountje? Ik snap anders niet waar Adil zo aangevallen moet worden. Is nergens voor nodig... Je bent nog nieuw op bokt Setteke, aan je posts te zien, dus waarom val je uberhaupt iemand aan?

Thanks, maar volgens mij is het allemaal een groot misverstand als ik de PB van Setteke nu goed interpreteer

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 04:18

Daarom heb ik een bijvoeging geplaatst bij die post. We postten bijna tegelijk... ;) Dus als ik goed interpeteer wat jij interpeteerd.. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 04:19

friendly schreef:
Daarom heb ik een bijvoeging geplaatst bij die post. We postten bijna tegelijk... ;) Dus als ik goed interpeteer wat jij interpeteerd.. ;)

Dan zit het wel snor...denk ik :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 04:20

Misschien wel. Ik hoop het. ;) (oh grote Adil! :P)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 04:22

Adil18 schreef:
setteke schreef:

Ik snap helaas weer niet waar je op uit bent en begin me nu echt dom te voelen (nee, dat ligt niet aan jou...).

Zou je me misschien heel duidelijk kunnen uitleggen wat je nou precies met je posts bedoelt en wat je mij verwijt? Ik ben namelijk even helemaal de kluts kwijt...

Edit: Bedankt voor de verhelderende PB, ik snap het nu helemaal! Ik geloof dat we het meer eens zijn met elkaar dan we denken :D
Adil , bedankt!!!

Sorry, bij dit topic ging het over de vraag, of we kunnen praten over Sjefke Janssen, of hem kunnen beledigen met dit onderwerp. Is het een beledigende naam of een lief koosje,,, Iedereen heeft lieve koosjes voor zichzelf bedacht....,

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:27

Tja, Bokt blijft meten met twee maten... :roll:
Ik mag dus geen Sjefke tegen Sjef Jansen zeggen, maar ik mag wel zeggen dat Patrick Kittel z'n paard mishandelt.

Nog even en de mods sturen je rechtstreeks naar de hel als je een onvertogen woord zegt... :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:34

Tja sorry zijn naam is Sjef Janssen en niet Sjefke. ik denk dat niemand op bokt ook maar iets familiaire met Sjef te maken heeft om hem publiekelijk zo te noemen. We zeggen toch ook niet het dat het tweede oud gp-paard van isabelleke werth ingeslapen werd. Verder werd dat verkleinwoordje in vele discussies gebruikt om te denigreren. Dus daarom vind ik het maar een minimum aan respect om iemand (een derde partij) bij zijn correcte naam te benoemen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:35

Persoonlijk ben ik blij dat er iig een _poging_ gedaan wordt om RT-D een beetje op te schonen. Het is een potentieel zeer interessant forum, waar echt wel onderwerpen opstaan die interessant zijn om te lezen en over te discussieren maar ik kijk er niet eens meer omdat een groep stechelaars elk topic naar zich toetrekt in hun ruzietjes, hun pogingen om Anky en Sjef(ke) en 'hun' vermeende trainingsmethode omlaag te trekken. Ongeacht of het gaat over een dressuuroefening, over bepaalde hulpgeving, of over trainingsmethoden, in elk topic wordt dezelfde 'discussie' uitgeknokt door precies dezelfde mensen, waarvan een/enkelen zich bewust bedienen van triggerende uitspraken zoals het consequent gebruiken van het woord Sjefke (en een hoop gezemel over schermen wat niemand interesseert plus half-Duits/half-Nederlands gezemel plus quotes uit boeken van 1537... ). Ik kom er wel weer lezen als er afgezien van de Pennytopics ook op het rijkunstig theoretische vlak iets bij te leren is en ondertussen krijgen de moddies stilzwijgend mijn steun om daar eens grote schoonmaak te houden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:12

KarinvdM schreef:
Tja, Bokt blijft meten met twee maten... :roll:
Ik mag dus geen Sjefke tegen Sjef Jansen zeggen, maar ik mag wel zeggen dat Patrick Kittel z'n paard mishandelt.

Nog even en de mods sturen je rechtstreeks naar de hel als je een onvertogen woord zegt... :+

Amen Ka. De rest van mijn commentaar hou ik wijselijk even voor me :+

Maar ik heb, na 8 pagina's topic, wel 1 hele brandende vraag: Wat is een flamewar? :?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:14

Urielle schreef:
Persoonlijk ben ik blij dat er iig een _poging_ gedaan wordt om RT-D een beetje op te schonen. Het is een potentieel zeer interessant forum, waar echt wel onderwerpen opstaan die interessant zijn om te lezen en over te discussieren maar ik kijk er niet eens meer omdat een groep stechelaars elk topic naar zich toetrekt in hun ruzietjes, hun pogingen om Anky en Sjef(ke) en 'hun' vermeende trainingsmethode omlaag te trekken. Ongeacht of het gaat over een dressuuroefening, over bepaalde hulpgeving, of over trainingsmethoden, in elk topic wordt dezelfde 'discussie' uitgeknokt door precies dezelfde mensen, waarvan een/enkelen zich bewust bedienen van triggerende uitspraken zoals het consequent gebruiken van het woord Sjefke (en een hoop gezemel over schermen wat niemand interesseert plus half-Duits/half-Nederlands gezemel plus quotes uit boeken van 1537... ). Ik kom er wel weer lezen als er afgezien van de Pennytopics ook op het rijkunstig theoretische vlak iets bij te leren is en ondertussen krijgen de moddies stilzwijgend mijn steun om daar eens grote schoonmaak te houden.

Hier ben ik het trouwens absoluut wel mee eens Urielle! Maar kunnen dit soort mensen dan niet gewoon een OW krijgen voor opruimend gedrag, denigrerend taalgebruik, het herhaaldelijk uitvechten van (persooonlijke) vetes of rellen?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:16

MissJ schreef:
Maar ik heb, na 8 pagina's topic, wel 1 hele brandende vraag: Wat is een flamewar? :?

Ja! Dat vraag ik me ook nog steeds af!