Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:18

Lielle schreef:
Waarom? HAW is bedoeld voor een zinnige inhoudelijke discussie over rijtechnishe zaken en geen 'gezellig geklets'. Kun je iets bijdragen aan de discussie ben je welkom, anders kun je beter op RIJ-ITP kijken.

Dus niet een hoop regels, gewoon discussie op niveau (qua stijl en inhoud).

Ben ik het wel mee eens ja.
Als ik veel moeite steek in een topic dan zit ik niet te wachten op reacties als wat een prachtig paard, hoe oud is ze etc. en dan als "rijtecnhisch commentaar" nog zoiets als hakken uitdrukken.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:20

Ik heb het al vaker gesteld, maar volgens mij kan je een groot deel van de problemen oplossen door juist af te stappen van de verplichting tot inhoudelijk reageren. Tegelijkertijd laat je het oneliner verbod in stand, zodat een mod een reactie als "wat een mooi paardjuhhhh" eruit kan halen maar een reactie als "wat heb je een mooi paard gekocht, veel plezier met je nieuwe aanwinst!" kan laten staan.

Als mensen echt als een krant rijden, hun paard gaan bijzetten met halstertouwen of met een slof op de kop trekken dan wordt daar heus wel wat van gezegd. Mods kunnen dat gewoon modereren naar de normale fatsoens en omgangsregels, die moeten niet de inhoud van opmerkingen moeten toetsen. Bokt heeft een redelijk zelfregulerend vermogen.

Wil je dan nog per se een indeling maken gezien de grote hoeveelheid topics, dan zou ik een indeling maken naar "serieus rijden" en naar "lol met je knol".

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:20

Daarintegen....iemand die veel moeite doet voor een topic, omdat deze trots is op hun persoonlijke vorderingen of resultaten wordt genegeerd omdat het niet aan de tientallen regels en eisen voldoet.

Equimotion

Re: Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:22

En nu krijg je topics die er vreselijk uitzien die bewust op RIJ-ITP worden gezet "want daar kan er geen commentaar gegeven worden" c.q. TS hoeft zich er niets van aan te trekken, want anders stond het wel op HAW

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:22

dat onderscheid in oneliners is mij dus volkomen onduidelijk, even afgezien van de MSN taal. En zolang HAW als rijetchnisch forum bedoeld is, moet je IMO wel modden op inhoud, en RIJ-ITP voor de gezellige topics laten.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:23

Ik bedoel dus te zeggen dat je de tweedeling HAW/RIJ-ITP juist af moet schaffen ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:23

Equimotion schreef:
Ik bedoel dus te zeggen dat je de tweedeling HAW/RIJ-ITP juist af moet schaffen ;)

En dan alles weer op een grote hoop? Dan is helemaal het einde zoek denk ik :P

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:48

Equimotion schreef:
Wil je dan nog per se een indeling maken gezien de grote hoeveelheid topics, dan zou ik een indeling maken naar "serieus rijden" en naar "lol met je knol".

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:02

zap schreef:
En dat wil je verbeteren door allerlei mensen van verschillende 'kampen' als een team te vormen en hun te laten reageren op topics.... Tja, het probleem is dan dat iedereen denkt dat zijn methode het beste is.

Maar daarom moeten die mensen ook met zorg uitgezocht worden. Want er zijn genoeg mensen die een bepaalde stroming aanhangen maar andere stromingen niet compleet negeren/verwerpen. En ik denk dat ook deze mensen het er over eens zijn dat bepaalde combinaties juist wel en andere compleet niet gebaat zijn bij een bepaalde aanpak. Heeft niets met stroming dit, stroming dat te maken maar met objectiviteit :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:12

Wat ik me afvraag, een hoop reageren niet meer omdat ze het nivo te laag vinden, maar wat doen ze er zelf aan? Waarom zelf niet beginnen met reageren en het nivo weer omhoog krikken? Een beter bokt begint bij jezelf. ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:15

dat heb ik een tijd gedaan, maar gezien het niveau van de antwoorden van TS vond ik dat verspilde moeite. Idem op het gewone RT, ik kan je zo de voorbeelden aanhalen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:18

Maar zo blijf je in een neerwaartse spiraal.
En die paar die er wel iets mee doen is altijd meegenomen, bovendien zijn er niet alleen TS-ers die er van leren, ook anderen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:21

ik snap je punt wel, maar zo langzamerhand verspil ik mijn energie niet meer aan dat soort onderwerpen. Op RT kom ik af en toe nog opdagen maar als je toch alleen maar te horen krijgt dat ze het allemaal prima voor elkaar hebben, zie ik niet in waarom ik nog moeite zou steken in een verhelderende antwoord. idem als je niet eens antwoorden op je vragen krijgt.

En zolang er op de rijtechnische fora (mn RT-P en RT-D) ook maar mondjesmaat gemod wordt, en dan nog vooral op TeMs (en dat heb ik al meerdere keren aangekaart, en is ook al recent in een FZ topic ter sprake gekomen), heb ik al helemaal geen illusie dat er iets gaat verbeteren.

[FZ] rijtechnisch -> discussies

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:26

Ik snap ook wel dat je er geen energie meer in wilt stoppen, maar het is wel jammer. Het zou mooi zijn als er nu een paar bokkers uit dit topic komen die er de schouders onder zetten en het nivo omhoog zullen krikken en het goede voorbeeld geven.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:56

KarinvdM schreef:
Peppertree schreef:
Ik ben het met Urielle eens, ook met haar argumentatie. Het valt me op dat er haast geen interessante topics zijn voor de fanatieke wedstrijd/dressuurruiter. Erg jammer, want daar opende ik HAW altijd voor.

Nee, omdat het nu verplicht is dat men rijtechnisch commentaar geeft.
Daar zit lang iedereen niet op te wachten. Daar heb ik mijn wekelijkse lessen voor, mijn instructrice kan mij prima op mijn fouten wijzen.
Dat ik mijn been soms wat optrek op die ene foto en hé, mijn binnenhand is hier wat hoog en ach, ik zit hier wat achterover... Ja, dat kan ik zelf ook wel zien. Op dat soort geneuzel zit ik niet te wachten.
Omdat ik tegen anderen ook niet zo wil zitten te miereneuken reageer ik zelden tot niet meer op HAW.
Laatst reageerde ik weer eens een keer, bij een jonge ponyamazone bij wie het er allemaal netjes uitzag met een compliment, dat het er netjes uitzag. Dat wordt dan verwijderd want dat mag niet. :roll: Nou, zo'n oppepper heeft meer zin dan al dat gezeik over onbenulligheden.
Maar dat neemt niet weg dat je soms best wel zinnig commentaar kan geven/krijgen.

Daar ben ik het inderdaad ook helemaal mee eens. Echt goed onderbouwd commentaar is ver te zoeken en als je dan inderdaad topics leest van ruiters die hier eerder al genoemd zijn, waarbij het wél goed voor elkaar is, wordt er nog gediscussieerd over allerlei onbelangrijke zaken. Ik snap erg goed dat mensen daarom geen foto's meer willen plaatsen, dat doe ik zelf om die reden ook niet meer.

Ik vond jouw 3 voorbeelden, Urielle, ook erg tekenend voor hoe het er aan toe gaat op HAW.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:04

Lielle schreef:
zap schreef:
En dan willen 'jullie' nog meer regeltjes mbt reageren op HAW? Ik denk dat je dan het doodvonnis schrijft voor HAW en er nog veel meer op ITP gepost wordt.

Ik ben voor strenger modden op HAW, die onzincommentaren gewoon weg.

daar ga ik dus helemaal in mee. Geen verdere regels, gewoon eisen stellen aan het niveau van de discussie, van alle partijen.

Net zoals voorheen dus. Dat er dus persé technisch commentaar moet worden gegeven waardoor dezelfde punten tig keer worden herhaald en er dan uiteindelijk nog iemand als spuit-elf doorheen komt bléren dat je toch echt wel moet letten op je handhouding..

Als je dan zoiets doet zou ik eerder gaan letten op de aard van de reacties: "je paard loopt te diep." kan je imo vrij weinig mee. Tips waarmee je dit kan verbeteren kun je ook daadwerkelijk wat mee.

ik ben voor een team. HAW zoals het nu is is flauw foutenkijken. :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:12

Ninx schreef:
Er wordt hier heel gewichtig gedaan over wedstrijdjes rijden op hobby-niveau. Breng het gewoon tot dat level terug en doe niet zo ingewikkeld over een hobby... want dat is het.
Of je dat nu doet met 50 verschillende kleuren dekjes, met wortelsap bij je carrotstick of in de GP.... beetje reëel blijven people!

En zo is het maar net. Hoeveel geld en tijd je er ook instopt (geloof me, ik weet hoe het werkt) als je er geen drol aan verdient is en blijft het een hobby. Een geweldige hobby, begrijp me niet verkeerd, maar Truusje met de Tinker mag net zo goed trots zijn op haar foto's laten zien als Jantje met zijn Gribaldi. Vind je het topic van Truusje niet interessant; dan reageer je niet of je klikt het weg.
Als je er écht slapeloze nachten van hebt, open zelf een topic waarin je het goede voorbeeld geeft of lever een andere positieve bijdrage aan één van die sub-fora.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:15

DL_ schreef:

Hier nog een stem voor :)

Ik keek vroeger ook veel op HAW en ITP maar nu stoor ik me inderdaad aan het feit dat mensen dingen zoeken om maar iets neer te zetten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:21

masja schreef:
DL_ schreef:

Hier nog een stem voor :)

Ik keek vroeger ook veel op HAW en ITP maar nu stoor ik me inderdaad aan het feit dat mensen dingen zoeken om maar iets neer te zetten.

Jep, dat is inderdaad heel irritant.

"Leuk paard, iets meer meegeven met sprigen"

Wat heeft de TS nou aan zo'n berichtje?

Zowiezo werkt de 25 nuttige berichtenregel niet meer. Mensen kwakken achteloos 25 berichtjes neer op haw...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:40

Gulpje schreef:
Truusje met de Tinker mag net zo goed trots zijn op haar foto's laten zien als Jantje met zijn Gribaldi. Vind je het topic van Truusje niet interessant; dan reageer je niet of je klikt het weg.

Er is al lang gezegd dat het probleem niet is dat Truusje erop staat met de Tinker, maar dat Jantje met zijn Gribaldi nauwelijks meer te vinden is (en dan gaat het me dus niet om de Grib, maar om dat Jantje wel dressuurmatig iets leuks wegzet en Truusje niet)
Dus je kunt Truusje wel overslaan of wegklikken maar er is geen alternatief topic waar je wel kunt kijken naar iets leuks.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:43

sjaantje schreef:
Ik snap erg goed dat mensen daarom geen foto's meer willen plaatsen, dat doe ik zelf om die reden ook niet meer.

Vind ik echt jammer, want jij bent ook een van Bokkers op niveau waar mensen toch graag naar kijken.
Ik voel me een beetje bezwaard om als M-ruitertje commentaar te gaan leveren op jouw topics :o maar ik kijk er wel heel graag naar, al is het maar om van te leren en om inspiratie op te doen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:53

Urielle schreef:
Gulpje schreef:
Truusje met de Tinker mag net zo goed trots zijn op haar foto's laten zien als Jantje met zijn Gribaldi. Vind je het topic van Truusje niet interessant; dan reageer je niet of je klikt het weg.

Er is al lang gezegd dat het probleem niet is dat Truusje erop staat met de Tinker, maar dat Jantje met zijn Gribaldi nauwelijks meer te vinden is (en dan gaat het me dus niet om de Grib, maar om dat Jantje wel dressuurmatig iets leuks wegzet en Truusje niet)
Dus je kunt Truusje wel overslaan of wegklikken maar er is geen alternatief topic waar je wel kunt kijken naar iets leuks.

Gulpje schreef:
Als je er écht slapeloze nachten van hebt, open zelf een topic waarin je het goede voorbeeld geeft of lever een andere positieve bijdrage aan één van die sub-fora.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:10

DL_ schreef:
HAW zoals het nu is is flauw foutenkijken. :j

Mee eens. Met een wat positievere insteek wordt het een stuk leuker.
Als ik met jureren ook alleen maar naar de fouten ga zoeken krijgen de ruiters ook geen leuke protocollen terug.

Gulpje schreef:
Een geweldige hobby, begrijp me niet verkeerd, maar Truusje met de Tinker mag net zo goed trots zijn op haar foto's laten zien als Jantje met zijn Gribaldi. Vind je het topic van Truusje niet interessant; dan reageer je niet of je klikt het weg.

O, maar die Truusje kan haar paard wel veel beter voor elkaar hebben dan Jantje. Afstamming zegt mij wat dat betreft helemaal niks. Er zijn genoeg nakomelingen van Gribaldi, Jazz, Ferro of van wie dan ook die lopen als een krant. Soms omdat het paard niet goed in elkaar zit maar ook omdat ze soms niet goed gereden worden.
Ik kijk eerder naar de TS dan naar de afstamming.

Urielle schreef:
sjaantje schreef:
Ik snap erg goed dat mensen daarom geen foto's meer willen plaatsen, dat doe ik zelf om die reden ook niet meer.

Vind ik echt jammer, want jij bent ook een van Bokkers op niveau waar mensen toch graag naar kijken.
Ik voel me een beetje bezwaard om als M-ruitertje commentaar te gaan leveren op jouw topics :o maar ik kijk er wel heel graag naar, al is het maar om van te leren en om inspiratie op te doen.

Ja, maar als ze eens een topic maakt met een jong paard krijgt ze vragen als; waarom nu al sporen? :roll:

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:12

Ja joh, Bokkers liggen er echt wakker van dat IK geen foto's op HAW zet :Y) Als ik al iets plaatste was het 'hier zit ik voor de derde keer bij het zadelmak maken op....' hahaha.

Positieve bijdrage lever ik aan topics die mi iets positiefs aan het forum bijdragen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:40

Urielle schreef:
Ja joh, Bokkers liggen er echt wakker van dat IK geen foto's op HAW zet :Y) Als ik al iets plaatste was het 'hier zit ik voor de derde keer bij het zadelmak maken op....' hahaha.

Positieve bijdrage lever ik aan topics die mi iets positiefs aan het forum bijdragen.

Nou, dat zeg je nu wel.. Maar ik slaap er anders wel echt héél slecht van hoor... :Y)