Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
A_lette schreef:Op de één of andere manier komt mij hier de vraag op hoeveel mensen de krant lezen.
Als er wat ergs gebeurd zoals 11/9, oorlogen en andere ellende, en dat komt met een grote ellendige foto in de voorpagina, ontstaat een discussie als deze ook niet. Maar krijgt het de stempel 'oh wat gruwelijk erg!' en that's it.
A_lette schreef:Ja, het is een heftige foto, en ja, hij valt op. Maar is het niet zo dat het goed is om met de neus op de feiten gedrukt te worden? Ik vraag me werkelijk af waarom mensen zo over deze foto vallen. Open je ogen en zie dat niet elk dier het zo goed heeft als die van jullie
A_lette schreef:Open je ogen en zie dat niet elk dier het zo goed heeft als die van jullie
vikki schreef:Van wie zou je een antwoord willen ikdoemaarwat?Ik wil best mijn antwoord geven, maar ik denk zomaar dat het niet mijn reactie is die je graag zou willen krijgen op die vraag...
vikki schreef:Van wie zou je een antwoord willen ikdoemaarwat?Ik wil best mijn antwoord geven, maar ik denk zomaar dat het niet mijn reactie is die je graag zou willen krijgen op die vraag...
Wendy15 schreef:Dan heb je toch niet goed gelezen, want daar gaat deze hele discussie al over
x_Marr schreef:luxx: Ze hebben de foto eerst achter de schermen neergezet, daar wred nergens door geen enkele mod zeer gevoelig op gereageerd, dus hebben ze besloten om hem te plaatsen.
Als bokt altijd rekening zou moeten houden met de extreme gevoeligheid van sommige mensen zouden ze 9 van de 10 nieuwsberichten al niet meer kunnen plaatsen.
.
ikdoemaarwat schreef:ik vind de post van luxx juist mooi omschreven en zeer terecht
wendy, waarom word je boos ?
het lijkt nu net alsof jij je persoonlijk aangevallen voelt terwijl TS dit echt in zijn algemeenheid bedoeld
wie de schoen past trekt hem aan
ik vind niet dat je het maar MOET accepteren.....ademen moet
ik denk dat wij zeker als kleine gemeenschap op bokt in dit geval rekening met elkaar kunnen houden
en daarom ben ik ook zo een voorstander van de Link
een ieder die het wel wil zien kan het zien en een ieder die het niet wil, wordt het dan ook niet opgedrongen, kortom, iedereen tevreden
Wendy15 schreef:Ik ben niet boos, ik ben geïrriteerd omdat ze alleen leest wat ze wil lezen. Omdat ze telkens begint over gevoelloos zijn terwijl al meerdere mensen meerdere keren hebben uitgelegd dat zo'n foto wel raakt en dat het wel gevoelens opwekt, maar dat er nog wel normaal gefunctioneerd kan worden, wat bij haar schijnbaar niet het geval is..
Wendy15 schreef:Zoals ik al meerdere keren heb gezegd in het topic, wáár moet je de grens trekken? Over deze foto is ook overleg geweest vóór ie geplaatst werd, dus geen ondoordachte actie. Nu zijn er een paar bokkers op de heeeeeleboel die er extreem gevoelig voor zijn, moet daar dan alles voor aangepast worden, terwijl ze zelf ook even een andere pagina als homepage kunnen instellen en zo de foto niet zien?
luxx schreef:A_lette schreef:Open je ogen en zie dat niet elk dier het zo goed heeft als die van jullie
Vind het erg raar dat er telkens weer mensen zijn die wat je ook zegt denken dat als je er een dergelijke gevoeligheid op na houdt je je ogen sluit voor de ellende op de wereld.
Het tegenovergestelde is het geval maar het lijkt niet mogelijk te zijn om dit aan mensen uit te leggen die deze gevoeligheid niet hebben.
Deze gevoeligheid wordt ook duidelijk als zeer kinderachtig gezien, is blijkbaar een reden om iemand af te branden en belachelijk te maken én een reden om iemand even moederlijk belerend toe te spreken.
Àl deze reactie's halen bij mij het bloed onder mijn nagels vandaan.