Zulke mensen zitten er inderdaad ook tussen.. maar gelukkig zijn er ook nog mensen zoals mij, die wél goede bedoelingen hebben.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Een handige stelregel is dat je niks op Bokt moet plaatsen, wat je ook niet op de voorpagina van de krant terug wil zien. Het probleem is dat wat je niet op de voorpagina terug wil zien per persoon verschillend is. Daarom is het voor ons als mods heel moeilijk om een grens te trekken wat wel en wat niet kan. Op het moment dat een bokker met een goede reden komt, gebeurt het regelmatig dat wij een topic verwijderen. Maar "ik wil mijn paard verkopen en ik wil niet dat de koper over alle problemen van mijn paard leest" valt daar niet onder. In zo'n geval vinden wij bijvoorbeeld de informatieplicht van Bokt belangrijker dan het belang van de verkoper.
Daarnaast komen wij soms topics tegen waarvan wij denken dat het niet verstandig is. In het geval van een jonge bokker nemen wij dan de "verantwoordelijkheid van de ouders" over en verwijderen het topic met een uitleg aan die bokker waarom wij dat doen. Bij oudere bokkers doen wij dat niet, maar dan gaat er een PB'tje uit of het niet verstandiger is dat wij het topic verwijderen? In overleg wordt het topic dan vaak alsnog verwijderd. Ik denk dat wij op deze manier een vrij gebalanceerde afweging maken tussen privacy en de mogelijkheid je verhaal te plaatsen.
Wat het verschil tussen Bokt.nl en levensproblemen.nl betreft. We houden er rekening mee dat niet overal topics over gemaakt mogen worden, dus daar zitten zeker grenzen aan. Maar aan de andere kant is Bokt voor de meeste bokkers meer dan een onpersoonlijk forum waar iets over paarden op staat. Het is een plek waar ze zich veilig en beschermd voelen en waar ze dus gemakkelijker met hun problemen naartoe gaan, dan naar een ander en hun onbekend forum. Daar proberen we ook rekening mee te houden en die mensen de ruimte te geven. Al houdt dat niet in dat wij alles dus toestaan en we soms ook topics weghalen omdat hier jonge kinderen komen. Maar ook daar proberen we weer een balans in te vinden, Bokt is tenslotte geen kinderforum en het gros van de leden is volwassen en daar willen we ook rekening mee houden.