"hee"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:58

hestejente schreef:
Sammie schreef:
Het gaat niet om een paar foutjes, die maak ik zelf ook en niemand schrijft constant goed ABN.

Dat kan helemaal niemand, Sammie. Want ABN kun je alleen spreken. Geschreven ABN heet Standaardnederlands ;)

probeer je nou je eigen handelen te verdoezen door bij de hante opmerkingen te gaan maken.. :n

nogmaals er is al meerdere malen aangehaald dat jij doet waar jij je aan ergerd en niet enkel in HK topics, beetje hypocriet vind je niet?

Lielle

Re: "hee"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:01

en dat is weer lekker persoonlijk op de man spelen :x

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:04

en bokt is weer opdreef hoor..

Ik vind niet dat Pashon op de man speelt, ze komt alleen met een feit aan dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:23

Om mezelf maar even te quoten :roll:

[***] schreef:
Karl; zie jij (en je collega's) nu werkelijk het verschil niet tussen "op de man spelen" of "iemand zwartmaken" en zeggen "dat doe je zelf ook" (wat Chiqa mijns inziens in dit topic probeert te zeggen)?

Lielle, van jou had ik toch absoluut verwacht dat je het verschil wel zou zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:36

Lielle schreef:
en dat is weer lekker persoonlijk op de man spelen :x

Bovendien...de opmerking van Karl zal ook voor jou gelden, denk je ook niet?

Ben ook benieuwd naar het antwoord op de oplettende vraag van Nouks of druist dat in tegen de huisregels?
Moet ik hier een andere moderator over aanschrijven?
Blijkbaar is het erg verwarrend, vandaar de vraag denk ik.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:09

ik speel niet op de man, het komt misschien niet zo vriendelijk over maar het is al meerdere malen vriendelijk geforumeleerd daar praat TS zonder pardon overheen.

Ik wijs haar op iets, als ik op de man wil spelen dan doe ik dat wel op een heel andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:34

Pfoe, daar kan ik me nou absoluut niet aan ergeren :D Leven en laten leven denk ik dan maar ;)

Maar vooruit, laat ik dan voortaan als ik een topic open, deze beginnen met "L.S." of "Geachte heer/ mevrouw," en afsluiten met "Met vriendelijke groeten" of "Hoogachtend,".

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:39

Ik kan me er helemaal niet aan ergeren, ik doe het zelf ook soms wel eens.
Misschien is dit (nog) m'n leeftijd, maar ik erger me echt niet aan! :)

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:50

Daar erger ik mij dus écht niet aan he.
Dan doe ik eens mijn best om beschaafd te praten op Bokt, wordt het nog niet door iedereen geapprecieerd.
Zo kan je wel over alles gaan beginnen he.
Misschien moet ik ook maar een topic openen, om te laten weten hoe erg ik mij erger aan die ' ;) ' emoticon :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:56

Nouks schreef:
Om mezelf maar even te quoten :roll:

Nouks schreef:
Karl; zie jij (en je collega's) nu werkelijk het verschil niet tussen "op de man spelen" of "iemand zwartmaken" en zeggen "dat doe je zelf ook" (wat Chiqa mijns inziens in dit topic probeert te zeggen)?

Lielle, van jou had ik toch absoluut verwacht dat je het verschil wel zou zien.

Persoonlijk vind ik de toon en de wijze van formuleren van Pashon niet kunnen en daarmee wel degelijk persoonlijk worden, en dus op de man spelen. Geldt trouwens ook voor de opmerking van TS naar Sammie op de vorige bladzijde. Als Pashon had gevraagd waarom TS zichzelf lijkt tegen te spreken, had ik me er volledig in kunnen vinden. Maar door op een dergelijke manier de aanval te kiezen, gaat het IMO over de schreef en daar zit voor mij een heel groot verschil in. Kun jij zien waarom ik dat zo vind? Bopvendien, het feit dat je iemand aanspreekt op zijn manier van discussieren maakt het nog geen persoonlijke aanval ;) Ik wil dus graag zien waar ik in strijd met de modopmerking van Karl handel.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:02

xLies schreef:
Daar erger ik mij dus écht niet aan he.
Dan doe ik eens mijn best om beschaafd te praten op Bokt, wordt het nog niet door iedereen geapprecieerd.
Zo kan je wel over alles gaan beginnen he.
Misschien moet ik ook maar een topic openen, om te laten weten hoe erg ik mij erger aan die ' ;) ' emoticon :+

Hahaha. _O-

Dan is mijn reactie zo:

"Jaaaaaaaaaaaaa, die betweterige kaa uu tee smiley! :oo"

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 01:50

Dit topic gaat over bepaald gedrag op Bokt, namelijk het gebruik van het woordje hee. De vraag is of mensen zich er aan storen of niet. Daar kan je gewoon inhoudelijk op reageren.

Op het moment dat je het postgedrag van TS gaat nazoeken en in het topic plaatsen, dan is dat op de persoon en niet op de inhoud spelen. De vraag is niet wat vind je van mijn postgedrag, maar wat vind je van het gebruik van het woordje "hee". Of de TS dat woord zelf gebruikt, hoevaak de TS dat woord zelf gebruikt en waar de TS dat woord zelf gebruikt, doet in deze discussie helemaal niet terzake. Want daar gaat deze discussie niet over.

Het zou dus prettig zijn om het gewoon weer over het onderwerp te hebben en het niet over de persoon van de TS te hebben. Dat is namelijk niet bepaald sfeerverhogend voor het topic.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:22

karl er word toch inhoudelijk gereageerd. als ik zeg me ergens aan te ergeren en ik doe het vervolgens zelf ook dan klopt er toch iets niet en mag dat gewoon benoemd worden toch?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:42

Ik snap het ook niet echt hoor... :?
Als je iets noemt waar je je aan ergert, dus iets wat je liever niet ziet op bokt, maar je bent zelf een van de personen die het er wel neerzet kan het toch gezegd worden?

Het is toch niet anders dan een spiegel voorhouden...
Dat het in een bepaalde context door de ts als ergerlijk ervaren kan worden, maar dat, doordat ze het zelf ook doet, ze zelf ook een duit in het zakje doet met hetzelfde woord gebruik?

In een discussie of debat is het imo gewoonlijk om onjuistheden of het missen van congruentie te benoemen?

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:16

Ik vind het ook meer dan normaal, als iemand andere mensen gaat wijzen op iets dat ze doen wat ze zelf doet, dat ze er zelf ook op gewezen wordt :j Ookal doet ze het onbewust, dan kan ze dit veranderen als ze zich er toch zo aan ergert :) (ik heb de ;) ook al gebruikt, sorry Bokt! ;()

Misschien moet voortaan iedereen zijn bericht maar beginnen met;
Geachte TS
en afsluiten met;
Hoogachtende groeten

Aangezien elke vorm van 'Hallo' als onbeleefd wordt beschouwd bij sommige mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:33

Ik heb ook even het postgedrag van de TS bekeken, maar 9 vd 10 keer als zij het woordje 'hee' gebruikt is dat in een HK topic (die mensen ken je vaak vrij persoonlijk) of in een 'open topic' waar ze degene die ze aanspreekt overduidelijk ook beter kent dan de gemiddelde bokker.

Ik zie dus de noodzaak en relevantie niet om die posts aan te halen en vervolgens van de TS een verklaring te eisen :n

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:43

Ik kan me er niet druk om maken iig, er zijn veel belangrijkere dingen in het leven! Zo zie ik het... !
In het dagelijkse leven zeg ik dit ook, uiteraard niet tegen oudere mensen....
Zag ook nog een post voorbij komen met de zin ; 'als mensen geen tijd in hun bericht steken dan vind ik het ook niet de moeite om het te lezen' Vind dit wel een beetje raar hoor, we zijn hier niet van de high society, tenminste ik niet!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:44

happy27 schreef:
Vind dit wel een beetje raar hoor, we zijn hier niet van de high society, tenminste ik niet!!!!!!!!!!!

Lijkt me ook niet de bedoeling dat we dit voor een klein handje vol mensen aan gaan passen, voel ik mij persoonlijk ook erg onplezierig bij. Houd het liever spontaan en gezellig, Bokt is geen forum voor het koningshuis.
Ga ik dan ook maar geen energie insteken want de kans dat mijn advies genegeerd wordt als ik met 'hey' begin is groot, hoop dat ik die namen kan onthouden _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:46

Rock schreef:
Ik heb ook even het postgedrag van de TS bekeken, maar 9 vd 10 keer als zij het woordje 'hee' gebruikt is dat in een HK topic (die mensen ken je vaak vrij persoonlijk) of in een 'open topic' waar ze degene die ze aanspreekt overduidelijk ook beter kent dan de gemiddelde bokker.

Ik zie dus de noodzaak en relevantie niet om die posts aan te halen en vervolgens van de TS een verklaring te eisen :n

Nog even afgezien van het feit dat ze dit wel degelijk heeft toegelicht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:47

Shadow0 schreef:
Rock schreef:

Nog even afgezien van het feit dat ze dit wel degelijk heeft toegelicht...

Ook dat...

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:37

buiten dat de ts, zelf dan ook met hee begint in hk topics.. ze zegt ook dat iemand zn ergenissen niet op bokt moet spuien ( of spuwen weet ik niet meer ) terwijl ze dat zelf nu ook doet.. dan is volgens mij ook niet goed te praten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:39

Niet goed te praten? Kom op waar hébben we het hier over???

TS hoeft toch niet meteen door half bokt aan de schandpaal te worden genageld? :roll:

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:47

tja sorry, maar zij zit hier te zeggen dat ze hee zo respectloos vind en blaablaa en zich er aan irriteerd.. en dan zegt ze tegen een ander dat die zich niet zo moet irriteren.... beetje apart >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:49

Misschien apart, maar om dan met termen als 'niet goed te praten' te gaan gooien vind ik persoonlijk erg overdreven. Bovendien dwalen we hierdoor wederom af van het onderwerp, heb al een paar hulks langs zien komen.

Vraag is dus: irriteer jij je aan het woordje 'Hee' aan het begin van een post? Zo ja; waarom? Zo nee; waarom niet?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:57

we zijn al zo'n 5 pagina's aan het afdwalen want het ging ookal over hoofdletters, en punten. en ik vidn het overdreven om je te ergeren aan het woordje hee ;)

hestejente schreef:
Chiqa, die post komt uit een huiskamertopic. Waar we elkaar al een tijd kennen. Mijn ergernis betreft schoolkinderen die op praktisch iedereen, en overal op het forum, met "hee" reageren.