Is het ban-systeem wel objectief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:56

Maya schreef:
Ariebombarie schreef:
nee maar wel mogelijk een OW.

Maar ook dat is geen ramp, tenzij je natuurlijk al een hele waslijst in een korte tijd verzameld hebt :)

Menino schreef:
maargoed, we zijn niet allemaal verslaafde boktjunkies natuurlijk, 7 dagen vind ik eerlijk gezegd niet heel lang .

Maar die pb's en termijnen waar je nu naar refereert zijn wel aan het allerlaatste stuk van de bemiddeling van toepassing :) Dus als er al 2-3 maanden gepoogd is om contact te leggen en te houden teneinde de zaak op te lossen. Er is dus al een heel traject voorafgaand geweest :)

okido, ik had de reactie overigens weer verwijderd, omdat ik dacht dat het topic maar 1 pagina had. En ik, toen ik er achter kwam dat er 6 pagina's waren eerst nog even wilde lezen wat er gezegd was.

In ieder geval, ik vind dat positieve ervaringen zeker mee zouden moeten wegen. Het antwoord 'dat je dan als mod ook niet een lijn kan trekken van hoeveel goede ervaringen op moeten wegen tegen de negatieve' een beetje vreemd, want ookal kan je geen duidelijke lijn trekken, lijkt het mij dat je met zulke ervaringen wel een betere inschatting kan maken van of iets een misverstand is of niet. Tuurlijk kan iemand een hele vriendengroep optrommelen, maar dat is meestal te doorzien.

Eerlijk gezegd hè, en ik heb nog nooit een UN, sturende pb, of OW gehad (En ik ben hier toch al een poosje!) dus ik ben best objectief en voel me ook niet persoonlijk aangevallen ofzo door het mod-team :D , heb ik soms wel de indruk dat als ik zie voor wat soort dingen anderen OW's krijgen, en zie wat voor slotjes er bv. uitgedeeld worden, dat het wel degelijk vertoning van macht is.. Zo van 'kijk ik ben lekker mod en ik kan dit topic op slot zetten en OW's uitdelen, puh :+ ' .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-08-09 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:58

Ariebombarie schreef:
sporter schreef:

Ik twijfel niet aan je integriteit hoor Y;(

jij wil in de BC ofzo? :=

Hahahaha ik weet zeker dat ze me daar nooit voor uit kiezen :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:00

Maya schreef:
sporter schreef:
Regels kwa zomaar foto's en films plaatsen van mensen die duidelijk herkenbaar in beeld zijn en geen toestemming hebben gegeven voor deze foto's of films.

Die zijn er al... dat is nl niet toegestaan.

Blijkbaar houd bokt zich daar niet aan. Keer op keer plaatst arabesk filmpjes van mensen met negatief commentaar terwijl die mensen er geen weet van hebben dat ze gefilmt zijn. Ik heb nog een pb van een mod waarin ze doodleuk stelt dat dat toegestaan is.

Prrrr

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:03

Het lastige van nou net die vraag is dat die in de Nederlandse wetgeving niet dichtgetimmerd is: van het portretrecht mag het wel, de Commissie Bescherming Persoonsgegevens vindt van niet. Van die laatste mening is geen jurisprudentie, van de eerste wel. Even afwachten nog...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:04

Daarom vind het het HE - ITP forum best tegenstrijdig.
Evenementenfoto's mogen dus blijkbaar wel, maar daar is ook geen toestemming voor gevraagd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:05

sporter schreef:
Blijkbaar houd bokt zich daar niet aan. Keer op keer plaatst arabesk filmpjes van mensen met negatief commentaar terwijl die mensen er geen weet van hebben dat ze gefilmt zijn. Ik heb nog een pb van een mod waarin ze doodleuk stelt dat dat toegestaan is.

Ik weet niet over welke beelden / filmpje het hebt, maar zou het daar niet bij kunnen dat het op een openbaar evenement gefilmd is? Dan liggen de zaken namelijk anders had ik begrepen.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 16:06

In Belgie weet ik in ieder geval dat er normaal geen foto's mogen geplaatst worden van andere mensen. Tenzij foto's genomen op een openbare plaats of als het publieke personen zijn.

In nederland heb ik er geen idee van.
Laatst bijgewerkt door laverite op 28-08-09 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:06

Laten we over slotjes maar helemaal niet beginnen _O- daar heb ik 1 dag geleden nog een lekkere discussie over gehad. Die ik overigens maar heb opgegeven.

Zelf heb ik vaker bij mods het gevoel, dat ze zo definitief overkomen. Hun wil is wet, omdat zij dat zeggen.
Dus dan heb ik al geen zin meer om er iets aan te doen want dat vind ik dan verspilde energie.
Dit hoeft helemaal niet zo te zijn, die houding!! Aangezien je hier op bokt niet iemand zijn stem en gezichtsuitdrukkingen kunt ervaren. Denk dat je daarom ook wel al snel misverstanden krijgt, net zoals in topics zelf en dat de (toch wel) gemiddelde bokker daarom aan de conclusie komt 'mods doen lekker waar ze zin in hebben.'

Even 'n vraagje. Wie controleert de mods weer op hun doen en laten?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:06

Ik ken er natuurlijk niets van, maar kan me het verschil wel voorstellen. Op evenementen zit je in een publieke sfeer, je weet dat Jan en alleman je kan zien/foto's kan nemen of filmpjes kan maken... Bij gesprekken/bijeenkomsten ed in persoonlijke sfeer is dat toch heel anders.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:07

@Nagini, de hoofdmods geloof ik.

Anoniem

sporter

Een wedstrijd is altijd openbaar natuurlijk. Maar het gaat om gewoon landelijke ruiters die niet bekend zijn.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:09

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:09

tuurlijk zullen er best dingen mis zijn gegaan en zullen daar mensen de dupe van zijn geworden, en het zou goed zijn als de mods daar ook hun excuus voor aanboden.
maar waarom open je dan niet een topic waar je aangeeft wat er verbetert kan worden, en hoe je het bansysteem veranderd zou willen zien.
nu open je een topic waarbij er alleen maar mensen hun rritatie komen spuien en niet voor rede vatbaar zijn.
bovendien heb ik hier al een paar dingen gelezen waarvan ik dacht, dat verklaart alweer een hoop ( bijv. de geshciedenis van iemand.)
maar er zijn erbij die dan alsnog doorzagen.

( en nee zit niet in het team heb ik nooit in gezeten en heb er ook geen vrienden in, irriteer me alleen nogal een s aan mensen die denken de situatie te kunnen verbeteren door stom te gaan zitten zeiken, ipv wat te gaan doen.)
:)
ik dnek bijvoorbeeld even aan Runningkawa. alle bokkers die RK zelfs niet kennen zaten maar als gekken te gillen dat RK niet gedaan had en dat het het boktteam was. het ging nergens over.
niemand wist iets van wat er achter de schermen was gebeurd, maar ze wisten wel wie er schuldig was en wie niet.
wat heb ik me geergerd aan dat topic zeg. ( ken RK ook niet hoor)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:10

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 16:11

Gekvanfleur: het is niet mijn 'bevoegheid' om deze opmerking te maken maar zou je op je spelling en interpunctie kunnen letten? ( en eventueel ook hoofdletters? ) want ik vind je post nogal 'vermoeiend' om te lezen.

Je vraagt waarom ik niet concreet een topic open hoé het te verbeteren. Ik stelde me gewoon vragen hoe het ineen zit nav boterkoekjes ban. Ik ga niet opperen om het te verbeteren als ik niet goed weet hoe een systeem ineen zit. ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:12

Ja maar dat houd je met alles op bokt. Die welles nietes spelletjes en dat iedereen het beter weet :') dat is gewoon bokt.
Maargoed, ook in geval RK ben ik het er nog steeds over eens dat als er toch zo'n topic over gemaakt meot worden ook wel 'n verhaal aan de andere kant mag komen.
Af en toe is bokt ietstje teveel eenrichtingsverkeer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:14

Nagini schreef:
Ja maar dat houd je met alles op bokt. Die welles nietes spelletjes en dat iedereen het beter weet :') dat is gewoon bokt.

Dat heb je op alle grote fora. Veel mensen = veel verschillende meningen.
Heeft verder niet per se iets met bokt te maken :)

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 16:14

Je mag ook niet vergeten dat mensen hier ergens wel een zekere 'band' opbouwen. Vooral in huiskamers delen veel mensen (te) veel lief en leed. Wanneer een persoon dan wegvalt is het wel fijn om even in te lichten wààrom dat gebeurd is.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:14

Heb je gelijk in Cayenne ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:15

Prrrr schreef:
En de Bezwaarcommissie, natuurlijk.

Is dat zo? Sinds wanneer is die taakomschrijving veranderd dan? Ik zie het ook niet in de taakomschrijving staan in de Help?

Volgens mij is de BC juist onafhankelijk en er voor conflicten tussen de Bokkers en het modteam. Niet om het functioneren van het moderatorteam te beoordelen. Sinds wanneer is dat dan? Moet namelijk na mijn vertrek (dit voorjaar) gebeurd zijn, en ik kan het zo snel niet herinneren uit de BBB's.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:16

Ik denk dat Prrrr vooral bedoelt dat ze controleren in de zin van: is een straf door mods gegeven terecht of niet? Niet automatisch controleren (en niet of ze hun functie goed invullen), wel nagaan ivm beslissingen. EDIT: na een klacht natuurlijk...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:18

vind het toch wel jammer dat Prrr niet meer reageert op het feit dat ze zichzelf tegen sprak... :o

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:18

de zaak rk , ik ken der persoonlijk ook niet
maar rk en ik hebben wel een paar keer elkaar geprobeerd te helpen betreffende dingen per computer
daar we beide kaliber "ben blij dat ik aan en uit knop kan vinden" zijn .. en zette daarom zeer serieuse vraagtekens bij de beschuldiging
daar ik als BlonT mokkel nog wel eens iets uitgelegd heb
waarvan ik weet slechts het topje vd ijsberg te weten
(iets met excel bv :+ )

maar daar gaat het nu niet over

over gefundeerde reacties
niet iedereen is even goed met woorden
(en nu ik de griep heb helemaal niet )

wat wel opgevallen is dat de ene mod vaak starre "zo is het omdat ik het zeg"antwoorden geeft
en de andere mod probeert iets uit te leggen (kan je het er alsnog wel of niet mee eens zijn dat is een ander verhaal)

vaak worden dingen afgekapt of geheimzinnig overgedaan
en dan komt er onbegrip
ook al is dat slechts een heel klein percentage vd totale mod reacties
mensen zijn nu eenmaal geneigd foute dingen veel beter te herrinneren dan de goede

ik ga weer plat lees vannavond wel weer bij :Y)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:26

Tieneke heeft gelijk, de bezwaarcommissie controleert het werk van de mods.

En ik wil mijn uitspraak best toelichten: ik denk dat ik mezelf niet tegensprak, alleen de discussie liep alweer zoveel verder dat ik een reactie mosterd na de maaltijd vond.
Als er serieus de vraag voor zou komen te liggen of je voor het modschap in aanmerking komt, dan ben ik een van de vele mods die een mening moet geven. Voor mij telt dan als eerste de motivatie: waarom wil je mod worden. Vervolgens het verleden van een Bokker: zit die veel in vetes of reltopics, dan is een benoeming als mod per definitie controversieel en dan moet je goed nadenken of je dat wel wil. In mijn bescheiden persoonlijke opinie: ik denk dat je dat niet wil. Het modteam staat zonder omstreden leden al genoeg onder vuur. Dan ga je kijken naar hoe en waar iemand post. In mijn geheugen sta je niet geregistreerd als iemand die genuanceerd een mening neerzet, maar eerder als iemand die in een uitbundige bui ook wel eens te ver kan gaan. Dat is voor een mod weer niet zo'n handige eigenschap. Maar omdat je je geheugen graag wil controleren (zo oud ben ik intussen ook wel), ga je dan eens terugkijken in het postgedrag van iemand. En dan kan je wel eens positief verrast worden.

Nou hecht ik voor de BC wel heel erg aan de nuance, bewuste uitdrukkingsvaardigheid en onafhankelijkheid. En je komt vanuit mijn directe geheugen niet meteen op als iemand de de nuance hoog in het vaandel heeft. Maar het kan dus goed zijn dat ik daar in het preciezere onderzoek positief verrast zou worden.