gezelligheid op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:38

Citaat:
weet je? er bestaat een site...geloof penny.nl die is specuaal
voor mensen zoals jij, met een handicap

Deze Quote vind ik respectloos en geeft het niveau van de persoon in kwestie aan.
Enne, sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo slim en subtiel, helaas zitten ze ook op bokt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:39

KellyZ schreef:
Laat iedereen lekker in zijn waarde, en geef liever tips of vraag hoe het ging. Altijd dat opschepperige gedoe en dat ''ik-voel-me-beter'' gedrag.

Helaas is dit iets waar ik al járen lang tegenaan loop in de paardenwereld...Begon op op de manege toen ik een jaar of 10 was.
"Jij mag dat paard niet aaien want ik kan dat veel beter jij doet alleen maar stom en dat vind het paard niet leuk"

En dat is me mijn even lang bijgebleven....Laat een kind lekker, dr is vast wel een ouder bij die het kindje in de gaten houdt, ik heb ook ooit met strotouwtjes gereden hoor....EN dat gebeurd nog nog steeds, foto's maken gaat tegenwoordig makkelijk ieder kind heeft wel een mobiel. Vroeger bleef dat meer verborgen voor de buitenwereld, internet bestond nog niet en foto's maken ging met een rolletje.

Plaats die foto;s eens op bokt....De rest laat ik aan jullie eigen fantasie over.

Wiwabalia

Re: gezelligheid op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:43

En nee niet iedereen rijd meteen op Z dresuur niveau. Ik heb ook weleens stomme dingen gedaan in het verleden. Van fouten leer ik, en dat is maar goed ook. Maar je kunt beter iemand tips geven en helpen dan de grond intrappen want daardoor word niemand beter.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:44

jodi schreef:
Citaat:
Wat mij opvalt is dat het vaak vrouwen zijn van een jaartje of 30á4o

O,gelukkig ben ik die moeilijke leeftijd al voorbij! :P

:+

Mmm... ik zit daar precies tussenin hahaha !!! :D :D :D

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:51

Ben ik blij dat ik jouw topic lees!Jij hebt beschreven hoe ik me de laatste tijd ook voel to bokt!Je zou al bang hebben om iets te schrijven.Mag je er nog in je inleiding over verontschuldigen (mijn geval zadel te klein voor mn poep en al 4 maand besteld) nog staat heel t topic vol met zielig voor pony, je zadel is te klein, je rijd je pony haar rug kapot, dan moet je nu maar niet rijden en dergelijke of als ze mankt ja ik zou ook nooit in een zware piste rijden enz seg ik ben dat echt zo beu geworden!Chapeau dat je dit gdn hebt meid!!

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:04

russel schreef:
Nou Cassidy, idd en voor een paard zorgen vinden velen maar heel makkelijk en weten eigenlijk niet wat ze doen... :D Niemand mag zomaar aan mijn paarden zitten.... :(

haha, dat geldt ook voor veel mensen met kinderen. Maar dan krijg je geen gevaarlijk of ziek paard maar een gevaarlijke crimineel. Tot zoverre even off topic sorrie.

Ik zou graag willen dat mensen beleefd bleven op Bokt en zich niet achter hun anonimiteit verschuilen om eens flink van leer te trekken. Ik als onervaren paardenmens lees meer dan ik post en àls ik post denk ik heel goed na wat en hoe ik het opschrijf. Beetje te goed, omdat ik zoveel scherpe dingen lees en ik geen zin heb dat over mijzelf heen te krijgen. Dat vind ik eigenlijk zonde, want op Bokt zit echt heel veel Know How zowel van de 'traditionelen' als van NH en ga zo maar door. Maar ja he, ik denk 95% vrouw op Bokt en beste dames, wij weten toch hoe valse serpenten wij onderling kunnen zijn!? Ik zou daarom willen dat er meer paardenmannen op bokt zaten, beter voor de balans.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:16

Fransje_70, ik ben het helemaal met je eens, amen! _/-\o_

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:32

Het probleem van het geschreven woord is dat er geen intonatie en geen mimiek aan verbonden kan worden. Ook de smilies die je hier op bokt tegenkomt en die het geschreven woord wat kunnen verzachten werken niet altijd, of worden niet goed gebruikt.

Als je mij in het dagelijkse leven tegen komt zal ik dingen net zo formuleren als dat ik ze op bokt formuleer. Komt soms verkeerd aan, so be it.

Be who you are and say what you feel because the people who do matter don't mind and the people who mind don't matter.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:51

Maar je kunt er toch wel op letten, en als je je even heb laten gaan, dan kan je je bericht nog aanpassen.

angel_angiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:27

Ik ben dan wel 21 en heb met enige regelmaat wat berichten gelezen op Bokt, nu ben ik lid geworden en post ik alleen wat als ik dat wil. Het hoeft dus niet te betekenen dat ik een penny ben (vanwege de hoeveelheid berichten of het gebrek eraan :P ) , ik reageer alleen als ik dat wil.. :) Ik ben vast niet de enige die zo handeld...

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:34

Een van de geinige dingen van bokt vind ik juist dat er kinderen, jongeren en volwassenen op schrijven.

Moet-nog-veel-leren, denk ik wel eens. (Misschien ) Niet alleen met de paarden maar vooral ook in het leven.

Ik ben een belegen paardenmensje (recreatieruiter) die nog steeds het liefst op een pony rijd. Toch voel ik geen terughoudendheid om ook op topics van jonge bokkers te reageren. Soms scherp om enige discussienormen aan de kaak te stellen, soms met meelevend hart. Een forumgemeenschap is een dorp.

En hoe zeggen ze dat ook al weer...

"It takes a village to raise a child".

Als iemand jou Penny noemt, dan zegt dat meer over de schrijfster dan over jou. Ik heb geen negatieve associaties met de term.
Laatst bijgewerkt door Lidwien_Walf op 21-10-09 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt

angel_angiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:36

Dan noemen ze mij maar Penny, jammer dan. Ik kan er niet mee zitten

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:45

_Bitje_ schreef:
dat valt mij dus ook op,
bij andere sporten zie je het jaloezie en haternij
veel minder dan bij de paardenwereld...paardenmensen,
wat moet je er mee :')

En bedenk dat het niet alleen maar om paardenmensen gaat, maar vooral om paardenvrouwen/meisjes....
wel eens naar de serie voetbalvrouwen gekeken? aangedikte versie van de realiteit....

maar bedenk maar zo: afzeiken, afbreken, een negatieve inslag, zegt altijd heel veel over de schrijver en niets over het onderwerp.
er zijn nu eenmaal mensen die het nodig hebben een ander naar beneden te drukken om zichzelf goed te voelen. Zodra iemand een ander doelloos afbreekt weet je meteen dat diegene niet erg blij is met zichzelf.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:51

SETEFURII_ schreef:
Citaat:
weet je? er bestaat een site...geloof penny.nl die is specuaal
voor mensen zoals jij, met een handicap

Deze Quote vind ik respectloos en geeft het niveau van de persoon in kwestie aan.
Enne, sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo slim en subtiel, helaas zitten ze ook op bokt :)

wow waar heb je die quote vandaan? Idd niveau ver beneden peil.