Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:55

LimaMambo:
Als zo'n opmerking blijkbaar ontopic is, ga ik er vanuit dat je er ook op mag reageren.... Het was ontopic, dus dan is reactie toegestaan...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:57

Liezel1 schreef:
LimaMambo:
Als zo'n opmerking blijkbaar ontopic is, ga ik er vanuit dat je er ook op mag reageren.... Het was ontopic, dus dan is reactie toegestaan...

ja maar met als gevolg dat je dan een OW krijgt omdat je offtopic reageerd 8-)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:58

En daar zit m dus het knelpunt..... Dan wordt zo een probleem niet bij de wortel aangepakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:03

pharagirlke schreef:
Of je krijgt helemaal geen reactie. :D De opvoedingstechniek "negeren" hebben ze iig goed onder de knie :)

_O-
Alleen jammer dat de wattentaal niet doordringt...Ik moet ook tien keer lezen en mij goed concentreren mocht ik de boodschap willen lezen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:04

LimaMambo schreef:
kreeg doodleuk terug dat ze die opmerking wel ontopic was en dat ze er niks aan konden doen.. en daarmee was de kous af :(

Ik zie het punt niet, dat kan toch? Ik verschil ook regelmatig van mening met het modteam. Ik vind dat jammer, natuurlijk, maar dat kan.

Citaat:
en dan vinden de mods het raar dat, als je tegen die opmerking in gaat, het uitloopt op een rel :')

Ik vind het dan ook niet zo heel erg netjes om het dan maar even zelf op te lossen. Als je een reactie plaatst in zo'n topic, dan zet je de boel toch alleen maar op scherp? En dat is toch een bewuste keuze van jou en niet van de TS of de mods?

Potverdikkie: nee, dat zeg ik niet. Er zijn meer mogelijkheden dan zwart of wit.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:08

Ik ben het wel eens met bokt, eerlijk gezegd post ik nog niet zo lang vooral omdat bokt best wel een slechte naam heeft, of eigenlijk bokt niet maar de leden ervan.
En als ik sommige reacties lees tjee zeg.
Alleen zijn de regels me niet altijd duidelijk, heel erg vind ik het als stallen of bv maneges tot de bodem toe afgekraakt worden, lekker makkelijk als je dat anoniem kunt doen onder een pseudoniempje.
De maneges of stallen weten vaak niet eens van het gewraakte topic maar dan is het kwaad al geschied, de ene keer gaat er een slotje op de andere keer niet vind ik wat vaag maar goed.
Toch houdt ik niet van dat soort dingen en zou hier nooit een reactie op geven of aan mee doen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:08

weet je?

Ik zou gewoon graag zien dat er ook meer werd geluisterd naar de leden ipv dat wij alleen maar moeten luisteren naar de mods.
Er worden zat goede dingen aangekaart, maar ik hoor of lees zelden of nooit eens van een mod dat de schrijver of tipgever een heel goed punt aankaart.

Shadow: Dat bedoel ik dus met een antwoord waar je alle kanten dus mee opkunt. Geen duidelijk antwoord :D

Edit@ Ik wil wel even zeggen dat er ook wel degelijk goede mods tussen zitten, voor er gedacht wordt dat ik alle mods over 1 kam heen scheer!
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 17-05-09 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:10

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:
kreeg doodleuk terug dat ze die opmerking wel ontopic was en dat ze er niks aan konden doen.. en daarmee was de kous af :(

Ik zie het punt niet, dat kan toch? Ik verschil ook regelmatig van mening met het modteam. Ik vind dat jammer, natuurlijk, maar dat kan.

Citaat:
en dan vinden de mods het raar dat, als je tegen die opmerking in gaat, het uitloopt op een rel :')

Ik vind het dan ook niet zo heel erg netjes om het dan maar even zelf op te lossen. Als je een reactie plaatst in zo'n topic, dan zet je de boel toch alleen maar op scherp? En dat is toch een bewuste keuze van jou en niet van de TS of de mods?

Potverdikkie: nee, dat zeg ik niet. Er zijn meer mogelijkheden dan zwart of wit.

ikzelf heb er ook niet op gereageerd.. maar er zijn er genoeg die dat hier op bokt wel doen
en als je zelf al van te voren aan geeft dat er iets mis kan gaan, legt de mod dat gewoon naast hem neer
en dat klopt niet

voorkomen is beter dan genezenn lijkt me.. niet gaan oplossen als iets al gaande is

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:11

Potverdikkie: als ik het idee zou hebben dat je het zou willen weten, zou ik het best uit willen leggen. Als je zou vragen om een toelichting, zou ik proberen om het te verduidelijken.

Maar je draait mijn woorden om, tot iets dat er niet staat. Dat vind ik geen fijne manier van reageren, en ik heb op dit moment niet zo de behoefte om dat dan te gaan corrigeren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:13

Nou PVD , die mods zijn er wel, maar die zijn erg schaars helaas.

Ik heb een paar mods, van de oude garde, die altijd luisteren als ik een probleem heb met bokt of bokkers, en die het vanuit twee standpunten bekijken.
Mids daarentegen zijn ook niet altijd onpartijdig.

En uiteraard is dat ook niet geheel mogelijk, je hebt altijd vriendjes van vriendjes etc.

Maar we moeten eindelijk eens af van dat je meer zou zijn als je naam groen is :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:16

LimaMambo schreef:
voorkomen is beter dan genezenn lijkt me.. niet gaan oplossen als iets al gaande is

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook erg jammer, dat de dingen vaak vrij ver gaan voor er iets wordt gedaan. Maar... dat is wel iets waar veel partijen aan meedoen. Maar al te vaak wordt er doorgegaan tot een mod het slotje komt zetten of eens iets plaatst... en eigenlijk is dat natuurlijk bijzonder onvolwassen gedrag.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:19

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook erg jammer, dat de dingen vaak vrij ver gaan voor er iets wordt gedaan. Maar... dat is wel iets waar veel partijen aan meedoen. Maar al te vaak wordt er doorgegaan tot een mod het slotje komt zetten of eens iets plaatst... en eigenlijk is dat natuurlijk bijzonder onvolwassen gedrag.

klopt.. onvolwassen of niet.. maar er zitten hier genoeg mensen die nog lang niet volwassen zijn, en dan bedoel ik het ook qua leeftijd

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:25

Shadow0 schreef:
Potverdikkie: als ik het idee zou hebben dat je het zou willen weten, zou ik het best uit willen leggen. Als je zou vragen om een toelichting, zou ik proberen om het te verduidelijken.

Maar je draait mijn woorden om, tot iets dat er niet staat. Dat vind ik geen fijne manier van reageren, en ik heb op dit moment niet zo de behoefte om dat dan te gaan corrigeren.

citaat mij
Code
En waarom heb ik dan toch het gevoel dat ik beter niet eerlijk en open kan reageren op dit topic?
Waarom weet ik dan al bij voorkeur dat ik bij bepaalde mods niet aan hoef te komen voor een probleem o.i.d?
Waarom moet een andere mod in een kwestie van mij de geschillen met iemand van de bezwarencommissie sussen?
Waarom zie ik dan dingen die bij de 1 worden beloond met een OW, en hetzelfde bij de ander met een lach?
En zo heb ik heel veel vragen, die denk ik nooit beantwoord zullen worden......
Nee, helaas moet ik toegeven dat ook ik vind dat er met twee maten gemeten wordt. Nee, op Bokt moet je alleen maar slikken en ja en amen zeggen, dan zit je veilig. Zelfs als je ziet dat iemand helemaal kapot gemaakt wordt!! En ik wil hier verder niemand mee kwetsen, maar is wel een constatering van de afgelopen jaren...

citaat van jou
Code
Ik moet zeggen dat ik die twee reacties wel heel ver uiteen vind liggen, maar goed.

Ik zie het nut in elk geval niet van regels die 'zonder meer' worden toegepast, dat is meestal een heel slecht idee. Ik weet niet of uitlokking bestraft wordt, ik hoop en neem aan in bepaalde gevallen zeker (relaccounts en dergelijke worden bv aangepakt). In veel andere gevallen denk ik dat het erg lastig is om te bepalen of iets uitlokking is, hoe zou jij dat bepalen?

citaat mij:
Code
Toevallig is er gisteren weer een topic geopend..... er werd in een ander topic al gepraat over hoe ze het zouden gaan doen in een nieuw te openenen topic.
er werd gezegd...bluf.... en jahoor, daar was het topic, waarvan iedereen weet dat dit een reltopic gaat worden.

De mensen die reageren in het topic krijgen straks een OW, en de ts-er lacht zich rot.

Ook weten jullie dondersgoed achter de schermen dat er bepaalde groepen zijn op bokt.
Er hoeft er maar 1 van de andere groep iets te zeggen, en de hele meute van de andere groep duikt er boven op. Nog meer olie op vuur gooien.
de ts-er in dit geval kan er niets aan doen dat het topic verziekt wordt en misschien wel op slot gegooid wordt.
Indien de Ts-er er nog op reageerd kan deze vaak ook nog een OW verwachten.

Hoe jullie dit dus op kunnen lossen???
Simpel... Ogen open houden, en eerlijker kijken. En kom niet aan met dat bokt te groot is, dan moeten er gewoon meer mods aangeschaft worden.
Maar het is wel degelijk zo dat bepaalde bokkers die vriendjes zijn met mods de hand sterk boven het hoofd gehouden worden.

Tems die ik geef staan soms dagen lang open! Ik zoek dan naar een mod die online is, pb deze dan maar.

Daarbij valt het me ook op dat als er concrete vragen gesteld wordt er zelden tot nooit eerlijk antwoord op gegeven wordt, of je krijgt een antwoord waar je alle kanten mee op kunt gaan.

Dus de oplossing;?
De mods die geen tijd hebben eruit gooien, en actieve mods aanstellen! En ga mee met de groei van bokt.
Meer leden, meer mods.
Het excuses dat bokt zo groot is, en dat niet alles gezien wordt MAG geen excuses zijn!
Tuurlijk begrijp ik dat niet alle mods van alle topics op de hoogte zijn, maar stel dan meer mods aan!
En wees eerlijker en opener naar de leden.

** wacht weer op OW**

citaat mij:
Code
Ik ga nu gewoon eerlijk zeggen wat ik denk.

Pb's kunnen jullie niet tussen zitten.. nee, daar zijn al oefenloze discussies over geweest.
Ik heb van Bart begrepen dat hij programmeur is o.a. bij de uitgever van deze forums.
Zo moeilijk moet het dan niet zijn om ervoor te zorgen dat pb's niet meer te wijzigen vallen.
Ik heb toevallig laatst zelf het een en ander aan smeerlapperij binnen gekregen per pb.
Deze pb's gingen dan over mij, die werden leuk rond gestuurd naar medebokkers.
En het kan, het mag.... want er kan toch niets aan gedaan worden.
Bullshit!! waar een wil is is een weg.
Dit is dan bewust toestaan vanuit bokt dat er zulke dingen gedaan worden, en de personen (als je ze nog personen kunt noemen) die dit doen liggen in een kreukel!! Want ZO kan het immers wel.

Ik begrijp inderdaad niet dat als bokt immers het meest bezochte forum is, met zoveel duizende leden dat er nog steeds geen oplossing is gevonden voor de pb functie.
Terwijl er duidelijk wel vraag en kreten naar zijn vanuit de leden.

citaat jou:
Code
Potverdikkie: ik heb geen spreekverbod :)
Bedankt voor je antwoord, maar ik denk er zelf voor het grootste deel heel anders over - het is duidelijk dat mijn mening over wat fatsoenlijk is, heel anders is. En dan denk ik persoonlijk dat strengere regels bij het herhaaldelijk voor problemen zorgen voor meerdere mensen die hier gereageerd hebben wel eens nadelig zou kunnen uitpakken.
Meld dit bericht

citaat mij:
Code
Dus eigenlijk zeg je hier dat jij het fatsoenlijk vind om in een topic onderling iets te gaan bekokstoven om vervolgens een topic te gaan openen om maar niet toe te geven aan de uitdrukking "bluf", . En dan dus bewust een reltopic opent??/

daarnaast voel ik me totaal niet aangesproken op je laatste zin.
Al weet je dondersgoed dat als ik hier op in ga ik dus wel degelijk een OW krijg.
En uit fatsoen zal ik dat dus niet doen.

citaat jou:

Code

citaat mij:
Code
weet je?

Ik zou gewoon graag zien dat er ook meer werd geluisterd naar de leden ipv dat wij alleen maar moeten luisteren naar de mods.
Er worden zat goede dingen aangekaart, maar ik hoor of lees zelden of nooit eens van een mod dat de schrijver of tipgever een heel goed punt aankaart.

Shadow: Dat bedoel ik dus met een antwoord waar je alle kanten dus mee opkunt. Geen duidelijk antwoord :D

Edit@ Ik wil wel even zeggen dat er ook wel degelijk goede mods tussen zitten, voor er gedacht wordt dat ik alle mods over 1 kam heen scheer!

Nou, dan mag je me nu uitleggen waar en wanneer ik jouw woorden verdraai ! :(

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:30

En zoals ik het nu bekijk, zal het ook niet lang meer duren voor ik in dit topic ook niet meer kan reageren.
Want dan hebben we weer olie op het vuur.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:41

potverdikkie schreef:
Nou, dan mag je me nu uitleggen waar en wanneer ik jouw woorden verdraai ! :(

Als je dat inderdaad wilt weten, dan kun je het vragen :j Dan wil ik het best proberen uit te leggen. Maar de manier waarop je het me nu min of meer probeert te bevelen, nodigt mij niet echt uit om dat te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:42

wat mij betreft ben jij nu aan het uitdagen shadowO, je had ook gewoon meteen duidelijk kunnen zijn waar ze je woorden verdraaide dan dit "machtsspelletje".

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:46

Ik zit hier nu even te denken hoe ik hier nu op moet reageren...
en ik denk ook dat het beter is dat ik niet schrijf wat ik eigenlijk zou willen schrijven.

Een icoontje onder de naam doet wonderen...
en het gaat wel degelijk een persoonlijke kant op nu, en daar pas ik voor.
want boktlid versus wikischrijver of mod wordt altijd verloren door jajaja.... boktlid...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:47

pharagirlke schreef:
wat mij betreft ben jij nu aan het uitdagen shadowO, je had ook gewoon meteen duidelijk kunnen zijn waar ze je woorden verdraaide dan dit "machtsspelletje".

Pharagirlke,het is niet bedoeld als machtspelletje, maar wel om aan te geven hoe een bepaalde manier van reageren op mij overkomt. Ik vind de manier waarop Potverdikkie stelt dat ik uitleg moet geven niet fijn maar vooral vrij aanvallend overkomen. Terwijl het ook best anders kan, door gewoon te vragen wat ik bedoelde bijvoorbeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:48

Je had ook gewoon meteen duidelijk kunnen zijn. Ik zie nl ook nergens dat ze je woorden verdraait.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:48

Wikischrijver valt toch niet onder het modbeheer?

Maar vind deze discussie zo de verkeerde kant opgaan, PVD geeft in elk geval duidelijke punten aan die niet geheel kloppen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:49

shadowO is wikimod geweest geloof ik.
Ze heeft iig een kleurtje gehad.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:49

:)* Ja, ik weet het antwoord :j

ja je hebt helemaal gelijk en amen.
_/-\o_

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:55

Pharagrilke, als je het echt wilt weten dan kun je dat vragen, dan wil ik het wel uitleggen hoor :j

Ik heb trouwens zelfs drie kleurtjes gehad: groen (maar dat is alweer een tijdje geleden), geel (als wikicoordinator) en daarna blauw (wikicoordinator / wikimod.)

Maar dat ik het fijner vind als mensen mij iets op normale toon vragen dan met boze smileys opdragen iets te doen staat daar toch los van hoor :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:56

Ik vind het ook fijn als mensen duidelijk tegen me zijn en zeggen wat ze bedoelen ipv om de pot heen te draaien omdat iets hen niet meezit. :) Zoals ik al zei: krachtspelletje. Doe'k ook niet aan mee, mij boeit het overigens niet dus van mij zal je de vraag niet krijgen. :') Nu neem je zelf dat arrogante toontje aan en dat zint mij dan weer niet :D Zie, iedereen heeft wel eens tegenslagen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:59

pharagirlke schreef:
Je had ook gewoon meteen duidelijk kunnen zijn. Ik zie nl ook nergens dat ze je woorden verdraait.

PVD neemt heel netjes de moeite om aan te tonen dat ze geen woorden verdraaid, en ShadowO noemt dit;

Shadow0 schreef:
vind de manier waarop Potverdikkie stelt dat ik uitleg moet geven niet fijn maar vooral vrij aanvallend overkomen. Terwijl het ook best anders kan, door gewoon te vragen wat ik bedoelde bijvoorbeeld.

Niets aanvallends, aan is het zo moeilijk om even toe te geven dat je het antwoord niet weet?