bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 12:32

SuperLiesje schreef:
Ik heb zelf gelukkig nog geen nare ervaringen gehad via bokt, en wanneer ik iets verkocht altijd geprobeert dit zo snel mogelijk af te handelen :)

Is het niet een idee om van EA een soort apart forum binnen bokt te maken? Dat je een keer extra moet inloggen (wel met dezelfde gegevens) en dat je daar een ander soort profiel krijgt? Waarin mensen je een cijfer kunnen geven voor bijvoorbeeld op tijd versturen, het uberhaupt versturen en bijvoorbeeld wanneer iemand later verstuurd dan verwacht of iemand heeft uitgelegd waarom? Zo kun je als andere bokker zien of iemand door anderen als betrouwbaar wordt ervaren zonder dat er echt negatieve reacties staan of dat mensen andere personen als oplichter kunnen aanmerken (bijvoorbeeld bij een 1malig misverstand). Enkel en alleen cijfers geven voor je eigen ervaring, zo kunnen anderen voor zichzelf beslissen of ze wel of niet met iemand in zee willen :)

ik vind dit echt een heel goed plan!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:57

nelis schreef:
SuperLiesje schreef:
Ik heb zelf gelukkig nog geen nare ervaringen gehad via bokt, en wanneer ik iets verkocht altijd geprobeert dit zo snel mogelijk af te handelen :)

Is het niet een idee om van EA een soort apart forum binnen bokt te maken? Dat je een keer extra moet inloggen (wel met dezelfde gegevens) en dat je daar een ander soort profiel krijgt? Waarin mensen je een cijfer kunnen geven voor bijvoorbeeld op tijd versturen, het uberhaupt versturen en bijvoorbeeld wanneer iemand later verstuurd dan verwacht of iemand heeft uitgelegd waarom? Zo kun je als andere bokker zien of iemand door anderen als betrouwbaar wordt ervaren zonder dat er echt negatieve reacties staan of dat mensen andere personen als oplichter kunnen aanmerken (bijvoorbeeld bij een 1malig misverstand). Enkel en alleen cijfers geven voor je eigen ervaring, zo kunnen anderen voor zichzelf beslissen of ze wel of niet met iemand in zee willen :)

ik vind dit echt een heel goed plan!

Dit is idd een goed plan maar ik denk dat dit een veel moeite gaat kosten ..

ze zouden dan ook iets moeten verzinnen zodat mensen het wel eerlijk enzo invullen anders krijg je dnek ik mensen die mekaar kennen
en niet mogen of jalouzie dat iemand bv een 1tje krijgt .. als je t snappen..

@Nelis: heb een hond die nogal vals is.. ;) altijd handig

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:04

Ik heb op haar hyves gekrabbeld dat ik door haar ben opgelicht en of er misschien iemand is die mij haar telefoonnummer zou willen geven.. Maar die berichten heeft ze allemaal snel weer verwijderd en nu haar profiel op prive gezet zodat ik niet meer kan krabbelen. Hoop dat er nog mensen zijn die het hebben gelezen, want had al vrij snel in de gaten dat ze m'n bericht verwijderd had en 'm nog tiggg keer geplaatst zodat hopelijk iemand het gelezen heeft. Ik zit nu wel aan m'n limiet van krabbels voor vandaag door die muts :7 (wist helemaal niet dat je maar een beperkt aantal krabbels per dag kon plaatsen :roll: Wát een onzin! )

Heeft iemand nog een boze hond die volgende week een dagje mee wil naar Duiven? O:)

ArabicQueen

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:06

Wat schuift het ??? :P haha

wist ook niet dat je er een limiet was voor krabbels

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:12

dacht dat er alleen een limiet was voor tikken ( 10 op een dag )

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:14

Ook voor krabbels en prive berichten :\

Ze bleef mijn bericht verwijderen, dus heb het snel tiggg keer onder elkaar gezet in de hoop dat iemand het zou lezen..
Heb er dus wel een reactie op gekregen van iemand die me misschien wel kan helpen. Alleen nu kan ik haar dus geen bericht terugsturen vandaag :\ Maja, dan doe ik dat morgen wel.. Wacht inmiddels al zolang, een dag meer of minder kan er dan ook nog wel bij :+

Ghehe jouw hond kijkt wel érg lief! Kan ie niet een wat angstaanjagender bekkie trekken? :))

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:18

Ik ga binnekort iemand van bokt ook maar eens een bezoekje brengen. Ze zal wel denken dat ik bluf. Maar dat is dus niet het geval. En dan zal ik niet zo aardig zijn als de vorige keer dat ik er was.
Want al 1,5 maand op mn geld. Heb gezegt dat ze of het geld kan over maken. Of ik kom het ophalen en reken dan ook nog de reis kosten. Alles word gelezen maar geen reactie.
Dus als ik binnekort daar een beetje in de buurt moet zijn ga ik maar eens een bezoekje brengen. Denk dat ze me dan een stuk minder leuk gaat vinden!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:22

Hyves heeft ze op prive staan dus hier gaat dat niet lukken.
Maar benader wel mensen die bij haar willen kopen zodat ze niet met haar in zee gaan.
Net zolang tot ik mijn geld heb.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 12-05-09 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:26

Volgens mij denkt zij idd ook dat ik bluf omdat ik vrij ver weg woon, maar ik ben inmiddels zo pislink dat ze écht een kwaaie aan mij heeft en ik het dus ook echt ga doen. Ben komende week een paar dagen vrij, ga hier in het topic niet melden wanneer, want wie weet is ze dan 'toevallig' even weg. Maar ga haar zeker met een bezoekje vereren en dan heeft ze een heeeele slechte aan mij!

Ik wil dan idd ook m'n reiskosten terug :j
Wordt leuk, bezinekosten van Texel naar Duiven + bootkosten..
Denk dat als ze slim is dat ze het beter gewoon kan overmaken.. :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:30

Hier net zo. Ik moet van nunspeet naar nieuwegein. Maar ga het combineren als ik naar utrecht moet want dat ligt mooi op de route. Heb haar adres bewaard dus kom ook gewoon onverwacht langs.
Heb haar even een link naar dit topic gegeven. Dan weet ze dat ze me binnekort een keer kan verwachten.
Het gaat bij mij gelukkig niet om een huizenhoog bedrag maar afspraak is afspraak en ik wil het gewoon terug hebben klaar.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:32

Het is bij mij ook niet een heel hoog bedrag, maar vooral het feit dat ze me gewoon zó keihard probeerde te belazeren en aan het liegen was, dát zit me dwars.. Als zij gewoon eerlijk was geweest dan had ik véél aardiger geweest.. Maar nu ben ik gewoon écht link en komt ze er niet meer onderuit. :n

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:34

als je zo in dit topic kijkt word er meer opgelicht dan er werkelijk aan het licht komt ( zoals topics wie heeft slechte ervaringen met ...)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:35

Idd..
Alles wordt in de doofpot gestopt, positieve ervaringen mogen wél gedeeld worden, maar negatieve niet.. Terwijl het imo júist kan helpen om zulke dingen op te lossen..
Maar dat is net als de Ban die ze Indilover nu hebben gegeven.. Daardoor was voor mij alle contact met haar afgesloten. Daarom ben ik maar via hyves gaan zoeken..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:36

Ik was er overigens ook niet over ingelicht dat ze al geband was :n Had haar nog een pb gestuurd, maar viel me na een paar dagen op dat die nog steeds niet gelezen was..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:37

vind juist dat negatief ook gedeelt mag worden, kun je een ander behoeden..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:38

alja schreef:
als je zo in dit topic kijkt word er meer opgelicht dan er werkelijk aan het licht komt ( zoals topics wie heeft slechte ervaringen met ...)

Dat weet ik wel zeker, ***** heeft 3 mensen niet de beloofde spullen gezonden, ik heb er flink wat werk van gemaakt en de spullen uiteindelijk gekregen, maar nu wachten er dus nog 2 mensen. Maar mooi niet dat je nog wat van een mod hoort of dat er zo'n topic wordt geopend. Dat vind ik erg slecht.
Heb meerdere mensen wel gewaarschuwd neits van deze gene te kopen, anders waren zij ws ook nog de dupe geworden.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:39

alja schreef:
vind juist dat negatief ook gedeelt mag worden, kun je een ander behoeden..

Idd..
Kan me echt wel heel goed voorstellen dat er soms misverstanden ontstaan :j Die kunnen ook makkelijk opgelost worden voordat mensen openbaar gemaakt worden, dat is allemaal prima..
Maar dingen die al maanden spelen en waar zelfs door bemiddelen van mods niet wordt uitgekomen die mogen imo best openbaar worden gemaakt om anderen te behoeden..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:40

Ik heb trouwens ook weleens gehad dat ik in een topic reageerde en een pb van iemand kreeg om mij te waarschuwen :j Was ik érg dankbaar voor!
Maar imo is het de taak van mods om, als die van problemen afweten, andere bokkers te waarschuwen..

Moet zeggen dat de mod die voor mij bemiddeld heeft ontzettend haar best heeft gedaan hoor! :j Ben ik erg blij mee :j
Alleen vind ik het dan wel weer een vreemde zaak dat ik na al die tijd en problemen geen topic mocht openen en haar naam niet mocht noemen :n

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:41

Ik krijg ook nog steeds geld terug/een halsterset opgestuurd. Bokker beweerde het opgestuurd te hebben (eerst was het een brievenbus, toen postkantoor). Op een gegeven moment kreeg ik geen reacties meer via de mail. Mails gestuurd via bokt, wel gelezen, geen reactie. Op een gegeven moment maar in een topic van haar gereageerd, wel mijn bericht gelezen, maar niet direct op gereageerd. Het gaat bij mij om 22.50, niet een torenhoog bedrag, maar ik wil het gewoon terug. Moderator had ik al gecontacteerd, maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord %)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:42

Dat komt me bekend voor inderdaad! Bij mij was het zo dat ik een zadel kocht die zo slecht gevuld was dat de vulling er uit moest en nieuwe er in (dus niet alleen aanpassen aan de rug) heb toen gebeld en gezegt het zadel past wel dus in prenciepe wil ik het wel houden maar dan moet je me wel wat tegemoed komen in de kosten. En anders kom ik het nu terug brengen.
Daar wilde ze even over denken, prima.
Ik wilde 50/50 doen. Kreeg volgende dag pm met een kwart van het bedrag. Dus ik ben accoord gegaan. Ze zou gelijk het geld over maken. Ik heb het zadel laten repareren echter bleek er nog veel meer kosten bij te komen waardoor ik 250 euro kon afrekenen (en dan had hij me nog 40 gematst) Vond ik veel te veel geld (zei zelf ook gaf ze toe). Toen zag ik op mp iemand die zo'n zadel zocht, benaderd en kon het dus verkopen maar moest er wel voor naar de andere kant van het land rijden (heeft me naast de moeite dus ook geld gekost, om er af te komen)
Vervolgens stuurt ze me dood leuk dat ik nu het geld niet meer krijg omdat ik het zadel verkocht heb. Dat is toch de omgekeerde wereld.
Toen dus mods in geschakeld. stuurd ze me een pm als de mods je gelijk geven maak ik het alsnog over.
Dus ik heb al het pm verkeerd door gestuurt naar mod en die was het met me eens. En nu komt ze niet meer op bokt. En reageerd ook niet meer op mails.

En juist omdat ik zelf zo netjes ben om zoals nu bij een meisje waar het bij het verzenden niet helemaal goed gegaan is en ze dus meer betaald heeft aan verzendkosten als ik haar betaald had heb ik haar extra geld over gemaakt terwijl ze daar niet eens om vroeg!
En dan mensen met wie je een afspraak maakt die vervolgens vinden dat ze dat niet na hoeven te komen en gewoonweg niet betalen!

Dan komt echt het stoom uit mijn oren :(

Anoniem

heb je geen adres muisbal?

DUDIEFOREVER

Denk je nou echt dat als je naar irene (indilover) gaat, dat zei dan jou de reiskosten teruggeeft.

En volgens haar was het hoofdstel niet kapot verstuurd.

En nu is die opeens kapot bij jou, en jij wilt geen foto's sturen.

Wie zegt dat jij hem zelf niet kapot hebt gemaakt ;) ?

En ik denk niet dat zei jou de reiskosten teruggeeft, jij wilt naar haar toe, dan gaat ze echt niet de reiskosten vergoeden hoor _O-

Alja

wel best die taak van mod op me nemen die iedereen waarschuwt ;)
weet ik tenminste zeker dat ik zelf ook niet bedondert word..

annastasia

Wendy15 schreef:
Ik heb trouwens ook weleens gehad dat ik in een topic reageerde en een pb van iemand kreeg om mij te waarschuwen :j Was ik érg dankbaar voor!
Maar imo is het de taak van mods om, als die van problemen afweten, andere bokkers te waarschuwen..

Heb ik toen ook gedaan, zodat nit nog meer mensen een bedrag gingen overmaken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:43

Wendy15 schreef:

Dat doe ik ook. Ze heeft nu weer een wow te koop staat voor 1500 euro. En via via heb ik iemand kunnen mailen die daar intresse in had en het voor dat bedrag had willen kopen en het nu dus niet koopt :D

kan ze beter mijn geld betalen want zo kost het een stuk meer :D