'Pluspakket' voor Bokt.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:55

Ik snap het hele gedoe met dat clan-vorming nog niet echt.
Ik denk namelijk niet dat dit zo snel zal gebeuren.
Je hebt nu ook allemaal huiskamer topics, die mensen voelen zich toch ook niet verheven tegenover anderen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:56

Maar een extra forum kan me ook niet veel deren hoor heb ik ook niks op tegen, zal mijn vorige post even bijnemen.

Ik heb niks tegen ontwikkeling en meer geld verdienen. Maar word een beetje vies van het idee dat betalende een stem hebben en niet betalende niet. Dat zijn dingen die in het echte leven niet kunnen en mogen (gelukkig maar), en dus ook niet thuis hoort op een internetfora.

Verder vind ik de ideetjes leuk en tof ben zeker dat mensen er gebruik van maken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:58

Mas schreef:
Vind het best wel een leuk idee al denk ik dat er wat meer features nodig zijn om het echt aantrekkelijk te maken. Ook vind ik 2 euro per maand wat veel, 10-15 euro per jaar lijkt me best een mooi bedrag :)

Lijkt me wat vroeg trouwens voor 1 april, maar we zullen zien ;)

Daar ben ik het mee eens. Zie meer in een jaarabbo sowieso dan dat je per maand moet gaan betalen. Beetje het idee wat je ook met tijdschriften hebt. Zelf zou ik ook 10 - 15 euro per jaar het max vinden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:58

Mas schreef:
Gevoel vind ik wat anders, ik weet nog dat er een hele rel was toen de BvT een eigen topic kregen... Dat is uiteindelijk ook allemaal meegevallen dus ik zie het probleem niet zo. Bovendien vind ik dat er behoorlijk goed gemodereerd wordt op bokt en als er gewoon duidelijke regels gemaakt worden voor het member forum lijkt mij dat er niet zoveel aan de hand is.

Waarom zouden mensen die het kunnen/willen betalen wel mee mogen praten over het beleid en mensen die het niet kunnen/willen betalen niet?

Wat is de meerwaarde daarvan?

Wat is sowieso de meerwaarde van een afgesloten memberforum, kan iemand dat mij in eenvoudige bewoording uitleggen?
Waarom zou je een deel van de bokkers willen uitsluiten? Daar moeten dan toch goede argumenten voor zijn lijkt me?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:02

Moon schreef:
Ik snap het hele gedoe met dat clan-vorming nog niet echt.
Ik denk namelijk niet dat dit zo snel zal gebeuren.
Je hebt nu ook allemaal huiskamer topics, die mensen voelen zich toch ook niet verheven tegenover anderen.

HK-topics zie ik als privegesprekken tussen een groepje bokkers onderling. Meestal komen die spontaan tot stand in het begin omdat mensen ergens over gelijkgezind zijn, niet besloten mogen zijn in principe en lopen vaak lang door en gaan niet inhoudelijk over Bokt inzake beleid. Vind het een heel verschil maken of je een HK topic met 7 bokkers hebt over de activiteit diepzeevissen of cavia's of mag mee beslissen over hoe het sanctiesysteem moet worden gehanteerd. M.a.w. je creeert willekeur onder de Bokkers en dat doet een HK topic niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:03

Je sluit toch niemand uit? Iedereen die wil kan meedoen, wil je dat niet dan blijf je er buiten, dat is wat mij betreft dan je eigen keus ;)
Als het €2 per maand, een tientje per jaar of wat dan ook zou gaan kosten, is het voor het grootste gedeelte wel bereikbaar en dus ligt de keus geheel bij jezelf als je wel of niet bij het memberforum wilt komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:04

ThePast03 schreef:
Wat is sowieso de meerwaarde van een afgesloten memberforum, kan iemand dat mij in eenvoudige bewoording uitleggen?
Waarom zou je een deel van de bokkers willen uitsluiten? Daar moeten dan toch goede argumenten voor zijn lijkt me?

Dat vraag ik mij ook af maar goed wordt nu teruggefloten per PB dat mijn standpunt nu wel duidelijk zou mogen zijn, goed duidelijk dat mijn reacties hier verder niet meer gewenst zijn?
Des te meer voor mij een reden om hier dus falikant tegen te zijn, ik hoop dat dit nog wel toegestaan is. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:07

ThePast03 schreef:
Mas schreef:
Gevoel vind ik wat anders, ik weet nog dat er een hele rel was toen de BvT een eigen topic kregen... Dat is uiteindelijk ook allemaal meegevallen dus ik zie het probleem niet zo. Bovendien vind ik dat er behoorlijk goed gemodereerd wordt op bokt en als er gewoon duidelijke regels gemaakt worden voor het member forum lijkt mij dat er niet zoveel aan de hand is.

Waarom zouden mensen die het kunnen/willen betalen wel mee mogen praten over het beleid en mensen die het niet kunnen/willen betalen niet?

Lees....
Het memberforum is een plaats waar IDEEEN kunnen worden aangezwengeld door betalende bokkers. FZ blijft ook gewoon bestaan voor discussies over het beleid etc, dus dat alleen betalende members mee mogen praten over beleid is onzin.
Bovendien ligt het nemen van beslissingen rondom het beleid bij het modteam+beheer en alleen bij hen. Je kunt dus praten wat je wil op het memberforum én op FZ de beslissingen worden toch door het beheer genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:07

welja,word je daarop aangesproken per pb?
het blijft hier toch een openbaar forum?
ik vind het ook niks,en ben ook geen voorstander.
snap de meerwaarde van het afgesloten memberforum ook totaal niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:08

Mas schreef:
Lees....
Het memberforum is een plaats waar IDEEEN kunnen worden aangezwengeld door betalende bokkers. FZ blijft ook gewoon bestaan voor discussies over het beleid etc, dus dat alleen betalende members mee mogen praten over beleid is onzin.
Bovendien ligt het nemen van beslissingen rondom het beleid bij het modteam+beheer en alleen bij hen. Je kunt dus praten wat je wil op het memberforum én op FZ de beslissingen worden toch door het beheer genomen.

Wat is dan precies de meerwaarde van zo'n memberforum?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:10

IMO vraag ik me af of bokt over vijf jaar nog wel bokt zal zijn. Het bokt dat ik kende was een welliswaar groot maar wel hecht forum, banners om de kosten wat te drukken maar geen commerciële zever. IK zou gold membership een hele bittere bijsmaak vinden.

Mensen betalen en krijgen voor dat geld (logisch) meer rechten, maar vraag me af of er dan ook niet in zekere zin neergekeken zal worden op niet betalenden... Of de betalers op lange termijn niet voorgetrokken zullen worden. Dat gebeurt ergens nu al gezien ze op een apart forum kunnen discusiëren over beleid terwijl elk FZ topic met een discussie over het beleid zonder pardon op slot gegooid word....

Neen, vind het geen goed idee...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:12

ThePast03 schreef:
Mas schreef:
Lees....

Wat is dan precies de meerwaarde van zo'n memberforum?

Het wordt (voor zover ik begrijp) een forum voor betalende bokkers, wat er precies aan onderwerpen besproken gaat worden dat is mij ook niet geheel duidelijk zeg ik eerlijk. Er wordt nu erg gevallen over het idee dat betalende bokkers mee zouden mogen beslissen over het beleid en daar reageer ik dan ook op.

Andersom zou ik de vraag kunnen stellen wat nu het bezwaar is tegen zo'n forum, want dat zie ik nog steeds niet. Maar ik vrees dat het dan een discussie wordt waar geen einde aan gaat komen ;)
Overigens geeft Bart wel aan dat het memberforum maar een ideetje is en het dus helemaal niet zeker is of het er uberhaupt wel komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:15

En nog over de vorige pagina: Ik zou inderdaad ook geen 2 euro per maand kúnnen missen. Ik woon welliswaar bij mijn ouders maar moet toch echt vrijwel alles zelf betalen zonder dat ik zakgeld krijg. Dus er zullen zeker mensen zijn die het simpelweg niet kúnnen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:22

Mas schreef:
Het wordt (voor zover ik begrijp) een forum voor betalende bokkers, wat er precies aan onderwerpen besproken gaat worden dat is mij ook niet geheel duidelijk zeg ik eerlijk. Er wordt nu erg gevallen over het idee dat betalende bokkers mee zouden mogen beslissen over het beleid en daar reageer ik dan ook op.

Andersom zou ik de vraag kunnen stellen wat nu het bezwaar is tegen zo'n forum, want dat zie ik nog steeds niet. Maar ik vrees dat het dan een discussie wordt waar geen einde aan gaat komen ;)
Overigens geeft Bart wel aan dat het memberforum maar een ideetje is en het dus helemaal niet zeker is of het er uberhaupt wel komt.

Het neemt toch ruimte in beslag en tijd om een nieuw forum voor een bepaalde groep op te zetten?
Tijd die je beter ergens anders aan kunt spenderen naar mijn idee.
Want het heeft eigenlijk geen nut, zo'n forum, het wordt niks bijzonders, of wat dan ook.
Ik heb er ook niks tegen als het er wel komt hoor, mij maakt het niet uit, maar ze kunnen beter iets anders doen ipv een eigen forum vind ik :).
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 09-03-09 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:22

pharagirlke schreef:
IMO vraag ik me af of bokt over vijf jaar nog wel bokt zal zijn. Het bokt dat ik kende was een welliswaar groot maar wel hecht forum, banners om de kosten wat te drukken maar geen commerciële zever. IK zou gold membership een hele bittere bijsmaak vinden.

Mensen betalen en krijgen voor dat geld (logisch) meer rechten, maar vraag me af of er dan ook niet in zekere zin neergekeken zal worden op niet betalenden... Of de betalers op lange termijn niet voorgetrokken zullen worden. Dat gebeurt ergens nu al gezien ze op een apart forum kunnen discusiëren over beleid terwijl elk FZ topic met een discussie over het beleid zonder pardon op slot gegooid word....

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, en ga helemaal in je mening mee.
Ik zou het jammer vinden wanneer het deze kant op gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:24

Less schreef:
pharagirlke schreef:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, en ga helemaal in je mening mee.
Ik zou het jammer vinden wanneer het deze kant op gaat.

idd ik ook... vind zoiezo dat bokt te veel aan het veranderen is... want ze hebben het over een kledinglijn ? een nieuwlogo... en nu betalende bokkers.. vind het erg jammer

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:26

_lies_ schreef:
Het neemt toch ruimte in beslag en tijd om een nieuw forum voor een bepaalde groep op te zetten?
Tijd die je beter ergens anders aan kunt spenderen naar mijn idee.
Want het heeft eigenlijk geen nut, zo'n forum, het wordt niks bijzonders, of wat dan ook.
Ik heb er ook niks tegen als het er wel komt hoor, mij maakt het niet uit, maar ze kunnen beter iets anders doen ipv een eigen forum vind ik :).

Daar heb je ook zeker een punt, zo'n forum zal idd tijd en modwerk in beslag nemen, maar ik neem aan dat daar rekening mee
gehouden wordt bij het opzetten van de verdere plannen. En dit topic is juist om ideeen voor features aan te dragen, dus als jij andere ideeen hebt dan kun je ze hier ook kwijt :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:26

In tijd van nood ben ik niet te beroerd om Bokt wat te ondersteunen, maar 24 per jaar vind ik toch wat te veel. De rekensom van Freerider mag dan wat 'creatief boekhouden' zijn, maar ik krijg toch ook wel een beetje een 'Marktplaats' gevoel ;)

Ik zie dus meer in een soort van Bokt-aandeel, te koop voor een vast bedrag. En mocht het ooit tot een verkoop/overname komen dat we dan meeprofiteren van al die miljoenen die dat oplevert ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:27

Het gaat weer richting 1 april....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:27

Het grote breekpunt voor mij zou zijn dat daarom een (deel) van het forum niet meer openbaar is. Dat vind ik nu één van de grote voordelen die volgens mij ook het 'mooie' er wat in houd.

Ik vind bevoorbeeld acties waarbij je een 'naam' onder je gebruikernaam kan kopen veel leuker (dat is toch eens gedaan ooit dacht ik).
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 09-03-09 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:29

Het idee van een bokt-aandeel vind ik een goeie DD, is een mooi spaarpotje voor later en een miljoentje extra zou niet misstaan op mijn bankrekening :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:29

Mooi idee om iets te doen om donnaties te krijgen :).

Maar een memberforum vind ook ik een zinloos iddee. Ik vind dat bokt nog altijd toegankelijk moet blijven voor iedereen (buiten dan op de teamledenfora).

Een extra functie zoals meer PB's in je PB boks etc... Vind ik wel een goed idee :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:31

lindake schreef:

Maar een memberforum vind ook ik een zinloos iddee. Ik vind dat bokt nog altijd toegankelijk moet blijven voor iedereen (buiten dan op de teamledenfora).

Een extra functie zoals meer PB's in je PB boks etc... Vind ik wel een goed idee :).

maar zou jij 2 euro permaand betalen alleen voor een grootere inbox ? en een aantal andere "nutteloze" opties ?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:31

Nog een ideetje, hier zijn ook wat topics over geweest:
wellicht is het leuk dat betalende bokkers het uiterlijk (kleru etc) naar wens kunnen aanpassen? Roze, paars, grijs, groen, oranje, rood, ik roep maar wat :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:33

Anoniem schreef:
lindake schreef:

maar zou jij 2 euro permaand betalen alleen voor een grootere inbox ? en een aantal andere "nutteloze" opties ?

En zou jij 2 euro per maand betalen voor een besloten forum? Wat is daar dan de meerwaarde van?

Edit: En waarschijnlijk zullen er wel mensen voor betalen... Nu doneren er ook mensen voor een tekstje onder hun boktnaam :D.
Laatst bijgewerkt door lindake op 09-03-09 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt