Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:46

Tieneke schreef:
Ik steek zo niet in elkaar. Ik zou zeggen: "Nee, bedankt, zo'n info hoef ik niet."
Voor mij specifiek zou het trouwens ook niet belangrijk zijn. Ik heb zelf achter de schermen gezeten en heb gezien hoe het daar is.

Inderdaad, en moet je het dan geloven van iemand die het via via via vernomen heeft? ROFL Ik trek mijn conclusies hieruit: natuurlijk bespreken ze achter de schermen de boktleden. Moet ook wel om tot een goede overweging te komen voor een OW of ban. Maar niet half zo respectloos als door sommigen hier over mods wordt gesproken. Bloos!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-11-08 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:47

Karl66 schreef:
Naadje die opmerking van jou dat wij afzeiktopics achter de schermen hebben bewijst voor mij wel dat je het gewoon uit je duim zuigt. Maar daarom blijf ik het nog wel beledigend vinden.

wat jij wilt denken Haha!
vrijheid van denken noemen we dat Knipoog

en iepsel: ROFL
juist! Boeie Haha!
overigens als dat groepje komt moet je wel meerdere mensen uit dit topic uitnodigen Knipoog
edit: mij benieuwen trouwens hoelang het nu weer gaat duren voordat de OW met ban komt Knipoog
meestal pas als het vergeten is.....
en weer voor hetzelfde als altikd: vrijheid voor meningsuiting
dat is namelijk verboden op bokt
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 12-11-08 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:49

randalinpony schreef:
Ah. Dus ooit was er een mod die Naadje in vertrouwen nam over dingen die Naadje niet mocht weten.

Maar die mod is nu geen mod meer.

Zo steekt de vork in de steel, dus?

Dus eigenlijk doet het 0.0 ter zake. Het is helemaal niet relevant. En in mijn ogen zoals ze hier zeggen: "schele zever".

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:51

Vallen deze beschuldigen trouwens niet onder ongefundeerde kritiek?? Zie de boktregels:

Citaat:
Ongefundeerde kritiek
Ongefundeerde kritiek op het Bokt-beheer en de moderators is niet toegestaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:52

i rest my case Vork

moet je een groen voetje halen slimmerik? ROFL
je hoeft je best niet te doen hoor, die OW komt er toch wel

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:55

naadje24 schreef:
i rest my case Vork

moet je een groen voetje halen slimmerik? ROFL
je hoeft je best niet te doen hoor, die OW komt er toch wel

Arme jij Ach gut Maar klopt toch? Je beschuldigt hier mensen van dingen waar je geen enkel bewijs voor hebt/wilt geven.

Ik heb over jou ook wel dingen per pb gehoord. Maar ik pas ervoor om ze te ventileren hier. Knipoog Zou ook niet netjes zijn aangezien ik niet kan controleren of ze waar zijn. Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:56

Eigenlijk snap ik helemaal niet wat je wilt bereiken Naadje? Dat Bokkers geschokt zijn omdat ze lezen dat er achter de schermen over hun akties wordt gepraat?
En al zou dat op een negatieve manier zijn en ook al zou iemand hier zelfs een bewijs neerzetten kan ik er nog niet geschokt van raken.
Waarom zou het sowieso belangrijk moeten zijn dat moderators over je praten en hoe ze over je praten, lig je daar serieus wakker van?

Wat dacht je dat de gebruikers nooit eens vervelende dingen zeggen over de moderators achter de schermen. Of gebruikers onderling. Clown

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:56

Jezus mina, sta altijd weer versteld van hoe sommige op de man spelen zeg.
Word je daar echt nou zoveel gelukkiger van???
Als het je hier niet bevalt dan donder je toch lekker op?
Maar nee, want dan mis je het kunnen zieken en zuigen.
Vraag me echt af wat voor een leven je dan hebt.
Richt lekker zelf een forum op waar je je eigen regels kunt hanteren, maar laat ze het hier doen zoals het gaat en de regels zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:58

Onassa schreef:
Richt lekker zelf een forum op waar je je eigen regels kunt hanteren, maar laat ze het hier doen zoals het gaat en de regels zijn.

Helemaal mee eens, hoef je jezelf ook niet meer druk te maken wat er achter de schermen over je verteld wordt. Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:12

naadje24 schreef:
en weer voor hetzelfde als altikd: vrijheid voor meningsuiting
dat is namelijk verboden op bokt

Laten we wel duidelijk zijn dat vrijheid van meningsuiting alleen maar inhoudt, ook grondwettelijk gezien, dat de overheid niet op voorhand censureert wat jij zegt. Het betekent in geen enkele interpretatie dat je straffeloos alles mag zeggen.

Je bent volwassen (neem ik aan? Ik heb niet in je profiel gekeken) en dan ben je helemaal zelf verantwoordelijk voor je gedrag. Jouw gedrag en jouw woorden roepen reacties op en deze consequenties zul je zelf moeten dragen. Een van die consequenties kan een OW zijn. Als je weet dat je een OW kunt krijgen voor bepaalde zaken, en jij kiest er toch voor om deze reacties te plaatsen, dan kies je ook voor de gevolgen. Het klinkt nu als een Dr. Phil-aflevering, maar daar komt het gewoon op neer: je hebt altijd zelf de keuze. als jij geen OW wilt, dan kun je ook kiezen om op een andere manier te reageren. Misschien kun je er zelfs voor kiezen om je eigen manier van reageren eens te bekijken vanuit het standpunt van anderen, en je af te vragen hoe je overkomt en of dat is hoe jij over wilt komen.
Maar er is uiteindelijk maar één persoon die uiteindelijk op de verzendknop drukt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:22

mooi paardje hoor! je mag wel iets meer je hakken uitdrukken en niet zo streng in de mond zijn

oeps.. verkeerde topic Clown

nee ff serieus nu.. af en toe word ik ook een beetje gallisch van de modjes.. topics worden naar mijn idee te snel op slot gegooit,
en er word met 2 maten gemeten.. vaak... bv een topic over borstvergroting mag wel, maar een topic over penisverlenging mag dan weer niet.. wat is het verschil? Verward om maar even een extreem voorbeeld te noemen.. en zo zijn er nog meer voorbeelden

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:38

Mensen die het echt zo verschrikkelijk vinden op bokt, vinden dat de mods hun boktplezier verstoren en geen nuttige tips hebben hoe de sfeer verbeterd kan worden kunnen mijns inziens beter naar een ander forum gaan Bloos

Ik heb in de 1,5 jaar dat ik groen was nog nooit gezien dat iemand een hand boven het hoofd werd gehouden en ook nog nooit gezien dat iemand negatief werd besproken terwijl er in de post van iemand geen aanleiding tot die opmerkingen was.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:34

Ik vind dat er in veel gevallen mild gemodereerd wordt.

Hier op bokt hoeft niemand een blad voor de mond te nemen - zolang ie er geen hatelijke of onbeschofte dingen uit laat rollen.

Ik huiver ook voor een bokt zonder moderators. Het bloed zou van het beeldscherm spatten. Vork

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 02:28

odetteke schreef:
Mensen die het echt zo verschrikkelijk vinden op bokt, vinden dat de mods hun boktplezier verstoren en geen nuttige tips hebben hoe de sfeer verbeterd kan worden kunnen mijns inziens beter naar een ander forum gaan Bloos

Ik heb in de 1,5 jaar dat ik groen was nog nooit gezien dat iemand een hand boven het hoofd werd gehouden en ook nog nooit gezien dat iemand negatief werd besproken terwijl er in de post van iemand geen aanleiding tot die opmerkingen was.

Er zijn een paar personen die wel degelijk een hand boven het hoofd gehouden wordt. Ondanks waarschuwingen naar mods blijven ze topics verzieken omdat ze persé altijd gelijk willen hebben en de mening van een ander niet respecteren. Als je niet in hun bijbel gelooft dan ben je in hun ogen helemaal verkeerd bezig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 08:25

odetteke schreef:

Dat klinkt zo ongeloofwaardig dat ik het niet eens meer ga proberen te geloven. Jullie doen allemaal alsof je zo heilig zijn maar het zou veel prettiger zijn als er eens werd toegeven dat in sommige zaken verkeerd gehandeld wordt, met twee maten gemeten wordt en mensen een hand boven het hoofd wordt gehouden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:14

Ja hoor, geven ze MIJ weer een OW, zal ook eens niet zo zijn dat een bokker een OW krijgt terwijl andere rustig mogen rellen. Ok, de OW zal heus wel terecht zijn maar dan nog.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:15

Natuurlijk maken we fouten, anders had een bezwaarcommissie ook weinig zin.

Maar zoals ik in mijn eerste bericht ook al zei, je moet onderscheid maken tussen mensen met een afwijkende mening, wat gewoon is toegestaan en de manier van formuleren waar je een sanctie voor kan krijgen.

We houden geen mensen een hand boven het hoofd vanwege hun mening, gewoon omdat het hebben van een afwijkende mening niet verboden is. Op het moment dat die mensen op basis van hun afwijkende mening aanvallende berichten gaan plaatsen of mensen persoonlijk aanvallen, dan krijgen ze net zo hard een OW als de rest. Wat in het topic met gegeven bans op FZ ook gewoon na te lezen is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:14

Veel mensen vergeten dat de eerste OW niet op FZ gemeld wordt dus het kan best zijn dat de andere partij ook een OW krijgt maar je dat niet te weten komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:44

xx_Horsiex schreef:
Dat klinkt zo ongeloofwaardig dat ik het niet eens meer ga proberen te geloven. Jullie doen allemaal alsof je zo heilig zijn maar het zou veel prettiger zijn als er eens werd toegeven dat in sommige zaken verkeerd gehandeld wordt, met twee maten gemeten wordt en mensen een hand boven het hoofd wordt gehouden.

Het eerste zal ongetwijfeld wel eens waar zijn. Waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Het tweede en derde veronderstelt een actie met voorbedachten rade en tot dusver ben ik die nog niet tegengekomen. Maar zoals gezegd mag er altijd een klacht ingediend worden bij ofwel een hoofdmod, ofwel een beheerslid ofwel de bezwaarcommissie wanneer je zoiets concreet constateert. Met vage uitlatingen kun je namelijk niks als (hoofd)mod/bbc/beheerder, je hebt wel concrete gevallen nodig Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:28

Ikima schreef:
Er zijn een paar personen die wel degelijk een hand boven het hoofd gehouden wordt. Ondanks waarschuwingen naar mods blijven ze topics verzieken omdat ze persé altijd gelijk willen hebben en de mening van een ander niet respecteren. Als je niet in hun bijbel gelooft dan ben je in hun ogen helemaal verkeerd bezig.

Ik krijg toch sterk de indruk dat van jouw kant uit hetzelfde geldt. Jij lijkt door deze stelling óók niet open te staan voor de mening van die persoon. Iedereen mag een mening hebben en als die lijnrecht tegen de jouwe ingaat is dat zeker geen topic verzieken. Is maar net hoe je ermee omgaat.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:36

Er zijn ook mensen die bij het minste of geringste meteen een OW krijgen. Grappig zijn mag ook niet op bokt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:39

ManonR_ schreef:
Er zijn ook mensen die bij het minste of geringste meteen een OW krijgen. Grappig zijn mag ook niet op bokt.

Het ligt er denk ik maar net aan wat je onder grappig bedoelt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:40

Onassa schreef:
ManonR_ schreef:
Wat heeft dat nou met dit topic te maken??
Dat was een reactie op dat sommige mensen de hand boven het hoofd gehouden wordt. Ik bedoel dus te zeggen dat het tegenovergestelde ook voorkomt. Nee niet bij mij. Ik heb nog nooit een OW gehad.

Onassa schreef:
ManonR_ schreef:
Het ligt er denk ik maar net aan wat je onder grappig bedoelt.
Ik weet wat jij bedoelt, maar ik bedoel dus niet mezelf maar heel iemand anders in deze.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:42

Als ik het dus goed begrijp mag je op bokt geen lol hebben, niet grappig zijn, geen discussies voeren, geen andere mening hebben..
Ehm, maar als dat zo is, wat doen jullie hier dan nog? Misschien beetje botte vraag, maar ik zou niet op een forum blijven waar ik 'niets' mag
En als er dan zóveel mensen zijn die bovenstaande vinden moet het ook geen probleem zijn een ander goedlopend forum op te richten. Succes.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:43

Djilan schreef:
Als ik het dus goed begrijp mag je op bokt geen lol hebben, niet grappig zijn, geen discussies voeren, geen andere mening hebben..
Ehm, maar als dat zo is, wat doen jullie hier dan nog? Misschien beetje botte vraag, maar ik zou niet op een forum blijven waar ik 'niets' mag
En als er dan zóveel mensen zijn die bovenstaande vinden moet het ook geen probleem zijn een ander goedlopend forum op te richten. Succes.
Er gaan ook heus wel dingen goed maar vaak worden er dingen afgestraft die in mijn ogen het afstraffen nog niet eens BIJNA waard zijn.