Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:13

Natuurlijk worden alle opties bekeken. :j
We zullen in eerste instantie een (grove?) selectie maken en daar een winnaar uit kiezen.

Jullie zien en merken natuurlijk lang niet alles, maar Bart (en de overige teamleden zijn/)is behoorlijk druk, vandaar dat er niet steeds de tijd wordt genomen om overal op te reageren. Dat wil niet zeggen dat we het niet lezen en dat we jullie inzet niet waarderen! Het is juist super om te lezen/zien hoe betrokken jullie zijn bij het forum en wat jullie ervoor doen. +:)+

xDramaQueen

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:34

ik zie leuke voorbij komen, en die van julius zijn idd erg gaaf, maar IMO niet geschikt om te borduren.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:54

julius? bijna alle logo's zijn gemaakt met Julius als onderwerp...
Of bedoel je julien?
En waarom is hij niet geschikt op te borduren? Schaduw en kleurverloop weg en hij is prima borduurbaar.
Borduren is ook niet de 1e prioritiet.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:11

Ielsje schreef:
julius? bijna alle logo's zijn gemaakt met Julius als onderwerp...
Of bedoel je julien?
En waarom is hij niet geschikt op te borduren? Schaduw en kleurverloop weg en hij is prima borduurbaar.
Borduren is ook niet de 1e prioritiet.

julien idd ja :j excuses, omdat het teveel priegel werk is zei ik, maar ik zei ook imo, het is dus een mening, ik zou het maar raar vinden als er een evenement is en bokkers dragen een vest met een blok en een halve bips erin.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:13

Aah okay top :) Fijn weer een reactie van een MOD te lezen ;)

@ XdramaQueen, in eerste instantie moet het logo er vooral mooi op beeld uit zien, en wanneer je het laat borduren laat je inderdaad de schuduw en het verloop weg! Daar lijkt het logo op borduurwerk echt niet heel anders door hoor ;)
Een borduurstudio kijkt niet eens naar priegelwerk, dat gaat allemaal via de computer ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:17

ik weet dat dat idd via de computer gaat, maar ik blijf bij mijn mening, ik ben heel benieuwd of er nog meer komen :j

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:18

Geeft niet ;) ieder zijn mening ;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:24

Kep een heel vet idee trouwens voor een polo haha er schieten me weer creaties te binnen :P
Misschien is dit idee beter voor drukwerk op de polo... :)
Wordt vervolgt ;P

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:45

Ik zou niet te lang op 1 idee door blijven gaan. Zit je nu heel veel tijd in een compleet logopakket te steken wat misschien niet gekozen zal worden. Wel vind ik jouw logo er zeker bovenuit springen. Maar ik ga toch wel met DramaQueen mee dat een vierkantje met een paardenkont op een t-shirt bijvoorbeeld wat vreemd kan overkomen. Daarbij zien wij meteen wat het is maar enkel als beeld ziet een leek niet direct dat het een bokkende paardenkont is. Op het forum zie je wel dat het iets met paarden te maken heeft, maar daarbuiten zal het verband wat moeilijker te zien zijn tenzij je het er echt bij gaat zetten.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:09

Ja maar ik wil jullie met die polo juist laten zien dat je niet zo moet gaan denken. ;)
Je moet wat meer "out of the box" denken ;)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:17

Ja of jij moet uit je box denken :P . Je houd je nu vast aan dat ene ontwerp, wat absoluut niet slecht is hoor, maar mijn collega's wisten afgelopen week niet wat het moest voorstellen (zij kijken altijd mee op mijn beeldscherm als ik creatieve dingen aan het doen of kijken ben :') ) tot ik ze het orginele beeld liet zien.
IPV verschillende variaties van dit ontwerp zou ik eerder gaan proberen met variaties óp dit ontwerp :) .

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:19

Hier komt ieee!! :D haha
Hiermee wil ik laten zien dat je meerdere kanten op kan ;)
De polo kan in deze kleurstelling op alle kleuren worden gedrukt! Voor de zogenaamde 'setjes freaks' is dat zeker wel van belang ;)

Afbeelding

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:20

Iceprinses, dit is mijn 3e variant er al op hoor ;)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:22

Wauw dat is echt gaaf!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:23

Gaaf shiiiiirt!! *KWIJL!* Ik denk nu ECHT dat het logo van Julien echt wat in zich heeft om een winnaar te worden!

JustJoyce

Vet! Julien! :D Ik zie echt een winnaar hier, voor mijn gevoel.

Lyonesse

Hij is wel leuk, maar dat vind ik dan weer weinig met je logo te maken hebben. Daarnaast: ja het is dezelfde kont, maar meerdere mensen hebben met die kont gewerkt.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:28

Ze hebben alle 3 enkel de achterkant erop staan :) .

Shirt is heel leuk, maar ik blijf erbij dat het niet meteen duidelijk is dat het een bokkende paardenkont is, en niet omdat ik dat vind, maar om wat de reacties waren van buitenstaanders :) . Ik zou of de kont verder abstraheren of meer paard laten zien. Maar goed, als jij hierbij wilt blijven moet je dat vooral doen natuurlijk ;) .

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:31

Lyonesse schreef:
Hij is wel leuk, maar dat vind ik dan weer weinig met je logo te maken hebben. Daarnaast: ja het is dezelfde kont, maar meerdere mensen hebben met die kont gewerkt.

Mijn persoonlijke mening is dat je gewoon een huisstijl op moet gaan zetten. Dat je die kont vaker ziet is logisch he ;) Als we julius er in terug willen laten zien ;) Ik heb mijn paard met een extra lijn afgewerkt. Daarnaast houd ik me aan het zelfde font en stijl.
Ik wil gewoon laten zien dat er meer mogelijk is ;) Je kan ook gewoon kiezen voor alleen het logo op de polo, maar ik vind het leuk om wat uit te proberen ;)

Waarom moet een logo meteen duidelijk zijn wat het is? bekijk eens wat logo's van bedrijven, soms is het niet herkenbaar meer maar heeft het wel een visie dat het wil uitdragen. Mensen herkennen het beeldmerk en daar gaat het om.
Maar goed ook daar kan je over discusseren ;) Ieder zijn eigen communicatie ;)
Ik beschouw jullie kritische opmerkingen ook niet als negatief hoor! Ik zal eens kijken of ik er wat mee kan doen.. maar ja je kan natuurlijk op den duur niet ieder tevreden stellen. Als ik er zelf uiteindelijk maar achter sta :)
Ik doe het voor mijn plezier ;)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:40

JulienSVU schreef:
Waarom moet een logo meteen duidelijk zijn wat het is? bekijk eens wat logo's van bedrijven, soms is het niet herkenbaar meer maar heeft het wel een visie dat het wil uitdragen.

Ja dat bedoel ik dus maar je zit er nu precies tussenin, net niet herkenbaar figuur, net niet non-figuratief.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:43

Ik moet zeggen dat ik me wel kan vinden in wat IcePrincess zegt. Het logo van alleen een paardenkont is niet in een oogopslag duidelijk als je de context niet hebt, maar het is als abstract symbool naar mijn mening niet zo aansprekend.
De logo's springen er duidelijk uit doordat ze erg verzorgd zijn en professioneel gepresenteerd, maar als ik echt naar het beeld zelf kijk, vind ik het toch net niet wat ik zou hopen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:44

Ik en mijn omgeving vinden het wel herkenbaar ;) Moet het dan zo strak zijn dat de lijnen perfect zijn? Nou ja we kunnen er uren op door discusseren ;)
Geef niet hoor ;) We houden gewoon allebei lekker onze mening haha

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:45

Heb het topic weer eens doorgekeken en er staan echt leuke dingen tussen.
Die polo is ook leuk zeg, zou ik wel willen dragen. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:46

Lyonesse schreef:

had het niet beter kunnen zeggen :j, dan zie ik liever op de rug een volledig bokkend paard, ik wil sowieso met een buikje geen logo's voorop :D dan is dat arme beest net een zeekoe :))

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:48

Hahahahaha