Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:38

Dat weet ik ook uit de mod tijd
maar ik weet ook uit de modtijd dat je wist dat er achter de schermen veel gebeurde, wardoor er mensen wel eens openbaar te ver gingen...en dat zijn dan niet de schuldige.
Ik heb het idee dat daar nu overheen gekekenw ordt.
als mensen maar net tussen de lijntjes kunnen reageren in het topic komen ze er mee weg...er word niet gezien dat je tussen de lijntjes nog veel gemener kunt zijn dan die iemand die eens zegt, flikker nu eens op man , met je kl*te gezeik...al is die laatste dan fout...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:44

Eigenlijk is het ook foute boel dat moddie mee kunnen posten. Misschien niet leuk voor ze, maar dat is wel van 2 walletjes eten. Zo heb je dus moddies die vriendjes zijn met bokkers, bokkers die eigenlijk een dubbele bodem hebben, die worden niet aangepakt. Dát is het kritiek van de vriendjespolitiek zoals bokt al zo vaak is verweten. Dáarom vinden velen het modstsyteem niet eerlijk.

Eigenlijk zou je als mod tijdelijk time-out moeten krijgen om mee te kunnen bokken. Zullen beduidend minder aanmeldigen zijn, maar anders mod voor een half jaartje of zo. De mids zouden wel weer anders kunnen zijn, maar die zouden dan geen toegang moeten krijgen tot de "achter de schermen" om het eerlijk te houden. Wel zouden zij sturend en bemiddelend kunnen zijn tussen gebruiker en mod.
Zo houdt je het gewoon eerlijk.

In het "echte leven" wordt het ook niet gewaardeerd dat je 2 petten op hebt. Je zou als politieman maar achter de bar staan in een bruin cafe, zeker als er van alles en nog wat komt, dus ook 'fout' publiek. Juist daarom worden dienders ontslagen vanwege hun dubieuze vriendenkring. Het mengt nou eenmaal niet.

Maar de verhoudingen zijn al ingevuld. Ik heb mij nl ook zeer verbaasd over de benoeming van enkele moddies. Die zaten heel duidelijk in een vriendenclubje. Dát is gewoon niet een onafhankelijke beginspositie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:49

Citaat:
Bedoel je dat dat ik aangehaald heb?

viewtopic.php?f=10&t=803876&hilit=

Ze wil graag laten zien hoe haar paard loopt en het paard loopt netjes. Haar houding weet ze zelf, hoeft dan toch niet opnieuw besproken te worden, wel commentaar hoe het paard loopt, we zijn niet allemaal anky, vandaar. Ga je zaniken over iemands openingszin in zo een topic, dan snap je niet wat er hier wordt besproken want daar gaat het nl ook om. Hoe verziek je dan iemands topic.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:55

Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.

Houding mag dus wel besproken worden ook al zegt ts van niet Lachen dus mensen die daarover zaniken, hebben eigelijk het recht volgens de regels Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:57

Ze vraagt om rijtechnisch commentaar, dat geef ik. Imo lopen haar paarden niet zo goed als zou kunnen. Als ze wil laten zien hoe mooi ze wel niet lopen, zeg dan gewoon dat je nergens commentaar op wilt, zet het in ITP en klaar.

Ze zegt nergens dat ze alleen wil weten hoe haar paardjes lopen (het zijn er twee), ze vraagt letterlijk om rijtechnisch commentaar. In haar geval is haar houding dusdanig dat dit hét storende ding is. Sinds wanneer is een houding trouwens niet meer rijtechnisch?

Edit: als er maar wat kleine puntjes waren in haar houding, zou ik het ook niet aanhalen. Zo te zien is haar houding echter zón storende factor voor haar en haar paarden, dat ik het wel nodig vind om te zeggen dat dat zo is. Daarmee lever ik niet eens commentaar op haar houding opzich. Als ze dan overal kritiek op levert, wil ik een oplossing geven. Jammer genoeg is het verbeteren van haar houding daar hét sleutelpunt in. Ik kan dus geen rijtechnisch commentaar geven zonder dat aan te halen. Verder is het niet mijn bedoeling haar topic te verzieken, ik wil haar alleen wijzen op wat ik zie, en wat ze daar volgens mij aan kan doen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:02

Inderdaad, vind ik ook spijtig. Als je houding slecht is, kan het toch door tips verbeteren. De houding bepaald in vele maten hoe een paard loopt Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:05

In dit geval vind ik van wel, als ze gewoon niet zo netjes erop zat, zou ik er geen punt van maken. Nu zijn de 'fouten' in haar rijden vooral door haar houding, dus wat moet je dan zeggen? Jaaaa, mooi... je zou zo naar de olympische spelen kunnen...

Als iemand om commentaar vraagt, neem ik aan dat ze ook commentaar willen. Je weet vantevoren dat verschillende mensen verschillende dingen denken, daarom plaats je het op bokt, maar jammer genoeg zijn er meer mensen die vinden dat je alleen 'ja' en 'amen' mag zeggen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:06

katiavl schreef:
Inderdaad, vind ik ook spijtig. Als je houding slecht is, kan het toch door tips verbeteren. De houding bepaald in vele maten hoe een paard loopt Lachen

Toevallig staat er even verderop al een topic hierover: viewtopic.php?f=25&t=803119

Daar worden verschillende argumenten voor en tegen gegeven, interessant om even door te lezen. Wat er in elk geval uit naar voren komt, is dat veel commentaar overbodig herhaald wordt en dat informatie van de TS soms over het hoofd wordt gezien, waardoor de kritiek niet zo zinvol maar vooral storend is. Er staan verschillende voorbeelden in het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:08

katiavl schreef:
Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.

Houding mag dus wel besproken worden ook al zegt ts van niet Lachen dus mensen die daarover zaniken, hebben eigelijk het recht volgens de regels Lachen

Juist door zo een instelling lopen topics fout. Dan krijg je dus een opmerking, meerderen gaan mee doen en dan is het resultaat dus bedroevend. Als iemand weet dat hij naar de grond kijkt en het wil veranderen maar nog niet zo ver is, ga je toch niet roepen, b.v. zoek je dubbeltjes? Niet naar beneden kijken dan loopt het paard ook beter, e.d. ? Daar heb je toch niets aan? Als je zegt je onderbeen ietsjes naar achteren, je been om het bolle deel van de buik, dáár heb je wat aan. Is een tip. Dát wil ze horen.

Maar ik heb het idee dat de meeste mensen die in dat soort topics reageren helemaal niet weten wat ze voor tips kunnen geven. Hebben zelf geen idee, doen het zelf ook of nog slechter. Waarom dan reageren?

Ik zie foto's dat paarden hun ruiter op links of rechts gooien. Ik zou er wat van kunnen zeggen, maar bemoei mij er niet mee, rij zelf geen deuk in een pakje boter. Dus reageer bijna nooit in zulke topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:10

khirshanta schreef:
In dit geval vind ik van wel, als ze gewoon niet zo netjes erop zat, zou ik er geen punt van maken. Nu zijn de 'fouten' in haar rijden vooral door haar houding, dus wat moet je dan zeggen? Jaaaa, mooi... je zou zo naar de olympische spelen kunnen...

Als iemand om commentaar vraagt, neem ik aan dat ze ook commentaar willen. Je weet vantevoren dat verschillende mensen verschillende dingen denken, daarom plaats je het op bokt, maar jammer genoeg zijn er meer mensen die vinden dat je alleen 'ja' en 'amen' mag zeggen

Dan reageer je toch niet? Hoeveel paarden lopen er in de krul? Hoeveel paarden lopen er met een valse knik? Zeg ik niks van. Neem aan dat ze les hebben, wedstrijden rijden. Laten ze het daar maar zeggen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:16

Niet iedereen is hetzelfde als jou russel, dat alles niet tien keer herhaald moet worden snap ik, vaak is het ook omdat ts koppig is, maar dat is dan niet van de houding discussie.

Neem nu van de belg, mensen zeggen het is te jong, ts zegt hou op ik heb acht jaar ervaring ik weet wel wat ik doe, ik heb van een 12 jarige geen commentaar nodig ofzo. Dat is vaak het begin van een eindeloze herhalingsdiscussie

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:18

russel schreef:
Dan reageer je toch niet? Hoeveel paarden lopen er in de krul? Hoeveel paarden lopen er met een valse knik? Zeg ik niks van. Neem aan dat ze les hebben, wedstrijden rijden. Laten ze het daar maar zeggen.

Als het zo duidelijk is dat mensen eigenlijk alleen willen horen dat het er zo mooi uitziet, en wát een geweldig setje, reageer ik ook niet. Ik kreeg echter bij haar de indruk dat ze echt wilde leren wat anderen ervan vonden, dus zeg ik ook wat ik denk. In feite was dat ander rijtechnisch commentaar en dat haar houding ervoor zorgde dat haar rijkunsten niet goed uit de verf kwamen, maar dan komt op elk punt haast een weerwoord.

Als ik dat eerder had geweten had ik inderdaad niets gezegd. Laat maar lekker gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:20

russel schreef:
Eigenlijk is het ook foute boel dat moddie mee kunnen posten. Misschien niet leuk voor ze, maar dat is wel van 2 walletjes eten. Zo heb je dus moddies die vriendjes zijn met bokkers, bokkers die eigenlijk een dubbele bodem hebben, die worden niet aangepakt. Dát is het kritiek van de vriendjespolitiek zoals bokt al zo vaak is verweten. Dáarom vinden velen het modstsyteem niet eerlijk.

Eigenlijk zou je als mod tijdelijk time-out moeten krijgen om mee te kunnen bokken. Zullen beduidend minder aanmeldigen zijn, maar anders mod voor een half jaartje of zo. De mids zouden wel weer anders kunnen zijn, maar die zouden dan geen toegang moeten krijgen tot de "achter de schermen" om het eerlijk te houden. Wel zouden zij sturend en bemiddelend kunnen zijn tussen gebruiker en mod.

In het "echte leven" wordt het ook niet gewaardeerd dat je 2 petten op hebt. Je zou als politieman maar achter de bar staan in een bruin cafe, zeker als er van alles en nog wat komt, dus ook 'fout' publiek. Juist daarom worden dienders ontslagen vanwege hun dubieuze vriendenkring. Het mengt nou eenmaal niet.

Maar de verhoudingen zijn al ingevuld. Ik heb mij nl ook zeer verbaasd over de benoeming van enkele moddies. Die zaten heel duidelijk in een vriendenclubje. Dát is gewoon niet een onafhankelijke beginspositie.

Het niet mee posten is denk ik niet realiseerbaar.
Uit de hobbie van bokt word men mod.

Maar een mod mag bijv niet een topic modden waar hij/zij zelf aktief is. logisch natuurlijk anders ben je niet objectief.
Maar misschien kun je die lijn wel verder door trekken.
Ben je als mod erg actief in een bepaalde groep in de HK, dat als er een ander topic is, met ook een vaste gebruiker van het HK topic en er word op die hk gebruiker getemd, dat die mod dat topic ook niet mag beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:20

katiavl schreef:
Niet iedereen is hetzelfde als jou russel, dat alles niet tien keer herhaald moet worden snap ik, vaak is het ook omdat ts koppig is, maar dat is dan niet van de houding discussie.

Neem nu van de belg, mensen zeggen het is te jong, ts zegt hou op ik heb acht jaar ervaring ik weet wel wat ik doe, ik heb van een 12 jarige geen commentaar nodig ofzo. Dat is vaak het begin van een eindeloze herhalingsdiscussie

Zegt dit dan niet iets van jouw zelf? Jij wilt er op reageren, dus jouw mening telt dan dus zwaarder. Dat een TS koppig is is toch niet jouw probleem? Iemand van 12 die 8 jaar rijdt, kan zelfs wel ZII rijden. Zijn er genoeg hoor. Zodra ik merk dat ik in een topic van een 12 jarige zit, haak ik af.

Idd niemand is zoals ik, gelukkig maar, maar Katia jij bent toch ook niet zoals iedereen hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:22

runningkawa schreef:
russel schreef:

Het niet mee posten is denk ik niet realiseerbaar.
Uit de hobbie van bokt word men mod.

Maar een mod mag bijv niet een topic modden waar hij/zij zelf aktief is. logisch natuurlijk anders ben je niet objectief.
Maar misschien kun je die lijn wel verder door trekken.
Ben je als mod erg actief in een bepaalde groep in de HK, dat als er een ander topic is, met ook een vaste gebruiker van het HK topic en er word op die hk gebruiker getemd, dat die mod dat topic ook niet mag beoordelen.

Ik snap het, het is ook moeilijk, maar de objectiviteit is er dan al niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:23

Daarom die lijn doortrekken Ja
Dat moet wel te doen zijn zonder het bokt plezier van de mod weg te nemen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:24

russel schreef:
katiavl schreef:

Zegt dit dan niet iets van jouw zelf? Jij wilt er op reageren, dus jouw mening telt dan dus zwaarder. Dat een TS koppig is is toch niet jouw probleem? Iemand van 12 die 8 jaar rijdt, kan zelfs wel ZII rijden. Zijn er genoeg hoor. Zodra ik merk dat ik in een topic van een 12 jarige zit, haak ik af.

Idd niemand is zoals ik, gelukkig maar, maar Katia jij bent toch ook niet zoals iedereen hier?

Je mening hoeft niet zwaarder te wegen, en ik vind ook dat je gelijk hebt hoor, soms kun je ze maar beter laten gaan. Maar als er dan iemand komt waarvan je wéét dat die fout zit, en je wéét dat het paard er de dupe van word, wil je dan niet tóch even de moeite nemen, ook al krijg je dan commentaar uit de kinderachtige hoek?

Ik vind trouwens dat 10-jarigen ook vaak heel nuttige opmerkingen kunnen maken hoor Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:26

Ik spreek toch alleen voor mezelf dus ik zie je probleem niet.
En dat zegt niks over mezelf, als ik iets van foute informatie zie wil ik het gewoon verbeteren. Zie naar het topic met de kat met vleugels Lachen daar heeft niemand geklaagd kan niet zozeer op een haw topic komen omdat ik er niet zo actief ben. En het gaat niet over een veertienjarige ts, maar een ts dat zegt dat iemand nonsens reageert omdat ze veertien is.
En ja als ik zie dat iemand kan zien van buiten of een twee jarige volgroeit is, zal ik inderdaad men zegje doen, en niet laten omdat het iemand zou storen. Dan heb ik liever dat de echte informatie doorstroomt.

Maar dat mag je weer niet, en dan klagen mensen dat er teveel bokkers zijn die niks weten
Laatst bijgewerkt door lesilla op 14-07-07 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:27

Absoluut. Niet zoveel Haha! Haha! Maar ik ken een paar bokkers die zijn 16-17 jaar en die hebben een heel heldere kijk op alles. Daar merk je niet aan dat ze nog zo jong zijn. Hebben zeker zinnige argumenten.

Maar over het algemeen kunnen kinderen van 10 - 12 gewoon weinig hebben, is de leeftijd en die zijn idd koppig en eigenwijs, heb helemaal geen zin om daar door te kunnen breken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:28

katiavl schreef:
Ik spreek toch alleen voor mezelf dus ik zie je probleem niet.
En dat zegt niks over mezelf, als ik iets van foute informatie zie wil ik het gewoon verbeteren. Zie naar het topic met de kat met vleugels Lachen daar heeft niemand geklaagd kan niet zozeer op een haw topic komen omdat ik er niet zo actief ben. En het gaat niet over een veertienjarige ts, maar een ts dat zegt dat iemand nonsens reageert omdat ze veertien is.
En ja als ik zie dat iemand kan zien van buiten of een twee jarige volgroeit is, zal ik inderdaad men zegje doen, en niet laten omdat het iemand zou storen. Dan heb ik liever dat de echte informatie doorstroomt.

Maar dat mag je weer niet, en dan klagen mensen dat er teveel bokkers zijn die niks weten

Ik weet helemaal niet over welk topic je het hebt, ik reageer nav een voorbeeld dat je zelf gaf.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:30

Heb je helemaal gelijk in, en over het algemeen word ik er ook gek van, maar ja, als niemand er iets van zegt worden zij ook niet wijzer.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:44

tuurlijk mag commentaar gegeven worden...dat weet je als je foto's plaats ,MAAR eenmalig het melden is meer als genoeg en ook hoe...de ts'er geeft aan druk bezig te zijn met haar houding...moet er dan nog 3 x over doorgezanikt worden?

nee ts weet het en werkt eraan....klaar!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:48

Is het probleem eigenlijk niet (waar haar ik lef vandaan om zomaar in zo'n lange topic mijn mening te gooien Tong uitsteken ) dat er maar weining mensen zijn die tegen kritiek kunnen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:29

naadje24 schreef:
tuurlijk mag commentaar gegeven worden...dat weet je als je foto's plaats ,MAAR eenmalig het melden is meer als genoeg en ook hoe...de ts'er geeft aan druk bezig te zijn met haar houding...moet er dan nog 3 x over doorgezanikt worden?

Maar dat is weer anders he, dat is herhaling, en niet commentaar geven op houding als er staat niet op letten.
Toch in mijn ogen zijn dat twee apparte dingen, verder ben ik het met je eens Lachen

Ik had het puur over het commentaar geven Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:59

naadje24 schreef:

Ik neem aan dat je het over mijn opmerkingen hebt?

TS zegt 'Mijn houding niets over zeggen, maar rijtechnisch commentaar geven'. Dat is bij haar dus het enige rijtechnische dat je erover kunt zeggen, als ik het één keer gewoon zeg 'houding is basis probleem, hebben we het verder niet over', begint ze over de problemen, waarvan de houding gewoon de basis is. Als ik het duidelijk probeer te maken hoe, wat en waarom ik dat denk, zal ik dat toch (weer) aan moeten halen.

Ik dacht toch het nog redelijk netjes verwoord te hebben. Als je commentaar vraagt, kun je ook verwachten dat mensen zeggen waar het op staat, en niet met fluwelen handschoenen eromheen draaien. Dat is dus weer een van die punten waarop bokt de laatste tijd erg 'achteruit' gaat, je moet drie keer denken over hoe je wat moet verwoorden, en of je niet in het minst of geringste de TS zijn/haar gevoelens kwetst. Dat is juist zo jammer, terwijl mensen alleen maar proberen te zeggen 'dat zie ik'