Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:10

WB Penny: Als diegene niets te verbergen heeft zullen er inderdaad zo wel referenties gegeven kunnen worden. Mochten er daarna nog vragen open staan kan er altijd nog verdere actie ondernomen worden.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:11

Precies Caira. En kan de beklaagde (tussen grote haakjes) dat niet: jammer dan en vaarwel!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:13

Menino schreef:
Nou het is iig naakt, wat dus gewoon verboden is...

Veel naakter dan een geslachtsdeel heb je volgens mij niet hè?

Ik vind dit geneuzel over die ene ava ook wel wat overdreven, alleen omdat die nou al dan niet toevallig van een bepaalde gebruiker was.
Heb al wel meer ava's gezien: getekend poppetje met zwiepende piemel, enorme tieten die gezellig rondspringen, waarom wordt daar niks over gezegd dan.

Caira

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:17

dus minder van uit het beheer, meer vanuit de gebruiker zelf. Niet iedereen bij de hand nemen, maar meer eigen inbreng eisen. Als jij vindt dat je fout behandeld bent dan bewijs JIJ waarom dit zo is. Er gaat een verklaring van een mod en een verklaring van de beklaagde naar een MID en die doet vervolgens uitspraak. ZONDER meegekeken te hebben op het mod gedeelte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:18

BartVB schreef:
Het is duidelijk dat er iets niet helemaal goed is gegaan in de communicatie, ik heb de soms wat onhebbelijke eigenschap om slagen onder de arm te nemen (in het kader van niets is zeker in het leven) en dat levert hier nogal wat verwarring op. Daarnaast is het voor mij erg vervelend om met onvolledige informatie te moeten zeggen dat iets dat gebeurd is totaal niet kan, er is ook een team dat deze dingen gedaan heeft waar ik rekening mee moet houden.

Wat betreft het Arabesk verhaal is er de afgelopen tijd al redelijk wat veranderd wat betreft het natrekken van schaduwaccounts. Een werkgever bellen is iets dat toen, in retrospect, gewoon niet had moeten gebeuren. Het is ook iets dat nu niet meer gaat gebeuren. Heel veel duidelijker dan dat kan ik het niet maken. Als door die actie problemen zijn veroorzaakt dan hierbij mijn oprechte excuses. We hebben daar een inschattingsfout gemaakt, duely noted en gaan we zeker meenemen in de verdere aanpassingen van het beleid. Voor een deel is dat beleid overigens al een tijd geleden aangepast wat betreft dit soort acties.

Verder het meten met twee maten; als Arabesk een willekeurige rellende gebruiker was geweest die net op de site kwam kijken dan hadden we onze schouders opgehaald bij het bezwaar en was de ban blijven staan, het verhaal was namelijk niet heel waarschijnlijk. Aangezien een onterechte ban in dit geval erg vervelend zou zijn geweest voor alle partijen zijn we extra voorzichtig geweest, achteraf zeker niet op een handige manier, maar er is wel geprobeerd om haar bezwaar een kans van slagen te geven. Als we alles van te voren wisten was dit allemaal anders gelopen, dan was er iig niet gebeld naar de werkgever.

Wat betreft het nooit bellen; dat kan ik gewoon niet beloven. Kim is vandaag gebeld en daar hoor je ook niemand over klagen. En ja, dat is een heel ander verhaal maar het geeft wel aan dat 100% uitsluiten niet te doen is. Men hoeft iig niet bang te zijn dat we Bokkers op hun werk gaan bellen om een een SA o.i.d. te controleren.

Dit berichtje kan ik dan wel weer waarderen, Bart. Fijn dat jullie er in de toekomst alles gaan doen om dit soort dingen te voorkomen :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:19

Daarbij is het nog altijd de verantwoording van de ouders als hun kind op internet zit.
Je hebt als ouder de plicht om te controleren waar ze mee bezig zijn..en die verantwoording kun je niet bij een bokt neerleggen
Ik ben ook op bokt gekomen omdat de jongste met 15 jaar hier zat en ik toch een beetje controle wilde houden.

Je kunt als webmaster nooit die verantwoording op je nemen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:20

Maar we weten allebei dat er mijn weinig ouders zijn die die verantwoordelijkheid nemen. Dus een beetje sociale controle is niet verkeerd hoor!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:21

Dan kunnen mede-bokkers waarschuwen, je bent als beheerder toch geen politieagent of speciaal opsporingbeambte..
Beheer moet zich bezig houden met beheren, ook met beheer van de mod's en daar controle op houden...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:23

Ik doel dus op deze ava:
Afbeelding

En onder andere deze
Afbeelding

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:39

En u vind zulke plaatjes normaal???

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:45

Ik geloof niet dat ze dat zegt Professor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:46

Die eerste vind ik nog wel een andere categorie dan de avatar van slimmerik. De tweede heb ik nog nooit voorbij zien komen en zou 't tevens hypocriet vinden als die ook wel gewoon zou mogen blijven staan ja ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:53

Professor schreef:
En u vind zulke plaatjes normaal???

Waar zei ik dat? :o?

Het gaat er helemaal niet over of IK het normaal vind, maar dat er massaal op 1 ava gedoken wordt omdat deze van een bepaalde gebruiker is (ben overigens niet pro of anti). Dan moeten deze ava's net zo goed aangepakt worden. Ava van S was ook geen foto, dus imo net zo "erg" als bovenste aangedragen voorbeeld.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:54

Voor mij persoonlijk zijn ze allebei hetzelfde, weg er mee.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:55

Maar het gemekker is voornamelijk over die ene ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:00

Echwel schreef:
Daarbij is het nog altijd de verantwoording van de ouders als hun kind op internet zit.
Je hebt als ouder de plicht om te controleren waar ze mee bezig zijn..en die verantwoording kun je niet bij een bokt neerleggen
Ik ben ook op bokt gekomen omdat de jongste met 15 jaar hier zat en ik toch een beetje controle wilde houden.

Je kunt als webmaster nooit die verantwoording op je nemen

sociale controle en eigen controle...
Wat je nu eigenlijk zegt is dat pedofielen kinderen mogen ronselen en als dat lukt is het de schuld van de ouders omdat die niet opgelet hebben?
Even vergeten dat het gewoon verboden is bij wet, en ik zo maar even vermoed dat iemand liever een pb krijgt met de vraag naar referentie dan gelijk een mes in de rug met stempel pedo terwijl het gewoon onschuldig is.

Als mijn kids bij anderen online gaan, school/vrienden/whatever, heb ik die controle niet en mag ik toch hopen dat fora zoals deze ook zelf oplet wat toegestaan is en wat niet?

@IKbenEllen: sommige avatars vallen eerder op dan anderen. Of blijven hangen ( :+ ) omdat de gebruiker erbij ook op een andere manier is opgevallen. En je mi kunt lezen dat men alle avatars bedoelt die sexueel getint zijn.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:00

Die ene heb ik wel gezien van S en vind en vond het werkelijk beneden alle fatsoensnormen, ook nog gezien de leeftijd van de gebruiker. Die andere had ik nog nooit gezien.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:02

@ IkbenEllen, die 'ene' avatar waar zoveel gedoe om is omdat diegene 'poep' had aan alles en iedereen.. en door zo lang met die avatar rond te lopen, liet ze het letterlijk merken dat ze aan alles en iedereen 'poep' heeft..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:06

Jesser schreef:
@ IkbenEllen, die 'ene' avatar waar zoveel gedoe om is omdat diegene 'poep' had aan alles en iedereen.. en door zo lang met die avatar rond te lopen, liet ze het letterlijk merken dat ze aan alles en iedereen 'poep' heeft..

Dat rechtvaardigt dan het gebruik van die andere ava's? :o?
Schiet mij maar lek, gelijke monikken, gelijke kappen ;)

Ava heeft ze allang niet meer, misschien (?) heeft ze verzoek van beheer gekregen deze te wijzigen? Terwijl die andere nog vrolijk doorhuppelen ;)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:14

Nee heb je volkomen gelijk in.. maar deze persoon heeft ondanks alles nog steeds poep aan alles.. en daar ligt een hoop protest van andere mensen..
En wat die andere avatars betreft, rotzooi en heeft niets te maken op een forum zoals bokt..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:17

Ja dat klopt, maar laat mensen dan niet doorhameren op die ava.
Ik hoop ook nog op een soort van antwoord over die gebruiker maar ben bang dat dat ijdele hoop is ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:02

stef schreef:
Moet je wel de hele context quoten en niet de helft. Bart geeft duidelijk aan dat ze hier nog mee bezig zijn, dat ze hópen dat het antwoord nee is, dat er niet gebeld gaat worden voor het natrekken van SA's oid, maar dat hij OP DIT MOMENT nog niet kan zeggen dat het antwoord nee is.

Want, als er never nooit niet gebeld wordt met iemand prive, dan geld dat dus ook voor het vragen van een adres voor bijv een kaartjes of bloemetjes actie bij bijv ziekte, dit vinden jullie anders, maar dit moet dan wel als uitzondering aangemerkt worden als jullie de regels zo duidelijk willen als jullie allemaal roepen

al quote ik de helft, het antwoord blijft hetzelfde.........bart geeft toe nooit te kunnen beloven het niet meer te doen.....klaar ...punt.

en jullie vinden dat anders....ja andere vinden dat misschien anders.....ik behoor niet tot het jullie volk...
ik ben het er niet mee eens
als ik gebeld wil worden,dan geef ik toestemming en geef ik mijn telefoonnummer
ik wens niet dat mensen ,en zeker geen beheer van een forum ,spit in mijn prive zaken zonder dat ik daar toestemming voor geef
punt. duidelijk toch?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:12

Even op persoonlijke titel: in geval van Arabesk vind ik het absoluut not-done (overigens is dat uitgepraat, dus ik stel voor dat te laten rusten). Maar uitsluiten? 100%?? Het liefst zou ik ook heel erg hard "ja" gillen, en een uur geleden had ik dat ook gedaan. Maar eerlijk gezegd vind ik het voorbeeld van Bart wel een goede. Als er een user is die met echt zwaar verkeerde bedoelingen komt? (bv een pedofiel die slachtoffers komt zoeken) en er zijn echt erg gerichte aanwijzingen dat het inderdaad die pedofiel is... dan kan ik me een telefoontje om echt de 100% bevestiging te krijgen voorstellen om de veiligheid van bokkers te vergroten. Maar da's een erg extreem voorbeeld van een erg extreme situatie. In -ik denk- alle andere gevallen vind ik het een no-go-area. Iets dat niet zou moeten, kunnen, en mogen gebeuren.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:17

Ik zie dat niet zo voor me hoor, ga je dan iemand bellen om te vragen wat zijn of haar bedoelingen zijn? En wat dan?
Het lijkt me niet aan Bokt om daar dan iets aan te doen. Heb je vermoedens dat dit soort zaken spelen, dan speel je zulke informatie door aan instanties die daar iets mee kunnen. Bellen lijkt me vrij zinloos.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:24

Ik voel me nu een enorme zeikerd maar ik moet het gewoon even kwijt.

Kijk die avatars, soit....het is niet netjes, maar als ik een kind zou hebben, zou ik daar nog wel een draai aan kunnen geven. Tja, het is bloot het hoort niet thuis op bokt maar ik kan er over praten en het uitleggen. Zolang het geen keiharde jeweetwel is, is zoiets wel bespreekbaar. Het is niet leuk om tegenaan te kijken en er moet ook zeker op gemodereerd worden.

Maar hoe moet je een kind uitleggen dat er mensen zijn die jonge katjes verdrinken en dit zonder blikken of blozen op bokt zetten, en dat ook nog eens op een harteloze toon, zonder dat dit gevolgen heeft voor de gebruiker. Dat kan een volwassen persoon amper begrijpen, laat staan een kind.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 29-12-10 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt