Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:11

Citaat:
Is toch te zot voor woorden dat ik ga denken hoe zou bokt het willen hebben

en toch werkt het dus nu zo
regelmatig he ik een reactie getikt en lees het dan na en nogmaals en nogmaals
en denk dat ja tja uh dit zal wel weer niet goed zijn
gaat verzinnen hoe het eventueel wel geaccepteerd zopu worden (mod gezien dus )
en haalt reactie maar weer weg en plaatst maar niks
demnkt ach laat maa weer ..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:17

Nickyu dat heb ik de laatste tijd ook steeds. Wil wel reageren maar bedenk dan tijdens het tikken dat ik het maar niet plaats. Of het wordt toch verkeerd begrepen, of gezien als kwetsend of belerend of wat ook. Waardoor ik soms het idee heb dat bokt verandert in een o wat leuk, mooi byzonder, wat erg enz verandert ipv de mogelijkheid tot discussieren en van mening wisselen. Zowat elke vorm van wat heftigere discussie of wat dieper op een onderwerp ingaan wordt de kop ingedrukt met groene opmerkingen.

Het topic wat RK aankaartte is daar een heel erg goed voorbeeld van. Ik wilde wel reageren, besluit het niet te doen en door een paar merkwaardige berichten en groene opmerkingen met een toch wat vreemd advies, goed dat er een ander forum is gevonden (dat is toch niet de bedoeling van modereren, iedereen wegjagen bij bokt) ipv degene die de boel wil opstoken aanpakken.

En zo zijn er wel meer topics op ook de paardgerelateerde stukken waar zo met de gebruikers van bokt wordt omgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:20

tita schreef:
Ja RK dat arrugement heb ik ook aangevoerd iemand die meer post op een dag post nou eenmaal anders dan iemand die 1x per week post.

Ik vind ook dat ze naar aantal posten moeten kijken wat niet wil zeggen dat je alles kunt zeggen.
Maar wel meningen mag uiten en met je eigen woorden.

Is toch te zot voor woorden dat ik ga denken hoe zou bokt het willen hebben

Is idd zo
En natuurlijk mag je dan niet alles zeggen.
Maar iemand met 100 berichten die een keer over de schreef gaat vind ik anders dan iemand met 1000 in dezelfde tijd.
Als je veel post heb je gewoon meer kans dat er eens iets tussen kan zitten dat niet goed overkomt, ook al is het misschien anders bedoeld...

Ik ben ook al zo vaak aan het denken, zo niet, dan zo maar...maar dan is het blijkbaar af en toe nog fout...
En dan denk ik, 1 op de zoveel berichten...wat mutsen ze nou...zo verkeerd is het niet en zie ik ook niet wat ik moet veranderen dan Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:26

idd menig discussie die netjes verloopt word gehakt

zo ook op een bepaald punt een discussie over de politiek
wat er hard maar goed / netjes aan toe ging
komt er een gup mod (mijn excuses voor deze)
die niet door heeft hoe de politiek hier werkt
een hulk opmerking geven
waarvan de meeste actieve mensen in dat topic direct een reactie gaven van "pardon ..wattuh???"

ook het door rk aangehaalde topic las ik mee
en uiteraard niet gereageerd
snap me god echt niet waar die hulk voor nodig was
alles ging netjes en in overleg
echt zo zo enorm jammer

eindelijk weer eens een niet "ach wat liefffffff/leuk/rot/erg/mooi"topic
en die topics komen steeds minder en minder

er was een tijd dat er meerdere goede discussies liepen en dat het bijna een sport was om in beide mee te doen

rk ik ga nooit jouw aantal posts halen ..ben woordelik geen ster en plaats dus vaker niets dan iets
en zo zijn er nog veel meer die zoals ik "dan maar niet reageren"
zie het nut van de ach oeh ahhhh Ach gut reacties namelijk niet zo in ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:34

Dat bedoel ik daar ook niet mee (overigens plaats ik ook geen oeh aah berichten)

Maar iemand die om de 100 berichten heeft en de fout in gaat, gaat wel % gewijs dan vaker de fout in dan iemand met 1000 berichten Lachen
En ja daar mag je zeker naar kijken imo

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:37

Des te meer berichten des te meer je kunt weten hoe ver je kunt en mag gaan lijkt mij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:38

Klopt RK, ik zie soms nieuwe gebruikers reageren op een manier waar mijn nekharen van overeind gaan staan (50 berichten of zo) en meteen opstuiven omdat de vage "rij"foto niet zo wordt gewaardeerd. Die komen er mee weg lijkt het soms wel. Terwijl diegene met aardig wat bokt vlieguren die er redelijk terecht commentaar op heeft omdat de foto geen blijk geeft van enig paarden/rijkennis en tegen de mishandeling aanhangt die krijgt een ow of ban vanwege het commentaar.

Edit Slimmerik ben ik het niet mee eens. Iedereen kan de regels lezen en iederen weet wat goed fatsoen is jong of oud ervaren of onervaren.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:39

rk eens en uh dat zei ik toch niet Knipoog

jij bent schrijf technisch vele malen beter als ik bv

dat is een gave Vork ik ben weer goed in andere dingetjes Bloos

maar idd iemand die 1 x per mand iets post en dan zo een opmerkng plaatst
is een heel ander verhaal als iemand die elke dag een reactie plaats
of zoals jij uh ff rekenene ik zit gemiddeld op 10 geloof ik dus jij op uhh 100 Haha! Clown
(jeetje ..tijd voor een extra hobbie buiten paarden en bokt ?..geintje Knipoog )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:40

karuna schreef:
Klopt, ik zie soms nieuwe gebruikers reageren op een manier waar mijn nekharen van overeind gaan staan (50 berichten of zo) en meteen opstuiven omdat de vage "rij"foto niet zo wordt gewaardeerd. Die komen er mee weg lijkt het soms wel.

Of, en dat kan natuurlijk ook, die persoon wordt er via pb/eerste ow op aangesproken en past de manier van reageren aan. Dat is dan toch mooi? Dan is het niet echt dat die persoon 'ermee wegkomt' maar gewoon leert en zich daarna beter gedraagt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:43

Citaat:
Klopt RK, ik zie soms nieuwe gebruikers reageren op een manier waar mijn nekharen van overeind gaan staan (50 berichten of zo) en meteen opstuiven omdat de vage "rij"foto niet zo wordt gewaardeerd. Die komen er mee weg lijkt het soms wel. Terwijl diegene met aardig wat bokt vlieguren die er redelijk terecht commentaar op heeft omdat de foto geen blijk geeft van enig paarden/rijkennis en tegen de mishandeling aanhangt die krijgt een ow of ban vanwege het commentaar.

denk dat we het zo idd bedoelen
soms zie / lees je echt dingen waar je irl ook echt iets duidelijk over zou melden
en dat kan dus niet meer op bokt
op een "denk dat dat niet zo lief is vor je paardje "oid
krijg je meestal een pb waar je haren van overeind gaan staan
en duidelijk zeggen waar het op staat kan niet , mag het tere zieltje toch niet de waarheid vertellen

en soms zie je der voorbij komen ..man o man .. maar ja dezelfde tere zieltjes waarschijnlijk

shadow ..heb in het verleden nog wel eens een tem gedaan
met het bijgesloten vriendelijke verzoek of ze die persoon
aub zouden willen uitleggen dat het ook anders kan / gewenst is
daar hoeft dan vaak ook echt niet direct een ow oid voor te komen

wel denk ik dat het nuttig zou zijn als hulk opmerkingen soms duidelijk vermelden
wie er over de schreef gaat , daar dat niet altijd duidelijk is en iedereen denkt "oh dat is vat voor een ander (wat ik ze niet kwalijk neem omdat het soms ook echt niet te begrijpen is waarom de hulk er kwam ) en gaat ieder op de oude voet verder

2e edit .. dit dus als meelezer niet als meeposter
Laatst bijgewerkt door nickyu op 14-07-07 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:46

Dat was bij deze persoon niet echt het geval. Ze bleef zo reageren ook als ze "goede" adviezen gaf aan anderen in de trant van, goed slaan en schoppen dan leert ie het wel af. Als daar wat van werd gezegd reageerde ze precies zo agressief. Ook lang nadat het topic met de rijfoto al was weggezakt. Dan was de eventuele boodschap niet overgekomen in ieder geval.

edit typefouten

edit 2, ook ik heb het lang geleden wel eens gemeld, maar ben er eigenlijk mee gestopt omdat het toch weinig nut heeft lijkt het soms. Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:54

nickyu schreef:
wel denk ik dat het nuttig zou zijn als hulk opmerkingen soms duidelijk vermelden
wie er over de schreef gaat , daar dat niet altijd duidelijk is en iedereen denkt "oh dat is vat voor een ander

Dat mag idd wel eens duidelijk vermeld worden. Je ziet na zo'n opmerking een tijdje helemaal niets meer en vervolgens wordt er verder gepost omdat men idd van mening is dat de mod-opmerking niet voor hen bestemd is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:58

Denk wel dat het veel werk is als het een groot topic is, met veel deelnemers die een hulkopmerking verdienen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:58

daarbij ..als er gezegd word "jantje aub on topic blijven en jantien aub niet op de man spelen" krijg je ook direct sociale controlle van de rest van de plaatsers
welke dan kunnen begeleiden en dat ook willen omdat ze het topic open willen houden

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 14:00

katiavl schreef:
Denk wel dat het veel werk is als het een groot topic is, met veel deelnemers die een hulkopmerking verdienen.

ja maar vaak zijn het er maar 1 2 of 3 die het topci verstieren
als het in het algemeen heftiger gaat
kan er iets algemeens semi vriendelijks van "houden we het wel vriendelijk mensen ?"
of "willen we een beetje proberen on topic te blijven"..
weet ook zeker dat als het om de gehele groep gaat het er maar 1 of 2 zijn die ow krijgen en niet
de gehele groep Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 14:52

Met je eens nickyu
een bericht tussendoor gestuurd aan de gebruiker die dan in de mod zijn ogen te ver gaat

Verder schrijf ik echt niet goed, maar heb door de jaren heen wel bijgeleerd..

shadow dat is echt niet altijd zo mooi aan de orde Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:10

Nee, maar je kunt als gebruiker haast niet zien wanneer wel en niet. Er wordt erg makkelijk vanalles aangenomen over wat mag en wat niet, wat de mods wel doen en niet, wie er temt en wie niet, maar punt is dat je dat heel vaak niet weet.

Daarnaast worden de situaties waarin het niet naar wens gaat enorm uitvergroot. Het is nou net alsof mensen enorm snel een OW krijgen, en ook alsof er dagelijks van alles en nog wat misgaat, maar laten we reeel blijven, op een forum met 35.000 (!!) posts per dag gaat het echt maar om een heel klein deel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:13

ER bestaat ook iets als pb, dus soms weet je echt wel of iemand getemd heeft of wat de mods gedaan hebben Lachen
Er word achter de schermen heel wat info over en weer gespeeld.

dat is zeker zo
Maar als je merkt dat er in een bepaalde tijd een dip van onvrede is, wel iets om ff na te kijken wat er in die dip anders is Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:16

Tis weer raak hoor, iemand vraagt rijtechnisch commentaar, behalve op de houding. Laat dat bij haar nou net dé storende factor zijn. Dan komt ze met nogal bot overgebrachte excusen waarom dit is en waarom dat, maar het zit zo, en ik rij er niet elke dag op en nog meer van dat. Ze wil de foto's vooral plaatsen omdat ze trots is op de paarden.

Zet ze dan in ITP en vraag geen commentaar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:21

Als ze vermeldt dat ze geen commentaar wil op haar houding...dan mag je temmen. Men mag n.l. geen voorwaarde stellen aan het geven van commentaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:25

Een soort schooljufje zijn dus, kijken of er wat te temmen valt in topics. Tja ook een tijdverdrijf als je toch al niets te doen hebt de ganse dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:26

Haha!

zeg verder niks...
de een post veel, de ander heeft het druk met wat anders Haha!

pff zoveel typo's op zo'n klein stukje tekst, dat is ook een kunst Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-07 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:27

Weet iemand welk topic dat is?? Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:29

runningkawa schreef:
ER bestaat ook iets als pb, dus soms weet je echt wel of iemand getemd heeft of wat de mods gedaan hebben Lachen

Soms wel. Maar ik weet van mijn modtijd dat er nogal eens hele andere verhalen verteld werden dan wat er werkelijk was gebeurd. Vandaar dat ik het niet zo verstandig vind om hele conclusies te trekken uit zeer selectieve, eenzijdige en volledig oncontroleerbare priveberichten, en die vervolgens als waarheid te presenteren in deze discussie.

Daarnaast vind ik het heel raar dat als de mods een keer niet reageren op een bepaalde opmerking (om welke reden dan ook) dit zou betekenen dat het DUS mag. Dat niet elke inbreker wordt gepakt, betekent natuurlijk niet dat het ok is om in te breken. "Jamaar die kreeg ook geen ow toen..." vind ik niet zo'n heel erg sterk argument. Je pleit zelf voor rekening houden met de omstandigheden, maar tegelijkertijd maak je dat wel volkomen onmogelijk door af te gaan op andermans OW's als leidraad voor je eigen gedrag.

Vergeet niet dat er altijd een heleboel omstandigheden kunnen zijn die je als gebruiker gewoon NIET weet, waar je niet over kunt oordelen, waarbij je ook niet weet wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Want dat wat je leest, is lang niet altijd alles.

Dus als je al vindt dat de mods de ruimte moeten hebben om rekening te houden met omstandigheden, dan betekent dat alleen maar meer dat ze ook beslissingen nemen op grond van de omstandigheden, en dat leidt ertoe dat je niet zo makkelijk kunt kijken naar een post en vervolgens het OW-lijstje om te zien of iets wel of niet terecht is.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:38