Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:06

Nou Bart rechtstreekse vraag dan: Waarom is slimmerik niet geband, gezien haar postgedrag en relgedrag? het kattenverzuiptopic heeft ze bewust reacties uitgelokt en ze bokt nog steeds. Sterker nog, het hele topic is verdwenen. Helaas voor haar is ze daardoor niet veilig, want alles is terug te vinden. Waarom bokt zij nog steeds???

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:07

Cer schreef:
Ik denk dat dat niet representatief is.. Er zijn nl heel wat meer gebruikers dan degene die vinden dat dingen niet goedgaan. Je moet niet de hardste roepers gelijk gaan geven. Er staan plenty berichtjes tussen van mensen die beweren 'als je niks raars doet, heb je geen problemen'.. volgens die users hoeft er klaarblijkelijk niks verandert te worden, die lopen zelden tot nooit tegen problemen aan.
Dus welke meerderheid bepaalt wat?

Naar een klacht/opmerking moet altijd gekeken worden ongeacht 10000 anderen dat niet vinden.

Soms is zo'n opmerking direct voldoende om het aan te passen. Denk bijv aan het tegenwoordig omlijnen van een topicstarter. Was een idee van 1 iemand.

Waren daar veel klachten over? Niet echt. Maar toen het idee aangedragen werd waren er toch veel die opmerkten dat dat inderdaad een goed idee was.

Komen er vanuit verschillende richtingen opmerkingen over hetzelfde moet zoiets nogmaals bekeken worden. Ondanks het naar 1 misschien in eerste instantie is afgewezen. Want gebruikers ervaren dingen anders dan beheer. 1 opmerking staat vaak niet voor 1 ontevreden persoon. En soms is maar voor een gedeelte tegemoet komen al een hele verbetering.

Geen opmerking maken betekend niet dat er daarom geen verbetering nodig is. Opmerkingen indienen vereist actie. Sommige doen dat gewoon niet. Omdat ze daar geen zin in hebben. Wil nog niet zeggen dat ze daarom 100% tevreden gebruiker zijn. Ik ben een tevreden bokker, ik heb misschien 1 en anders geen OW's gehad. Maar er is altijd ruimte voor verbetering. Houd iedereen lekker wakker en actief, ook het beheer.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:08

Poeh, heavy oliebol hier.

In principe ben ik er van overtuigd dat en ieder verantwoording moet dragen voor zijn eigen daden. Dus ook voor de dingen die hij/zij op internet gooit. Daden kunnen gevolgen hebben, maar daar zitten toch hoop ik wel grenzen aan.

Ik begrijp dat er inmiddels excuses zijn aangeboden voor het bellen naar een werknemer van een (op dat moment) rellende bokker. Ik heb geen idee over welke posts dit gaat, maar ik "ken" de bokker in kwestie als iemand die grraag wat overdrijft, dingen iets aandikt om haar punt te maken. Vaak op een uitermate vermakelijke manier. Ook weet ik dat er zeker bokkers zijn die zich ontzettend storen aan haar manier van uiten, het puur rellen vinden. Maar omdan een werkgever te gaan bellen???? Ik sta helemaal versteld....

Ook het gross van de andere bokkers die in dit topic zijn besproken ken ik als mensen met een uitgesproken mening die deze af en toe keihard (misschien met een iets weinig tact) de ether in durven slingeren. Maar in mijn ogen nooit kwetsend en altijd onderbouwd.

Bokt is groot, en leiding is absoluut nodig. Maar bellen met iemand anders dan de TS zelf is in mijn ogen ALTIJD not done! Forums zijn nu eenmaal uitermate geschikt om je verhalen aan te dikken, je dromen waarheid te laten worden en eindelijk een het respect of medelijden te krijgen waar je zo naar verlangt. Bokt is hierin niet anders. Ik ben er altijd nog zelf bij om te schiften wat voor mij waarheid is en wat niet.....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:09

Bart, fijn dat jullie ermee aan het werk zijn! Ben heel benieuwd wat er nu uiteindelijk uit gaat komen en ik hoop op wat lef om misschien eens radicale veranderingen door te voeren. Ik hoop dat er vanuit de visie op de toekomst van Bokt beleid gevoerd zal worden en dat het voor iedereen voor eens en voor altijd duidelijk is wat de bedoeling is.

Ik heb ook nog een heel rechtstreekse vraag (nog steeds dezelfde): hoe zit Kim haar tweede OW in elkaar, voor rellen op Bokt? Ze was naar hoe ik het snap afwezig op Bokt op dat moment... Ik kan mis zijn, maar snap het gewoon niet goed dus..

Cer: ik ben een beetje moe aan het worden van jouw steeds terugkerende opmerking (die ook nog eens niet constructief is en niets toevoegt). Het huidige beleid is ook niet samengesteld met een totaal ja-knikkend Bokt. Het is niet dat niet iedereen het ergens over eens is, dat er daarom geen beslissing genomen kan worden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:12

Nou goed ik denk niet dat ik begrepen wordt, maar hier komt dus meteen de vraag van Pucknew (waarom is bokker x niet weg en bokker y wel?) voorbij.

Bokt doet net alsof ze een open beleid voeren maar dat houdt in dat gebruikers ook voor Bokt gaan bepalen wat goed is voor Bokt en ik denk dat daar de problemen vaak door komen, wat ik goed vind vind een ander maar waardeloos en ik voel me vervolgens op mijn pik getrapt als bokt een ander beleid gaat voeren.

Het andere uiterste is een beleid van "wie loopt te rellen pleuren we eraf en wie dat is, dat bepalen wij"

Bokt zit er nu ergens heel vaag tussenin, de ene wel en de andere niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:15

BartVB schreef:
ikdoemaarwat schreef:
je kan weer niet beloven dat jullie niet meer in iemands priveleven gaan spitten

IOp dit moment kan ik gewoon niet zeggen dat we nooit, in geen enkel geval, onder geen enkele omstandigheid contact op gaan nemen met iemand naar aanleiding van wat er op het forum gebeurt. .

So i rest my case...................
Dit is echt not done........ik wil hier dan ook geen onderdeel meer van uitmaken, mijn verzoek is ingediend.
Indien mijn verzoek niet ingewilligd wordt ,worden er stappen ondernomen.

Bart, je beseft wel dat je dan strafbaar bent? Misschien dat arabesk akkoord gaat met een excuus
In mijn geval, mocht je ooit besluiten dit te doen, heb je een rechtszaak aan je broek hangen.

Ik geef je wijze raad, doe dit bij geen 1 bokker nooit weer wil je bokt nog tot een succes houden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:17

Nee, mijn niet constructieve opmerkingen zijn een beetje in de trant van: minder tolereren maar eigenlijk gaat het wel goed zoals het gaat. Ik verbaasde me erover dat sommigen het zo aan de stok krijgen met anderen (dat is inderdaad niet constructief) en de meerderheid helemaal niet.

Hoe je bokt kan verbeteren? Ligt eraan of je dat wil,en hoeveel mensen dat willen en hoe ze dat willen. Ik meen dat er al eens eerder is geinformeerd wat mensen verandert willen zien, maar ik weet niet meer wat daaruit gekomen is.

Verder stel ik de vraag "moet er wel iets verandert worden?" Dat zal best wel niet constructief zijn, maar het scheelt wel een hoop gedoe. Ga je daar een referendum over houden of hoe doe je dat?

Ik kan inderdaad niet constructief meedoen, want een groot probleem van mij is dat ik meestal begrip heb voor beide kanten. Dus wat dat betreft is het terecht dat ik me hier verder niet mee moet bemoeien :j
I stand corrected (of hoe zeg je dat ookalweer precies) :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:17

Nicolletje schreef:
Nou goed ik denk niet dat ik begrepen wordt, maar hier komt dus meteen de vraag van Pucknew (waarom is bokker x niet weg en bokker y wel?) voorbij.

Bokt doet net alsof ze een open beleid voeren maar dat houdt in dat gebruikers ook voor Bokt gaan bepalen wat goed is voor Bokt en ik denk dat daar de problemen vaak door komen, wat ik goed vind vind een ander maar waardeloos en ik voel me vervolgens op mijn pik getrapt als bokt een ander beleid gaat voeren.

Het andere uiterste is een beleid van "wie loopt te rellen pleuren we eraf en wie dat is, dat bepalen wij"

Bokt zit er nu ergens heel vaag tussenin, de ene wel en de andere niet.

Dan moet je die pik even laten wapperen in je avatar, dat mag gewoon.

Weet je wat het is, een gesloten beleid is prima, mits dit goed onderbouwd wordt en er 1 richtlijn gevolgd wordt, en daar zit hem nou net het probleem

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:23

Lees hier al enige tijd mee. Het is toch wel interessant allemaal...

De situatie waardoor de hele discussie op gang is gekomen is door Bart/Eline geduid op een nette manier. Er is toegegeven dat eerder ingegrepen had moeten worden en er in de communicatie iets niet helemaal lekker is gegaan. Er is aangegeven dat druk wordt gewerkt aan verbeteringen en er is een platform gecreeerd om met zijn allen mee te denken aan verbeteringen. Als ik dat zo lees denk ik... Wow. Echt heel netjes gedaan.

Er komen vervolgens 100.000 situaties bij die eens of ooit zijn voorgevallen. Natuurlijk is het de normaalste zaak van de wereld dat iedereen daarover zijn zegje wil doen. Dat is in de normale wereld ook. Als je inspraak hebt ergens op en er wordt een platform geboden dan wil je allemaal even kwijt wat je dwars zit. Ik werk in gemeenteland en als wij een bewonersavond organiseren over een groot gebied, gaan de klachten altijd over de 25 meter rondom de eigen woning... na even spuien moet er dan alleen wel iets constructiefs uitkomen. Dat punt is moeilijker te bereiken op een open platform, waar de avond niet ten einde loopt en er veel meer aanwezigen zijn zoals bokt dan is... maar is het niet tijd om dat keerpunt te bewerkstelligen? Loslaten wat er in het verleden al dan niet mis is gegaan en meedenken over het grote 'hoe nu verder'? Laten we wel bedenken dat waar mensen werken wel eens fouten worden gemaakt. Niemand is perfect bij mijn weten of misschien moet ik alleen voor mezelf spreken en zeggen dat ik het in ieder geval niet ben.

Wat Internet en privacy betreft heb ik nooit de illusie gehad dat bokt of wat dan ook echt fullproof is.
Het is een soort minimaatschappij die we samen maken. Dus laten we het dan ook samen doen. Niet met de vinger wijzen naar het verleden of naar die en die 'want die hebben me dit of dat aangedaan'. Ach misschien ben ik wel teveel een idealistische ambtenaar... maar als we toch met een beetje respect met elkaar omgaan kunnen we het hele boktbeheerteam haast werkeloos maken ;). Mooie doelstelling toch.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:26

ikdoemaarwat schreef:
BartVB schreef:
je kan weer niet beloven dat jullie niet meer in iemands priveleven gaan spitten

IOp dit moment kan ik gewoon niet zeggen dat we nooit, in geen enkel geval, onder geen enkele omstandigheid contact op gaan nemen met iemand naar aanleiding van wat er op het forum gebeurt. .

ikdoemaarwat schreef:
So i rest my case...................
Dit is echt not done........ik wil hier dan ook geen onderdeel meer van uitmaken, mijn verzoek is ingediend.
Indien mijn verzoek niet ingewilligd wordt ,worden er stappen ondernomen.

Bart, je beseft wel dat je dan strafbaar bent? Misschien dat arabesk akkoord gaat met een excuus
In mijn geval, mocht je ooit besluiten dit te doen, heb je een rechtszaak aan je broek hangen.

Ik geef je wijze raad, doe dit bij geen 1 bokker nooit weer wil je bokt nog tot een succes houden.

Moet je wel de hele context quoten en niet de helft. Bart geeft duidelijk aan dat ze hier nog mee bezig zijn, dat ze hópen dat het antwoord nee is, dat er niet gebeld gaat worden voor het natrekken van SA's oid, maar dat hij OP DIT MOMENT nog niet kan zeggen dat het antwoord nee is.

Want, als er never nooit niet gebeld wordt met iemand prive, dan geld dat dus ook voor het vragen van een adres voor bijv een kaartjes of bloemetjes actie bij bijv ziekte, dit vinden jullie anders, maar dit moet dan wel als uitzondering aangemerkt worden als jullie de regels zo duidelijk willen als jullie allemaal roepen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:30

@Bart: ik zou er heel goed over nadenken: welke situaties zijn zo dringend dat je vanuit een internetforum kunt rechtvaardigen in te breken in de persoonlijke omgeving van je gebruikers?
Besef je goed dat mensen in geval van persoonlijk problemen ook nog met familie en vrienden te maken hebben, die direct zicht hebben op mensen en die, als het goed is, ingrijpen wanneer het er echt toe doet. Ik vind niet dat een forum die rol moet en kan hebben. Dat moet je ook niet willen vind ik; het is niet je taak. Je kunt hooguit wat sturen met behulp van de mogelijkheden die het forum biedt (reactie of pb).

Wanneer het antwoord 'ja, we kunnen in sommige situaties wel gaan bellen' gaat worden, denk ik dat je mensen de keuze moet geven hun lidmaatschap te kunnen stoppen. Want ik kan me heel goed voorstellen dat er veel mensen zijn die dit echt een paar stappen te ver gaat, mij in ieder geval wel. Geef ook duidelijk aan wanneer precies je wel denkt te kunnen gaan bellen, dat moeten geen vrij te interpreteren regeltjes zijn!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:39

Wat verbeteringen betreft, zie ik volgens mij in dit topic al een aantal hele goede. Geen groene balken, volgens mij is er niet of nauwelijks gegumd, er zijn best wat personen toch persoonlijk geworden en het topic is nog steeds open. Zonder enige bemoeienis. Ik zou graag zien dat het op heel bokt zo ging. Minder bemoeienis allemaal wat meer open en bloot. Persoonlijke "aanvallen" die geen haatzaaiende en/of scheldwoorden bevatten, maar netjes onderbouwd zijn, gewoon laten staan. Iedereen post hier tenslotte persoonlijk. Kan je niet tegen kritiek dan weet je ook hoe je weg kan blijven.
Maak je het TE bont, dan een OW en met een aantal OW's een ban. SA's zou ik minder aandacht geven zolang ze geen aandacht trekken. Verder natuurlijk gewoon behandelen zoals elke andere gebruiker. Geen onderscheid meer tussen gebruikers. Ik vind trouwens dat er voor ziekelijk en nutteloos temgedrag ook een OW gegeven zou moeten worden. Er zitten op bokt ook genoeg onderkruipseltjes die werkelijk in elk topic spijkers op laag water zoeken.
Telefoontjes zouden in eerste instantie eerst gecheckt kunnen worden met de gebruiker zelf. Vraag toestemming een en ander te verifieren, wordt toestemming daarvoor niet verleend, en is de onderbouwing van de reden zwak, dan gewoon alsnog bannen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:44

Ik ben het met Laika en Sans eens :j

Ik ben voor een openere relatie tussen gebruikers en beheer, waardoor er vanuit beiden kanten meer respect ontstaat en we niet twee kampen vormen. In een pb aan Bart, die vooral ging over SA's toestaan en dat die rellers dan steeds onder een andere naam terug komen, had ik dit gezet:

Citaat:
Buiten dat snap ik wel dat die mensen dat verdienen, maar de echte rellers komen toch wel terug. Of dat nou via een SA ban gaat of via bijv 2 OW's.

Ik geloof dat ik nog nooit een OW heb gehad, of miss eentje. Nou ik loop echt niet op mijn tenen hoor, dus normaal posten werkt prima binnen het OW systeem En ik zou er ook zeker voor kiezen mocht ik een keertje een OW hebben daarna even wat rustiger te posten. Ik wil namelijk liever mijn boktnaam houden, denk dat er zat mensen zijn die daar waarde aan hangen. Je naam is best belangrijk op bokt.

Iemand met elke keer een andere account/naam zullen gebruikers ook niet serieus meer nemen en dat is toch van de meeste bokkers wel het doel. En dat is eigenlijk het belangrijkste. Als wij gebruikers de rellers niet belangrijker meer vinden verdwijnen ze. Door als mod op elk fout lijntje in te springen jaag je normale gebruikers op de kast, het is juist zo sterk om die gebruikers ook op dezelfde lijn te krijgen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:46

Caira schreef:
Weet je wat het is, een gesloten beleid is prima, mits dit goed onderbouwd wordt en er 1 richtlijn gevolgd wordt, en daar zit hem nou net het probleem

Ja precies.
Als Bokt het beleid wil voeren "wij bepalen wie wij vinden rellen en wie we eraf pleuren" dat is prima (niet echt goed voor de sfeer denk ik) maar dan moet je niet vragen om input en vervolgens de ene wel en de andere niet eraf gooien.

Naar mijn idee zijn er daarom de laatste paar jaar óf teveel geband óf te weinig geband want er komen naar mijn mening nog steeds bokkers mee weg die ook rellen maar dan misschien op een andere manier (minder 'bout').

Vandaar telkens het verwijt 'meten met 2 maten'. Schep nou eens duidelijkheid, bepaal eens wat JIJ wil Bart.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:50

@ikdoemaarwat; ik ben opgevoed met een 'zeg nooit, nooit'. Het is heel moeilijk om van te voren alle situaties en uitzonderingen te overzien. Wat doen we b.v. als iemand zegt van de Penny te zijn die op zoek is naar 13 tot 16 jarige meiden voor een fotoshoot? Dan kunnen we wel zeggen; ah, het is internet en door schade en schande wordt men wijs maar dat is, denk ik, soms wat te eenvoudig gesteld. Nogmaals; ik heb geen idee wat er uit die discussie gaat komen maar voor we zeggen 'we bellen nooit' wil ik eerst kijken of we dat idd hard kunnen maken.

@Tineke; Ze heeft een dubbele OW gekregen voor het na herhaalde waarschuwingen weer actief zijn met een schaduwaccount. Die dubbele OWs gebruiken we al veel langer, eigenlijk als een stop-gap oplossing voor de problemen die het huidige OW-systeem heeft (zie daarvoor o.a. het Rondetafel topic).

@Pucknew; Dat is een gevolg van de beperkingen van het OW systeem en van de regels die we nu hanteren op Bokt.nl 'Uitlokking' en 'Zuigen' zijn dingen die vervelend zijn maar die niet binnen de regels vallen. Daardoor krijg je de vervelende situatie dat het mogelijk is om wel vervelend aanwezig te zijn maar dat je zelf buiten schot blijft zolang je zelf niet uit de slof schiet en de andere partij (die je uitlokt) wel. Dat is duidelijk iets dat opgelost moet worden, daar zijn wij ook al een tijd naar aan het kijken maar dit op een eerlijke manier oplossen is moeilijk. Suggesties daarvoor zijn zeer welkom in het rondetafel topic.

@Laika; dank voor de post! Topics op hun beloop laten en mensen het zelf laten uitvechten zorgt voor een 'verbaal recht van de sterkste', ik weet niet of we dat moeten willen. Het is prettig voor de mensen die geen blad voor de mond (willen) nemen, niet prettig voor de mensen die gewoon gezellig van gedachte willen wisselen. Moeilijk om daar een goede balans in te vinden. Ik stel overigens voor om die discussie in het rondetafel topic verder te voeren, daar komt dat punt ook al een paar keer terug. SA's negeren is een gevaarlijke optie, daardoor zorg je dat mensen discussies met zichzelf kunnen voeren, OWs kunnen negeren (die worden verdeeld over X accounts), can of worms :D Dat we misschien wat minder achter SA's aan moeten ben ik echter met je eens. Wat betreft het bellen heb je denk ik wel een goede suggestie :j Vragen of er iets nagetrokken mag worden, mag dat niet en is daar geen goede reden voor dan aannemen dat worst case waarheid is.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:54

Nog 1 dingetje wat wellicht slim is aan te passen. Toen ik me destijds heb aangemeld waren er volgens mij minder regels als op dit moment. Echter kan je in de huisregels niet terugvinden wanneer deze voor het laatst zijn aangepast.

Indien je de voorwaarden wijzigt (wat in dit geval de regels zijn) zou ieder lid opnieuw accoord moeten gaan met deze regels. Echter heb ik nog nooit een mededeling gezien met inloggen als bijvoorbeeld:

Citaat:
LET OP de huisregels zijn gewijzigd, lees deze door. Indien niet accoord kun je bezwaar maken cq je account op inactief laten zetten. Met het plaatsen van een bericht worden automatisch de nieuwe regels van kracht.

Dit zou al een vooruitgang zijn, bij bedrijven waar je een contract mee hebt krijg je ook altijd de kans dingen op te zeggen indien je het niet eens bent met de gewijzigde algemene voorwaarden. Want een contract (dus lidmaatschap) is een overeenkomst van 2 zijden, gebruiker en bokt.nl en kan daarom dus niet eenzijdig zomaar gewijzigd worden zonder de gebruiker daarvan op de hoogte te stellen.

En vaak staat er wel iets in de nieuwsbrief, maar ik weet niet of elk lid dit leest. Tevens als je na het ingaan van de nieuwe regels al 1 bericht hebt geplaatst ben je dus automatisch accoord gegaan. En zonder datering in de regels is het voor een gebruiker zelf nagenoeg niet na te gaan of er een wijziging is geweest.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:55

Bart Wat Laika zegt over het bellen, was eerder in dit topic ook al voorsteld/gezegd..Alleen toen had je er een ander antwoord op ;)

Maakt ook niet uit.. ook jij kan van mening veranderen :), neem aan dat dat gebeurd is :)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:56

BartVB schreef:
SA's negeren is een gevaarlijke optie, daardoor zorg je dat mensen discussies met zichzelf kunnen voeren

*Proest* :') :')

Afgezien van compleet nutteloze invulling van je dag, wat maakt bovenstaande vervelend voor bokt/gebruikers? Soms kunnen mensen heel goed iets vanuit 2 uitgangspunten bekijken. Of er zijn gewoon meerdere persoonlijkheden die hun zegje willen doen :')

Caira

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:02

een die wel katten wil vermoorden, en 1 die dat niet wil?

Hmm klinkt bekend, kan ook binnen 1 account hoor

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:04

Het is een klassieke organisatorische fout die er door het Bokt beheer wordt gemaakt; In een poging alles zo goed mogelijk te regelen, worden incidentele problemen als structurele problemen behandeld. Het gevolg is dat er heel veel regels ontstaan en er moet dan natuurlijk wel aan al die problemen voldaan worden, want waarvoor heb je anders die regels. Maar eigenlijk heb je dus niets aan de regels, want ze staan alleen maar in de weg of doen nog steeds niet wat je eigenlijk zou willen. Deze stelling wordt simpelweg bewezen door de hoeveelheid schaduwaccounts die gehanteerd worden en het verziekende forumgedrag dat gewoon toegestaan is volgens die regels.

De oplossing is dus ook simpel; behandel incidentele problemen als incident en maak alleen regels voor structurele zaken. Daarmee wordt alles een stuk beter te beheersen en kun je incidenteel ingrijpen zonder dat er allerlei regels in de weg staan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:04

BartVB schreef:
Wat doen we b.v. als iemand zegt van de Penny te zijn die op zoek is naar 13 tot 16 jarige meiden voor een fotoshoot? Dan kunnen we wel zeggen; ah, het is internet en door schade en schande wordt men wijs maar dat is, denk ik, soms wat te eenvoudig gesteld. Nogmaals; ik heb geen idee wat er uit die discussie gaat komen maar voor we zeggen 'we bellen nooit' wil ik eerst kijken of we dat idd hard kunnen maken.

Je zou dan de betreffende TS eerst eens via PB kunnen benaderen met wat vragen.
Ben het zeker wel met je eens dat de scheidslijn bepalen af en toe moeilijk is hoor en ben blij dat jullie open staan voor veranderingen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:05

Alet74 schreef:
@Bart: ik zou er heel goed over nadenken: welke situaties zijn zo dringend dat je vanuit een internetforum kunt rechtvaardigen in te breken in de persoonlijke omgeving van je gebruikers?
Besef je goed dat mensen in geval van persoonlijk problemen ook nog met familie en vrienden te maken hebben, die direct zicht hebben op mensen en die, als het goed is, ingrijpen wanneer het er echt toe doet. Ik vind niet dat een forum die rol moet en kan hebben. Dat moet je ook niet willen vind ik; het is niet je taak. Je kunt hooguit wat sturen met behulp van de mogelijkheden die het forum biedt (reactie of pb).

Wanneer het antwoord 'ja, we kunnen in sommige situaties wel gaan bellen' gaat worden, denk ik dat je mensen de keuze moet geven hun lidmaatschap te kunnen stoppen. Want ik kan me heel goed voorstellen dat er veel mensen zijn die dit echt een paar stappen te ver gaat, mij in ieder geval wel. Geef ook duidelijk aan wanneer precies je wel denkt te kunnen gaan bellen, dat moeten geen vrij te interpreteren regeltjes zijn!

Ik quote mezelf maar even, zou hier graag antwoord op krijgen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:08

Wat IkbenEllen zegt en als iemand echt voor de Penny werkt lijkt het me voor haar niet zo moeilijk om aan de Penny te vragen voor referentie om aan te geven dat alles in orde is. Dat is namelijk gewoon een uitgever. Volgens mij heb ik in dit geval de Penny zelf hier ook wel eens zien posten, dus dat moet niet zo moeilijk zijn...

Of de Penny blij is dat een van zijn leverancier op deze manier modellen werft durf ik niets over te zeggen, maar het is wel een heel concreet voorbeeld waarbij de TS in dit geval directe schade kan ondervinden van een telefoontje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:09

slokkie schreef:
Menino schreef:
als het openbaar maken van erotisch getinte afbeelding niet toegestaan is... Mag dat concreet gezien ook niet dmv het hebben van een avatar. De enige 'maas' hierin is dat het een afbeelding betrof en geen foto.... Maar dat lijkt me een beetje ver gezocht, daar je ook toestemming moet vragen voor schilderijen die naakt bevatten :)

Jij vindt een door het bos op zijn ballen voortwaarts stampende animatie van een penis erotisch?
Humorisch ja, erotisch nee.
:')

Nou het is iig naakt, wat dus gewoon verboden is...

Veel naakter dan een geslachtsdeel heb je volgens mij niet hè?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:10

Dus heel simpel: leg de bewijslast bij de beklaagde neer. Laat die bewijzen dat hij of zij daadwerkelijk van de Penny is, niet andersom.