Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:08

Arabesk schreef:
Caira schreef:
Had je dit topic beter moeten lezen want ik heb toch echt excuses gezien! ;)

Ergens op blz nr zoveel zeker..... dan vind ik het toch netter als het ook even per pb gaat en niet alleen in het topic.

Ja en dan had de rest weer lopen mauwen dat het alleen via de pb was en dat ZIJ dat dan niet gezien hadden. Ik denk dat we dan op een punt belanden dat we op alle slakken zout leggen.

inge81

@ Bart, wellicht een idee om een lijst te posten vanuit het beheer, met wijzigingen welke jullie door willen voeren. Jullie praten erover, dus een lijst is simpel te maken lijkt me.

Dan kunnen wij als zwarte gebruikers ook kijken, of we daar wellicht nog op- of aanvullingen op zouden willen zien. En zouden we als zwarte, groene en alle overige kleurtjes, wellicht een heel eind op de goede weg kunnen komen.

Ojajoh

BartVB schreef:
maar op een gegeven moment zullen we weer vooruit moeten kijken en op zoek moeten naar manieren om die problemen in de toekomst te voorkomen.

Dat is niet zo moeilijk hoor, maar jij geeft hier zelf al aan dat je NIET kan beloven dat je niet meer zal gaan bellen of iemand zo dusdanig na trekken
en je blijft bepaalde fouten of goed praten, of je reageert er niet eens op.....

valt er weinig te voorkomen dan he ;)

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:11

Bart, jij en ik lezen blijkbaar heel verschillend. Ik heb heel veel ideeën voorbij zien komen. Dus ik vraag me af naar watvoor ideeën je op zoek bent?

inge81 schreef:
@ Bart, wellicht een idee om een lijst te posten vanuit het beheer, met wijzigingen welke jullie door willen voeren. Jullie praten erover, dus een lijst is simpel te maken lijkt me.

Dan kunnen wij als zwarte gebruikers ook kijken, of we daar wellicht nog op- of aanvullingen op zouden willen zien. En zouden we als zwarte, groene en alle overige kleurtjes, wellicht een heel eind op de goede weg kunnen komen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Laatst bijgewerkt door Jasper op 29-12-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:12

Ok excuses via pb gehad en die aanvaard.

Mijn kwestie kan zand over :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:13

Caira schreef:
Ja en dan had de rest weer lopen mauwen dat het alleen via de pb was en dat ZIJ dat dan niet gezien hadden. Ik denk dat we dan op een punt belanden dat we op alle slakken zout leggen.

Goh wat dacht je van én in het topic én per pb }:0

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:14

BartVB schreef:
Als de gebruiker zelf het idee heeft dat het idee uitvoerbaar is en een verbetering is dan is het een goed idee. Daarna is het de vraag of het ook binnen de rest van het beleid past, daar moet wel een lijn in zitten, en of het ook voor ons praktisch hanteerbaar is, maar dat is allemaal in een later stadium.

Ik vind het persoonlijk allemaal veel te democratisch :Y)

Caira

Wat een bofkont ben jij toch!

Jasper

Arabesk schreef:
Ok excuses via pb gehad en die aanvaard.

Mijn kwestie kan zand over :j

+:)+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:15

Cer schreef:
BartVB schreef:
Als de gebruiker zelf het idee heeft dat het idee uitvoerbaar is en een verbetering is dan is het een goed idee. Daarna is het de vraag of het ook binnen de rest van het beleid past, daar moet wel een lijn in zitten, en of het ook voor ons praktisch hanteerbaar is, maar dat is allemaal in een later stadium.

Ik vind het persoonlijk allemaal veel te democratisch :Y)

Gelukkig ben jij niet degene die het beleid van bokt bepaalt, ik ben blij dat er eindelijk eens democratisch gedacht gaat worden. Ik denk dat alle uitbarstingen al bewezen hebben dat ondemocratisch ook geen oplossing is.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:17

Wat voor een ideeën is niet eens zo relevant. In dit topic en in andere topics zijn heel veel nuttige dingen voorbij gekomen en is zeker meegedacht door een flinke groep gebruikers. Aan de andere kant is het zo dat er ook een aantal zaken eindeloos zijn herhaald welke van post tot post erger werden en waarbij de constructiviteit ver te zoeken was. En dat is jammer, op die manier worden de goede ideeën ondergesneeuwd.

@Inge81: dat zijn we inderdaad van plan :j
@ikdoemaarwat (en een beetje Caira): Het zal voor gaan komen dat ons beleid of onze regels niet overeenkomen met wat een gebruiker voor ogen heeft. Daar is dan zeker over te discussiëren maar de uiteindelijke knoop wordt door ons doorgehakt. Als je je daar dan absoluut niet in kunt vinden dan is dat heel jammer maar dan houdt het op een gegeven moment op. We kunnen het onmogelijk iedereen 100% naar de zin maken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:19

slokkie schreef:
Menino schreef:
als het openbaar maken van erotisch getinte afbeelding niet toegestaan is... Mag dat concreet gezien ook niet dmv het hebben van een avatar. De enige 'maas' hierin is dat het een afbeelding betrof en geen foto.... Maar dat lijkt me een beetje ver gezocht, daar je ook toestemming moet vragen voor schilderijen die naakt bevatten :)

Jij vindt een door het bos op zijn ballen voortwaarts stampende animatie van een penis erotisch?
Humorisch ja, erotisch nee.
:')

Ik weet van iemand die een keer een ava had van een hondenkop, waar de wangen als 2 borsten op en neer sprongen.. Die moest verwijderd worden..

Een swaffelende/wandelende piemol mag dan weer wel, die begrijp ik ook niet..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:20

Maar ja nu kunnen we nog 10 pagina's doormopperen over een zwierende piemel, maar dat ding is toch allang verdwenen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:24

BartVB schreef:
@Inge81: dat zijn we inderdaad van plan :j
@ikdoemaarwat (en een beetje Caira): Het zal voor gaan komen dat ons beleid of onze regels niet overeenkomen met wat een gebruiker voor ogen heeft. Daar is dan zeker over te discussiëren maar de uiteindelijke knoop wordt door ons doorgehakt. Als je je daar dan absoluut niet in kunt vinden dan is dat heel jammer maar dan houdt het op een gegeven moment op. We kunnen het onmogelijk iedereen 100% naar de zin maken.

Nee ik kan mij er idd niet in vinden dat bokt denkt de wet te kunnen overtreffen
en dat heeft niks met 100% naar mijn zin te maken

je praat er weer overheen bart, je kan weer niet beloven dat jullie niet meer in iemands priveleven gaan spitten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:25

Caira schreef:
Maar ja nu kunnen we nog 10 pagina's doormopperen over een zwierende piemel, maar dat ding is toch allang verdwenen.

Ofwel, er mogen geen vragen gesteld worden omdat hij inmiddels verwijderd is? :) Ik vraag het mij gerwoon af, dat mag toch?

Ik ben blij dat het inmiddels is opgelost, dat dan weer wel :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:33

@Bart: Ik ben dan wel benieuwd waarom het gerechtvaardigd kan zijn om mensen lastig te vallen in hun privé-leven. Staat dit in de kleine lettertjes dat dit kan gebeuren?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:34

Tallie1979 schreef:
Caira schreef:

Ofwel, er mogen geen vragen gesteld worden omdat hij inmiddels verwijderd is? :)

Het mág wel, maar het hoeft niet..

Citaat:
Gelukkig ben jij niet degene die het beleid van bokt bepaalt,

Nee, dat klopt :j Maar ik mag er wel wat over zeggen :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:37

Nee Cer, er hoeft zoveel niet.. :roll:

Maar ik snap het al.. Je moet je kop houden over datgene waar je over valt. Boodschap is duidelijk hoor.. Maar moet dan dit topic niet op de mesthoop? Aangezien er veel gevallen wordt in dit topic?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:38

In de regels zie ik nergens staan dat Mods en anderen buiten Bokt informatie kunnen gaan inwinnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:40

Tallie1979 schreef:
Maar ik snap het al.. Je moet je kop houden over datgene waar je over valt. Boodschap is duidelijk hoor..

:? overdrijf niet zo..
Nu zeg je weer precies het tegenovergestelde..waarom eigenlijk?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:41

Als een nieuweling zich aanmeldt op bokt, wordt die geacht zich eerst door pagina-lange regels te worstelen en zich daar vervolgens netjes aan te houden.

Bart, jij hebt me gevraagd mee te denken over mogelijke verbeteringen en mijn antwoord daarop is geweest dat ik dan graag de twee kanten van het verhaal wil kennen, m.a.w. wat zijn de regels en instructies waaraan de mods zich dienen te houden. Oftwel: wat is nu precies de beleidslijn? De beleidslijn voor mods en mids is niet simpelweg te analyseren of te deduceren vanuit de voor boktlezers|schrijvers geldende regels.

Ik heb daarop geen antwoord van je ontvangen en aangezien er blijkbaar nog steeds vragen voortwoekeren over het al dan niet juiste gedrag van moderatoren, lijkt het me een goede zaak om ons als gebruikers nu eens duidelijk te vertellen wat de gedragscodes en werkinstructies voor de mods zijn. Het bij herhaling roepen dat er 'naar gekeken' wordt, dat er aanpassingen komen.. geeft ons geen inzicht in wat er fout is gegaan, of serieuzer nog, wat er in de toekomst fout zal gaan.
Als voorbeeld: ik vraag me af of het tot het beleid behoort (heeft) dat er in bepaalde gevallen door een mod gespit mag worden en de daaruit verkregen informatie als middel gebruikt mag worden om bepaalde beslissingen te effectueren. In het geval van Arabesk heeft dit kennelijk 'gunstig' uitgepakt voor haar - de ban werd opgeheven. Maar in principe doet het helemaal niet terzake: wat hier natuurlijk mis is, is het simpele feit dat het een mod toegestaan is om over grenzen heen te gaan om jullie 'beleid' te ondersteunen of hard te maken.

Het is een duidelijke zaak dat niemand het recht heeft om 'zomaar' in de privé-sfeer van een ander te gaan spitten of zaken openbaar te maken. Althans niet om werkelijk onnozele zaken als SA's ed. boven water te krijgen. In de wet zijn ook diverse zaken vastgelegd waarbij mensen beschermd worden: internet mag dan wel door sommigen niet het 'echte leven' genoemd worden, het is natuurlijk duidelijk dat bepaalde zaken absoluut consequenties kunnen hebben voor mensen in hun privéleven of zakelijke omstandigheden.
De simpele conclusie is dan ook dat er ook voor beheerders en mods van fora regels zouden moeten zijn en ik blijf dus gespannen wachten op je antwoord op de vraag welke deze regels dan zijn.

Waar mensen bij elkaar komen zijn regels nodig.
De regels voor de gebruikers zijn omschreven en een ieder die zich, al is het soms met moeite, aan de regels houdt, heeft niks te vrezen. Het lijkt me daar tegenover wel zo fatsoenlijk dat de 'wetgever' zich evenzeer aan regels houdt en bekend maakt welke 'zelfregulering' op beheerders en mods|mids van toepassing is. Naar mijn idee hebben noch het beheer, noch de mods|mids het recht zich boven de wet te stellen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:53

BartVB schreef:
Verder het meten met twee maten; als Arabesk een willekeurige rellende gebruiker was geweest

Ik wil toch (ondanks excuses aan Arabesk) nog even wat zeggen.

Met deze zin alleen impliceer jij namelijk dat jij (en Bokt) toen en/of nu Arabesk een rellende gebruiker vindt en op basis daarvan is zij geband en met zulk soort opmerkingen zet je gewoon de deur open voor selectieve lezers die nu denken ooooh maar BoktBart vindt Arabesk ook een reller!

Geen wonder dat er nu vragen komen waarom er een andere rellende gebruiker niet geband wordt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:54

Cer schreef:
Tallie1979 schreef:
Maar ik snap het al.. Je moet je kop houden over datgene waar je over valt. Boodschap is duidelijk hoor..

:? overdrijf niet zo..
Nu zeg je weer precies het tegenovergestelde..waarom eigenlijk?

Wat is volgens jou het tegenovergestelde dan? :) Misschien had ik bij mijn vorige post het woord sarcasme moeten zetten.. Dan had je het misschien beter begrepen ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:55

Nicolletje schreef:
BartVB schreef:
Verder het meten met twee maten; als Arabesk een willekeurige rellende gebruiker was geweest

Ik wil toch (ondanks excuses aan Arabesk) nog even wat zeggen.

Met deze zin alleen impliceer jij namelijk dat jij (en Bokt) toen en/of nu Arabesk een rellende gebruiker vindt en op basis daarvan is zij geband en met zulk soort opmerkingen zet je gewoon de deur open voor selectieve lezers die nu denken ooooh maar BoktBart vindt Arabesk ook een reller!

Geen wonder dat er nu vragen komen waarom er een andere rellende gebruiker niet geband wordt.

Is lezen dan zo enorm moeilijk?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:58

ikdoemaarwat schreef:
je praat er weer overheen bart, je kan weer niet beloven dat jullie niet meer in iemands priveleven gaan spitten

Ik praat er voor zover ik weet niet overheen, ik heb het antwoord namelijk al gegeven. Niet het antwoord dat jullie het liefst horen en dat ik het liefst zou geven maar wel een antwoord. Op dit moment kan ik gewoon niet zeggen dat we nooit, in geen enkel geval, onder geen enkele omstandigheid contact op gaan nemen met iemand naar aanleiding van wat er op het forum gebeurt. Dat dit niet gaat gebeuren naar aanleiding van bijvoorbeeld een schaduwaccount kan ik wel beloven. Dat we dit niet gaan doen omdat we nieuwsgierig zijn kan ik ook beloven. Maar tot we duidelijk hebben of er uitzonderingen zijn die het wel zouden rechtvaardigen kan ik dit gewoon nog niet toezeggen. Met een beetje geluk komen we inderdaad uit op een 'nee, dat gaan we nooit doen' maar dan wel nadat hier serieus over nagedacht is, niet omdat het nu het wenselijke antwoord is.

@Jannepauli: Goede punten. Je PB staat hier inderdaad nog open, behoorlijk druk hier de laatste tijd. Op zich ook beter om dat verder te behandelen in het rondetafel topic? Zou je je post daarheen willen copy/pasten?
@Nicolletje: Ik kan me tot op zekere hoogte aanpassen aan de selectieve lezers maar ik wordt nu al regelmatig beticht van het geven van te diplomatieke antwoorden :) Als mensen alleen lezen wat ze willen lezen dan is het voor mij moeilijk om daar serieus op in te gaan en het is voor mij ook moeilijk te voorkomen behalve door het inbouwen van nog meer mitsen en maren.