1 April grap dit jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:25

Zoek het in de symboliek!
Pythagoras klopt, hoe komt hij overeen met hekserij etc?

VD_NH

:j maar er kan iets met: wij staan aan de slechte kant -> heksen -> vrienden van de duivel....
maar dan: hun goedekant -> geen heksen -> vijanden van de duiveel

|o

xCaitlin

Hmm als ik pythagoras hekserij intyp bij google kom ik op dit uit:

Zoek maar eens op de hermetische princiepe's, die komen voort uit de geschiedenis van hekserij, pythagoras is bij vele stammen geweest, waaronder druiden, waar hij in aanraking kwam met het princiepe van het pentagram waar uiteindelijk het gedoe om Pi uit voortgevloeid is.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:27

VD_NH schreef:
:j maar er kan iets met: wij staan aan de slechte kant -> heksen -> vrienden van de duivel....
maar dan: hun goedekant -> geen heksen -> vijanden van de duiveel

|o

nee....

We slaan wel heel erg door. :+

Destination

Pythagoras kende het pentagram ook, het pentagram hoort bij de hekserij.

_Laura_

Pentagram?

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:28

Destination schreef:
Pythagoras kende het pentagram ook, het pentagram hoort bij de hekserij.

Je was me voor :')

VD_NH

oke |o

VD_NH

Re: 1 April grap dit jaar?

wat is een pentagram?

_Laura_

Voor heksen en andere paganisten representeert het pentagram vooral de 4 elementen vuur, wind, water en aarde en het vijfde element dat ether of de menselijke geest wordt genoemd!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:29

Pentagram is een 5hoek, geen 3hoek :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:29

De vijfpuntige ster die met 1 lijn te trekken is. Algemeen bekend als een heksensymbool, maar en dat is minder bekend, voor veel meer groepen van betekenis. Het pentagram is onder mee rook bekend als druïdenvoet en merrievoet ( van nachtmerrie). Ook Pythagoras kende het pentagram (het woord penta staat voor 5 en het hart van het pentagram vormt weer een pentagon, welbekend van het Amerikaans ministerie voor defensie) als heilig symbool voor de harmonie tussen het fysieke en het psychische, zodat het ook bekend werd als teken van gezondheid. Wie kent ook niet de tekening van de man die met gespreide benen en uitgestrekte armen staat? Dat beeld kun je op een pentagram leggen en je zult zien dat de vier ledematen en het hoofd op de 5 punten van het pentagram passen.

Voor Christenen staat het pentagram voor de 5 wonden die Jesus opliep aan het kruis. De Marokkanen hebben het pentagram in het groen ( ook wel bekend als Salomon’s zegel, hoewel dat volgens mij meer wordt gezegd van de zespuntige ster) op hun Nationale vlag staan. De vrijmetselaars kennen het pentagram ook. Zij dragen het , waarbij het pentagram is opgesierd door vlammen en een G in het midden, als symbool ter herinnering aan de zin.

Voor heksen en andere paganisten representeert het pentagram vooral de 4 elementen vuur, wind, water en aarde en het vijfde element dat ether of de menselijke geest wordt genoemd. Het pentagram wordt zowel met de punt naar boven ( dit is de meest bekende wijze van dragen en ook wel genoemd “mind over matter”) als met de punt naar beneden gedragen (“matter over mind”). Dit laatste wordt nogal eens in verband gebracht met vormen van satansverering, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Vooral in traditionele covens is het pentagram, gedragen met de punt naar beneden, een symbool voor een tweedegraads inwijding. In dat jaar is het van belang dat de leerling zich buigt over de schaduwkanten van het leven en zichzelf. Als het pentagram ondersteboven wordt gedragen met daarin een geitenkop, dan wordt dit over het algemeen wel in verband gebracht met satansverering.

Ook zie je dat het pentagram tegenwoordig ook wordt gedragen door mensen die niet per definitie paganisten zijn, zoals Gothics. Dus het treffen van iemand met een pentagram om, zegt niet altijd dat je met een heks van doen hebt, hoewel mijn ervaring is, dat het vaak wel het geval is. Toch kom ik ook even zoveel heksen tegen die totaal geen pentagrammen dragen. Het al dan niet dragen maakt je zeker niet meer of minder heks. Het is een persoonlijke keuze, voor sommigen al dan niet bepaald door omgevingsfactoren.

Een pentagram met een cirkel eromheen wordt ook wel pentakel genoemd. Een pentakel is tevens een altaartool die bestaat uit een ronde schijf van hout, klei of metaal die wordt gebruikt om benodigdheden voor een ritueel op te leggen en te zegenen. Een pentakel is ook vrij gemakkelijk zelf te maken van klei of hout. Je kunt het dan zo groot of klein maken als je zelf wilt en bewerken naar eigen smaak. Op die manier leg je er ook heel erg je eigen energie in…

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:30

Er gaat iets gebeuren met een pentagram :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:30

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:31

_Laura_ schreef:
Er gaat iets gebeuren met een pentagram :')

Dat staat ook weer voor de wonden van Jezus ofzo xD
*wordt bang*

EngeltjeS

De lijnen onderling (de lange tot de korte, en het geheel tot de lange) verhouden zich tot het getal phi , het volmaakte getal (de gulden snede).

Klis

Het begint een beetje eng te worden :')

_Laura_

Andere benamingen voor de vijfster zijn: Eindeloze knoop, Goblin's kruis, Pentalpha, Druïden voet, Heksen voet ,de 'Blazing Star', de duivels ster, de zegel van Solomon.

we hadden toch ook een hint over voeten? :P

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:32

Keizer Constantinus de eerste van Rome (4e eeuw n.Chr) gebruikte het pentagram in zijn zegel en amulet

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:33

Pfff.....
Ik heb er echt geen zin meer in hoor :P Volgens mij, slaan we echt door, en lacht het hele team ons uit. Wat sloven we ons uit zeg :oo we krijgen het pas 1 april, of 2 april pas echt te weten vrees ik.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:34

In de Middeleeuwen was het pentagram het symbool van de waarheid en een bescherming tegen de demonen. Tijdens de Inquisitie werd het een symbool van de duivel.

xCaitlin

EngeltjeS schreef:
Pfff.....
Ik heb er echt geen zin meer in hoor :P Volgens mij, slaan we echt door, en lacht het hele team ons uit. Wat sloven we ons uit zeg :oo we krijgen het pas 1 april, of 2 april pas echt te weten vrees ik.

Hahaha echt he _O- ben ook al een beetje aan het stoppen met zoeken..

Ladybird
Moderator Algemeen

IK vind het nu wel eng worden... unnen we 1 april nog wel op bokt komen ?? :')

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:35

Ik snap nog steeds niet wat een pentagram nou met een 1 april grap te maken heeft _O-

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:36

Lolacabana schreef:
Nog maar 20 dagen hoor :P
En ik ben gewoon veelste nieuwsgierig :o

hoezo geen leven :+
haha nee ik snap je hoor, dit heet bokt-verslaafd *D