Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mardjaiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:52

BartVB schreef:
Het is duidelijk dat er iets niet helemaal goed is gegaan in de communicatie, ik heb de soms wat onhebbelijke eigenschap om slagen onder de arm te nemen (in het kader van niets is zeker in het leven) en dat levert hier nogal wat verwarring op. Daarnaast is het voor mij erg vervelend om met onvolledige informatie te moeten zeggen dat iets dat gebeurd is totaal niet kan, er is ook een team dat deze dingen gedaan heeft waar ik rekening mee moet houden.

Wat betreft het Arabesk verhaal is er de afgelopen tijd al redelijk wat veranderd wat betreft het natrekken van schaduwaccounts. Een werkgever bellen is iets dat toen, in retrospect, gewoon niet had moeten gebeuren. Het is ook iets dat nu niet meer gaat gebeuren. Heel veel duidelijker dan dat kan ik het niet maken. Als door die actie problemen zijn veroorzaakt dan hierbij mijn oprechte excuses. We hebben daar een inschattingsfout gemaakt, duely noted en gaan we zeker meenemen in de verdere aanpassingen van het beleid. Voor een deel is dat beleid overigens al een tijd geleden aangepast wat betreft dit soort acties.

Verder het meten met twee maten; als Arabesk een willekeurige rellende gebruiker was geweest die net op de site kwam kijken dan hadden we onze schouders opgehaald bij het bezwaar en was de ban blijven staan, het verhaal was namelijk niet heel waarschijnlijk. Aangezien een onterechte ban in dit geval erg vervelend zou zijn geweest voor alle partijen zijn we extra voorzichtig geweest, achteraf zeker niet op een handige manier, maar er is wel geprobeerd om haar bezwaar een kans van slagen te geven. Als we alles van te voren wisten was dit allemaal anders gelopen, dan was er iig niet gebeld naar de werkgever.

Wat betreft het nooit bellen; dat kan ik gewoon niet beloven. Kim is vandaag gebeld en daar hoor je ook niemand over klagen. En ja, dat is een heel ander verhaal maar het geeft wel aan dat 100% uitsluiten niet te doen is. Men hoeft iig niet bang te zijn dat we Bokkers op hun werk gaan bellen om een een SA o.i.d. te controleren.

Fijn om te lezen dat "jullie" niet meer mensen op het werk gaan bellen,
En het bellen naar Kim is idd een heel ander verhaal,
Zij heeft zelf aangegeven dat ze gebelt wilde worden om over de hele situatie te praten.
Wat ik overegens heel top vindt dat je dat gedaan heb +:)+
Ook vindt ik het fijn om te lezen dat je je niet "meer" zo verschuil in een heel verhaal met weinig inhoud,
en ook toe geef dat "jullie" heel fout zaten bijv tav arabesk,
Aleen had je oprechte excuses richting haar moeten zijn en niet voor eventueele problemen die door die actie hadden kunnen ontstaan :j

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:56

Mireille schreef:
Met dit stukje tekst van Bart (uit dit topic) en de reacties van jullie hier binnen handbereik ben ik meer geïnteresseerd in jullie ideeën. Kort gezegd: wanneer bel je wel, wanneer bel je niet? Wat moet wel of geen aanleiding zijn en in hoeverre kun je ander soort informatie verkrijgen. En maak je ook zo'n een beslissing als dit voor heel Bokt juist positieve gevolgen zou kunnen hebben (zoals bv mbt Miep)?

Je belt gewoon helemaal nooit....

In het geval van bijv. overleden bokker of iemand ligt in het ziekenhuis en je zou dan bellen om bijv. kaarten/bloemen te kunnen sturen is geheel wat anders, maar bellen om zeker te weten of een SA een SA is of niet.... is NOOIT een reden.
Om na te gaan of hetgeen ik schrijf klopt is NOOIT een reden om wie of wat dan ook te bellen...
De persoon zou altijd de voordeel van de twijfel moeten genieten....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:59

BartVB schreef:
Verder het meten met twee maten; als Arabesk een willekeurige rellende gebruiker was geweest die net op de site kwam kijken dan hadden we onze schouders opgehaald bij het bezwaar en was de ban blijven staan, het verhaal was namelijk niet heel waarschijnlijk. Aangezien een onterechte ban in dit geval erg vervelend zou zijn geweest voor alle partijen zijn we extra voorzichtig geweest, achteraf zeker niet op een handige manier, maar er is wel geprobeerd om haar bezwaar een kans van slagen te geven. Als we alles van te voren wisten was dit allemaal anders gelopen, dan was er iig niet gebeld naar de werkgever.

Wat betreft het nooit bellen; dat kan ik gewoon niet beloven. Kim is vandaag gebeld en daar hoor je ook niemand over klagen. En ja, dat is een heel ander verhaal maar het geeft wel aan dat 100% uitsluiten niet te doen is. Men hoeft iig niet bang te zijn dat we Bokkers op hun werk gaan bellen om een een SA o.i.d. te controleren.

Het lijkt me dat je als mod en beheer geen onderscheid zou moeten maken tussen welke gebruikers dan ook. Iedereen moet gelijk behandeld worden. Want wie bepaald dat iemand een willekeurige (rellende) gebruiker is en wie niet? Is daar een protocol voor? Een afvinklijstje?

Daarnaast vind ik het stuitend dat je niet kunt beloven dat er nooit gebeld gaat worden. Ik vind dat je dan echt voorbij gaat aan het belang van Bokt. Het is een internetforum. Daarnaast wilde Kim gebeld worden, dan lijkt me dat je in zo'n geval aan een verzoek kunt voldoen. In alle andere gevallen: niet doen. Dat kun je gewoon niet maken. Je informatie over je gebruikers haal je van het forum en niet via andere wegen, mensen hebben recht op hun privacy. Ook al liegen ze hier alles bij elkaar, dat zij dan maar zo. Die ruimte heb je hier, dat is het risico, het lijkt me dat alle gebruikers zich er altijd van bewust moeten zijn dat niets hoeft te zijn wat het lijkt. (een beetje mediawijs moet een mens tegenwoordig wel zijn!)

Ik sluit me geheel aan bij Lovely en Waves.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:14

Bart, ik begrijp het 2 maten spel niet.

1 Je mag het bedrijf bellen, omdat er vermoeden is van een SA. Dit ongeacht of diegene hier problemem door kan krijgen, zelfs een baan door kan verliezen, immers elk bedrijf heeft hier zelf zijn ideëen over het wel of niet bokken onder de baas zijn tijd...
Je moet maar in je proeftijd zitten, of uitzendkracht zijn, maar je kan ook bv wel een "hooggeplaatste functie" hebben en in het roddelcircuit komen...wellicht wel door je medecollega-onderdanen.. :D De mogelijke negatieve consequenties worden nl door jullie totaal niet overdacht....

2 Er wordt alles in het werk gesteld om een bokker die zich zelf overal zich op negatieve manier laat zien, zoveel mogelijk af te schermen naar haar bedrijf toe, immer ze zou eens geschaad kunnen worden naar wat ze zelf vol overtuiging roept.

Hypothetisch gezien, Stel je raakt je inkomen kwijt omdat Bokt zich zo belangrijk vind om te informeren of je met een SA aan het posten bent op je werk...gaan jullie dan ook adviseren om aangifte te gaan doen? Is dat laster om iemand ergens van te gaan beschuldigen wat ook nog eens vergaande gevolgen heeft?

Ik vind het onverteerbaar dat jullie jezelf zo belangrijk vinden dat het hebben van een SA, een zo ontzettende futiliteit in levensbelang, gewoon de reden verschaffen om iemand prive in het werk te gaan verweven.

Je zal maar Sandra de Vries heten en een telefoniste zegt, ja we hebben hier wel een S de Vries, ik verbind u door, en even later, toestel wordt niet beantwoord....

Ik vind dit weer iets wat totaal onverteerbaar is....

Het geeft de kleur weer die de manier van praten achter de schermen in zijn juiste weerschijn laat zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:22

Mireille schreef:
Dat kunnen wij inderdaad zeker bekijken Roosch, maar geluiden van gebruikers kunnen heel zinvol zijn of een ander licht laten schijnen. Vandaar de vragen. :)

Even in het kort:
Miep heeft op Bokt een hele periode van ziekte gehad. Veel gebruikers leefde enorm mee, er werd zelfs gedacht aan een 'Miep-meeting' en er werden manieren bedacht om haar een hart onder de riem te steken. Heel Bokt was 'in de ban van' Miep.

Uiteindelijk kregen wij de vermoedens dat het verhaal van Miep niet echt was. Dit is uitgezocht en om dit te kunnen bevestigingen is inderdaad naar de familie van Miep gebeld. Zo krijgen wij te horen dat Miep helemaal niet ziek was.

Als we hier niet achter waren gekomen dan hadden we bij wijze van nu nog steeds een zieke Miep op Bokt gehad waar iedereen enorm mee meeleefde en waar iedereen zich voor inzette. Terwijl het eigenlijk puur bedrog was.

Misschien gaat bokt ook veel te diep in, in dat soort zielige verhalen waar bokt ook weer vol mee staat. Je moet nl altijd rekening houden met een stukje bedrog, persoonlijkheidsstoornis, overdrevenheid en gewoon aandachtrekkerij.

Er was ook niemand die die Miep persoonlijk kende waardoor er ook een groep vriendenkring was die ook voor Miep zelf iets wilde doen.

Dan is er in het echte leven ook nog zo iets van mensen beroeren en op het gevoel in spelen om geld los te timmeren, om aandacht te krijgen...zelfs op Email krijg je soms kettingbrieven..

Misschien een wijze les voor bokt om zich in eerste instantie gewoon met paarden bezig te houden ipv het leed van mensen die we met zijn allen niet kennen.

Om Miep, wat al jaaaren geleden is, als voorbeeld te gaan gebruiken om een totaal over de kop geslagen methode te gaan goedpraten.

Mijn idee, ja....idd we zullen nog wel eens een Miep uit de kast trekken en daar gaan dan ook weer een paar goedgelovige bokkers mee op de koffie, Nou En?? Ook dat is toch tijdverdrijf?

Wat maakt bokt ineens zo belangrijk? Het lijkt wel alsof bokt zich ineens verantwoordelijk acht voor iemands leven. Het is maar internet hoor.

Het gros heeft hier verzonnen levens, fantaseert er maar op los over hun paarden, hun kunnen met hun paarden, hun irreële leventje....ook dat is internet!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:27

Miep zal vast niet de laatste zijn, maar wat je ook verzint om hier op Bokt aandacht te krijgen, het kan in mijn ogen nooit rechtvaardigen dat er gebeld gaat worden om een verhaal na te trekken. En ach, zeg nu zelf, het is toch geen ramp dat mensen van alles verzinnen? Als je het niet weet, is er geen man overboord wanneer mensen flauwekulverhalen op Bokt zetten. Althans, dat lijkt me zo te zijn.
Ik denk dat je er maar gewoon de humor (of de triestheid) van in moet zien dat het anno nu wel eens zo kan gaan. Niet menselijks is ons vreemd, dat idee.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:29

Alet74 schreef:
Miep zal vast niet de laatste zijn, maar wat je ook verzint om hier op Bokt aandacht te krijgen, het kan in mijn ogen nooit rechtvaardigen dat er gebeld gaat worden om een verhaal na te trekken. En ach, zeg nu zelf, het is toch geen ramp dat mensen van alles verzinnen? Als je het niet weet, is er geen man overboord lijkt me dat mensen flauwekulverhalen op Bokt zetten.
Ik denk dat je er maar gewoon de humor (of de triestheid) van in moet zien dat het anno nu wel eens zo kan gaan. Niet menselijks is ons vreemd, dat idee.

Maar wel vervelend is het dan dat je er OT nooit een vraagteken bij mag zetten! Dan wordt het direct gegumd en je krijgt een denigrerende PB! of erger!

Alet74

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:32

Natuurlijk mag je andermans verhalen wel kritisch lezen en er vragen over stellen, het is tenslotte een forum waarop je met elkaar van gedachten kunt wisselen. Ik vind in ieder geval dat dat dan mag, maar ik ga daar niet over ;)
Wat voor mij voorop staat, is dat er gewoon nooit gebeld mag worden om na te gaan of een verhaal klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:32

Alsof Bokt een opvoedende rol heeft...daar erger ik mij nog het meest aan.

Irl vallen bosjes mensen voor zielige verhalen. Als ze daar bloemen en kadoos en kaarten aan willen spenderen, hun goed recht.

Hoe vaak wordt je wel niet teleurgesteld in een vriendschap?

Dat heet gewoon levenservaring...de gezonde achterdocht die komt met de jaren.

En als ik een kaartje heb gespendeerd aan een chronische aandachttrekker die een heel flatgebouw op haar hoofd heeft gehad en al een jaar op de IC ligt te bokken dat ze zo zielig is, nou big deal.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:33

Kom op zeg, Bart heeft het uitgepraat met Kiwiko en hij heeft hier zijn verontschuldigingen aangeboden.
Nu moet het klaar zijn!
Zand erover en met een nieuwe start allemaal beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:35

Alet74 schreef:
Natuurlijk mag je andermans verhalen wel kritisch lezen en er vragen over stellen, het is tenslotte een forum waarop je met elkaar van gedachten kunt wisselen. Ik vind in ieder geval dat dat dan mag, maar ik ga daar niet over ;)
Wat voor mij voorop staat, is dat er gewoon nooit gebeld mag worden om na te gaan of een verhaal klopt.

En daarom is het ook waarom ik mijn profiel niet heb ingevuld, geen foto's plaats, niet mijn naam zet in mijn profiel.

Ik heb niets te verbergen, maar ik heb geen behoefte aan pottenkijkerij door mensen die ik niet zelf uitnodig.

Er zijn bokkers die ik ken en dat heb ik zelf bepaalt. NIet een of andere moddie die mijn werk gaat bellen omdat het zo raar is dat ze denkt dat ik met een andere boktnaam de zelfde soort berichten plaats, even checken of jij dat wel bent....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:35

justdiesel schreef:
Kom op zeg, Bart heeft het uitgepraat met Kiwiko en hij heeft hier zijn verontschuldigingen aangeboden.
Nu moet het klaar zijn!

Justdiesel, we hebben het niet over Kiwiko, dat is een situatie die meespeelt, maar daar gaat het nl niet over...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:37

Weet ik Russel maar iedereen blijft hier maar doorzeuren, het moet ook een keer klaar zijn...
Bart geeft zijn fouten toe, wat moet hij nog meer doen? Op zijn blote knieen jullie voeten kussen en om vergeving smeken?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:40

justdiesel schreef:
Nu moet het klaar zijn!

Als ik even mag inbreken, mijn posts omtrend deze 'rel' hebben 0,0 met Kiwiko te maken. Dat het tussen hun opgelost is is een begin, maar zeker niet mijn/het einddoel.

Het is een voorbeeld, misschien de laatste druppel, betreft de gang van zaken tussen beheer en gebruikers. Daar waar de afgelopen jaren je daar erg weinig over kwijt kon, zeker als onbekende bokker, lijkt het beheer er nu voor openstaan.

Dat is nu bereikt, dat beheer openlijk meepraat en niet alles over pb gaat en dat ze zeggen aan verbetering te werken. Maar de verbetering is er nog niet, en er zullen zat gebruikers zijn met goede ideeen. Dus niet klaar of een nieuwe start, het is pas net begonnen (klinkt rellerig, maar zo bedoel ik de laatste zin niet :+ ).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:43

Bubsj schreef:
en er zullen zat gebruikers zijn met goede ideeen. Dus niet klaar of een nieuwe start, het is pas net begonnen (klinkt rellerig, maar zo bedoel ik de laatste zin niet :+ ).

En dan zijn we weer bij het begin, want wie bepaald wat wel goede ideeen zijn en wat niet. Want daar wringt de schoen steeds, je krijgt mensen nooit op 1 lijn (jaaaa daaristieweer :D )

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:45

Maar je kunt het wel proberen... Niet geschoten, is altijd mis.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:46

justdiesel schreef:
Weet ik Russel maar iedereen blijft hier maar doorzeuren, het moet ook een keer klaar zijn...
Bart geeft zijn fouten toe, wat moet hij nog meer doen? Op zijn blote knieen jullie voeten kussen en om vergeving smeken?

Ik vind het niet vallen onder de noemer gezeur. Ik denk dat er gewoon door de kwestie Kiwiko en Arabesk dingen aan het licht zijn gekomen die aandacht verdienen. En ik denk niet dat het nu opgelost is, dat moet nog beginnen. Ik heb namelijk nog geen oplossingen gezien waarmee wordt aangegeven dat het in de toekomst anders zal gaan.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:50

Cer schreef:
Bubsj schreef:
en er zullen zat gebruikers zijn met goede ideeen. Dus niet klaar of een nieuwe start, het is pas net begonnen (klinkt rellerig, maar zo bedoel ik de laatste zin niet :+ ).

En dan zijn we weer bij het begin, want wie bepaald wat wel goede ideeen zijn en wat niet. Want daar wringt de schoen steeds, je krijgt mensen nooit op 1 lijn (jaaaa daaristieweer :D )

Dat hoeft ook niet. Maar ik zie anders bepaalde ideeen heel veel terugkomen. Er zullen altijd mensen iets niet handig vinden, maar als er van verschillende kanten hetzelfde wordt geroepen geeft dat wel een signaal af.

Je hoort bijvoorbeeld veel over openheid, minder gummen, SA's en het opsporen daarvan, beheer wat niet alles via pb doet, openbaar excusses maken.

Ik vind dat het beheer hier nu al beter mee omgaat dan zeg, een maand geleden. Het heeft dus ook zeker zin dit soort dingen op te merken.

Zou wat zijn, als wij bij ons bedrijf pas verbeteringen zouden inbrengen als alle klanten dezelfde klachten/signalen afgeven. Dan zou niemand/niets zich ooit hoeven te verbeteren :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:58

Ik zal wel niet over pb's mogen praten, maar ik had een berichtje van Bart, ik dacht 'he, excuses misschien?' maar nee helaas -O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:59

Arabesk schreef:
Ik zal wel niet over pb's mogen praten, maar ik had een berichtje van Bart, ik dacht 'he, excuses misschien?' maar nee helaas -O-

nee dat ontbreekt er OOK nog eens aan...

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:00

Alet74 schreef:
Het lijkt me dat je als mod en beheer geen onderscheid zou moeten maken tussen welke gebruikers dan ook. Iedereen moet gelijk behandeld worden. Want wie bepaald dat iemand een willekeurige (rellende) gebruiker is en wie niet? Is daar een protocol voor? Een afvinklijstje?

Dus bij twijfel een ban?
Iedere proxi gebruker bannen tot ze zelf een onderbouwing leveren waarom ze een proxi gebruiken?
Met een verklaring dat ze al hun collega's gevraagd hebben of ze ook wel eens op bokt zitten?

Een belletje naar een bedrijf of een naam aanwezig is lijkt me voor een poster minder ingrijpend.
Bokt mag gerust naar mijn bedrijf bellen of ik aanwezig ben.
Leveranciers doen dat dagelijks.
Grote kans dat ze doorverwezen worden naar mijn 06 als ik vrij ben.
:P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:02

Arabesk schreef:

Had je dit topic beter moeten lezen want ik heb toch echt excuses gezien! ;)

BartVB
Eigenaar

Cer schreef:

Als de gebruiker zelf het idee heeft dat het idee uitvoerbaar is en een verbetering is dan is het een goed idee. Daarna is het de vraag of het ook binnen de rest van het beleid past, daar moet wel een lijn in zitten, en of het ook voor ons praktisch hanteerbaar is, maar dat is allemaal in een later stadium.

Ik zie echter veel liever wilde onuitvoerbare of 'slechte' ideeen voorbij komen dan alleen verontwaardigde uitroepen dat alles bar en boos is. Een constatering dat iets mis is gegaan; prima, graag zelfs, maar doe dan wel op een constructieve wijze en sta daarbij ook open voor argumenten, oplossingen en alternatieven. De afgelopen dagen is er teveel alleen maar geroepen dat dingen verschrikkelijk zijn zonder open te staan voor alternatieven en zonder de wil om mee te werken aan een oplossing. Ik snap heel goed dat er her en der redelijk wat frustratie zit, maar op een gegeven moment zullen we weer vooruit moeten kijken en op zoek moeten naar manieren om die problemen in de toekomst te voorkomen.

Cer

Bubsj schreef:
Zou wat zijn, als wij bij ons bedrijf pas verbeteringen zouden inbrengen als alle klanten dezelfde klachten/signalen afgeven. Dan zou niemand/niets zich ooit hoeven te verbeteren :+

Ik denk dat dat niet representatief is.. Er zijn nl heel wat meer gebruikers dan degene die vinden dat dingen niet goedgaan. Je moet niet de hardste roepers gelijk gaan geven. Er staan plenty berichtjes tussen van mensen die beweren 'als je niks raars doet, heb je geen problemen'.. volgens die users hoeft er klaarblijkelijk niks verandert te worden, die lopen zelden tot nooit tegen problemen aan.
Dus welke meerderheid bepaalt wat?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:06

Caira schreef:
Arabesk schreef:

Had je dit topic beter moeten lezen want ik heb toch echt excuses gezien! ;)

Ergens op blz nr zoveel zeker..... dan vind ik het toch netter als het ook even per pb gaat en niet alleen in het topic.