Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:22

Miep was iemand die hele ziektes had verzonnen en daar uitgebreid verslag van deed.
Ik ga even de link voor je zoeken.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:23

Mireille, bokt mag nooit en te nimmer bellen naar werkgevers om leden te controleren! Nooit.. Enorme schending van de privacy...

Mocht er bewijs zijn van stalking/pesten/sa ban dan.. maar bellen en inbreuk op iemand zijn privacy om het vermoeden hard te maken.. is echt een NO NO...

Roosch

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:23

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:24

Dat kunnen wij inderdaad zeker bekijken Roosch, maar geluiden van gebruikers kunnen heel zinvol zijn of een ander licht laten schijnen. Vandaar de vragen. :)

Even in het kort:
Miep heeft op Bokt een hele periode van ziekte gehad. Veel gebruikers leefde enorm mee, er werd zelfs gedacht aan een 'Miep-meeting' en er werden manieren bedacht om haar een hart onder de riem te steken. Heel Bokt was 'in de ban van' Miep.

Uiteindelijk kregen wij de vermoedens dat het verhaal van Miep niet echt was. Dit is uitgezocht en om dit te kunnen bevestigingen is inderdaad naar de familie van Miep gebeld. Zo krijgen wij te horen dat Miep helemaal niet ziek was.

Als we hier niet achter waren gekomen dan hadden we bij wijze van nu nog steeds een zieke Miep op Bokt gehad waar iedereen enorm mee meeleefde en waar iedereen zich voor inzette. Terwijl het eigenlijk puur bedrog was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:29

Roosch schreef:
Lovely schreef:
Mireille: het is heel simpel, je begeeft je als beheer van een internetforum nooit in iemands persoonlijke leven. Zoals eerder aangegeven moet er gemodereerd worden op zaken die OP bokt gebeuren en niet daarbuiten. Als de bewijzen voor een ban of sa niet OP bokt gevonden kunnen worden, dan maar geen ban.

Even afgezien van mijn eigen mening.

In het geval van Miep (we weten allemaal wie dat was?) was het iemand die heel bokt voorloog.
Als het beheer dit niet had opgehelderd waren we nu waarschijnlijk nog bezig met iemand die allerlei ziektes bij elkaar loog.
Moeten er dan uitzonderingen gemaakt worden?

Heb jij enig idee hoeveel mensen alles bij elkaar liegen op bokt? Na bijna 10 jaar bokken ben ik er wel achter dat het meer gewoonte dan uitzondering is en maak ik me helemaal geen illusies meer over de betrouwbaarheid van de gemiddelde bokker. Ja, er zijn er een paar wel heel eerlijk, maar dat is de minderheid. Wat mij betreft had Miep helemaal niet ontmaskerd hoeven worden door middel van een telefoontje van bokt. Op een gegeven moment heeft men het wel door en dan krijgt zo'n user vanzelf minder aandacht.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:30

Het is duidelijk dat er iets niet helemaal goed is gegaan in de communicatie, ik heb de soms wat onhebbelijke eigenschap om slagen onder de arm te nemen (in het kader van niets is zeker in het leven) en dat levert hier nogal wat verwarring op. Daarnaast is het voor mij erg vervelend om met onvolledige informatie te moeten zeggen dat iets dat gebeurd is totaal niet kan, er is ook een team dat deze dingen gedaan heeft waar ik rekening mee moet houden.

Wat betreft het Arabesk verhaal is er de afgelopen tijd al redelijk wat veranderd wat betreft het natrekken van schaduwaccounts. Een werkgever bellen is iets dat toen, in retrospect, gewoon niet had moeten gebeuren. Het is ook iets dat nu niet meer gaat gebeuren. Heel veel duidelijker dan dat kan ik het niet maken. Als door die actie problemen zijn veroorzaakt dan hierbij mijn oprechte excuses. We hebben daar een inschattingsfout gemaakt, duely noted en gaan we zeker meenemen in de verdere aanpassingen van het beleid. Voor een deel is dat beleid overigens al een tijd geleden aangepast wat betreft dit soort acties.

Verder het meten met twee maten; als Arabesk een willekeurige rellende gebruiker was geweest die net op de site kwam kijken dan hadden we onze schouders opgehaald bij het bezwaar en was de ban blijven staan, het verhaal was namelijk niet heel waarschijnlijk. Aangezien een onterechte ban in dit geval erg vervelend zou zijn geweest voor alle partijen zijn we extra voorzichtig geweest, achteraf zeker niet op een handige manier, maar er is wel geprobeerd om haar bezwaar een kans van slagen te geven. Als we alles van te voren wisten was dit allemaal anders gelopen, dan was er iig niet gebeld naar de werkgever.

Wat betreft het nooit bellen; dat kan ik gewoon niet beloven. Kim is vandaag gebeld en daar hoor je ook niemand over klagen. En ja, dat is een heel ander verhaal maar het geeft wel aan dat 100% uitsluiten niet te doen is. Men hoeft iig niet bang te zijn dat we Bokkers op hun werk gaan bellen om een een SA o.i.d. te controleren.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:32

Menino schreef:
bij Miep hebben ze haar moeder gebeld...

Maar Miep haar verhalen waren gewoon echt vreemd (achteraf met de kennis die we nu hebben) dus ik ben er van overtuigd dat dat zonder hulp van het beheer ook wel was uitgekomen, hekemaal omdat er hele meetings omtrent haar georganiseerd werden. Kijk, nu is het fijn dat dat toen in zo'n vroeg stadium is uitgekomen dus ik vind het ergens ook wel 'dubbel'.

maar als ik het dan nu in deze hele context zet, en me er bewust van ben dat ze ook mijn moeder zouden kunnen bellen als ze twijfels hebben bij mijn verhalen..... Ik zou er heel erg door in de problemen kunnen komen, ook als ik gewoon de waarheid verteld zou hebben. Dus als ik even mijn onderbuikgevoelens negeer vind ik ook eigenlijk dat ze in de situatie van Miep niet hadden moeten bellen, niet zonder de gebruiker zelf om toestemming te vragen. Niet om nu oude koeien uit de sloot te halen, maar Miep is voor mij niet echt een argument dat er gevallen zijn waarin het wel gerechtvaardigd is.

Dat meisje had echt problemen. Als je zulke verhalen bij elkaar kan liegen, is dat niet normaal.
Ik zou ook furieus zijn als ik Miep was en het beheer mijn ouders zou bellen.
Maar als je even nadenkt is het niet meer dan logisch om dat gelieg en bedrieg op te helderen.
Tientallen mensen leefden mee, zetten meetings op etc.
Ik vind het wel gerechtvaardigd om in dit geval een telefoontje te plegen.

@Lovely: ja, je hebt ook wel een punt met dat gelieg, maar wat Miep vertelde was gewoon heel geloofwaardig.
Daar zijn echt tientallen mensen in gestonken. Wat Mireille ook al zei, als dat nooit opgehelderd was, geloofde nu waarschijnlijk nog iedereen haar leugens.
Toch typisch dat na al die jaren haar verhalen nog worden onthouden.

Maar goed, het gaat niet om Miep in dit topic.

Zie dat jullie er actief mee bezig zijn, Mireille. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:33

Bart, wat je gewoon moet doen is de betrokkene zelf vragen stellen als je iets wilt weten en niet her en der bij jan en alleman van alles bij elkaar schrapen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:33

Wb Miep: dan was dat vanzelf wel uitgekomen, al dan niet bij een meeting.

Daarnaast vind ik bellen naar de persoon ZELF (dus ook niet moeder, school whatever) ook nog eens iets heel anders dan wat met Arabesk gebeurd is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:34

BartVB schreef:
Wat betreft het Arabesk verhaal is er de afgelopen tijd al redelijk wat veranderd wat betreft het natrekken van schaduwaccounts. Een werkgever bellen is iets dat toen, in retrospect, gewoon niet had moeten gebeuren. Het is ook iets dat nu niet meer gaat gebeuren. Heel veel duidelijker dan dat kan ik het niet maken. Als door die actie problemen zijn veroorzaakt dan hierbij mijn oprechte excuses. We hebben daar een inschattingsfout gemaakt, duely noted en gaan we zeker meenemen in de verdere aanpassingen van het beleid. Voor een deel is dat beleid overigens al een tijd geleden aangepast wat betreft dit soort acties.

Wat betreft het nooit bellen; dat kan ik gewoon niet beloven. Kim is vandaag gebeld en daar hoor je ook niemand over klagen. En ja, dat is een heel ander verhaal maar het geeft wel aan dat 100% uitsluiten niet te doen is. Men hoeft iig niet bang te zijn dat we Bokkers op hun werk gaan bellen om een een SA o.i.d. te controleren.

Over het eerste gedeelte: +:)+ +:)+ +:)+

Over het tweede gedeelte: was dat al openbaar of is dat een nieuwtje?
Is daar iets uit gekomen?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:35

Als iemand een ziekte fingeert op een forum dan is dat vette pech, dat kan en mag je niet controleren. Je kan moeilijk iedereens medische dossier opvragen. Zolang die persoon zich verder niet storend gedraagt op het forum en zichzelf niet verraad, is het de eigen verantwoordelijkheid van de meelezers of ze het geloven.

Ik zal je nog wat verklappen, ik denk dat rustig de helft van de gebruikers op bokt er minstens een paard bij verzonnen heeft, een vriendje, 3 jaar extra rij-ervaring, en lap grond en een spannend verhaal :D

Dat is nou eenmaal het internet, reden te meer om dat goed te scheiden van het echte leven en je te beperken tot wat iemand op Bokt doet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:37

Mireille schreef:
Als we hier niet achter waren gekomen dan hadden we bij wijze van nu nog steeds een zieke Miep op Bokt gehad waar iedereen enorm mee meeleefde en waar iedereen zich voor inzette. Terwijl het eigenlijk puur bedrog was.

we hebben hier meer bedriegers hoor, sommige bijna overduidelijk dat je er bijna over struikeld, en daar wordt niks aan gedaan....

nogmaals.....weer 2 maten....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:38

BartVB schreef:

Kim heeft uitdrukkelijk en meerdere keren aangegeven dat ze gráág gebeld wilde worden. Dan is het wat anders. Maar zolang iemand er niet uitdrukkelijk zelf om verzoekt...

Maar bedankt voor je reactie, fijn dat we niet op het werk gebeld gaan worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:39

Waves schreef:
Ik zal je nog wat verklappen, ik denk dat rustig de helft van de gebruikers op bokt er minstens een paard bij verzonnen heeft, een vriendje, 3 jaar extra rij-ervaring, en lap grond en een spannend verhaal :D

Je vergeet nog een paar dingen: achtergrond in paardenland, wedstrijdresulaten, uberhaupt rij-ervaring, interessante banen, interessante vrienden, keuringsresultaten, verkoopprijzen, afstamming, zakelijke successen, schooldiploma's, zwemdiploma's en niet te vergeten een puntje of 20 aan IQ.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:40

Het wordt een beetje saai..
Maar Waves, je was me voor...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:40

Het is inderdaad aan de gebruikers of je in iets wilt geloven, mensen hebben daarvoor hersennen gekregen.
En net zoals het echte leven is het geloven met vallen en opstaan.
Daarvoor hoeft een forum het recht niet in eigen handen te nemen en politie te spelen.

Wel ben ik het eens dat hoge bomen wind vangen, de dingen gebeuren niet met huis tuin en keuken bokkers die gewoon netjes reageren. Dus er is ook wat zelfreflectie van de andere kant nodig, waarom gebeurt dat immo bij mij. Want sinds het niet bij elke bokker gebeurd moet er wel tweerichtingsverkeer zijn.
Ook al blijft het erg verkeerd kan je er van leren

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 02:07

Bart, bedankt voor je reactie.

BartVB schreef:
Het is duidelijk dat er iets niet helemaal goed is gegaan in de communicatie, ik heb de soms wat onhebbelijke eigenschap om slagen onder de arm te nemen (in het kader van niets is zeker in het leven)

Dit is niet goed, als jij leiding geeft in een team en beheerder bent. Het is niet duidelijk en geeft de schijn van meten met 2 maten.

Voorbeeldje:

BartVB schreef:
Overigens is het interessant dat de ban van janesmith en consorten ook een aantal keer genoemd wordt in dit topic. Die ban geeft namelijk precies aan waar de moeilijkheid zit wat schaduwaccounts betreft. Schaduwaccounts zijn in veel gevallen geen exact science. In het geval van Kim wordt ons verweten dat we geen hard bewijs hebben en dat een groot deel op basis van aannames en vermoedens gaat. In het geval van janesmith wordt ons verweten dat we niet op basis van aannames en vermoedens geband hebben.

Ik vind het heel goed dat jullie dat laatste niet gedaan hebben en tot die tijd ingegrepen hebben (Jane/Jan is geen SA totdat wij vinden dat het een SA is) hiermee laat je weten dat je achter je eigen beleid staat en niet luistert naar onderling gekonkel, in tegenstelling tot wat bij bijv. Kiwiko nogal de schijn wekte dat dat is gebeurd.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 02:38

Ik wou eigenlijk niet meer reageren maar hierover moet ik wat kwijt:

In het geval van Janesmith wordt jullie verweten dat er enorm rechtse teksten die Wilders ver voorbij gingen hier op het oh zo brave forum werden gezet. Het werd jullie kwalijk genomen dat 2 gebruikers (of het nou SA's waren of niet, dat was zeker toen besides the point) continue iedere discussie overnamen en doodgooiden met oneliners, linkdumps en openlijk geflame en gezuig. Dat hierdoor bijna alle andere posters in die topics uiteindelijk wel een keer hapten en direct een OW te pakken hadden.
Dat is maanden doorgegaan waarbij mensen zelfs tot in de huiskamer aan toe achtervolgd werden door de genoemde 2 gebruikers. En dan de betuttelende en soms schofferende antwoorden van mods als je de situatie probeerde uit te leggen via PBs.

Dát wordt jullie met name kwalijk genomen. Dat er nooit naar de inhoud werd gekeken van wat er gepost werd en dat er hier teksten op bokt stonden waarvan ik me afvroeg of we hier op Stormfront zaten. En nog steeds vraag ik me af of ik op een forum wil zitten dat geen enkele stelling inneemt tegen racisme. Er zijn zelfs verschillende gebruikers vrijwillig weggegaan van Bokt mede hierom.

Het interesseerde de mods niets en/of het ontbrak volledig aan kennis en inzicht in de politieke discussies die plaatsvonden. Zolang je maar niet persoonlijk werd en geen scheldwoorden gebruikte :')
Dat is voor mij de reden dat ik hier zo fel meepost en het komt allemaal op hetzelfde neer als de kiwiko affaire, arabesk telefoontje etc.
Te veel oog voor de randverschijnselen, te weinig oog voor de inhoud.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 02:59

Waves schreef:
Dat hierdoor bijna alle andere posters in die topics uiteindelijk wel een keer hapten en direct een OW te pakken hadden.

Sorry maar daar ben je zelf bij.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 08:53

Zou graag de afkorting van schaduwaccounts niet willen zien dit is een vraag van mij, aangzien het voor mij en andere mensen een kwetsende afkorting is het betekend Sturmabteilung een onderdeel van de SS.
Mij werd nl door Eline verboden een vergelijk te maken met een Oostduitse afhoor organisatie, die wij hier in West Duitsland gewoon als grap mogen gebruiken nl men mag schrijven Stasi, maar geen SS of SA, dit is ook verboden op Kentekenplaten.

Maar mijnheer Bart, dat met Jan/e, Springert, Nijmegen,MarcelDufour, met zijn alias heb ik van het begin aan aangegeven aan u Beheer omdat deze mijnheer mij dit zelf heeft toegegeven in een pb.
Dat waren geen vermoedens.
En dat u Bart als beheerder niet de courage heeft om ruiterlijk toe te geven zonder gekronkel dat er gewoon fouten gemaakt zijn, dan zou het respekt groter zijn dan dat het nu is.
Het kan niet waar zijn dat men mensen opbelt, en zeker niet op het werk.

Nieuwe moderatoren, en om het beestje een naam te geven Karl66 eens aan de tand voelen, deze is veel te lang moderator en zeker niet objektief meer.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:05

Doe niet zo idioot... Het is toch overduidelijk dat met SA schaduwaccount bedoeld wordt en niet een of andere Duitse oorlogsorganisatie?

Lijkt me trouwens ook nogal wiedes dat vergelijkingen met de stasi in een internet discussie terug gefloten wordt... Vooralsnog zijn er bij mijn weten nog geen mensen van hun bed gelicht wegens niet conforme denkwijzen of iets dergelijks. Sterker nog, in dit topic is tot nu toe een hoop gal gespuwd en ik kan het wel waarderen dat dat eens toegelaten wordt ipv alles klakkeloos op slot zetten...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:12

Ik ben maar tot bladzijde 45 gekomen maar ik mis nog steeds 1 belangrijk puntje.

Waarom mag persoon S nog steeds bokken na alle rottigheid die zij uitgehaald heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:15

Goede vraag Mindfields. Dat wordt genegeerd, is al meerdere keren ter sprake gekomen. Het is sowieso erg opvallend dat je mevrouw S en mevrouw C niet ziet in dit topic. Ik vermoed een druk tem en pb verkeer ;))

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:33

Menino schreef:
als het openbaar maken van erotisch getinte afbeelding niet toegestaan is... Mag dat concreet gezien ook niet dmv het hebben van een avatar. De enige 'maas' hierin is dat het een afbeelding betrof en geen foto.... Maar dat lijkt me een beetje ver gezocht, daar je ook toestemming moet vragen voor schilderijen die naakt bevatten :)

Jij vindt een door het bos op zijn ballen voortwaarts stampende animatie van een penis erotisch?
Humorisch ja, erotisch nee.
:')

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:44

slokkie schreef:
Menino schreef:
als het openbaar maken van erotisch getinte afbeelding niet toegestaan is... Mag dat concreet gezien ook niet dmv het hebben van een avatar. De enige 'maas' hierin is dat het een afbeelding betrof en geen foto.... Maar dat lijkt me een beetje ver gezocht, daar je ook toestemming moet vragen voor schilderijen die naakt bevatten :)

Jij vindt een door het bos op zijn ballen voortwaarts stampende animatie van een penis erotisch?
Humorisch ja, erotisch nee.
:')

humor ja op een forum waar alleen volwassenen komen op bokt vind ik het niet echt gepast ;)