De bokt dictatuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bokt dictatuur, ja of nee

Ja
121 (40%)
Nee
179 (59%)

Totaal aantal stemmen: 300

Nikka

Re: De bokt dictatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:40

Ik zag dat laatst met een topic over Uniform. Vond dat persoonlijk ook een beetje raar.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:53

laatst had iemand een telefoonnummer gevraagd in de topic over schriel, was ook al tijden niet gereageerd in die topic. tot mijn grootste verbazing werd deze niet gesloten

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:55

Pff. Wat een gedoe allemaal, als je het zelf beter kan wordt dan moderator. Die mensen hebben ook een leven naast Bokt, en niet alles kan perfect worden geregeld. Lachen

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:58

hebben wij gezegd dat wij het beter kunnen??? het gaat hier oa over regels, daar mogen wij toch wel wat over zeggen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:07

Ja zo denk ik er ook over, je mag toch verwachten dat bokt een lijn trekt, of moderaters het nu druk hebben of niet.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:11

Maya schreef:
De resultaten van die enquête evenals eventuele bijbehorende aanpassingen staan nog niet online, omdat we daar nog mee bezig zijn Lachen

Enquête van Nieuws is ook uitgevoerd en aan de hand daarvan zijn een aantal zaken fiks veranderd en zijn we achter de schermen ook nog bezig met de verdere verandering Lachen

@ Stitchje, soms valt niet alles op bij de moddies, daar kun je eventueel voor TEM'en of een pb sturen. Daarnaast kan soms lijken dat er voor de rest van Bokkers niks mee gedaan wordt, maar wordt er wel via een sturende pb of een Officiële Waarschuwing bijgestuurd Lachen Dit ook omdat we in principe eventuele sancties / bijsturen niet met andere Bokkers bespreken Lachen

@maya ik zal wel een beetje een zeur zijn maar dan zal ik toch graag willen weten waarom de ban van rk zo in de openheid is gebracht.
Sancties worden niet besproken zeg je net maar er is in het geval rk daar van afgeweken, vond ik persoonlijk erg heftig zeg ik je eerlijk.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 22:21

ik heb een keer een waarschuwing gehad omdat ik in een oud topic reageerde... ook al zoiets

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:11

criollolover schreef:
laatst had iemand een telefoonnummer gevraagd in de topic over schriel, was ook al tijden niet gereageerd in die topic. tot mijn grootste verbazing werd deze niet gesloten

Denk dat het eraan ligt of iemans reactie nog iets zinnigs toevoegt aan het topic of niet. Niet voor niks krijg je bij een oud topic de waarschuwing dat het niet de bedoeling is zomaar te reageren, maar enkel te reageren als je reactie echt iets toevoegt.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:45

Martine123 schreef:
ik heb een keer een waarschuwing gehad omdat ik in een oud topic reageerde... ook al zoiets

Of wat dacht je van privécommunicatie (lees: onschuldige sms'jes waar totaal geen persoonlijke info, niks, instaat) openbaar maken. Dan gaan ze ook helemaal over de rooie...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:49

Nerwen schreef:
Of wat dacht je van privécommunicatie (lees: onschuldige sms'jes waar totaal geen persoonlijke info, niks, instaat) openbaar maken. Dan gaan ze ook helemaal over de rooie...

Dat valt best wel mee Knipoog

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 16:38

slimmerik schreef:
Nerwen schreef:

Dat valt best wel mee Knipoog

ik snap het eigenlijk niet helemaal:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:22

Oamaru schreef:
Pff. Wat een gedoe allemaal, als je het zelf beter kan wordt dan moderator. Die mensen hebben ook een leven naast Bokt, en niet alles kan perfect worden geregeld. Lachen

Nou dat soort mensen die zo klagen dat bokt een dictatuur zou zijn zie ik liever niet als moderator hier hoor Haha! Haha!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:33

Chiqa schreef:
Oamaru schreef:

Nou dat soort mensen die zo klagen dat bokt een dictatuur zou zijn zie ik liever niet als moderator hier hoor Haha! Haha!

Goed punt haha. Maar misschien snappen ze het allemaal wat beter dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:07

Oamaru schreef:
Maar misschien snappen ze het allemaal wat beter dan.

Ik weet wel zeker, vrees alleen dat ze weinig kans maken omdat de meeste nog al wat OW's op hun naam hebben staan. alhoewel ik ook weer ergens las dat dit geen invloed heeft.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 22:08

hoe kún je eigenlijk MOD worden?:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:12

Ff de zoekfunctie gebruiken Martine zijn wel wat topics over geweest op FZ

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:32

De vraag is hier: wíl je eigenlijk wel mod worden?

Al die zeuren die je meteen voor dictator uitmaken dan weer... Vork Vork Vork

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 14:22

het was eigenlijk gewoon een algemene vraag...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:41

tuurlijk is bokt een dictatuur! Het is geen democratie! Ik zie ons al allemaal moeten stemmen over elk topic dat gesloten wordt Haha!

Wat mij wel opvalt is dat er geen duidelijke regels zijn mbt flamen. Bijvoorbeeld in een willekeurig topic dat 2 mensen constant op elkaar in gaan hakken en zo de hele discussie ondersneeuwen.

Je kan ook een discussie hebben over gevoelige onderwerpen als gewicht van ruiter, wel of iet cap dragen etc. zonder in een ruzie-sfeer te belanden.

Ik zou willen dat de moderators daar veel eerder op ingrijpen en bijsturen. Nu is het vaak zo dat een topic helemaal uit de hand loopt en dan domweg gesloten wordt. Zonde.

Dus: minder sluiten, meer bijsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:34

Berpie : Ik heb je vraag van het weekend aan de beheerders gegeven, die komen er nog op terug als het goed is Lachen

OW's of sturende pb's ontvangen hebben heeft idd geen bijzondere invloed op het al dan niet moderator kunnen worden. Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je die OW's en sturende pb's voor hebt gehad, en of je daar ook een beetje naar geluisterd hebt. Iemand die herhaaldelijk is aangesproken op haar wijze van reageren / discussiëren en daarmee doorgaat zal idd niet zo snel moderator worden.

Martine : Een deel van de moddies zoeken we zelf uit, we hebben een topic achter de schermen waar we namen noteren die ons positief opvallen. En een deel van de moddies nemen zelf contact op en sturen een pb, die namen bekijken we ook.

Lautje76 : Ik snap je punt, punt is alleen helaas dat het voor moddies ook niet altijd goed opgaat. Bokt is groot en topics gaan hard, soms kom je als mod (vanwege je leven Knipoog ) pas achter een fikse ruzie in een topic als het allang en breed voorbij is. Dan kan je wel willen bijsturen, maar lukt dat niet altijd. Daarom zien we graag dat mensen TEM'en, of stuur de mods van het betrokken forum even een pb'tje dat het ergens uit de hand loopt. Natuurlijk kun je ook proberen om zelf op een prettige wijze de reacties wat te kalmeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:38

Maya schreef:
OW's of sturende pb's ontvangen hebben heeft idd geen bijzondere invloed op het al dan niet moderator kunnen worden. Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je die OW's en sturende pb's voor hebt gehad, en of je daar ook een beetje naar geluisterd hebt. Iemand die herhaaldelijk is aangesproken op haar wijze van reageren / discussiëren en daarmee doorgaat zal idd niet zo snel moderator worden.

Maya, even zeuren hoor maar ik vind dat je jezelf nu tegenspreekt, even muggensiften het heeft dus wel degelijk invloed op het wel of niet worden van een mod, afhankelijk van de inhoud van de OW's en UN's en hoe je er mee om bent gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:40

Ik vind niet dat ik mezelf tegenspreek Clown Ik vind alleen dat ik mezelf nuanceer en daarmee verduidelijk Lachen Het heeft in principe ook geen bijzondere invloed, het hangt alleen af van hetgeen waarvoor iemand ze ontvangen heeft. Daarnaast kan iemand ook rustig een of meerdere OW's voor wijze discussiëren hebben ontvangen in het verleden, maar als dat iets van 3 jaar terug is, dan kijken we daar niet naar. Is dat echter van een maand terug, dan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:42

Je nuance is okay, maar je eerst genoemde argument klopt dus niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:43

ik ben nu weer geband Tong uitsteken
de tweede ban die niet werkt.. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:45

Zie je naam niet op de ban lijst staan Sankiakefie dus zo spannend zal die ook wel niet zijn