Wat is acceptabele humor op bokt en wat verdient een OW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Wat is acceptabele humor op bokt en wat verdient een OW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:56

Prrrr schreef:
Nou ben ik toch benieuwd wat jullie verwachten wat we gedaan hebben. Wat was in dit geval redelijk geweest: allemaal een ban of maar een paar? En om wat voor reden was het redelijk geweest er maar een paar uit te pikken?

Gewoon openlaten en niemand een ow/ban ???????? had zomaar gekund Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:04

Maanling spreekt misschien de verwachting uit dat zij als enige de pineut was. Dat is de vraag die misschien beantwoord moet worden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:09

Voordat ik daar enige mededeling over doe ben ik benieuwd wat de kritische bokker vindt dat de mods hadden moeten doen.

Kiwiko: als het een KH-topic was geweest, waar ik ook mod, had ik daar niet eens over nagedacht. Maar dit was NM; als je het charter serieus neemt kan je op die manier off-topic niet zonder opmerking cq hulk laten gaan. Als die hulk vervolgens genegeerd wordt heb je weinig andere opties. Dan kunnen we het hebben van verschillende topics en het modden daarop misschien maar beter helemaal aan de wilgen hangen.

Al denk ik dat Bokt daar niet beter van wordt.

Overigens, detour: niet iedereen die in dezelfde situatie een soortgelijke reactie geeft krijgt ook eenzelfde reactie terug. Dat heeft te maken met het aantal UN's/OW's dat iemand al gekregen heeft en waarvoor. Persoonlijk ken ik maar weinig mensen op Bokt, dus dat kan weinig invloed hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:12

dan verplaats je hem toch gewoon Lachen Lachen

als het uiten van humor af moet hangen van de humor van de modererende mod....... dan kan het wel eens verkeerd gaan. Niet iedereen vind Seth leuk Haha! Haha!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:35

Lovely schreef:
Maanling, de plaatjes waren nogal persoonlijk bedoeld en het is maar de vraag of jij (bijvoorbeeld) meteen zou vatten wat de achterliggende gedachte was.

Edit: praten en typen gaat niet altijd goed Haha!.

weet je lovely ...ik vind het erger dat degene die temmen een ander plaatje aan de mods geven dan wat er oorspronkelijk stond ...en ach ..blijkbaar vinden mensen zich zo intresting dat ze alles op zichzelf gaan betrekken Slapen Slapen ..ik steek daar niet eens energie meer in

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:40

ik heb zóvaak lopen dollen en mensen ''zwart'' gemaakt in een topic(echt voor de lol omdat die een idioot dom topic openden) nóóit OW voor gehad....
eigenlijk best slecht maarja Tong uitsteken
ik wete niet waar de grens ligt, wel heb ik mijn eigen grens, ik ga niet door als het duidelijk is
dat doen sommige wel, en die houden het verdomd lang vol soms.!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:53

Ik snap wel dat sommige soorten humor niet kunnen maar sommige mensen denken ook meteen dat het aanval richting hun persoonlijk is. En dan heb ik weer een waarschuwing te pakken. Daarom heb ik samen met iemand maar een topic geopend als 'tegenactie' waar je wel gewoon gezellig alles kunt zeggen zonder dat meteen iemand begint te trippen omdat die zich aangesproken voelt. [HK] Het topic wat over alles gaat. Deel 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:07

besita schreef:
Lovely schreef:
Maanling, de plaatjes waren nogal persoonlijk bedoeld en het is maar de vraag of jij (bijvoorbeeld) meteen zou vatten wat de achterliggende gedachte was.

Edit: praten en typen gaat niet altijd goed Haha!.

weet je lovely ...ik vind het erger dat degene die temmen een ander plaatje aan de mods geven dan wat er oorspronkelijk stond ...en ach ..blijkbaar vinden mensen zich zo intresting dat ze alles op zichzelf gaan betrekken Slapen Slapen ..ik steek daar niet eens energie meer in

Als je temt, kun je niks wijzigen en daarom is dit dus een beetje 'wazige' verklaring, of zal ik maar gewoon zeggen dat je dus liegt.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:46

heb net even 3 pagina's over de gebraden kippetjes gelezen... en had toch een beetje gemengde gevoelens.... Ook ik ben een vega... en heb een gruwelijk hekel aan hoe er met kippen omgegaan word tot ze een kippenboutje zijn....
En dat die arme 60 000 kippetjes al een k.ut leven hebben gehad en dat dan ook nog allemaal voor niks... dat doet zeer.....

Maar een ow... ownee...

Vind dat soms om belachelijke redenen mensen een ow/ban krijgen en sommige mensen eeuwig door kunnen gaan....

Je kunt mij niet wijsmaken dat bokt altijd met dezelfde maat meet. Daar ben ik van overtuigd.
Iedere mod heeft wel zijn voorkeur of afkeer voor een bokker(s). En zullen bij degene die ze leuk en aardig vinden wel 2 keer nadenken of ze een ow/ban krijgen. Terwijl ze bij de gene die ze niet mogen niet 1 keer nadenken....

En nou kunnen mods wel hoog of laag gaan springen maar we zijn allemaal mensen met gevoel en zo zal ook gewerkt worden achter de schermen.

Zo werkt het in het dagelijks leven ook....

Ik spreek uit ervaring.... Ik werk zelf in een garderobe van een discotheek.... En daar zijn zat vervelende pubers die we liever kwijt dan rijk zijn. Iedereen die bij mij zijn jas op hangt krijgt een bonnetje... regel is: bon kwijt, kom maandag maar weer.
Maar voor sommige sympathieke mensen ben ik wel bereidt om even in de jassen te duiken(als de garderobe niet stampvol is) om te kijken of ik hem kan vinden.
Maar die vervelende niet luisterende pubers mogen hun telefoonnummer achter laten en mogen ze hem later ophalen.
Tja meten met 2 maten, maar i.m.o doet iedereen dat wel op een zeker punt!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:02

Mods kunnen idd een voorkeur of afkeer hebben voor personen, wij zijn ook maar mensen. Maar daarvoor zijn we dus met meerdere. Lachen Zoals al eerder gezegd, een OW of ban wordt niet bepaald door één moderator. Dus het zal niet afhangen van de mening van die éne mod die jouw nou net niet of wél kan hebben.

detour schreef:
...
Maar klopt het niet dat als jullie misschien persoonljik meer met de een adn de ander hebben, de een milder bejegenen dan de ander? Of zijn jullie echt zo objectief? Iedereen heeft toch zijn voorkeuren? Knipoog
Dit is even voor mij persoonlijk: ik ken verschillende mensen van Bokt. Indien er dan m.b.t. die mensen een sanctie genomen moet worden, hou ik mij daar buiten of (indien het mijn fora betreft), geef ik wel mijn mening, zeg dat ik die persoon persoonlijk ken en laat het aan een andere moderator over.

Verder over de humor. Er valt idd soms moeilijk een lijn te trekken, wat kan wel/wat kan niet? Daarom is het fijn dat zulke dingen besproken kunnen worden met mede-mods. Zo zie je verschillende meningen, bekijk je het probleem van meerdere kanten.

Ik heb wel eens te maken met topics waarin een jongere TS een serieuze vraag stelt/verhaal vertelt en vervolgens wordt er op de 'Penny-alarm-knop' gedrukt en de menigte is vertrokken, tig pagina's lang. Die gaan dan al lang niet meer over (het probleem van) de TS, maar wel over zwarte arabische hengsten met roze strikjes. Ook ik kan dan wel eens lachen om bepaalde uitspraken, maar de TS is zich mssn van geen kwaad bewust en zat wel echt met iets, voelt zich door het topic mssn nog slechter... Dat is iets wat je wel in je achterhoofd moet houden.
Verder vind ik persoonlijke sneren verpakt in een humoristisch kleedje niet grappig en dus ook not done. Lachen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:09

Vie schreef:
Mods kunnen idd een voorkeur of afkeer hebben voor personen, wij zijn ook maar mensen. Maar daarvoor zijn we dus met meerdere. Lachen Zoals al eerder gezegd, een OW of ban wordt niet bepaald door één moderator. Dus het zal niet afhangen van de mening van die éne mod die jouw nou net niet of wél kan hebben.

detour schreef:
...
Maar klopt het niet dat als jullie misschien persoonljik meer met de een adn de ander hebben, de een milder bejegenen dan de ander? Of zijn jullie echt zo objectief? Iedereen heeft toch zijn voorkeuren? Knipoog
Dit is even voor mij persoonlijk: ik ken verschillende mensen van Bokt. Indien er dan m.b.t. die mensen een sanctie genomen moet worden, hou ik mij daar buiten of (indien het mijn fora betreft), geef ik wel mijn mening, zeg dat ik die persoon persoonlijk ken en laat het aan een andere moderator over.

Verder over de humor. Er valt idd soms moeilijk een lijn te trekken, wat kan wel/wat kan niet? Daarom is het fijn dat zulke dingen besproken kunnen worden met mede-mods. Zo zie je verschillende meningen, bekijk je het probleem van meerdere kanten.

Ik heb wel eens te maken met topics waarin een jongere TS een serieuze vraag stelt/verhaal vertelt en vervolgens wordt er op de 'Penny-alarm-knop' gedrukt en de menigte is vertrokken, tig pagina's lang. Die gaan dan al lang niet meer over (het probleem van) de TS, maar wel over zwarte arabische hengsten met roze strikjes. Ook ik kan dan wel eens lachen om bepaalde uitspraken, maar de TS is zich mssn van geen kwaad bewust en zat wel echt met iets, voelt zich door het topic mssn nog slechter... Dat is iets wat je wel in je achterhoofd moet houden.
Verder vind ik persoonlijke sneren verpakt in een humoristisch kleedje niet grappig en dus ook not done. Lachen

Maar hoe weten andere mods of jij een bokker wel of niet kent?? Misschien lees jij achter de schermen dat een bv. vriendin van je misschien een ow/ban/bot krijgt en wil jij dit voorkomen, en zeg jij dat je het niet nodig vind... en houdt je van de domme dat je haar kent??
Dat zijn toch allemaal dingen die niet te bewijzen zijn...
Misschien is er wel iemand die jij kent, er een gruwelijk hekel aan hebt. Persoon gaat in overtreding en jij zegt direct: bannen die hap.... terwijl een simpele ow misschien wel volstaat.... En jouw medemods weten niet dat jij diegene kent??

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:15

Prrrr schreef:
Maanling schreef:
Wat ik me overigens postban afvraag; zouden al die mensen die na de hulk nog een geinige opmerking geplaatst hebben een ow hebben gekregen of was alleen good old maanling weer de pineut?
denkt het antwoord wel te weten eigenlijk *zucht*

Nou ben ik toch benieuwd wat je denkt te weten, en waarom je dan zucht.

Als iedereen een ban heeft gekregen is Bokt humorloos, als niet iedereen een ban heeft gekregen wordt er met twee maten gemeten. Of begrijp ik het nu verkeerd?

Neeneenee, dan ken je me toch nog niet zo goed. Het ging niet om de humor, het ging om het feit dat de hulk genegeerd werd. (vraag of die hulk daar had moeten staan is vraag 2) En als iedereen die na de hulk nog grappig was netjes een ow heeft gekregen, is dat niet humorloos maar consequent. Daar hou ik van, consequentie. Dat werkt bij paarden en honden ook altijd zo goed.

Als ik de enige ben die na de hulk een ow heeft gekregen, dan is er pas iets mis.

En daar ben ik wel erg benieuwd naar, al heeft het weinig nut om dat te vragen, want daar zullen jullie/jij niet op in gaan neem ik aan.

(maar voel je vrij Knipoog )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:17

Overigs vind ik het erg leuk dat moddies zo aktief aan deze discussie meedoen moet ik zeggen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:19

Maanling schreef:
Overigs vind ik het erg leuk dat moddies zo aktief aan deze discussie meedoen moet ik zeggen.

Tuurlijk, ze voelen zich aangesproken... Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 18:12

Maanling schreef:

Dat is denk ik ook omdat er hier niet flauw wordt gedaan maar alles vrij normaal verloopt en dan is men kennelijk prima bereid de moeite te nemen om mee te doen! Knipoog

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:34

minkie schreef:
Maanling schreef:

Tuurlijk, ze voelen zich aangesproken... Tong uitsteken

Ik word ook aangesproken, is het niet? Ik ben een van de mods van NM...

Maanling: ga er maar van uit dat het modteam de regels van het forum consequent hanteert; anders had je ze ook niet hoeven maken. OW's zijn in principe niet het eerste middel waar je naar grijpt, maar als het moet, dan moet het. Dan heb ik denk ik genoeg gezegd.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 01:19

Effe stipje,lees morgen verder.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 02:50

paardje2005 schreef:
Maar hoe weten andere mods of jij een bokker wel of niet kent?? Misschien lees jij achter de schermen dat een bv. vriendin van je misschien een ow/ban/bot krijgt en wil jij dit voorkomen, en zeg jij dat je het niet nodig vind... en houdt je van de domme dat je haar kent??
Dat zijn toch allemaal dingen die niet te bewijzen zijn...
Misschien is er wel iemand die jij kent, er een gruwelijk hekel aan hebt. Persoon gaat in overtreding en jij zegt direct: bannen die hap.... terwijl een simpele ow misschien wel volstaat.... En jouw medemods weten niet dat jij diegene kent??

Ik vind zelf dat je je dan beter niet in de discussie kan mengen van wel of geen ow/bot/ban. Tuurlijk je kent die persoon of deze persoon roept bepaalde gevoelens op (ik mag haar niet oid) en in mijn ogen is het dan gewoon verstandiger om je er buiten te houden. Het is gewoon eerlijker om iemand objectief te bekijken toch? Bovendien is het ook eigen verantwoordelijkheid of jij (mod Knipoog ) je zo wil opstellen of niet.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:15

Precies. Zoals ik al zei; ik zeg dat dan en laat het aan een andere mod over. Ik ben verpleegkundige in spé en als er op dienst een bekende ligt, moet ik ook profesioneel te werk gaan. Daar ga ik ook geen patiënten voortrekken of benadelen omdat ik die ken en als ik ergens moeite mee heb, dan vraag ik ook bijstand van een collega. Kwestie van werk en privé gescheiden te houden, dat geldt eigenlijk ook wel voor Bokt vind ik. Lachen

Daarbij, stel dat ik nu denk; ik heb echt een hekel aan dat mens en die moet eruit, dus ik zeg; bannen die hap. De rest van de moderators vind dit onterecht en vind een OW voldoende, dan komt er ook geen ban. Nogmaals: een ban/OW/sanctie in het algemeen hangt niet van één moderator af.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:37

Prrrr schreef:
Ik word ook aangesproken, is het niet? Ik ben een van de mods van NM...

Maanling: ga er maar van uit dat het modteam de regels van het forum consequent hanteert; anders had je ze ook niet hoeven maken. OW's zijn in principe niet het eerste middel waar je naar grijpt, maar als het moet, dan moet het. Dan heb ik denk ik genoeg gezegd.

Dat denk ik ook, bedankt Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:01

Maanling schreef:
Wat ik me overigens postban afvraag; zouden al die mensen die na de hulk nog een geinige opmerking geplaatst hebben een ow hebben gekregen of was alleen good old maanling weer de pineut?

Doei! Ik had er ook eentje voor dat topic Haha!

De allereerste in toen bijna 6 jaar Schijnheilig

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:02

Oooohhhh Tallie hoe kon ik jouw eerste ontmaagdingsow nu vergeten....

badbad Maanling

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:04

Maanling schreef:
Oooohhhh Tallie hoe kon ik jouw eerste ontmaagdingsow nu vergeten....

badbad Maanling

Whoosh! Whoosh! Whoosh!

Stoute, stoute maan Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:33

crossmonster schreef:
Ik ben het geheel met je eens.

Maar ik denk dat het probleem ligt bij de tem-knop-verslaafden.

En wellicht bij afgunstige meelezers.

Ik zit in een HK topic waar ook elke scheet/grapje een waarschuwing of ow opleverd.
Dit omdat iemand zich schijnbaar zo verveeld dat die het noodzakelijk acht om ons na te lezen en elke scheet te temmen...

Dus ik denk meer dat dat ermee te maken heeft dan of humor wel of niet gewaardeerd word.

ja ik denk ook dat het er gewoon aan ligt hoevaak er getemd word.
Ik vind de moddies gewoon oke en rechtvaardig.
Soms zie je een topic wel uit de hand lopen en vraag ik me af moddies waar zijn jullie maar ja zolang er niemand temt.
Nee vind bokt gewoon super forum en nou ja het blijft tuurlijk allemaal mensenwerk en lijkt me lastig om de boel iedere keer goed in te schatten.