Ik haak even in op de discussie over merkartikelen / nepartikelen 
We stellen in de regels inderdaad al dat gebruikers verantwoordelijk zijn voor hun eigen berichten. Nu zul je waarschijnlijk zeggen: da's mooi, daarmee is de kous af.
Maar helaas zit er ook nog een addertje (of in dit geval een hele grote Boa Constrictor
) onder het gras 
Het is nl. zo dat Bokt (en uiteraard ook andere sites) hier ook een stuk verantwoordelijkheid in heeft. De wet bepaalt dat wij er zoveel mogelijk aan moeten doen om het aanbieden van imitatie-artikelen tegen te gaan en als we dat niet doen dan zijn (in elk geval een deel van) de gevolgen voor ons.
Ik kan er een heel lang verhaal over schrijven, maar ik denk dat dit recente nieuwsbericht heel goed weergeeft hoe e.e.a. in elkaar zit:
Citaat:
Een Franse rechtbank heeft bepaald dat veilingsite eBay een boete van 40 miljoen euro moet betalen aan LVMH wegens het toestaan van veilingen van namaakartikelen. Volgens LVMH heeft eBay niet genoeg gedaan om de verkoop te stoppen van dure handtasjes en parfums.
De nagemaakte merken zijn onder andere Louis Vuitton, Christian Dior en Givenchy. De veilingsite heeft inmiddels een verklaring uitgegeven waarin het LVMH beschuldigd van het 'beschermen van oneerlijke commerciële praktijken ten koste van de consument'. eBay heeft daarom al aangekondigd dat het in beroep gaat tegen deze uitspraak.
Volgens de uitspraak moet eBay een kleine 20 miljoen euro betalen aan Louis Vuitton, 17 miljoen aan Christian Dior en 3,25 miljoen aan de parfummerken.
Pierre Godet, een woordvoerder van LVMH, toonde zich verheugd over deze uitspraak. Volgens hem toonde deze uitspraak aan dat de beschermde merken een belangrijk deel uitmaakte van het Franse erfgoed.
Bron: http://www.techzine.nl/nieuws/16930/Fik ... kelen.html
Als je zo'n bericht leest, dan zal het hopelijk ook wel duidelijk zijn waarom we de beslissing genomen hebben om het adverteren van imitatie-gevoelige artikelen niet meer toe te staan op Bokt.
Bij twijfel nemen we het zekere voor het onzekere en dan wordt de advertentie verwijderd. We willen het risico gewoon niet lopen dat ons eenzelfde lot boven het hoofd hangt, want met zo'n claim aan je broek zijn we allemaal wel uitgebokt