Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Citaat:YWC schreef:
Een apart 'kleuren'-forum zou anders wel heel handig zijn. Nu gaan de vragen rond kleuren zo vlug verloren tussen al die andere rubrieken in F-AM.
Met als gevolg dat mensen, die geïnteresseerd zijn in kleur, in een rubriek als deze terecht komen.
Waar overigens niemand, die deze rubriek volgt, een probleem mee heeft (m.u.v. de mods blijkbaar)
Die topics blijven toch echt redelijk lang op de eerste pagina op F-AM staan. Op dit moment staan er topics tot 6 dagen oud op de eerste pagina. De kleurenvragen verzanden daar niet echt. Ikzelf lees vaak deze topics, en post er ook vaak in, en ik kan ze prima vinden op F-AM. Ook als je er een aantal daagjes niet kijkt vind je ze gewoon op de eerste pagina. Verloren, nee. Je vraag gaat wel verloren in een topic als dit. Wie gaat er 100 pagina's doorlezen? Bovendien is dit een fotoverzameltopic, en zijn de kleurenvragen dus gewoon offtopic. Kleurenvragen horen gewoon niet thuis op RPA, deze willen we nu net centraal houden op F-AM, zodat de kleurenkenners de topics makkelijk kunnen vinden.
Een apart subforum voor kleurenvragen kan ik ook alvast antwoord op geven, omdat dit nog niet zolang geleden in het team besproken is. Een apart subforum komt er niet, omdat er niet genoeg topics over geopend worden. Op F-AM staan ze prima en blijven ze lang op de eerste pagina staan, dus verzanden daar tussen de andere fokkerijtopics doen ze niet.
stef schreef:in het gesloten topic geeft neonlight ook aan hoe ze tegenover een subforum staan:
stef @ [RPA] paarden met niet standaard kleuren.. Foto's als links aub!
snowdon schreef:Overdrijven en dreigen met afdruipen heeft geen zin lijkt mij...
pluklief schreef:Ergens vind ik dat YWC wel een punt heeft, waarom hebben we horse at work als we ook nu ineens al die lossen 'dicipline-itp's' hebben. Daar staan toch ook niet allemaal even veel topic's op.
Het mag natuurlijk wel ene stuk subtieler gebracht worden
3Hearts schreef:Ik ben ook voor ! Vindt kleurengenetica héél intressant !
kehdra schreef:En specifieke vragen? zoals bijvoorbeeld, mijn paard heeft afstamming X wat voor kleur kan dit worden?
Sammie schreef:hoewel ik het onderwerp machtig interessant vindt, denk ik niet dat het gaat lopen.
Immers 1 keer een topic openen met zwart x vos wat geeft dat zou genoeg moeten zijn, maar met zo'n subtopic zullen deze onderwerpen nodeloos herhaald worden. En dat is niet nodig.
Ik zie veel liever deze informatie in de Wiki, het is immers 1x goed uitleggen en iedereen kan de info tot zich nemen. Als mensen dan alsnog vragen hebben over Smokey Black oid kan dat altijd nog in FA geopend worden.
Ik denk dat een kleurengenetica subforum niet lang zal lopen. Je heb op een gegeven moment wel alle combi's gehad en zoveel vragen worden er op FA-A ook weer niet gesteld.