HAW, nu ineens wel foto's waar je niet zelf rijdt???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: HAW, nu ineens wel foto's waar je niet zelf rijdt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:30

Karl66 schreef:
Waarom zou commentaar alleen maar negatief mogen zijn Verward

Daar heet het commentaar voor, anders zou het wel anders heten.

com·men·taar (het, dem; commentaren)
1 toelichting, verklaring
2 kritiek

bron : www.vandale.nl

kri·tiek1 (dev; kritieken)
1 uiting van afkeuring
2 deskundige beoordeling van voortbrengselen van wetenschap of kunst
3 kring van recensenten, critici

Wederom bron : www.vandale.nl

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:39

BCS: als we paardrijden als kunst beschouden, dan gaat het dus vooral om de 'deskundige beoordeling'. Dat kan negatief en positief zijn, het gaat er echter om dat het een stapje verder gaat dan 'mooi paardjuh' en een beetje uitgebreider onderbouwt wat je goed of fout vindt, en waarom je dat zo vindt.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:44

@ BCS, Commentaar kan ook heel goed positief en opbouwend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:59

Dan heet het anders.. Commentaar, is nooit positief, dan heet het opbouwend kritiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:03

@ Shadow0, dan mag jij mij vertellen, waarom dit niet opbouwende kritiek is :

**** schreef:
Hoi,
Onderstaand bericht is verwijderd omdat het door jou geplaatste commentaar al (veel) vaker genoemd is.
Op HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend rijtechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben. Je bericht voldoet daar niet aan, daarom is het verwijderd.
Met vriendelijke groeten,
**** (namens het moderatorteam)

V-Power @ pittige training

BCS schreef:
Inderdaad hang je echt wat in het paard.. probeer je hele lichaam recht te houden, door bv je benen lang te maken en dit te blijven checken!

Maar wat een onwijs gave naam!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:06

BCS: ik ben geen mod en ik weet dus niet wat de beweegredenen precies geweest zijn. Maar zou het kunnen dat dit verwijderd is omdat het vooral een herhaling is van wat daarvoor ook gezegd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:12

Daarom plaatste ik dus al eerder onderstaand bericht :

BCS schreef:
..................
Mits je natuurlijk in het begin bericht (eerste poster, niet TS) alles al zegt wat de rest dan niet meer mag en kan zeggen (want dan word het toch verwijderd) dus dan kan het topic na 1 reactie al op slot "Want alles is dan toch al gezegd"

Ja, klinkt heel logisch eigenlijk Verward

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:20

BCS: nu is het me niet helemaal meer duidelijk wat je nu bedoelt? Gaat het er om dat kritiek altijd negatief hoort te zijn of niet? Of gaat het jou er om dat je iets moet schrijven wat geen herhaling is van de voorgaande reacties?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:23

dat vind ik juist wel een pluspunt van de nieuwe HAW. iemand wordt niet helemaal met de grond gelijk gemaakt door tien keer hetzelfde commentaar te krijgen. wat in het oude nog al eens voorkwam. vooral omdat mensen het niet kunnen laten om toch nog maar eens een schepje er boven op te doen.

@BCS, ik deel jou mening totaal niet dat positief commentaar, opbouwende kritiek heet.
Laatst bijgewerkt door minkie op 25-06-08 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:24

Nee, ik heb juist het idee dat de mensen die altijd maar negatief commentaar hebben, juist hun gang nu kunnen gaan. En dat vind ik echt een slechte zaak!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:25

Shadow0 schreef:
BCS: nu is het me niet helemaal meer duidelijk wat je nu bedoelt? Gaat het er om dat kritiek altijd negatief hoort te zijn of niet? Of gaat het jou er om dat je iets moet schrijven wat geen herhaling is van de voorgaande reacties?

Stel jij opent een topic, ik maak de eerste reactie, en plaats een bericht, waarin eigenlijk ALLES al in is gezegd, wat er in gezegd kan worden. Dan kan hij daarna toch gewoon op slot? Want er valt niks meer te zeggen, en word alleen maar herhaling.

Dat bedoel ik dus.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:25

nee helemaal niet, want is iets negetiefs al een keer gezegt en herhalen diverse mensen dit weer, dan wordt dit verwijderd.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:26

Ik vind dat je geen foto's van andere mag plaatsen eigelijk nergens op slaan, dit betekend dat je niet kan laten zien als je je pony/paard laat inrijden hoe het gaat. Dit betekend dat als je vriend of vriendin of wie dan ook, na iets naars je paard/pony weer onder het zadel brengt je dit niet mag laten zien. Dit betekend dat je als je zelf een lichamelijke beperking heb, en je paard/pony door iemand anders gereden word je dit niet mag laten zien.
Dan moet het op itp, maar daar kan je geen hulp of commentaar krijgen..?

nee, ik vind dit zeker een negatieve verandering Knipoog.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:27

Karl, ik zeg niet dat commentaar alleen maar negatief mag zijn, ik zeg dat het nu vooral zo is. Van zo gauw je wat anders post, wordt er zoveel gesplit omdat het 'niets toevoegt'

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:28

smurffie schreef:
Dan moet het op itp, maar daar kan je geen hulp of commentaar krijgen..? kan wel maar dat gebeurt in mijn ogen veel minder dan op HAW.

nee, ik vind dit zeker een negatieve verandering Knipoog.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:30

Er zijn nu eenmaal veel mensen die graag foto's zien van het rijden maar geen andere leuke plaatjes hoeven te zien, die gaan dus vermoedelijk inderdaad niet naar ITP gaan om commentaar te geven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:31

BCS schreef:
Shadow0 schreef:

Stel jij opent een topic, ik maak de eerste reactie, en plaats een bericht, waarin eigenlijk ALLES al in is gezegd, wat er in gezegd kan worden. Dan kan hij daarna toch gewoon op slot? Want er valt niks meer te zeggen, en word alleen maar herhaling.

Dat bedoel ik dus.

Idd, da's mijn punt ook. Na 1 goed bericht is alles al gezegd want herhaling mag niet meer.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:31

Ik vat niet dat mensen zich druk kunnen maken als iemand anders de regels overtreed tenzij je een mod bent dan ben je daar immers voor aangenomen. doet me denken aan dat irritante kind in de klas vroeger die altijd aan t klikken was over anderen maar goed dat is mijn mening die ik ff kwijt moest..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:32

1natascha schreef:
Ik vat niet dat mensen zich druk kunnen maken als iemand anders de regels overtreed tenzij je een mod bent dan ben je daar immers voor aangenomen. doet me denken aan dat irritante kind in de klas vroeger die altijd aan t klikken was over anderen maar goed dat is mijn mening die ik ff kwijt moest..

Ik kan jou bericht even niet plaatsen in deze discussie Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:56

BCS schreef:

Dat bedoel ik dus.

Maar dat heeft dan dus niet te maken met je opmerking over kritiek/commentaar? Ok, dan is dat duidelijk Ja

Wat betreft de herhaling: als iemand in de eerste post al werkelijk alles zet dan is dat misschien wel zo. Maar ik denk dat dat in de praktijk niet snel voorkomt. Maar dat hangt er dus een beetje vanaf wat je plaatst en hoe. Commentaar als 'handen rechtop, rechtop zitten en hakken uitdrukken' zal snel gegeven zijn, maar ik denk dat HAW juist interessant wordt als je daar nog wat aan toe kunt voegen, door in te gaan op wat je ziet, bijvoorbeeld dat waarom iemand de handen laag houdt, of wanneer het juist beter gaat. Of wat het effect op het paard is, etc.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:05

Het idee is juist niet dat je commentaar plaatst als "handen rechtop", maar dat je ook tips geeft hoe je dat zou kunnen bereiken. Als ik op RT-P kijk, dan zie ik voor elk probleem tientallen tips voorbij komen voor hetzelfde probleem. Waarom zou dat dan niet op HAW kunnen?

Wat heeft rijtechnisch commentaar voor zin als je er niet bij vertelt hoe een probleem verbeterd kan worden en op die manier kan je bij één probleem gemakkelijk pagina's aan verbetertips vullen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:08

Maar dan is RT-P en HAW eigenlijk toch hetzelfde? Aangezien je voor de leuke reacties toch weer naar ITP gestuurd wordt......

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:19

RT-P is meer bedoeld om een specifiek probleem te bespreken. HAW is bedoeld om foto's te plaatsen en daar rijtechnisch commentaar bij te vragen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:20

tip, open gewoon 2 topics, een op HAW en 1 in ITP, dan houden ze elkaar in evenwicht!

En omdat de invalshoek anders is, kan je ook niet meer spreken van dubbelpost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:21

Dat mocht dus niet... Nagelbijten / Gniffelen