Schijtziek van Penny-pb's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Schijtziek van Penny-pb's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:12

Als puntje bij plaatje komt denk ik dat een ieder op zijn of haar manier er van uit wil gaan om het beste voor zijn of haar paard te doen.

Als je dat in de gaten houdt, kun je volgens mij al veel meer dan de ander respecteren, omdat de intenties er in ieder geval zijn!

maar als iemand zich egoistisch en eigenwijs opstelt en het dier lijdt er onder dan is mijn intentie om het sympathiek te brengen ver te zoeken hoor!
Soms kunnen dingen gewoon echt niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:14

detour schreef:
maar als iemand zich egoistisch en eigenwijs opstelt en het dier lijdt er onder dan is mijn intentie om het sympathiek te brengen ver te zoeken hoor!
Soms kunnen dingen gewoon echt niet.

Dat vind ik dus ook en dan is mijn goodwill ook helemaal over. Ja
En ik maak dan een grapje over het leuke 'drammen' hier op bokt, maar eigenlijk schreeuw ik op zo'n moment 'help je paard en kijk goed naar jezelf'. Maar ja, die types snappen dat meestal niet en dan is de vicieuze cirkel rond.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:15

Nee, introspectie kan soms heel helend werken he? Knipoog
Misschien moet je daar toch een wat oudere taart voor zijn. Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:16

BCS schreef:
Welke stal is dat dan? Ik betaal namelijk ook 420 Clown Maar mijn paard staat elke dag (als uitzondering omdat het medisch is) een halve dag buiten. De rest eigenlijk niet, die mogen maar 1 uur per dag.

hippisch centrum nootdorp Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:16

Hoe iemand pb't maakt ook veel verschil, een advies is goed bedoeld. Maar iemand volledig afzeiken heeft niets met respect voor een paard te maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:18

1 uur per dag buiten met dit mooie weer. Verschrikkelijk. Verdrietig
Wat een k..stalling. Stoom uit je oren

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:18

Nadya schreef:
KiWiKo, ik begin volgende week aan een 3-jarige dominante merrie, die door een vriendelijk gezinnetje gekocht is, die (helaas) niet echt verstand hebben van het houden van paarden, laat staan er eentje africhten. Die mensen willen het graag op de ''natuurlijke'' manier doen, maar halen de verkeerde dingen uit de boekjes of beter gezegd, ze snappen het gewoon niet, doen maar wat, met als gevolg dat de merrie over ze heen walst, rent, vliegt en er veilig op rijden nog een hele lange weg is (vermoed ik). Er moet straks een 12-jarige op de merrie kunnen rijden. Knipoog

Ik durf te verwedden dat ik vooral de mensen moet gaan begeleiden. Die merrie gaat het vrij snel snappen (paarden leren sneller dan mensen, is mijn ervaring), mits de mensen maar willen leren en oefenen. Zo zie ik het...... Wordt nog een hele kluif, vrees ik, maar ik hou wel van een uitdaging en ben al blij dat die mensen NH willen leren en zo enthousiast zijn. Knipoog
Waar een wil is, is een weg.........

en daarom begrijpen wij elkaar Haha! Haha! we weten allebei dat de paarden het echt wel snappen, alleen de mensen niet Haha! Haha!

ik ben ook vaak langer bezig met het mens corrigeren dan het paard........ sommige paarden heb je gewoon in 3 seconden weer helemaal in het gareel Knipoog
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 09-06-08 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:19

Nadya schreef:
Wat bedoel je, BCS? Ik volg je even niet, geloof ik.....

Dat als je over en weer scheld PB's gaat versturen, dat het dan allang niet meer over het daadwerkelijk onderwerp gaat, waar de discussie/ruzie/onenigheid in eerste instantie over begonnen is, maar dat het dan alleen nog maar een kwestie is van wie heeft het laatste woord, en wie kan het gemeenst naar de ander zijn, en dat gaat dan van kwaad naar erger..

Snappie hem ??? Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:20

Dat is ook zo,

Want iemand die begint met 'vuile trut' heeft vast niet de bedoeling om mij te helpen met mijn paard hahaha Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:21

Nadya schreef:
1 uur per dag buiten met dit mooie weer. Verschrikkelijk. Verdrietig
Wat een k..stalling. Stoom uit je oren

Omdat de stal midden in de randstad ligt, en het land dus schaars is. Mijn ruin staat een half dagdeel buiten, samen met een vriendje, op de zogenaamde jaar landen (dit zijn twee landjes die het hele jaar open zijn), Er staat niet bar veel gras, maar ze kunnen er wel eten, en voor mij belangrijk, bewegen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:22

BCS schreef:
Dat als je over en weer scheld PB's gaat versturen, dat het dan allang niet meer over het daadwerkelijk onderwerp gaat, waar de discussie/ruzie/onenigheid in eerste instantie over begonnen is, maar dat het dan alleen nog maar een kwestie is van wie heeft het laatste woord, en wie kan het gemeenst naar de ander zijn, en dat gaat dan van kwaad naar erger..

Snappie hem ??? Tong uitsteken

Ja, ik snap 'm.
Als ik in zo'n PB gedoe verzeild ben geraakt, gooi ik ze ongelezen weg. Want zo'n discussie, of beter gezegd, ruzie, is eindeloos.
Ik ga daar mijn energie niet aan verspillen, hoor. Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:22

Zijn zulke termen echt wel eens in jullie inbox geweest? Zoals "trut"of "stom wijf"of "jij moet oppasen"of i.d.? Ach gut

Is het soms echt zo erg hier op bokt?...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:23

Ninx schreef:
Daarom is het ook zo allejezus belangrijk dat mensen over wat zelfkennis beschikken en niet een paard kopen dat ze nooit aan zullen kunnen.... oogt best leuk zo'n bloed-typje, maar hoeveel mensen kunnen daar nu echt goed mee werken?

precies!

en ik kan je vertellen dat het maar weinig mensen zijn........ mensen willen tegenwoordig bloedpaarden, en bloedpaarden kunnen absoluut niet tegen een onrechtvaardige behandeling..... een fout kunnen ze vergeven........ een honkebonkend kind van 7 kunnen ze vergeven........ een terechte klap met een eind houd accepteren ze.......

maar prik ze nou niet even onterecht met een spoortje, want daar pakken ze je op terug, ga nou niet onterecht een tik uitdelen, ga niet onterecht straffen.......... dan heb je een majoor probleem

en er zijn gewoon teveel mensen met paarden die juist dit soort dieren wil
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 09-06-08 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:24

BCS schreef:
[
Omdat de stal midden in de randstad ligt, en het land dus schaars is. Mijn ruin staat een half dagdeel buiten, samen met een vriendje, op de zogenaamde jaar landen (dit zijn twee landjes die het hele jaar open zijn), Er staat niet bar veel gras, maar ze kunnen er wel eten, en voor mij belangrijk, bewegen!

Tja, BCS, ik zou mijn paard NOOIT op zo'n stalling zetten. En daar nog zoveel geld voor dokken ook. Ik ben geen gekke henkie, hoor. Knipoog
Bovendien heb ik dan binnen een week een heel ander paard, vrees ik. Zou ik echt zonde vinden. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:24

@ Nadya, dat doe ik dus ook. Of ik lees ze 3 maanden verder, en verwijder ze dan alsnog.

@ Detour, dat vraag ik me dus ook af.. ik ben nog nooit uitgescholden per PB, of openbaar. Althans, iemand doet hier wel zijn best, maar negatief gedrag negeer ik gewoon.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:25

KiWiKo schreef:
[quote="NinxDaarom is het ook zo allejezus belangrijk dat mensen over wat zelfkennis beschikken en niet een paard kopen dat ze nooit aan zullen kunnen.... oogt best leuk zo'n bloed-typje, maar hoeveel mensen kunnen daar nu echt goed mee werken?

precies!

en ik kan je vertellen dat het maar weinig mensen zijn........ mensen willen tegenwoordig bloedpaarden, en bloedpaarden kunnen absoluut niet tegen een onrechtvaardige behandeling..... een fout kunnen ze vergeven........ een honkebonkend kind van 7 kunnen ze vergeven........ een terechte klap met een eind houd accepteren ze.......

maar prik ze nou niet even onterecht met een spoortje, want daar pakken ze je op terug, ga nou niet onterecht een tik uitdelen, ga niet onterecht straffen.......... dan heb je een majoor probleem

en er zijn gewoon teveel mensen met paarden die juist dit soort dieren wil[/quote]

Zie hier de uitleg voor het gedrag van mijn wijlen merrie, die ik uit Ierland mee nam nadat ik haar had getraind voor de baan.

Kiwiko, thanks. Zo zijn er ook maar weinig mensen die dit dan weer begrijpen!! Knipoog

Mijn stieflief van idd 7 kon er alles mee maar poeha mutsen die minimaal M2 reden waar ik dan weer van onder de indruk was konden echt de pip krijgen, en dat wisten ze binnen 30 seconden.

geen geweldiger dier op aard
Dan dat lieve slimme en assertieve paard! Knipoog

moest het ff kwijt. Bloos

Afbeelding

Afbeelding

ff offtopic, toch nog heel even een momentje stilte voor dit monumentale geweldige fijne en oprechte dier! Ach gut
Laatst bijgewerkt door detour op 09-06-08 16:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:25

detour schreef:
Zijn zulke termen echt wel eens in jullie inbox geweest? Zoals "trut"of "stom wijf"of "jij moet oppasen"of i.d.? Ach gut

Nee, heb ik nog nooit gehad gelukkig. Hou ik graag zo, want als we zo met elkaar omgaan, vind ik niet echt normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:26

Nadya schreef:
Tja, BCS, ik zou mijn paard NOOIT op zo'n stalling zetten. En daar nog zoveel geld voor dokken ook. Ik ben geen gekke henkie, hoor. Knipoog
Bovendien heb ik dan binnen een week een heel ander paard, vrees ik. Zou ik echt zonde vinden. Verdrietig

Kan ik begrijpen, maar het meeste grut op stal zijn echt hele intensieve wedstrijd ruiters. Ik ken paarden op stal die NOOIT op de wei komen, en NOOIT los, tja, daar word ik ook niet blij van, maar goed, de 1 is weer anders als de ander. Ik ben blij dat ik het op een compromis op stal heb kunnen gooien dat hij gewoon buiten komt, maar eigenlijk zoek ik wel een andere stalling...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:26

detour schreef:

Ach, het zijn vaak van die opschoten, gefrustreerde pubers die niet allemaal even goed tegen goed bedoelde kritiek kunnen Lachen

Heb het zelf 1 keer gehad, pure hate-pb's van zijn opgeschoten geval. Gevalletje kreeg dezelfde dag nog een ban vanwege de pb's en een aantal uitspraken in topics die net zo haatdragend waren. (heb de boel genegeerd en pb's naar een mod gestuurd. Dat kwam hun goed uit, want ze waren al druk bezig met dat geval).

En nee ik had niet uitgelokt, daar ben ik te braaf voor hahaha Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:29

BCS schreef:
Kan ik begrijpen, maar het meeste grut op stal zijn echt hele intensieve wedstrijd ruiters. Ik ken paarden op stal die NOOIT op de wei komen, en NOOIT los, tja, daar word ik ook niet blij van, maar goed, de 1 is weer anders als de ander. Ik ben blij dat ik het op een compromis op stal heb kunnen gooien dat hij gewoon buiten komt, maar eigenlijk zoek ik wel een andere stalling...

Kan me voorstellen dat je wat anders zoekt. Ik zou het daar niet trekken en mijn paard al helemaal niet. Die MOET buiten staan bij zijn vriendjes, anders is er geen land met hem te bezeilen. Heb dat begin dit jaar meegemaakt, toen we met hoefzweren liepen te hannessen. Wat een drama. Ik heb wat dat betreft zo'n oerpaardje, die moet bewegen, rennen, spelen, grazen en andere paarden om zich heen hebben. Dan is hij het allergelukkigst of het nou smerig weer is of niet. Haha!

Bij ons staan ook intensieve wedstrijdpaarden (voornamelijk mensport). Die staan nu elke dag overdag op het land, hoor. In de winter alleen bij echt mooi weer en droge grond (of los in de bak), maar nu staan ze lekker buiten in het zonnetje.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:30

Meiden, was gezellig, maar ik moet wat gaan doen hier, dus tot later op bokt. Doei!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:11

BCS schreef:
@ Nadya, dat doe ik dus ook. Of ik lees ze 3 maanden verder, en verwijder ze dan alsnog.

@ Detour, dat vraag ik me dus ook af.. ik ben nog nooit uitgescholden per PB, of openbaar. Althans, iemand doet hier wel zijn best, maar negatief gedrag negeer ik gewoon.

Heel verstandig dat je je niet laat uitlokken.

Ik heb ook wel eens een brulpbtje gehad nav een bepaalde discussie, ik moest er wel om lachen eigenlijk. Ik heb ze gedelete en heb zeker niet de moeite genomen om te antwoorden. Zonde van mijn tijd.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:12

amondi schreef:
BCS schreef:

He he eindelijk een on topic reactie van jou, nou nog op de vragen ingaan, want jouw stalling e.d. hebben helemaal niks met dit topic te maken!

Heel veel reacties zijn off topic!

Dit is een topic over Pb's! niet over hoe je een paard houdt!

Dit topic gaat over mensen zoals BCS, die een hele grote b*k heeft per PB, maar on topic de vermoorde onschuld speelt!
En ondertussen weet ik dat je dit bij een heleboel Bokkers flikt!

Waar ben JIJ mee bezig? Wat zoek je hier op Bokt? Ruzie met alles en iedereen?

Om dan in je Hk topic weer je vriendjes op te roepen?

Wat er ook is gebeurd tussen jullie, hou de eer aan jezelf en laat het lekker gaan joh. Je bent volgens mij een volwassen vrouw, laat je dan ook niet zo op de kast jagen op notabene een paardenforum.....

love_chris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:13

Blond Blond Blond Blond Blond

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:20

Ja inderdaad!!
bij ons op de pony club rijden er 2 die gewoon een 2 jarige fries zo kapot hebben gereden dan die gewoon niets meer kan,
en als ik mijn jonge paard aan het rijden ben, dan gaan zeiken dat ik een dierenmishandelaar ben.
omdat die van mij nog wel eens grpaiig vindt op te stijgeren en dat ik die dan op de kop geef.

of je hebt prive les en je zit net voor de eerste keer in de goede galop dat er even een shet voorbij komt en dan ook nog een trap geeft.

de laaste tijd kreeg ik steeds van die PM van of ze mijn paarden mogen verzorgen!!!
en of ze de pony's mochten kiopen