Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
detour schreef:maar als iemand zich egoistisch en eigenwijs opstelt en het dier lijdt er onder dan is mijn intentie om het sympathiek te brengen ver te zoeken hoor!
Soms kunnen dingen gewoon echt niet.
BCS schreef:Welke stal is dat dan? Ik betaal namelijk ook 420Maar mijn paard staat elke dag (als uitzondering omdat het medisch is) een halve dag buiten. De rest eigenlijk niet, die mogen maar 1 uur per dag.
Nadya schreef:KiWiKo, ik begin volgende week aan een 3-jarige dominante merrie, die door een vriendelijk gezinnetje gekocht is, die (helaas) niet echt verstand hebben van het houden van paarden, laat staan er eentje africhten. Die mensen willen het graag op de ''natuurlijke'' manier doen, maar halen de verkeerde dingen uit de boekjes of beter gezegd, ze snappen het gewoon niet, doen maar wat, met als gevolg dat de merrie over ze heen walst, rent, vliegt en er veilig op rijden nog een hele lange weg is (vermoed ik). Er moet straks een 12-jarige op de merrie kunnen rijden.![]()
Ik durf te verwedden dat ik vooral de mensen moet gaan begeleiden. Die merrie gaat het vrij snel snappen (paarden leren sneller dan mensen, is mijn ervaring), mits de mensen maar willen leren en oefenen. Zo zie ik het...... Wordt nog een hele kluif, vrees ik, maar ik hou wel van een uitdaging en ben al blij dat die mensen NH willen leren en zo enthousiast zijn.![]()
Waar een wil is, is een weg.........
Nadya schreef:Wat bedoel je, BCS? Ik volg je even niet, geloof ik.....
Nadya schreef:1 uur per dag buiten met dit mooie weer. Verschrikkelijk.![]()
Wat een k..stalling.
BCS schreef:Dat als je over en weer scheld PB's gaat versturen, dat het dan allang niet meer over het daadwerkelijk onderwerp gaat, waar de discussie/ruzie/onenigheid in eerste instantie over begonnen is, maar dat het dan alleen nog maar een kwestie is van wie heeft het laatste woord, en wie kan het gemeenst naar de ander zijn, en dat gaat dan van kwaad naar erger..
Snappie hem ???
Ninx schreef:Daarom is het ook zo allejezus belangrijk dat mensen over wat zelfkennis beschikken en niet een paard kopen dat ze nooit aan zullen kunnen.... oogt best leuk zo'n bloed-typje, maar hoeveel mensen kunnen daar nu echt goed mee werken?
BCS schreef:[
Omdat de stal midden in de randstad ligt, en het land dus schaars is. Mijn ruin staat een half dagdeel buiten, samen met een vriendje, op de zogenaamde jaar landen (dit zijn twee landjes die het hele jaar open zijn), Er staat niet bar veel gras, maar ze kunnen er wel eten, en voor mij belangrijk, bewegen!
KiWiKo schreef:[quote="NinxDaarom is het ook zo allejezus belangrijk dat mensen over wat zelfkennis beschikken en niet een paard kopen dat ze nooit aan zullen kunnen.... oogt best leuk zo'n bloed-typje, maar hoeveel mensen kunnen daar nu echt goed mee werken?
detour schreef:Zijn zulke termen echt wel eens in jullie inbox geweest? Zoals "trut"of "stom wijf"of "jij moet oppasen"of i.d.?![]()
Is het soms echt zo erg hier op bokt?...
Nadya schreef:Tja, BCS, ik zou mijn paard NOOIT op zo'n stalling zetten. En daar nog zoveel geld voor dokken ook. Ik ben geen gekke henkie, hoor.![]()
Bovendien heb ik dan binnen een week een heel ander paard, vrees ik. Zou ik echt zonde vinden.
detour schreef:Zijn zulke termen echt wel eens in jullie inbox geweest? Zoals "trut"of "stom wijf"of "jij moet oppasen"of i.d.?![]()
Is het soms echt zo erg hier op bokt?...
BCS schreef:Kan ik begrijpen, maar het meeste grut op stal zijn echt hele intensieve wedstrijd ruiters. Ik ken paarden op stal die NOOIT op de wei komen, en NOOIT los, tja, daar word ik ook niet blij van, maar goed, de 1 is weer anders als de ander. Ik ben blij dat ik het op een compromis op stal heb kunnen gooien dat hij gewoon buiten komt, maar eigenlijk zoek ik wel een andere stalling...
BCS schreef:@ Nadya, dat doe ik dus ook. Of ik lees ze 3 maanden verder, en verwijder ze dan alsnog.
@ Detour, dat vraag ik me dus ook af.. ik ben nog nooit uitgescholden per PB, of openbaar. Althans, iemand doet hier wel zijn best, maar negatief gedrag negeer ik gewoon.
amondi schreef:BCS schreef:@ Nadya, dat doe ik dus ook. Of ik lees ze 3 maanden verder, en verwijder ze dan alsnog.
@ Detour, dat vraag ik me dus ook af.. ik ben nog nooit uitgescholden per PB, of openbaar. Althans, iemand doet hier wel zijn best, maar negatief gedrag negeer ik gewoon.
He he eindelijk een on topic reactie van jou, nou nog op de vragen ingaan, want jouw stalling e.d. hebben helemaal niks met dit topic te maken!
Heel veel reacties zijn off topic!
Dit is een topic over Pb's! niet over hoe je een paard houdt!
Dit topic gaat over mensen zoals BCS, die een hele grote b*k heeft per PB, maar on topic de vermoorde onschuld speelt!
En ondertussen weet ik dat je dit bij een heleboel Bokkers flikt!
Waar ben JIJ mee bezig? Wat zoek je hier op Bokt? Ruzie met alles en iedereen?
Om dan in je Hk topic weer je vriendjes op te roepen?